|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 19:35, 22 Gru 2011 Temat postu: Opinie na temat ABS TCS |
|
|
Jako, że spadło trochę śniegu to chciałem zobaczyć jak to jest z tą kontrolą trakcji na śliskim.
Na tak śliskim to totalna porażka, TCS w zasadzie nie działa , nawet ABS nie działa, sprawdzane na zaśnieżonym placu, spodziewałem się lepszych efektów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 21:06, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Od prawie 5 lat mam Pancię i tylko raz zadziałał mi TCS. I to celowo dałem więcek gazu, przy wjezdzie do garażu, na trawie, zabuksowało tylne koło i zapaliła się kontrolka TCS.
ABS też inaczej działa niż w samochodzie. W samochodzie czuć na pedale dziłanie ABS. Tu na klamce nic nie czuć
Ale zauważyłem inną rzecz - głośniej pracuje modulator. Oczywiście przedni bo tylnego nie słyszę.
Fakt faktem to ABS uratował nam "dupę" przed wjechaniem klientowi w bagażnik.
To tak na gorąco
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Sob 15:24, 24 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Nie probowalem na sniegu i nie bede probowal motocyklem, ktory z ledwoscia podnosze na suchej nawierzchni. Abs sprawdzalem tylko na tylnym kole- nie czuc ale slychac glosne terkotanie z tylu. O ile abs fajna i przydatna rzecz o tyle tcs to juz mistrz. Na samym poczatku mojej jazdy pe uratowal mnie przed gleba i od tego czasu wspolpraca uklada sie nam bardzo dobrze. Wystarczy troche wody czy zimny asfalt i kontrolka czesto miga, na suchym tez sie zdarza. Super zabezpieczenie. Jak chce sie poslizgac to wylaczam. Generalnoe to pamietam jak wyjezdzalem z cpnu, przejechalem przez kaluze, zlozylem moto i gaz- juz prawie lezal na boku, kiedy zapalila sie pomaranczowa kontrolka i moto wstalo. Uznanie dla inzynierow hondy. Nie raz jak jade w warunkach ograniczonej przyczepnosci to sobie na pierwszym czy drugim biegu pociagam manetke i parze czy blysnie tcs wtedy wiem jaka jest przyczepnosc w danym miejscu. Jak blyska na dwojce to predkosc max 100km/h.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dedlof
junior
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Sob 8:57, 05 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja przyznam że nie wiele miałem możliwości testowania TCS ale wiem że w motocyklu o podobnych gabarytach i mocy (Zdławiona FJ1200) był ten problem że bardzo łatwo moment obrotowy zrywał przyczepność a ciężki motocykl łatwiej położyć... generalnie to jeśli jest a można wyłączyć to należy sie tylko cieszyć - bo jak nie ma to i włączyc sie też nie da
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Nie 22:04, 13 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
nie do końca się zgodzę
ciężkie motocykle turystyczne zazwyczaj mają spory rozstaw osi, dlatego łatwiej kontrolować poślizg i trudniej taki sprzęt wyłożyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Pon 0:03, 14 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Mam porownanie miedzy pancia a transalpem. Moze dlatego, ze transalp ma polowe mocy i momentu panci bo ma 60/60 to jest znacznie bardziej przewidywalny w poslizgu. Pancia to mocny badz co badz kaliber i TCS znacznie ulatwia panowanie nad nia w warunkach slabej przyczepnosci. Zwlaszcza lasy zaraz po deszczu sa naprawde sliskie a poslizg w byle luku powoduje, ze pancia strasznie nabiera masy...
Przyznaje tez, ze jest to wbrew sztuce prowadzenia motocykla, ktora stanowi, ze w razie poslizgu, nie nalezy zamykac gazu gdyz grozi to high side'em.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dedlof
junior
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Pon 6:34, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
konrad1f napisał: |
nie do końca się zgodzę
ciężkie motocykle turystyczne zazwyczaj mają spory rozstaw osi, dlatego łatwiej kontrolować poślizg i trudniej taki sprzęt wyłożyć |
Gdyby to było takie proste to systemy mocowali by w 125-kach a nie maszynach takich jak st, fj, fjr, gtr, r 1150, k 1200, k1600 że o goldasach nie wspomnę. pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Śro 0:09, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
125tka z założenia ma być prosta i tania - dlatego jeszcze przez jakiś czas pewnie nie uświadczysz systemów kontroli trakcji w takich motocyklach
poza tym na nadmiar mocy nie cierpią
w mojej poprzedniej wypowiedzi może nie do końca napisałem o co mi chodziło - generalnie trudniej jest wyłożyć na skutek przegięcia z "gazem" motocykl turystyczny o dużym rozstawie osi niż krótki/zwarty motocykl sportowy/naked
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|