|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robak
NOWY
Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:45, 17 Lip 2023 Temat postu: Tylna tarcza St1300 grzeje się i daje lekki opór |
|
|
Witam, ogólnie gdyby tarcza tylna się nie grzała, opór obracania się koła bym zignorował, jest podobny jak z przodu.
Co zrobiłem:
- Uszczelniacze wymienione,
- dual sprawdzony,
- odpowietrzony 2x dla pewności,
- nowe klocki,
- sworznie nasmarowane,
Po poluzowaniu obu odpowietrzników na tylnym zacisku zacisk zachowuje się bez zmian, lekki opór i szuranie.
Dodatkowo co mnie najbardziej zastanawia, to wyraźny ślad starcia na obu klockach , dół nie ruszony, jakby klocek nie dolegał równomiernie. Czy ktoś miał taką oto sytuację?
Tarcza nie bije, ma lekki rant, bo hamuje non stop i się grzeje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 20:16, 17 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Może farfocle wewnątrz starych przewodów (nie śmieci a łuszcząca się guma) hamulcowych blokują cofanie się płynu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Wto 7:28, 18 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Sprawdź dokładnie pompę duala na przednim kole. Jeżeli nie działa poprawnie potrafi nawet zablokować tylne koło. Tłoczek w pompie powinien cofać się bez najmniejszych problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 8:08, 18 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Jeżeli klocki nie dolegają równolegle, to masz do sprawdzenia ślizgi klocków i ten sworzeń który trzyma klocki a jest przełożony przez obydwa. Być może to on jest wytarty w jednym miejscu i blokuje swobodny przesuw klocków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ferdek70
junior
Dołączył: 25 Mar 2022
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drezdenko
|
Wysłany: Wto 9:44, 18 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Witam,
Też stawiam na pompę SMC. Zobacz na moim filmiku gdzie to jest i sprawdź czy tłoczek jest wycofany. Jeśli pozostał wciśnięty to będzie przyhamowywał tylne koło.
https://www.youtube.com/shorts/eUYVV_zz1MU
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
robak
NOWY
Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:54, 18 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Witam, ślizgi sprawdzone wyczyszczone na lustro, sworznie średnica ok, nie wytarte, wszystko przesmarowane. Dual jest ok, chociaż jak na tym filmiku mi tak nie stuka, nie mam luzu, ale też dla pewności sprawdziłem, sprężynka jest i jak tylko wymontowałem zabezpieczenie to wszystko wyskoczyło. Klocki hamulcowe właśnie blokują po zewnętrznej stronie, ta która jest wytarta, wewnętrzna ma mini luz.
Jak pisałem po tym jak odkręciłem oba odpowietrzniki z tyłu, jest bardzo małe ciśnienie szczątkowe, a zacisk i tak trzyma.
Zastanawiam się, czy nie wymienić całego tylnego zacisku.
Pytanie jeszcze: jak wciskam hamulec nożny, to na tylnym zacisku wychodzi najpierw jeden tłoczek zewnętrzny, później drugi, a na końcu środkowy. Czy tak powinno być, bo ze schematu wygląda, że tak, ale wolę się upewnić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
robak
NOWY
Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:58, 15 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Jeżeli klocki nie dolegają równolegle, to masz do sprawdzenia ślizgi klocków i ten sworzeń który trzyma klocki a jest przełożony przez obydwa. Być może to on jest wytarty w jednym miejscu i blokuje swobodny przesuw klocków. |
Dopiero wczoraj udało mi się rozwiązać awarię, a okazała się nim metalowa blaszka nakładana na każdy klocek od drugiej strony(strony z której naciskają tłoczki). Bez blaszek jest po prostu rewelacja i wszystkie problemy zniknęły. Pytanie czy pójdzie taką kupić nową, na razie jeżdżę bez. Myślę, czy nie obciąć blaszki tak, aby pokrywała tylko cześć, na którą naciskają tłoczki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 8:25, 16 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
Nie musisz mieć tej blaszki. Jej działanie ma cel dokładnie odwrotny. Jeżeli się gdzieś pogięła, uszkodziła, to lepiej ją wyrzucić. Ona tak naprawdę, ma jedno zadanie. Trzymać klocek w jarzmie, żeby się nie tłukł, stukał. Jeżeli nic nie stuka, to ok. Natomiast jeżeli jest dobra, cała, to nie wyrzucaj bo się może przydać przy nastepnej wymianie klocków.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Śro 8:27, 16 Sie 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
robak
NOWY
Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:39, 23 Cze 2024 Temat postu: |
|
|
Witam znowu. Po parunastu tysiącach km. mam znowu grzejącą się tylną tarcz. Przy pomiarze ma ok 60C, gdy przednie są zimne (specjalnie ostanie km. staram się hamować tylko przy zatrzymaniu. Sprawa tym razem jest o tyle dziwna, że koło kręci się swobodnie, gdy moto stoi na centralnej nóżce. Jakim cudem tarcza może się grzać. Łożyska oraz tylną tarczę dla spokoju wymieniłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Nie 15:01, 23 Cze 2024 Temat postu: |
|
|
Sprawdź działanie przedniej pompy od CBS. Tej "najazdowej"
Ja miałem taki sam problem. Najpierw leki grzanie które postępowo coraz bardziej aż mi prawe zablokowało tylne koło. Dopiero pomogło rozebranie przedniej pompy jak wyżej.
