|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Czw 22:34, 26 Lis 2009 Temat postu: CBS- przekombinowany? |
|
|
Witam wszystkich. Od ok 2 mies jestem posiadaczem st-ka. Duzo wyczytalem na forum i na innych stronach na temat tego moto. Jednak moj problem jest raczej nietuzinkowy. Czytalem na temat blokowania tylnego hamulca, jednak po wyczyszczeniu i posmarowaniu zacisku problem ustepuje. U mnie nie ustapil. Jak zwykle na poczatku puszcza noramalnie a po kilkunastominutowej jezdzie znowu blokuje. Czy ktos ma jakies sugestie co moze jeszcze byc przyczyna? Widzialem, ze uklad sklada sie oprocz pompy z jakiegos rozdzielacza i zaworu (i kilometra przewodow). Moze na probe zregenerowac pompe? Zwrocilem uwage, ze gdy moto stoi na centralnej to po nacisnieciu przedniego hamulca moge swobodnie obracac tylnym kolem, natomiast podczas jazdy hamujac tylnym hamulcem czuje wyraznie jak przysiada przod i po mocniejszym nacisnieciu wlacza sie ABS. Ewidentnie przekombinowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
stanley.mie
bywalec
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 21:25, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
W układzie DUAL CBS występuja 3 pompy hamulcowe- jedna na kierownicy, druga przy dzwigni nożnej a trzecia mocowana jest do goleni przedniego zawieszenia. Podczas hamowania tyłem część płynu poprzez zawór dozujący płynie do środkowych tłoczków przednich zacisków. Pompa na kierownicy uruchamia skrajne tłoki w przednich zaciskach. Za hamowanie tyłu przy użyciu tylko klamki odpowiada trzecia pompa- ta na goleni. Podczas hamowania obracająca się tarcza powoduje nacisk wahliwie zamocowanego uchwytu zacisku poprzez wodzik na tę właśnie pompę- ot i cała tajemnica!!! Proste - koło pozostające w spoczynku nie przesuwa wodzika i tym samym nie naciska na pompę.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Sob 8:01, 28 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
No i proszę jak to niewiedza może wystraszyć człowieka
Dokładnie tak samo jak mirekm71 kilka dni temu przepalałem swoją Pancię w garażu. Też stoi na centranej stopce.
Więc odpalona i kilka biegów żeby kardana rozbujać
I doszedłem do tego samego. Przedni hebel nie hamuje tylnego koła.
Ale mnie oszukali na tym CBS-ie - sobie myślę
Zaraz do chłopaków na forum napiszę
A tu proszę. Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Stanley mnie uspokoił.
Chociaz stwierdzenie " wahliwie zamontowany zacisk wodzika na pompę"
rozwalił mnie całkiem
Jak to człowiek się całe życie uczy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 8:08, 28 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
To takie proste jak kiedys powiedział mi majster w pracy: w dyferencjale sie klapenlejc obzychlował ,przeto trza go cwajbormaszyngiem wyzylowac co by się zegery nie ryksztosowały ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
stanley.mie
bywalec
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Sob 15:22, 28 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Spili skróciłeś cytat w niedozwolony sposób!!!! ,a tak na poważnie- lepsze to niż pytanie pewnej branżystki z hurtowni metali nieżelaznych, zapytana o tuleję mosiezną nie bardzo chyba wiedząc o co chodzi próbowała sie upewnić : " to taki pręt z dziurką w środku, prawda?"- miałem na końcu jezyka komentarz porównujący ją do tulei...... Goguś ja tez spotkałem w życiu takich fachowców - ale była jazda!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Sob 16:37, 28 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Dziekuje za odpowiedzi. Wiec prawdopodobnie ta trzecia pompa jest odpowiedzialna za blokowanie kola. Dlatego podczas prob na postoju wszystko ladnie dziala, tloczki sie cofaja a podczas jazdy zaczyna blokowac tyl. Za tydzien, moze dwa sprobuje ja zlokalizowac i jakos przegladnac, rozruszac. Pewnie bedzie juz za zimno zeby przetestowac. Pozdrawiam wszystkich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Michał
wymiatacz
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Otwock
|
Wysłany: Nie 12:24, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
w 1300 pompka do zacisku hamulca tylnego koła jest na lewej, przedniej ladze. Nawet "niezaprawione" technicznie oko zauważy, że zacisk zamotnowany jest inaczej niż na ladze prawej, nie na sztywno tylko na ruchomej tulei. Przy naciśnięciu na klamkę przedniego hamulca, zacisk pchany siłą tarcia klocków o tarczę hamulcową przesówa się wraz z nią (a w zasadzie na niej) do przodu naciskając tłoczek pompujący płyn hamulcowy do zacisku tarczy na tylnym kole.
Oczywiście czynność ta zachodzi tylko w przypadku poruszania się przedniego koła w kierunku do przodu.
Starałem się jak najjaśniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Pon 22:15, 30 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie. Wniosek z tego, ze w 1100 musi byc podobnie jak w 1300. Zrobilem zdjecie ale nie potrafie wkleic. Jest pompa nad lewym zaciskiem pod blotnikiem. Wszystkie polaczenia sa na lozyskach igielkowych, tylko jeden ostatni "kiwaczek" jest na tkaninie, ktora kiedys chyba byla nasaczona olejem. W tym miejscu zardzewialo.
Wyczyscilem, posmarowalem, pomalowalem i juz nie blokuje. Przy okazji opuscilem na lagach o 14mm. Przestal wibrowac ( przedtem drzala kierownica w okolicach 150-200 km/h) ale dalej wezykuje wiec czekaja mnie jeszcze slizgi, lozysko glowki i moze jeszcze cos sie znajdzie. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|