FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Tylny zacisk nie całkiem odbija
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Hamulce ABS TCS CBS » Tylny zacisk nie całkiem odbija
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Czw 20:52, 01 Gru 2011    Temat postu: Tylny zacisk nie całkiem odbija

Jesienne wieczory więc czas na to i owo. Problemik jest typu jak w tytule. Zacisk był rozruszany i przesmarowany, płyn wymieniony, odpowietrzony. Ale dalej jest nie bardzo. Spoko da sie jechać, ale tarcza gorąca (jazda bez użycia hamulca).
Mam w planie jeszcze odpowietrzenie pompy na śrubie przewodu hamulcowego bo to ostatnie co przychodzi mi do głowy. Tłoczki chodzą w zacisku dobrze.
Na centralce jak stoi to jest wyczuwalny opór przy obrocie i słychać tarcie o klocki.
Podpowiedzi mile widziane, bo może coś przeoczyłem.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Czw 21:48, 01 Gru 2011    Temat postu:

Można jeszcze sprawdzić czy właściwie zamontowane są te blaszki które trzymają klocki jak również te 2 szpilki na których "chodzą" klocki .

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 23:49, 01 Gru 2011    Temat postu:

Goguś napisał:
Można jeszcze sprawdzić czy właściwie zamontowane są te blaszki które trzymają klocki jak również te 2 szpilki na których "chodzą" klocki .

No właśnie.
Z tymi blaszkami miełeś jekieś kłopoty Question
Masz pancię bez CBS/ABS to i z odpowietrzaniem nie powinno być problemu.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Pią 16:08, 02 Gru 2011    Temat postu:

Raczej te sprawy są dobrze, nawet sworznie "pływające" są świeżo przesmarowane. Pompkę dzis powachlowałem odpowietrzając ją, dalej cos nie bardzo. Rozbiorę zacisk całkiem i przepoleruje tłoczki na wszelki wypadek. Dam znać co wtedy.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Pią 1:30, 09 Gru 2011    Temat postu:

uszczelniacze tłoczków

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marian07
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dęblin

 Post Wysłany: Pią 7:55, 09 Gru 2011    Temat postu:

pomogło odpowietrzenie wspomagane przez podanie ciśnienia strzykawą w przewód od zbiorniczka wyrównawczego.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dzik
junior
junior


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Pon 21:18, 02 Sty 2012    Temat postu:

Potrzebna porada .... rozebralem tylny zacisk (bez abs), wyczyscilem tloczki , gumki zostaly bo sa szczelne... zlozylem do kupy i sie zaczelo Wink zalalem nowy plyn , odpowietrzylem i przy deptaniu wysuwa sie tylko jeden tloczek a drugi ani drgnie ;( jak naciskam palcem jeden z tloczkow to wysuwa sie drugi ale slabo..

1.nie wiem czy tak ma byc czy maja super lekko sie wysuwac jeden po drugim w momencie jak mocno wciskam palcami? ( na przemian? )

2.czy przy deptaniu pedalu maja isc rowno razem dwa tloczki do gory?

3. przy odpotwietrzaniu mam wcisnac tloczki do konca czy jest to obojetne?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Pon 23:02, 02 Sty 2012    Temat postu:

Tłoczki nigdy nie będą się wysuwać razem,zawsze któryś chodzi lżej i się wysuwa jako pierwszy.Przy odpowietrzaniu wciśnij tłoczki do końca,to więcej powietrza się wydostanie na zewnątrz układu przez zbiorniczek.A nie pomyliłeś tłoczków przy montarzu? To ważne aby trafiły na swoje miejsce...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 16:28, 03 Sty 2012    Temat postu:

Zwróć uwagę, czy tłoczki się chowają? Czy nie blokują się? Dość często właśnie się tak zdarza, że po nieodpowiednim czyszczeniu zapieczonych tłoczków, po kilku naciśnięciach, dalej się blokują. Mechanicznie naprawa wygląda dość prosto, jednak jest to czynność, której należy poświęcić dużo uwagi i używać odpowiednich środków.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dzik
junior
junior


