FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Jak odpowietrzyc hamulce z systemem ABS...?
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Hamulce ABS TCS CBS » Jak odpowietrzyc hamulce z systemem ABS...?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kula
amator postów
amator postów


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lublin

 Post Wysłany: Śro 23:02, 17 Mar 2010    Temat postu: Jak odpowietrzyc hamulce z systemem ABS...?

Witam
...właśnie chciałbym wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć hamulce proszę o cenne wskazówki co i jak? Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Czw 8:12, 18 Mar 2010    Temat postu:

Najlepiej w ogóle nie zapowietrzać układu. Dolewasz nowego płynu do zbiorniczka, natomiast na odpowietrznik zakłada się wężyk pod koniec którego Podstawiasz słoiczek lub coś przezroczystego. Postępujesz tak jak przy odpowietrzaniu do momentu aż z wężyka zacznie wypływać nowy płyn. Musisz cały czas Pamiętać o uzupełnianiu płynu w zbiorniczku. Masz wymieniony płyn i układ nie zapowietrzony. tak przynajmniej mnie tego kiedyś uczyli.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kula
amator postów
amator postów


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lublin

 Post Wysłany: Czw 9:26, 18 Mar 2010    Temat postu:

skorpionwr właśnie tak zacząłem robić, tym starym sposobem począwszy od tylu(tylko środkowy odpowietrznik tzn skrajnie lewy) ale w wersji z systemami masz tak ze do każdego z 3 układów tarcz masz 2 odpowietrzniki a nie jeden jak jest w wersji bez układów- odkryłem ze jak wciskasz nożny hamulec to środkowy tłoczek dociska do klocka, natomiast dwa pozostałe nie reagują przy wciskaniu nożnym. Wymieniłem tym sposobem płyn w tylnym zbiorniczku, ale jak testowałem to mam tak ze jak chce hamować nożnym to wciskając do końca nie reaguje(jest miękki za 1 razem) dopiero za drugim zaczyna...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Czw 13:43, 18 Mar 2010    Temat postu:

Napisałem co wiedziałem. Tak ro przerabiałem przy hamulcach bez systemów. Pytałem się teraz kiedyś Kolegi i stwierdził, że w tej dziedzinie nic się nie zmieniło tylko, że jest więcej odpowietrzników. Oraz to, że przy takim sposobie zostają resztki starego płynu ale załatwiamy sprawę zapowietrzenia co jest zdecydowanie bardzie upierdliwe. Motorek będę teraz rozbierał z plastików więc mam też zamiar i wymienić płyny, było nie było kończy właśnie 4lata to będę mieć spokój na dłużej. Mam nadzieję że coś pomogłem

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kula
amator postów
amator postów


Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lublin

 Post Wysłany: Nie 12:28, 01 Sie 2010    Temat postu:

temat powrocil...
...po wcześniejszym przeczyszczeniu tłoczków(wyjęciu i włożeniu spowrotem i wymianie płynu z odpowietrzeniem dwóch ujść było ok ale ostatnio się przejechałem i tarcza mi się strasznie tylna grzeje i tłoczki nie odbijają tak jak powinny czy to pompa wspomagająca układ??? bo nie mam już pomysłu...???


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Pon 1:21, 02 Sie 2010    Temat postu:

Kolego sprawdz dobrze pompe na lewej ladze. U mnie nie odbijala i tez sie tyl palil. Jest temat "cbs przekombinowany" to wlasnie ja walczylem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Nie 22:40, 05 Gru 2010    Temat postu:

Mineło kilka miesięcy w temacie, ale może komuś się przyda.

Dotyczy wymiany płynu hamulcowego z układami ABS/CBS/TCS.

Zapomnijcie o "machaniu klamką". Bez zestawu do odpowietrzania, np. coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
i kompresora to lepiej się nie zabierać do roboty.

Pod koniec tego sezonu wymieniałem płyn hamulcowy u mechanika, który przepracował parę sezonów w serwisach motocyklowych na zachodzie. Wytłumaczył mi w czym problem, ale nie będę wchodził w szczegóły.

Oczywiście odpowietrzanie zaczynamy od tyłu i nie zapominamy o dolewaniu płynu ale przez zestaw do odpowietrzania i pracującego kompresora. (po kolei każdy odpowietrznik do pojawienia się nowego płynu).

Mimo pracującego kompresora i naszej współpracy wymiana płynu trwała prawie 1 godz. Shocked

Najważniejszy wniosek:

Przy systemie CBS/ABS trudno wymienić płyn hamulcowy tradycyjną metodą (naciskając klamkę hamulca-pompy też maję różną budowę i działanie), by nie zapowietrzyć układu lub dokładnie wymienić płyn.

