FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Jak pozbyć się CBS i zrobić st 1300 klasyczny układ hamulcow
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Hamulce, układy ABS, CBS, TCS » Jak pozbyć się CBS i zrobić st 1300 klasyczny układ hamulcow
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
modzek
amator postów
amator postów


Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Maków Mazowiecki

 Post Wysłany: Nie 22:13, 29 Paź 2017    Temat postu: Jak pozbyć się CBS i zrobić st 1300 klasyczny układ hamulcow

Drodzy koledzy post piszę dla osób, którym znudziła się walka z cbs, grzejącą się tylna tarczą i dziwnie zapowietrzonym hamulcem tylnym. Celem tego postu będzie pokazanie jak w st 1300 wywalić cały układ cbs i przerobić układ hamulcowy na taki w którym tył odpowiada za tył (3 działające tłoczki plus pompa abs) a przód za przód (po dwa tłoczki na tarczę plus pompa abs).


O ile w nowych st problem jeszcze nie występuje o tyle w starszych zaczyna być nagminny. Proces przeróbki może nie jest jakoś szczególnie skomplikowany (postaram się go jak umiem opisać) ale jak ktoś by chciał to mogę pomóc na tel. 509661523.

ETAP I
Trzeba ogołocić moto z plastików, akumulatora, zbiornika paliwa oraz całego układu wtryskowego. Zostaje tylko lampa przód, kokpit i lampa tył.
To tylko dla lepszego dostępu.

ETAP II
Wyjmujemy zacisk odpowiadający za działanie pompy CBS (lewy przedni zacisk).
Trzeba wyjąc popychacz działający na tłok pompy. Samej pompy nie warto ruszać. Trzeba ten popychacz unieruchomić. Ja zrobiłem to w najprostszy sposób czyli przyspawałem go tigem do dużej podkładki, która opiera się o kołnierz obudowy od pompy. Pod całość dałem miedzianą podkładkę, żeby skasować luz i w ten sposób mamy unieruchomiony system CBS. Czyli teraz powinien zniknąć efekt grzejącej się tarczy tylnej. Mnie to nie zadowoliło ponieważ jak nacisnąłem hamulec tylny to dopiero po chwili tarcza luźno się obracała. W całym układzie hamulcowym ST 1300 są siteczka, sprężynki i inne ustrojstwa (plus dużo rurek) i to wszystko powodowało wolniejsze odpuszczanie ciśnienia w układzie. Plus ciągłe problemy z odpowietrzeniem tyłu.

ETAP III
Teraz wywalamy wszystkie przewody hamulcowe łączące przód z tyłem (mówię o metalowych rurkach - będących po prawej stronie moto). Odpowietrznik będący na mocowaniu cewek WN też już nie będzie potrzebny. Będą nam potrzebne zaślepki na dziury po przewodach. Ja je zrobiłem ucinając zarobioną rurkę przewodu hamulcowego i zaspawując jej koniec. Czyli z jednego uciętego przewodu można zrobić dwie zaślepki. Jedna zaślepka na pewno będzie potrzebna na przednią pompę ABS, druga na łącznik z lewej strony główki ramy. Tam też była taka krótka zagięta rurka to też ją usunąłem. Następnie usuwamy rurkę z tylnej pompy ABS, która idzie na przód. O ile dobrze pamiętam to prawe dolne gniazdo pompy. Nie zaślepiamy tego gniazda - ono nam będzie potrzebne. Teraz można usunąć rurkę znajdującą się pomiędzy dolnym zbiornikiem paliwa a układem wtryskowym. Ta rurka łączy się z pompą hamulca nożnego za pomocą przewodu gumowego i łącznika z gniazdem z śrubę M10X1,0. Łącznik ten jest w tzw. ciemnej dupie i jest do niego bardzo trudny dostęp. Ten łącznik musimy połączyć z pompą ABS, ale o tym później.

ETAP IV
Teraz podłączamy całe ustrojstwo.
Do pompy nożnej dochodzą dwa gumowe przewody jeden idzie na pompę ABS a drugi to ten łącznik z którego wywaliliśmy rurkę i który jest pomiędzy dolnym zbiornikiem paliwa a układem wtryskowym. Niestety trzeba to połączyć żeby działał nam trzeci tłoczek z tyłu i pompa ABS. Ja w tym celu kupiłem 80 cm miedzianej rurki do układów hamulcowych z zarobionymi końcówkami. Wiem, że było jej trochę za dużo więc uciąłem i zarobiłem końcówki idealnie na wymiar. Całość puściłem w czarnym termokurczu dla lepszego efektu wizualnego. Po podłączeniu tego przewodu odpowietrzamy całość i mamy efekt dobrych i bezawaryjnych hamulców. Przez pierwsze kilka km mimo że nic się nie blokowało u mnie tarcze się delikatnie grzały, ale myślę, że to był efekt nowych klocków i układania się zacisków, które odrazu przeszły pełen serwis.

Uprzedzam, że cała przeróbka nie jest wcale taka prosta i ja nie ponoszę odpowiedzialności za to co ktoś sobie zrobi.

Post poprostu pokazuje że można coś takiego zrobić. Ja swoim moto od przeróbki zrobiłem około 1000 km i naprawdę efekt dla mnie jest świetny.

Jeżeli ktoś coś takiego będzie chciał zrobić i będzie miał pytania to pomogę 509661523 Paweł.

Jeżeli są jakieś błędy lub niejasno się wypowiedziałem to proszę poprawić nie wyzywać od debili i mieć na uwadze, że jestem tylko mechanikiem a nie filologiem. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez modzek dnia Nie 22:16, 29 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Nie 22:38, 29 Paź 2017    Temat postu:

A mozna tez dorobić płaskownik z 2 dziurami i założyć na przednim lewym zaciski tak by dual sie nie ruszał czyli był na sztywno .. Nie moge fotki znaleść ale robią tak na torach np w cbr Xx Wink
Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Pon 16:43, 30 Paź 2017    Temat postu:

mam rozumieć, że ABS działa prawidłowo?

tak faktycznie to nie do końca łapię co z czym połączyłeś ale jestem sceptycznie nastawiony do pomysłu
od dawna planuję (i coś ciężko mi na razie idzie bo jak dotąd tylko powierciłem kanały w zaciskach Very Happy ) wywalenie duala w VFR800Fi - tylko, że chcę przerobić układ konwencjonalny bez ABSu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konrad1f dnia Pon 16:59, 30 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
modzek
amator postów
amator postów


Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Maków Mazowiecki

 Post Wysłany: Pon 19:55, 30 Paź 2017    Temat postu:

ABS jak najbardziej działa. W sumie to nie widzę czemu miał by nie działać. JA nie mam talentu do tłumaczenia. Może jak będę coś takiego robił w jakimś innym moto to porobię zdjęcia i będzie bardziej jasno.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Wto 9:32, 31 Paź 2017    Temat postu:

Modzek raczej wie co robi. Znam Go od lat.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Hamulce, układy ABS, CBS, TCS » Jak pozbyć się CBS i zrobić st 1300 klasyczny układ hamulcow
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group