Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawelACE
maniak postów
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Wto 12:48, 19 Lut 2019 Temat postu: Pompa hamulca ręcznego |
|
|
Taki temat. Ponieważ „na co dzień” latam sprzętem lekkim i mocnym, w którym hamulec obsługuje się jednym lub 2 palcami to w momencie przesiadki na ST 1100 (bez systemów) kilka razy miałem sytuacje mocno podbramkowe. 2 palce w mocnym hamowaniu nic nie dają trzeba ścisnąć porządnie całą dłonią, a to nie jest bezpieczne ponieważ mamy słabszy chwyt kierownicy co na naszych dziurawych drogach różnie skończyć się może. Do tego mam krótkie palce (w końcu coś krótkiego w życiu trzeba mieć i odległość klamki mimo regulacji jest za duża (trzymam 2 palce stale na dźwigni). Reasumując, czy ktoś z Was przerabiał temat mocniejszej pompy hamulca lub/i wymiany na taką gdzie jest prawdziwa regulacja klamki i można ją ustawić blisko manetki (manetkę mam do tego grubaśną bo z grzaniem). Dziękuję za podpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Cobra
junior
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WARMIA
|
Wysłany: Wto 16:53, 19 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Miałem podobne wrażenie po przesiadce na st, że hamulce są słabe. Pompka jest taka sama jak w lżejszych motorach więc siły potrzeba więcej. Jednak sprawdź u siebie stan przewodów gumowych. Jeżeli są one już stare lub sparciałe mogą mieć tendencję do nadmiernego rozciągania rozszerzania się, a co za tym idzie potrzeba więcej siły do wytworzenia odpowiedniego ciśnienia płynu. Lekarstwem na to mogą być przewody w oplocie stalowym. Kosztowne, ale eliminuje to zjawisko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cobra dnia Wto 16:54, 19 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
prawdziwy pies
maniak postów
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: Wto 17:50, 19 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
sprawdź też jarzma zacisków i przede wszystkim tłoczki hamulcowe czy pracują lekko- w starszych hondach lubią się zapiekać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pawelACE
maniak postów
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 8:11, 20 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
No moja wina bo nie dodałem, przewody w stalowym oplocie, klocki odpowiednie, płyn nowy, wszystko zadbane technicznie, po prostu jest słabo, a chciałbym aby było odpowiednio do wagi moto i osiągów, to jedno mam do zarzucenia Panci, słabowite hamulce, znalazłem sporo akcesoryjnych fajnych klamek ale dla modelu 1300 na stronie motoowiewki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 9:31, 20 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Regulacja klamki, nie ma wpływu na siłę hamowania. Problemu szukał bym raczej w odpowiednim odpowietrzeniu układu, problemami z tłoczkiem, uszczelniaczami i samymi zaciskami. Może też tarcze już zajechane albo zatłuszczone. Z drugiej strony, co znaczy że słabo hamuje? ST1100 tytanem w hamowaniu nie jest ale nie jest wcale aż tak źle. Moze ktoś, kto ma od dłuższego czasu st powinien się nią przejechać? pewnie łatwiej było by zdiagnozować problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pawelACE
maniak postów
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 11:41, 20 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Słabo mi to idzie.jak widzę.. mam ją od nie pamiętam, prawie od nowości :-) technicznie jest wszystko OK, chciałbym zrobić tak (jak może już ktoś przećwiczył i aby nie wyważać drzwi) aby ten motocykl lepiej hamował, mocniej, skuteczniej dlatego pytam o ewentualne eksperymenty z innymi akcesoryjnymi pompami i dodatkowo klamkami bo ta mi nie pasuje...
moto ma 61 000 km i jest szanowane więc problemów technicznych nie ma co szukać bo się ich nie znajdzie:-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
prawdziwy pies
maniak postów
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: Śro 17:04, 20 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
powtórzę, sprawdzałeś czy tłoczki (cylinderki) chodzą? mam 100 kg i jakiś kosmos nie jest z hamowaniem ale bez problemu awaryjnie się zatrzymam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez prawdziwy pies dnia Śro 17:07, 20 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Whiteroman
bywalec
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 17:41, 20 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Trzeba się przesiadać z odpowiedniego motura. Jak się przesiadłem z GL1200 na ST1100 i zahamowałem przednim to nie mogłem wyjść z podziwu nad skutecznością hamulców Paneuropy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pawelACE
maniak postów
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Czw 8:17, 21 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
prawdziwy pies napisał: |
powtórzę, sprawdzałeś czy tłoczki (cylinderki) chodzą? mam 100 kg i jakiś kosmos nie jest z hamowaniem ale bez problemu awaryjnie się zatrzymam. |
Oczywiście, mam 120 kg i chciałbym aby hamowanie było bliżej kosmosu, a nie wozu drabiniastego stąd moje poszukiwania sprawdzonego rozwiązania...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
prawdziwy pies
maniak postów
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: Czw 21:11, 21 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Może popełniasz szkolny błąd hamując tylko przednim? Oczywiście za wyłączeniem manewrowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 23:14, 21 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
pawelACE napisał: |
prawdziwy pies napisał: |
powtórzę, sprawdzałeś czy tłoczki (cylinderki) chodzą? mam 100 kg i jakiś kosmos nie jest z hamowaniem ale bez problemu awaryjnie się zatrzymam. |
Oczywiście, mam 120 kg i chciałbym aby hamowanie było bliżej kosmosu, a nie wozu drabiniastego stąd moje poszukiwania sprawdzonego rozwiązania... |
To nie pozostało Ci nic innego, jak zmienić moplika. BMW. Hamuje, lepiej niż nie jedno autko. Może być nawet starszy egzemplarz z początku 2000r Ma wspomaganie elektryczne hamulców i" prawdziwy" ABS
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Pią 11:33, 22 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pawelACE
maniak postów
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 8:30, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Opcji zmiany nie ma, od 20 lat mam zawsze 2 motocykle, jeden do jeżdżenia, a drugi do zachwycania się nim i okazjonalnych dalszych wyjazdów z opcją dożywocia jako yungtimer, a później klasyk...