Może się da, ale będzie to twało chyba dobę Exclamation

Z tego co mi powiedział kolega (mechanik), to najlepiej klamki (pedału) hamulca, przy wymianie płynu nie dotykać Evil or Very Mad


Po takiej wymianie jak opisałem wyżej, układ hamulcowy działa bez zastrzeżeń.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Pon 22:22, 06 Gru 2010, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Wto 20:49, 20 Gru 2011    Temat postu:

Witam
Czy ktoś mógł by opisać tę metodę odpowietrzania przedstawioną przez r.urbanski jak to działa ? Albo podać link co to opisuje . Przyznam że mnie to bardzo zaciekawiło a nic na ten temat nie mogę znaleźć .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Wto 20:51, 20 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 22:09, 20 Gru 2011    Temat postu:

Może mój wcześniejszy opis nie jest zbyt dokładny Rolling Eyes
Podawane ciśnienie z kompresora na przyrząd do odpowietrzania powoduje WYSYSANIE płynu z układu hamulcowego (tylko dolewać płyn do odpowiednich zbiorniczków by nie zapowietrzyć układu).
Zasady odpowitrzniania są takie same. Odkręcić odpowietrznik, poczekać na nowy płyn i zakręcić.
Nie dotykamy klamki i pedału hamulca Exclamation
Wystarczy operację powrórzyć dla wszystkich odpowietrzników i w odpowiedniej kolejności i jest OK.
Jeśli moje wyjaśnienie jest jeszcze niewystarczające to pisz a ja odpowiem.

PS. Na ten temat nic nie znajdziesz Sad


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 23:39, 20 Gru 2011, w całości zmieniany 4 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Śro 17:03, 21 Gru 2011    Temat postu:

Więc płyn jest wysysany maszynką przez odpowietrznik . A gdzie , jak maszynka jest podpięta do podawania płynu ?
Szkoda że w necie nie ma żadnych instrukcji nawet jak bym to kupił to nie wiedział jak użyć .


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 18:15, 21 Gru 2011    Temat postu:

Ikar napisał:
Więc płyn jest wysysany maszynką przez odpowietrznik . A gdzie , jak maszynka jest podpięta do podawania płynu ?
Szkoda że w necie nie ma żadnych instrukcji nawet jak bym to kupił to nie wiedział jak użyć .

Embarassed Jakie podawanie płynu Embarassed
Maszynka jest do odbierania wysysanego starego płynu. Nowy dolewasz do zbiorniczków. Zasady odpowietrzania są takie same, tylko całą robotę za Ciebie robi kompresor a nie machanie klamką Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Śro 21:30, 21 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Śro 21:26, 21 Gru 2011    Temat postu:

A teraz staje się to dla mnie jasne ale ... np. klamka od hamulca musi być chyba naciśnięta cały czas ponieważ płyn nie przepłynie przez zamkniętą pompkę . I trochę dalej nie rozumie jak ta operacja mogła trwać u Ciebie godzinę , przecież to powinno trwać parę sekund na odpowietrznik . Dzięki za wyrozumiałość

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 21:59, 21 Gru 2011    Temat postu:

Ikar napisał:
A teraz staje się to dla mnie jasne ale ... np. klamka od hamulca musi być chyba naciśnięta cały czas ponieważ płyn nie przepłynie przez zamkniętą pompkę . ..

Mylisz się. Znasz dokłednie budowę pompy Question
Nic nie trzeba dotykać Exclamation
Odkręć odpowietrznik to zobaczysz, że płyn sam ci się wyleje grawitacyjnie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 22:04, 21 Gru 2011    Temat postu:

Ikar napisał:
... I trochę dalej nie rozumie jak ta operacja mogła trwać u Ciebie godzinę , przecież to powinno trwać parę sekund na odpowietrznik . Dzięki za wyrozumiałość

To wszystko wynika od wydajności kompresora.
Prawa fizyki. Plyn hamulcowy to nie woda.
Reszta do przemyśleń Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Śro 22:38, 21 Gru 2011    Temat postu:

OK DZIĘKI . Teraz pytanie z innej beczki . Składam obecnie st1100 1995r. ABS bez CBS . Modulator został całkowicie zdemontowany i ktoś do niego zaglądał , teraz go montuje na nowo .Czy trzeba go jakoś specjalnie odpowietrzać czy sam się odpowietrzy ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Śro 22:40, 21 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Śro 23:36, 21 Gru 2011    Temat postu:

Ikar napisał:
OK DZIĘKI . Teraz pytanie z innej beczki . Składam obecnie st1100 1995r. ABS bez CBS . Modulator został całkowicie zdemontowany i ktoś do niego zaglądał , teraz go montuje na nowo .Czy trzeba go jakoś specjalnie odpowietrzać czy sam się odpowietrzy ?

