FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Tylna tarcza St1300 grzeje się i daje lekki opór
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Hamulce ABS TCS CBS » Tylna tarcza St1300 grzeje się i daje lekki opór
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robak
NOWY
NOWY


Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 17:45, 17 Lip 2023    Temat postu: Tylna tarcza St1300 grzeje się i daje lekki opór

Witam, ogólnie gdyby tarcza tylna się nie grzała, opór obracania się koła bym zignorował, jest podobny jak z przodu.

Co zrobiłem:
- Uszczelniacze wymienione,
- dual sprawdzony,
- odpowietrzony 2x dla pewności,
- nowe klocki,
- sworznie nasmarowane,

Po poluzowaniu obu odpowietrzników na tylnym zacisku zacisk zachowuje się bez zmian, lekki opór i szuranie.

Dodatkowo co mnie najbardziej zastanawia, to wyraźny ślad starcia na obu klockach , dół nie ruszony, jakby klocek nie dolegał równomiernie. Czy ktoś miał taką oto sytuację?

Tarcza nie bije, ma lekki rant, bo hamuje non stop i się grzeje.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Pon 20:16, 17 Lip 2023    Temat postu:

Może farfocle wewnątrz starych przewodów (nie śmieci a łuszcząca się guma) hamulcowych blokują cofanie się płynu ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Wto 7:28, 18 Lip 2023    Temat postu:

Sprawdź dokładnie pompę duala na przednim kole. Jeżeli nie działa poprawnie potrafi nawet zablokować tylne koło. Tłoczek w pompie powinien cofać się bez najmniejszych problemów.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 8:08, 18 Lip 2023    Temat postu:

Jeżeli klocki nie dolegają równolegle, to masz do sprawdzenia ślizgi klocków i ten sworzeń który trzyma klocki a jest przełożony przez obydwa. Być może to on jest wytarty w jednym miejscu i blokuje swobodny przesuw klocków.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ferdek70
junior
junior


Dołączył: 25 Mar 2022
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Drezdenko

 Post Wysłany: Wto 9:44, 18 Lip 2023    Temat postu:

Witam,

Też stawiam na pompę SMC. Zobacz na moim filmiku gdzie to jest i sprawdź czy tłoczek jest wycofany. Jeśli pozostał wciśnięty to będzie przyhamowywał tylne koło.

https://www.youtube.com/shorts/eUYVV_zz1MU


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robak
NOWY
NOWY


Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 9:54, 18 Lip 2023    Temat postu:

Witam, ślizgi sprawdzone wyczyszczone na lustro, sworznie średnica ok, nie wytarte, wszystko przesmarowane. Dual jest ok, chociaż jak na tym filmiku mi tak nie stuka, nie mam luzu, ale też dla pewności sprawdziłem, sprężynka jest i jak tylko wymontowałem zabezpieczenie to wszystko wyskoczyło. Klocki hamulcowe właśnie blokują po zewnętrznej stronie, ta która jest wytarta, wewnętrzna ma mini luz.

Jak pisałem po tym jak odkręciłem oba odpowietrzniki z tyłu, jest bardzo małe ciśnienie szczątkowe, a zacisk i tak trzyma.

Zastanawiam się, czy nie wymienić całego tylnego zacisku.

Pytanie jeszcze: jak wciskam hamulec nożny, to na tylnym zacisku wychodzi najpierw jeden tłoczek zewnętrzny, później drugi, a na końcu środkowy. Czy tak powinno być, bo ze schematu wygląda, że tak, ale wolę się upewnić.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robak
NOWY
NOWY


Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 8:58, 15 Sie 2023    Temat postu:

jerzyk napisał:
Jeżeli klocki nie dolegają równolegle, to masz do sprawdzenia ślizgi klocków i ten sworzeń który trzyma klocki a jest przełożony przez obydwa. Być może to on jest wytarty w jednym miejscu i blokuje swobodny przesuw klocków.


Dopiero wczoraj udało mi się rozwiązać awarię, a okazała się nim metalowa blaszka nakładana na każdy klocek od drugiej strony(strony z której naciskają tłoczki). Bez blaszek jest po prostu rewelacja i wszystkie problemy zniknęły. Pytanie czy pójdzie taką kupić nową, na razie jeżdżę bez. Myślę, czy nie obciąć blaszki tak, aby pokrywała tylko cześć, na którą naciskają tłoczki.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 8:25, 16 Sie 2023    Temat postu:

Nie musisz mieć tej blaszki. Jej działanie ma cel dokładnie odwrotny. Jeżeli się gdzieś pogięła, uszkodziła, to lepiej ją wyrzucić. Ona tak naprawdę, ma jedno zadanie. Trzymać klocek w jarzmie, żeby się nie tłukł, stukał. Jeżeli nic nie stuka, to ok. Natomiast jeżeli jest dobra, cała, to nie wyrzucaj bo się może przydać przy nastepnej wymianie klocków.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Śro 8:27, 16 Sie 2023, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robak
NOWY
NOWY


Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 10:39, 23 Cze 2024    Temat postu:

Witam znowu. Po parunastu tysiącach km. mam znowu grzejącą się tylną tarcz. Przy pomiarze ma ok 60C, gdy przednie są zimne (specjalnie ostanie km. staram się hamować tylko przy zatrzymaniu. Sprawa tym razem jest o tyle dziwna, że koło kręci się swobodnie, gdy moto stoi na centralnej nóżce. Jakim cudem tarcza może się grzać. Łożyska oraz tylną tarczę dla spokoju wymieniłem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Nie 15:01, 23 Cze 2024    Temat postu:

Sprawdź działanie przedniej pompy od CBS. Tej "najazdowej"
Ja miałem taki sam problem. Najpierw leki grzanie które postępowo coraz bardziej aż mi prawe zablokowało tylne koło. Dopiero pomogło rozebranie przedniej pompy jak wyżej.
Była całkiem nieźle zaśniedziała w środku.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robak
NOWY
NOWY


Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 17:16, 23 Cze 2024    Temat postu:

Skorpionwr napisał:
Sprawdź działanie przedniej pompy od CBS. Tej "najazdowej"
Ja miałem taki sam problem. Najpierw leki grzanie które postępowo coraz bardziej aż mi prawe zablokowało tylne koło. Dopiero pomogło rozebranie przedniej pompy jak wyżej.
Była całkiem nieźle zaśniedziała w środku.


No tak, Dual też na oryginalny zestaw wymieniony. Jak pisałem, koło nie stawia oporu, kręci się swobodnie, nawet na niewielkim wzniesieniu muszę trzymać na hamulcu, bo się motocykl stacza, praktycznie  żadnych oporów, a jednak się tarcza grzeje.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pon 7:48, 24 Cze 2024    Temat postu:

Niema dymu bez ognia. Coś Ci musi nawet lekko ocierać, może nie cały czas. Temperatura powstaje tylko na wskutek tarcia. Czasami klocki lekko ocierają w czasie jazdy a na postoju wystarczy minimalny ruch koła do tyłu i puszczają.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robak
NOWY
NOWY


Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 18:20, 26 Cze 2024    Temat postu:

Skorpionwr napisał:
Niema dymu bez ognia. Coś Ci musi nawet lekko ocierać, może nie cały czas. Temperatura powstaje tylko na wskutek tarcia. Czasami klocki lekko ocierają w czasie jazdy a na postoju wystarczy minimalny ruch koła do tyłu i puszczają.


No zgadza się to rozumiem, ale nawet jak odkręcę odpowietrzniki, nie ma różnicy w oporze kręcenia, które jest znikome. Się zastanawiam, czy nie wymienić wszystkie 3 tłoczki.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 10:23, 27 Cze 2024    Temat postu:

Zanim cokolwiek wymienisz, to najpierw znajdź przyczynę. Sprawdź czy te tłoczki chodzą lekko. powinieneś palcami je lekko cofnąć. Sprawdz osadzenie klocków, czy pracują lekko się przesuwają, nie są założone krzywo, na sztorc, czy są specjalne sprężynki? Sprawdz też same prowadnice, czy się lekko przesuwają, nasmaruj odpowiednim smarem. Jeżeli po odkręceniu odpowietrzników nic się nie zmienia, to przyczyna musi leżeć właśnie tu. Dobrze też było by zmierzyć, np pirometrem o jakiej temperaturze rozmawiamy, bo tarcza musi się przecież grzać, zgodnie z jej przeznaczeniem i prawami fizyki.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
robak
NOWY
NOWY


Dołączył: 03 Maj 2021
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 10:49, 29 Cze 2024    Temat postu:

jerzyk napisał:
Zanim cokolwiek wymienisz, to najpierw znajdź przyczynę. Sprawdź czy te tłoczki chodzą lekko. powinieneś palcami je lekko cofnąć. Sprawdz osadzenie klocków, czy pracują lekko się przesuwają, nie są założone krzywo, na sztorc, czy są specjalne sprężynki? Sprawdz też same prowadnice, czy się lekko przesuwają, nasmaruj odpowiednim smarem. Jeżeli po odkręceniu odpowietrzników nic się nie zmienia, to przyczyna musi leżeć właśnie tu. Dobrze też było by zmierzyć, np pirometrem o jakiej temperaturze rozmawiamy, bo tarcza musi się przecież grzać, zgodnie z jej przeznaczeniem i prawami fizyki.


Pomiary porobione:
Przednie tarcze 25C, tylna przy 2 pomiarach:
45C i dzisiaj 59C, ale jest upał.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Hamulce ABS TCS CBS » Tylna tarcza St1300 grzeje się i daje lekki opór
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group