jeździłem BMKami ze wspomaganiem i rzeczywiście klasa sama w sobie ale to nie ST więc nie wchodzi w rachubę...
podpytam znajomych mechaników może coś doradzą, to co ma ST w fabrycznym wyposażeniu jako hamulce nadaje się do motocykla miejskiego klasy 500 ccm, a nie ciężkiego i szybkiego turystyka...
gdyby tam zapakować 2 pełnowymiarowe osoby, 3 kufry i w sytuacji awaryjnej zostaje tylko pomodlić się o szybkie i skuteczne zatrzymanie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 11:35, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Trzeba się wspomagać nożnym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
TomaszC
zasłuzony
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1153
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włynkówko k.Ustki
|
Wysłany: Pią 13:10, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
pawelACE napisał: |
To co ma ST w fabrycznym wyposażeniu jako hamulce nadaje się do motocykla miejskiego klasy 500 ccm, a nie ciężkiego i szybkiego turystyka...
gdyby tam zapakować 2 pełnowymiarowe osoby, 3 kufry i w sytuacji awaryjnej zostaje tylko pomodlić się o szybkie i skuteczne zatrzymanie... |
Nam w pełnym obłożeniu osobowym i bagażowym udało się szczęśliwie zrobić kilkadziesiąt tysięcy km i jakoś udawało się zawsze wyhamowywać maszynę na czas. Modlitwa oczywiście nie zaszkodzi przy hamowaniu, jak i rozpędzaniu.
Teraz tylko się zastanawiam jak bardzo muszę wymodleni być nasi znajomi - Mamuty.... oni są na styku DMC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pawelACE
maniak postów
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 14:10, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Trzeba się wspomagać nożnym. |
Mam długie nogi dołożę opcję a la Flinston
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 20:51, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Tak się zastanawiam, czy wymiana pompy na radialną, poprawi siłę hamowania? Teoretycznie tak, bo ma większą wydajność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
prawdziwy pies
maniak postów
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: Pią 20:57, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Gusła typu modlitwa na pewno pomogą...udanego sezonu!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią 21:34, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Po przesiadce z armatury z trzema tarczami - ST 1300 ma zajebiste hamulce !!!
Jak widać punkt odniesienia ma istotne znaczenie.
Sama jakość tarcz i klocków zapewne też.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 22:41, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
prawdziwy pies napisał: |
Gusła typu modlitwa na pewno pomogą...udanego sezonu! |
Dlaczego piszesz o modlitwie, "gusła'? Wiesz kto tu czyta, może kogoś obrażasz, kogoś dla kogo jest ona ważna? Weź się następnym razem zastanów, zanim coś pie...niesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Sob 8:47, 23 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
prawdziwy pies napisał: |
Gusła typu modlitwa na pewno pomogą...udanego sezonu! |
Dlaczego piszesz o modlitwie, "gusła'? Wiesz kto tu czyta, może kogoś obrażasz, kogoś dla kogo jest ona ważna? Weź się następnym razem zastanów, zanim coś pie...niesz |
Zgadzam się z Jurkiem w całości. Niech każdy się modli do kogo lub do czego chce, reszcie nic do tego. Należy to uszanować. Tak się rodzą różne fobie i inne poglądy których tu celowo nie wymieniam.
Na naszym forum polityki i wiary nie poruszamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DANY
zasłuzony
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Nie 20:20, 24 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
TomaszC napisał: |
pawelACE napisał: |
To co ma ST w fabrycznym wyposażeniu jako hamulce nadaje się do motocykla miejskiego klasy 500 ccm, a nie ciężkiego i szybkiego turystyka...
gdyby tam zapakować 2 pełnowymiarowe osoby, 3 kufry i w sytuacji awaryjnej zostaje tylko pomodlić się o szybkie i skuteczne zatrzymanie... |
Nam w pełnym obłożeniu osobowym i bagażowym udało się szczęśliwie zrobić kilkadziesiąt tysięcy km i jakoś udawało się zawsze wyhamowywać maszynę na czas. Modlitwa oczywiście nie zaszkodzi przy hamowaniu, jak i rozpędzaniu.
Teraz tylko się zastanawiam jak bardzo muszę wymodleni być nasi znajomi - Mamuty.... oni są na styku DMC |
O kuźwa !!!! to DMC na motocyklu też obowiązuje .......
ja pierdykam , chba z Ewą na zmianę jeździć będziemy ....
no właśnie , nie o hamulce tu chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|