|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ran
amator postów
Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolskie
|
Wysłany: Pon 9:51, 28 Wrz 2020 Temat postu: Sprawdzenie działania TCS |
|
|
Jak najprościej sprawdzić prawidłowość działania np przy zakupie motocykla?
Czy próba palenia gumy w miejscu spowoduje zadziałanie?
Ogólnie chodzi o to żeby przy braku wprawy nie rozbić cudzego motocykla
ani własnej mordy ( albo jednego i drugiego razem)
Nie znalazłem informacji w tematach ale może gdzieś jest. Jeżeli tak to proszę o trop ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 22:13, 28 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Hm, mówisz trop. Poczytaj w google co to jest TCS i jakie ma zadanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ran
amator postów
Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolskie
|
Wysłany: Śro 18:45, 30 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Musiałem wyrazić się niekonkretnie.
Wyobraźmy sobie: stoję na szutrowym podłożu, wciścięty przedni hamulec, wrzucony bieg.
Popuszczam sprzęgło do momentu zerwania przyczepności koła napędowego.
Czy w momencie zerwania przyczepności nastąpi sygnalizacja zadziałania TCS czy konieczny jest do tego impuls ruchu od przedniego koła ?
Nie ma chyba sensu rozważanie czy 0 ma wartość czy nie ma i czy można liczbę wyższą od 0 porównywać z zerem - chodzi mi po prostu o wynik takiego działania.
Na przyszłość postaram się być precyzyjny w pytaniach żeby na zapytanie ,,jak sprawdzić luz na łożysku główki ramy" nie otrzymać odpowiedzi ,,poczytaj se na jutubie co to jest rama i główka"
Niemniej dzięki za podjęcie tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ran
amator postów
Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolskie
|
Wysłany: Czw 20:03, 01 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Dzięki za linka. Przeczytałem już wcześniej i teraz powtórnie, niestety nie mogę z tego wywnioskować czy TCS zasygnalizuje zadziałanie przy nieruchomym przednim kole
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 6:17, 02 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Nie zadziała. Żeby zadziałał, motocykl musi być w ruchu. Podobnie jak ABS, sygnał bierze z czujników przy kołach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ran
amator postów
Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolskie
|
Wysłany: Pią 7:36, 02 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Dziękuję. Szukałem właśnie tej informacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ran
amator postów
Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolskie
|
Wysłany: Czw 13:00, 21 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Zaobserwowane osobiście.
Musiałem przenieść moto w inne miejsce niż był i wiązało się to z przewleczeniem po śniegu. Wyjechałem, ustawiłem się do jazdy na wprost, próbuję delikatne ruszyć i oczywiście nie dałem rady bo tył od razu ślizga się. Co ciekawe przy każdej próbie ruszenia była sygnalizacja tcs. Wygląda na to że jak system ,,załapie" przy normalnym ruszeniu (przejechałem ze dwa metry) to później reaguje przy nieruchomym albo prawie nieruchomym kole z przodu. Czy koło z przodu wykonywało jakiś ruch nie miałem możliwości zaobserwować.
Fajnie było przez chwilę do wyglebienia. Potem mniej.
Jeżeli ktoś ma ochotę sprawdzić działanie tcs to niech korzysta dopóki jest ślisko ale warto mieć asystenta. Nie dałem rady sam podnieść dziada bo butami zaparłem się ale co z tego jak drań uciekał do tyłu jakby był na sankach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
barg
NOWY
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Czw 0:13, 04 Mar 2021 Temat postu: |
|
|
No i wszystko się zgadza. TCS wykryje różnicę prędkości przedniego i tylnego koła. Również gdy przednie ma prędkość 0. Jednak system w ST1100 uruchamia się dopiero po przejechaniu kilku metrów (nie pamiętam dokładnie ale chodzi o kilka obrotów kół). Zgasną wtedy kontrolki, które świecą od momentu przekręcenia kluczyka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|