Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Czw 20:40, 18 Gru 2014 Temat postu: hamulec przód tracę klocki |
|
|
Witam , mam pytanie moje przednie kolo ciężko zakręcić , po podniesieniu i wprowadzeniu je w ruch po ćwierć obroty staje , klocki tra o tarcze czy tak ma być , czy cylinderki nie odbijają ? ...... Prosze o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Czw 20:55, 18 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Jak zwykle jest kilka możliwości.
1. Zdjąć zaciski, wyjąć klocki i sprawdzić stan zacisku i tłoczków.
2. Sprawdzić stopień zalania układu. Czy jest właściwie i całkowicie odpowietrzony??
3. Sprawdzić grubość klocków hamulcowych. W service manual jest podana grubość klocków i takie trzeba zamontować.
4. Jeśli nie masz manuala to se poszukaj bo to podstawowe źródło informacji ( jest na tym forum ).
5. Tak mi się przypomniało, że trzeba sprawdzić czy zacisk "pływa" i czy jest dobrze ustawiony?
Generalnie to nie powinno być problemu ze znalezieniem przyczyny tyle tylko, że trzeba patrzeć na oba zaciski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Czw 20:55, 18 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
oczywiście dotyczy st 1300
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Czw 21:02, 18 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Rozumiem , ze u Ciebie da się kołem zakręcić i trzeba coś z tym zrobić ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 21:08, 18 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Darek napisał: |
oczywiście dotyczy st 1300 |
Jak 1300 to nie ten dział. Ogólnie co do hamulców tak nie powinno być
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Czw 21:29, 18 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Jak 1300 to się nie znam. Kołem powinno się kręcić bez problemu. Choć słychać "lekkie" tarcie klocka o tarczę, bez wyczuwalnego oporu aby się klocki nie ścierały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 21:40, 18 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Koło, powinno wykonać co najmniej jeden obrót
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Pią 10:06, 19 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Jak chodzi o 1300 to ja to już przerabiałem przed urlopem w tym roku.
Jeśli tłoczki chodzą luźno to winowajcą jest pompka systemu dual , czy jak tam się to pisze ??? .
Trzeba ją rozebrać i przeczyścić bardzo dokładnie , jeśli czyszczenie nic nie pomoże to trzeba wymienić sprężynę która jest w środku .
Tak było w moim przypadku , samo czyszczenie nic nie pomogło , dopiero wymiana sprężyny pomogła.
Dodam tylko że aby wyjąć tłoczek potrzebna będzie sprężarka.
Powodzenia w pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pią 12:14, 19 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za podpowiedzi , już rozbieram cały okład hamulcowy na części pierwsze , poinformuje o wynikach pracy Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Sob 11:48, 20 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Witam , cały układ zamontowany po umyciu itd ale mam problem z odpowietrzeniem , przód jest ok ale tylni hamulec po drugim naciśnięciu dopiero działa mimo ze był odpowietrzany , nie kumam . Wracając do przodu to nadal tra klocki o tarcze mimo ze cylinderki i prowadnice które ustawiają docisk względem tarczy lekko chodzą , chyba ze to wina nowych klocków które przy okazji wymieniłem a musza się dotrzeć ? Myślę jeszcze o sprężynce o której kolega wcześniej wspomniał , dlaczego to miało by wpływ na tarcie klocków o tarcze ? Możesz rozwinąć bardziej ten temat i gdzie ewentualnie kupić taką sprężynkę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Sob 20:06, 20 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Zacznę od tego że jeśli są to nowe klocki to lekko zawsze trą puki się nie ułożą , zaznaczam lekko ;
Co do sprężyny , jeśli jest za słaba nie cofa tłoczka i nie schodzi ciśnienie z zacisków. Blokowany jest wtedy przód i tył , koła można obrócić ale z wyraźnym oporem. Sprężynę można łatwo sprawdzić ; spróbuj pompować pompką systemu Dual ręką , tłoczek po wciśnięciu powinien się cofnąć płynnie , jeśli tak nie jest masz przyczynę tarcia klocków.
Ale z tego co piszesz trze ci tylko przód , więc z Dualem powinno być ok.
Kiepsko odpowietrzyłeś dlatego tył trzeba pompować. W pojedynkę jest to ciężko zrobić ; można ale to trochę trwa
Powodzenia , do wiosny jeszcze trochę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Wto 19:06, 23 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
No to mnie uspokoiłeś , dzięki . Wesołych Swat wszystkim życzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Wto 13:25, 06 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Witajcie , mam jeszcze jedno pytanie dotyczące systemu dual : czemu służy kaki jak by filterek w kształcie walca wykonany z tworzywa koloru białego , czy ma on jeszcze jakaś inna funkcje i czy ma znaczenie jeśli się go inaczej zamontuje , to znaczy jeśli się go obróci w kierunku własnej osi .Pytam bo nie jestem pewny czy go tak samo założyłem jak był i mnie to niepokoi . Proszę o odpowiedz . Pozrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Czw 20:36, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
A może pełni funkcje zaworku , czy to możliwe ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Pią 11:54, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Na 100% nie jestem pewien ale prawdopodobnie jest to dwa w jednym i filterek i zawór , więc założenie go odwrotnie może spowodować złe działanie systemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pią 21:11, 09 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
N a 100 % założyłem go w dobrym kierunku bo z wierzchu jest biały a wewnętrzna strona ma elementy niebieskie , tyle czy jest istotne obrócenie w okół własnej osi , bo nie zaznaczyłem jego pozycji a jak wyskoczył pod wpływem powietrza sprężonego to ... Ale dedukując to wszystko to jeśli miało by to znaczenie to były by jakieś znaki albo jakiś rowek czy coś żeby go założyć w odpowiedniej pozycji ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pon 19:15, 09 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Z hamulcami już wszystko w porządku , przejechałem wczoraj 200 km jest super , dziękuje wszystkim za rady , szerokości )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Nie 19:11, 17 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Darek napisał: |
Z hamulcami już wszystko w porządku , przejechałem wczoraj 200 km jest super , dziękuje wszystkim za rady , szerokości ) |
Rozumiem że po wyczyszczeniu i złożeniu układu hamukcowego tarcie klocków ustało ? mam podobny problem i jestem na etapie rozbiórki zacisków i pompki dual
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Nie 19:49, 17 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ustało jest wszystko ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Nie 20:59, 17 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Darek napisał: |
Ustało jest wszystko ok |
Mógłbyś opisać krok po kroku odpowietrzenie systemu jutro czeka minie odpowietrzanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|