Modulator nie ma odpowietrznika. Trzeba odpowietrzać cały układ.
Najlepiej metodą j.w.
To może zająć jednak trochę czasu Shocked


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Pią 11:57, 23 Gru 2011    Temat postu:

Witam . Wykonałem przyrząd do odpowietrzania hamulców i powiem fajny bajer Very Happy . Prędkość płynu hamulcowego mniej więcej 0,5l w 5-6 minut . Z tym naciskaniem klamki to faktycznie się wygłupiłem, jakaś pomroczność czy coś Laughing .Mimo że przelałem go z 10 razy to modulator nie działa . Wygląda na to że pompka nie robi ciśnienia .Czy ktoś to rozbierał , regenerował , ma jakiś pomysł ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Pią 12:03, 23 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirekm71
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Sob 15:32, 24 Gru 2011    Temat postu:

Rozbieralem zaciski przodu i tylu i wszystko odpowietrzalem tradycyjnie. Tyl poszedl lekko to przod odpowietrzylem wieczorem i hamulec byl ale miekki. Na drugi dzien rano, jak poprawilem i hamulec byl twardy. Z tym, ze na drugi dzien rano tak w 2 minuty prawa, lewa strona i przednia i tylna dzwignia. Na pewno sie da i maksymalnie do godziny wymienie plyn bez zadnych urzadzen.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mirekm71 dnia Sob 15:34, 24 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Sob 21:08, 28 Sty 2012    Temat postu:

Ikar napisał:
Witam . Wykonałem przyrząd do odpowietrzania hamulców i powiem fajny bajer Very Happy . Prędkość płynu hamulcowego mniej więcej 0,5l w 5-6 minut . Z tym naciskaniem klamki to faktycznie się wygłupiłem, jakaś pomroczność czy coś Laughing .Mimo że przelałem go z 10 razy to modulator nie działa . Wygląda na to że pompka nie robi ciśnienia .Czy ktoś to rozbierał , regenerował , ma jakiś pomysł ?

Na jakiej podstawie stwierdzasz, że modulator nie działa.
Jeśli pompa by Ci nie dawała ciśnienia to klamka zamykała by się na manetce Question
Modulatora nie słychać na postoju. Odzywa się w czasie jazdy i to przy ostrym hamowaniu Exclamation i to też nie zawsze słychać.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Nie 20:28, 29 Sty 2012    Temat postu:

r.urbanski napisał:

Na jakiej podstawie stwierdzasz, że modulator nie działa.
Jeśli pompa by Ci nie dawała ciśnienia to klamka zamykała by się na manetce Question
Modulatora nie słychać na postoju. Odzywa się w czasie jazdy i to przy ostrym hamowaniu Exclamation i to też nie zawsze słychać.


Witam . Nie jestem mechanikiem ale na szeroko pojętej technice co nieco wiem . Przepraszam za nie które złe nazwy i proszę o poprawienie .
Mówiąc o pompie miałem na myśli modulator ( tak większość mechaników to nazywa ) a dokładnie silnik elektryczny i cześć ze sprężynami ( w środku modulatora ) . Według moich obserwacji gdy odpalamy motocykl , komputer ABS przeprowadza test modulatorów . W tym momencie załącza się silniczek i zaczynają terkotać elektrozawory . Poprzez mechanizmy sprężyna w środku powinna zostać zciśnięta a mikrostyk ( w hermetycznej obudowie ) zadziałany . U mnie w przednim modulatorze silniczek się obraca ,elektrozawory terkotają ale sprężyna się nie porusza .Komputer wyrzuca błąd 1 . Zastanawia mnie w jak naciągana jest ta sprężyna czy jest to rodzaj pompy czy przekładnia zębata . Jak będzie chwila to postaram się to dalej rozebrać .


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Nie 23:33, 29 Sty 2012    Temat postu:

Ikar napisał:

Witam . Nie jestem mechanikiem ale na szeroko pojętej technice co nieco wiem . Przepraszam za nie które złe nazwy i proszę o poprawienie .
Mówiąc o pompie miałem na myśli modulator ( tak większość mechaników to nazywa ) a dokładnie silnik elektryczny i cześć ze sprężynami ( w środku modulatora ) . Według moich obserwacji gdy odpalamy motocykl , komputer ABS przeprowadza test modulatorów . W tym momencie załącza się silniczek i zaczynają terkotać elektrozawory . Poprzez mechanizmy sprężyna w środku powinna zostać zciśnięta a mikrostyk ( w hermetycznej obudowie ) zadziałany . U mnie w przednim modulatorze silniczek się obraca ,elektrozawory terkotają ale sprężyna się nie porusza .Komputer wyrzuca błąd 1 . Zastanawia mnie w jak naciągana jest ta sprężyna czy jest to rodzaj pompy czy przekładnia zębata . Jak będzie chwila to postaram się to dalej rozebrać .