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Wto 21:27, 03 Sty 2012    Temat postu:

jerzyk napisał:
Zwróć uwagę, czy tłoczki się chowają? Czy nie blokują się? Dość często właśnie się tak zdarza, że po nieodpowiednim czyszczeniu zapieczonych tłoczków, po kilku naciśnięciach, dalej się blokują. Mechanicznie naprawa wygląda dość prosto, jednak jest to czynność, której należy poświęcić dużo uwagi i używać odpowiednich środków.


Uffff mam nadzieje ze sie uporalem... wszystko juz poskladane.
Rozruszalem te tloczki i wciskajac jeden wysuwal sie drugi i odwrotnie....
Odpowietrzylem najpierw przez glownego weza przykreconego do zacisku az psikalo mocnym cisnieniem a potem ze dwa razy przez odpowietrznik czego wynikiem byl prawie twardy pedal hamulca.

Efekt:Felga obraca sie swobodnie nawet po kilakarotnym deptaniu hamulca na sucho.Klocki sa nowe wiec napewno musza sie uzolyc i dopiero w sezonie sprawdze jak to wszytsko smiga Wink

Dziekuje za cenne wskazowki naprawde sie przydaly.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 22:15, 03 Sty 2012    Temat postu:

Wygląda na to, że dałeś radę Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
adamm
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kielce

 Post Wysłany: Pią 20:22, 02 Mar 2012    Temat postu:

problem widzę rozwiązany, ale podpowiem jeszcze dla potomności, gdyby ktoś kiedyś szukał rozwiązania:

po rozebraniu zacisków i wyjęciu uszczelniaczy warto zerknąć w podtoczenia w których siedzą gumki.

W moim przypadku te "kieszenie" (to podobno fachowa nazwa tokarzy) były zabrudzone. Wyglądało to jakby aluminium utleniło się, zmieszało z płynem hamulcowym i do tego jeszcze jakiś kurz.

Przez to, gumki nie leżały idealnie na swoich miejscach.
Warto to przeczyścić.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
pawelACE
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Skierniewice

 Post Wysłany: Śro 8:28, 14 Paź 2015    Temat postu:

a mam takie lamerskie pytanko, kupilem klocki na tyl te NHC wzmocnione ktore polecaliscie i zastanawiam sie czy do wymiany klockow z tylu w ST bez systemow trzeba kolo zdejmowac czy da sie bez zdejmowania (jak wymieniano opone z tylu to hmn, trzeba bylo sporo sie narobic)

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 18:33, 14 Paź 2015    Temat postu:

Nie trzeba zdejmować koła

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
pawelACE
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Skierniewice

 Post Wysłany: Czw 7:28, 15 Paź 2015    Temat postu:

dziekuje, to ulatwia sprawę

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Stan
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 05 Lut 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 7:22, 08 Mar 2020    Temat postu: Re: Tylny zacisk nie całkiem odbija

marian07 napisał:
Jesienne wieczory więc czas na to i owo. Problemik jest typu jak w tytule. Zacisk był rozruszany i przesmarowany, płyn wymieniony, odpowietrzony. Ale dalej jest nie bardzo. Spoko da sie jechać, ale tarcza gorąca (jazda bez użycia hamulca).
Mam w planie jeszcze odpowietrzenie pompy na śrubie przewodu hamulcowego bo to ostatnie co przychodzi mi do głowy. Tłoczki chodzą w zacisku dobrze.
Na centralce jak stoi to jest wyczuwalny opór przy obrocie i słychać tarcie o klocki.
Podpowiedzi mile widziane, bo może coś przeoczyłem.


Miałem to samo, pomgła wymiana płynu hamulcowego, odpowietrzył się przy okazji.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Hamulce ABS TCS CBS » Tylny zacisk nie całkiem odbija
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group