Była całkiem nieźle zaśniedziała w środku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
robak
NOWY
Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:16, 23 Cze 2024 Temat postu: |
|
|
Skorpionwr napisał: |
Sprawdź działanie przedniej pompy od CBS. Tej "najazdowej"
Ja miałem taki sam problem. Najpierw leki grzanie które postępowo coraz bardziej aż mi prawe zablokowało tylne koło. Dopiero pomogło rozebranie przedniej pompy jak wyżej.
Była całkiem nieźle zaśniedziała w środku. |
No tak, Dual też na oryginalny zestaw wymieniony. Jak pisałem, koło nie stawia oporu, kręci się swobodnie, nawet na niewielkim wzniesieniu muszę trzymać na hamulcu, bo się motocykl stacza, praktycznie żadnych oporów, a jednak się tarcza grzeje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pon 7:48, 24 Cze 2024 Temat postu: |
|
|
Niema dymu bez ognia. Coś Ci musi nawet lekko ocierać, może nie cały czas. Temperatura powstaje tylko na wskutek tarcia. Czasami klocki lekko ocierają w czasie jazdy a na postoju wystarczy minimalny ruch koła do tyłu i puszczają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
robak
NOWY
Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:20, 26 Cze 2024 Temat postu: |
|
|
Skorpionwr napisał: |
Niema dymu bez ognia. Coś Ci musi nawet lekko ocierać, może nie cały czas. Temperatura powstaje tylko na wskutek tarcia. Czasami klocki lekko ocierają w czasie jazdy a na postoju wystarczy minimalny ruch koła do tyłu i puszczają. |
No zgadza się to rozumiem, ale nawet jak odkręcę odpowietrzniki, nie ma różnicy w oporze kręcenia, które jest znikome. Się zastanawiam, czy nie wymienić wszystkie 3 tłoczki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 10:23, 27 Cze 2024 Temat postu: |
|
|
Zanim cokolwiek wymienisz, to najpierw znajdź przyczynę. Sprawdź czy te tłoczki chodzą lekko. powinieneś palcami je lekko cofnąć. Sprawdz osadzenie klocków, czy pracują lekko się przesuwają, nie są założone krzywo, na sztorc, czy są specjalne sprężynki? Sprawdz też same prowadnice, czy się lekko przesuwają, nasmaruj odpowiednim smarem. Jeżeli po odkręceniu odpowietrzników nic się nie zmienia, to przyczyna musi leżeć właśnie tu. Dobrze też było by zmierzyć, np pirometrem o jakiej temperaturze rozmawiamy, bo tarcza musi się przecież grzać, zgodnie z jej przeznaczeniem i prawami fizyki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
robak
NOWY
Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:49, 29 Cze 2024 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Zanim cokolwiek wymienisz, to najpierw znajdź przyczynę. Sprawdź czy te tłoczki chodzą lekko. powinieneś palcami je lekko cofnąć. Sprawdz osadzenie klocków, czy pracują lekko się przesuwają, nie są założone krzywo, na sztorc, czy są specjalne sprężynki? Sprawdz też same prowadnice, czy się lekko przesuwają, nasmaruj odpowiednim smarem. Jeżeli po odkręceniu odpowietrzników nic się nie zmienia, to przyczyna musi leżeć właśnie tu. Dobrze też było by zmierzyć, np pirometrem o jakiej temperaturze rozmawiamy, bo tarcza musi się przecież grzać, zgodnie z jej przeznaczeniem i prawami fizyki. |
Pomiary porobione:
Przednie tarcze 25C, tylna przy 2 pomiarach:
45C i dzisiaj 59C, ale jest upał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|