Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marian07
stały bywalec
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
|
Wysłany: Czw 20:52, 01 Gru 2011 Temat postu: Tylny zacisk nie całkiem odbija |
|
|
Jesienne wieczory więc czas na to i owo. Problemik jest typu jak w tytule. Zacisk był rozruszany i przesmarowany, płyn wymieniony, odpowietrzony. Ale dalej jest nie bardzo. Spoko da sie jechać, ale tarcza gorąca (jazda bez użycia hamulca).
Mam w planie jeszcze odpowietrzenie pompy na śrubie przewodu hamulcowego bo to ostatnie co przychodzi mi do głowy. Tłoczki chodzą w zacisku dobrze.
Na centralce jak stoi to jest wyczuwalny opór przy obrocie i słychać tarcie o klocki.
Podpowiedzi mile widziane, bo może coś przeoczyłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Czw 21:48, 01 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Można jeszcze sprawdzić czy właściwie zamontowane są te blaszki które trzymają klocki jak również te 2 szpilki na których "chodzą" klocki .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 23:49, 01 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Goguś napisał: |
Można jeszcze sprawdzić czy właściwie zamontowane są te blaszki które trzymają klocki jak również te 2 szpilki na których "chodzą" klocki . |
No właśnie.
Z tymi blaszkami miełeś jekieś kłopoty
Masz pancię bez CBS/ABS to i z odpowietrzaniem nie powinno być problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marian07
stały bywalec
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
|
Wysłany: Pią 16:08, 02 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Raczej te sprawy są dobrze, nawet sworznie "pływające" są świeżo przesmarowane. Pompkę dzis powachlowałem odpowietrzając ją, dalej cos nie bardzo. Rozbiorę zacisk całkiem i przepoleruje tłoczki na wszelki wypadek. Dam znać co wtedy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pią 1:30, 09 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
uszczelniacze tłoczków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marian07
stały bywalec
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin
|
Wysłany: Pią 7:55, 09 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
pomogło odpowietrzenie wspomagane przez podanie ciśnienia strzykawą w przewód od zbiorniczka wyrównawczego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dzik
junior
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Pon 21:18, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Potrzebna porada .... rozebralem tylny zacisk (bez abs), wyczyscilem tloczki , gumki zostaly bo sa szczelne... zlozylem do kupy i sie zaczelo zalalem nowy plyn , odpowietrzylem i przy deptaniu wysuwa sie tylko jeden tloczek a drugi ani drgnie ;( jak naciskam palcem jeden z tloczkow to wysuwa sie drugi ale slabo..
1.nie wiem czy tak ma byc czy maja super lekko sie wysuwac jeden po drugim w momencie jak mocno wciskam palcami? ( na przemian? )
2.czy przy deptaniu pedalu maja isc rowno razem dwa tloczki do gory?
3. przy odpotwietrzaniu mam wcisnac tloczki do konca czy jest to obojetne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 23:02, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Tłoczki nigdy nie będą się wysuwać razem,zawsze któryś chodzi lżej i się wysuwa jako pierwszy.Przy odpowietrzaniu wciśnij tłoczki do końca,to więcej powietrza się wydostanie na zewnątrz układu przez zbiorniczek.A nie pomyliłeś tłoczków przy montarzu? To ważne aby trafiły na swoje miejsce...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 16:28, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Zwróć uwagę, czy tłoczki się chowają? Czy nie blokują się? Dość często właśnie się tak zdarza, że po nieodpowiednim czyszczeniu zapieczonych tłoczków, po kilku naciśnięciach, dalej się blokują. Mechanicznie naprawa wygląda dość prosto, jednak jest to czynność, której należy poświęcić dużo uwagi i używać odpowiednich środków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dzik
junior
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Wto 21:27, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Zwróć uwagę, czy tłoczki się chowają? Czy nie blokują się? Dość często właśnie się tak zdarza, że po nieodpowiednim czyszczeniu zapieczonych tłoczków, po kilku naciśnięciach, dalej się blokują. Mechanicznie naprawa wygląda dość prosto, jednak jest to czynność, której należy poświęcić dużo uwagi i używać odpowiednich środków. |
Uffff mam nadzieje ze sie uporalem... wszystko juz poskladane.
Rozruszalem te tloczki i wciskajac jeden wysuwal sie drugi i odwrotnie....
Odpowietrzylem najpierw przez glownego weza przykreconego do zacisku az psikalo mocnym cisnieniem a potem ze dwa razy przez odpowietrznik czego wynikiem byl prawie twardy pedal hamulca.
Efekt:Felga obraca sie swobodnie nawet po kilakarotnym deptaniu hamulca na sucho.Klocki sa nowe wiec napewno musza sie uzolyc i dopiero w sezonie sprawdze jak to wszytsko smiga
Dziekuje za cenne wskazowki naprawde sie przydaly.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 22:15, 03 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Wygląda na to, że dałeś radę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
adamm
maniak postów
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kielce
|
Wysłany: Pią 20:22, 02 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
problem widzę rozwiązany, ale podpowiem jeszcze dla potomności, gdyby ktoś kiedyś szukał rozwiązania:
po rozebraniu zacisków i wyjęciu uszczelniaczy warto zerknąć w podtoczenia w których siedzą gumki.
W moim przypadku te "kieszenie" (to podobno fachowa nazwa tokarzy) były zabrudzone. Wyglądało to jakby aluminium utleniło się, zmieszało z płynem hamulcowym i do tego jeszcze jakiś kurz.
Przez to, gumki nie leżały idealnie na swoich miejscach.
Warto to przeczyścić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pawelACE
maniak postów
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 8:28, 14 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
a mam takie lamerskie pytanko, kupilem klocki na tyl te NHC wzmocnione ktore polecaliscie i zastanawiam sie czy do wymiany klockow z tylu w ST bez systemow trzeba kolo zdejmowac czy da sie bez zdejmowania (jak wymieniano opone z tylu to hmn, trzeba bylo sporo sie narobic)
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 18:33, 14 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Nie trzeba zdejmować koła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pawelACE
maniak postów
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Czw 7:28, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
dziekuje, to ulatwia sprawę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Stan
stały bywalec
Dołączył: 05 Lut 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 7:22, 08 Mar 2020 Temat postu: Re: Tylny zacisk nie całkiem odbija |
|
|
marian07 napisał: |
Jesienne wieczory więc czas na to i owo. Problemik jest typu jak w tytule. Zacisk był rozruszany i przesmarowany, płyn wymieniony, odpowietrzony. Ale dalej jest nie bardzo. Spoko da sie jechać, ale tarcza gorąca (jazda bez użycia hamulca).
Mam w planie jeszcze odpowietrzenie pompy na śrubie przewodu hamulcowego bo to ostatnie co przychodzi mi do głowy. Tłoczki chodzą w zacisku dobrze.
Na centralce jak stoi to jest wyczuwalny opór przy obrocie i słychać tarcie o klocki.
Podpowiedzi mile widziane, bo może coś przeoczyłem. |
Miałem to samo, pomgła wymiana płynu hamulcowego, odpowietrzył się przy okazji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|