Dla mnie jesteś super fachowiec.
Ja przy okazji poznałem budowę modulatora.
Błąd komputera nr. 1 mówi o wadliwym czujniku w przednim modulatorze.
Ale czy jest wymienalny - nie wiem Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pią 23:23, 15 Sie 2014    Temat postu:

r.urbanski napisał:
Ikar napisał:

Witam . Nie jestem mechanikiem ale na szeroko pojętej technice co nieco wiem . Przepraszam za nie które złe nazwy i proszę o poprawienie .
Mówiąc o pompie miałem na myśli modulator ( tak większość mechaników to nazywa ) a dokładnie silnik elektryczny i cześć ze sprężynami ( w środku modulatora ) . Według moich obserwacji gdy odpalamy motocykl , komputer ABS przeprowadza test modulatorów . W tym momencie załącza się silniczek i zaczynają terkotać elektrozawory . Poprzez mechanizmy sprężyna w środku powinna zostać zciśnięta a mikrostyk ( w hermetycznej obudowie ) zadziałany . U mnie w przednim modulatorze silniczek się obraca ,elektrozawory terkotają ale sprężyna się nie porusza .Komputer wyrzuca błąd 1 . Zastanawia mnie w jak naciągana jest ta sprężyna czy jest to rodzaj pompy czy przekładnia zębata . Jak będzie chwila to postaram się to dalej rozebrać .

Dla mnie jesteś super fachowiec.
Ja przy okazji poznałem budowę modulatora.
Błąd komputera nr. 1 mówi o wadliwym czujniku w przednim modulatorze.
Ale czy jest wymienalny - nie wiem Crying or Very sad

Ikar. Minęło z 2 lata i nic. Udało się naprawić ?
Może trochę uzupełnienia w temacie Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Nie 20:59, 17 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Sob 16:49, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Okazało się że w modulatorze jest zaworek ( metalowy „ talerzyk ”) który zardzewiał i pompa za nic nie chciała zrobić ciśnienia . Jest to mechanika precyzyjna i rdza uszkadza nieodwracalnie taki układ. Myślę że konstruktorzy HONDY zrobili wielki błąd wkładając tam element który łatwo rdzewieje, a jedynym wyjściem dla nas jest częsta wymiana płynu hamulcowego.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Sob 16:50, 20 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
macieja792
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tarnów,Holandia

 Post Wysłany: Nie 22:14, 02 Lis 2014    Temat postu:

Czy taki zaworek moze zardzewiec pracujac w plynie hamulcowym,moze zasniedzialy?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 23:26, 02 Lis 2014    Temat postu:

Może. Jeżeli płyn jest już stary, to zbiera sie w nim woda. Woda, reaguje z metalem tworząc związki żelaza, czyli rdze

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Wto 16:24, 04 Lis 2014    Temat postu:

Podstawowym składnikiem większości płynów hamulcowych jest glikol, który ma własności higroskopijne, tzn. łatwo wchłania wodę.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Wto 16:26, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
vinc18
junior
junior


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gostyn Wlkp

 Post Wysłany: Czw 10:50, 30 Kwi 2015    Temat postu:

Witam.Mam pytanko do Ikara.Doprowadziłeś modulator do ładu? Czeka mnie to na jesień na razie zbieram wiedze w necie)))Dodam ze objawy mam dokładnie takie same jak Ty więc zakładam ,że padł mi ów zaworek(((
Pozdro All


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Czw 13:33, 30 Kwi 2015    Temat postu:

Nie udało się.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Czw 16:20, 30 Kwi 2015    Temat postu:

Pozwolę sobie się wtrącić. Zróbcie fotkę uszkodzonego modulatora i może coś poradzę. Mam jeden, niepotrzebny a w swoim moto naprawiłem, był inny. W serwisie do mojego rocznika kosztuje 12000 pln!!! więc warto się pobawić.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LWfilip dnia Czw 16:44, 30 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
vinc18
junior
junior


Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gostyn Wlkp

 Post Wysłany: Pią 14:01, 01 Maj 2015    Temat postu:

Ja będę dopiero rozbierał moto na jesień.Dam znać

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Hamulce ABS TCS CBS » Jak odpowietrzyc hamulce z systemem ABS...?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group