Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekooo
maniak postów
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:36, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
opisałem to wyżej , a jak co to podałem też swój nr telefonu jak co to dzwoń wytłumaczę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Nie 22:48, 18 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Ok Dzięki Jutro zadzwonię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Pon 14:14, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
peptek napisał: |
wojtekooo napisał: |
peptek napisał: |
Tzn ze ponownie muszę przyjrzeć się dualowi Sprawdzę na początek jak chodzi tloczek Czy tak jak na filmiku MRSpidi65
I spróbuję podjąć temat odpowietrzenia ale muszę mieć konkretną instrukcje co czym po kolei tak jak się należy Bo różne są co do tego szkoły |
Ten tłoczek tłoczek to częsta przyczyna wadliwego działania duala , a odpowietrzenie tej pompki to też nie łatwa sprawa , ale człowiek zrobił to człowiek naprawi
|
To jak tego dual a odpowietrzyc ? da radę w pojedynkę? |
Da radę ale jednak nie klamką hamulca a przyrządem do odpowietrzania, który robi podciśnienie. Pompowanie klamką raczej odradzam.
Tu filmik w miarę sensowny jak wymienić płyn/odpowietrzyć układ
https://www.youtube.com/watch?v=XsABU21d4uU
a tu właściwa kolejność odpowietrzania w 7 krokach
https://www.youtube.com/watch?v=4iFgtKKYDOU
przykład jak działa urządzenie podłączane do kompresora i wysysające płyn hamulcowy mam podobne innej marki i daje radę
https://www.youtube.com/watch?v=09EySSgZ5Qk
powodzenia
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Krzychu RRQ dnia Pon 14:19, 19 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Pon 15:00, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Co do pompek do wymiany płynu , w panci nie zdają egzaminu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Pon 19:24, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
MRSpidi65 napisał: |
Co do pompek do wymiany płynu , w panci nie zdają egzaminu. |
Dlaczego nie zdają?
Ja mówię o takim zestawie ze zbiornikiem podpinanym do kompresora (nie ręcznej) ale jestem Ciekaw Twojej opini
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Pon 20:15, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Krzychu RRQ napisał: |
MRSpidi65 napisał: |
Co do pompek do wymiany płynu , w panci nie zdają egzaminu. |
Dlaczego nie zdają?
Ja mówię o takim zestawie ze zbiornikiem podpinanym do kompresora (nie ręcznej) ale jestem Ciekaw Twojej opini |
Dokładnie taką mam , mogę potwierdzić że pompka powoli płyn ściąga , ale o pełnym odpowietrzeniu nie ma mowy.
Myślę że na przeszkodzie stoi pompa ABS.
Jest to moja osobista opinia , oczywiście mogę się mylić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wojtekooo
maniak postów
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:23, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
MRSpidi65 napisał: |
Krzychu RRQ napisał: |
MRSpidi65 napisał: |
Co do pompek do wymiany płynu , w panci nie zdają egzaminu. |
Dlaczego nie zdają?
Ja mówię o takim zestawie ze zbiornikiem podpinanym do kompresora (nie ręcznej) ale jestem Ciekaw Twojej opini |
Dokładnie taką mam , mogę potwierdzić że pompka powoli płyn ściąga , ale o pełnym odpowietrzeniu nie ma mowy.
Myślę że na przeszkodzie stoi pompa ABS.
Jest to moja osobista opinia , oczywiście mogę się mylić. |
Tak tak zgadzam się z kolegą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Wto 5:10, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Trochę gubię się w pkt 3a i 3b czym naciskamy odpowietrzając pod zbiornikiem. Czy pompujemy tłoczkiem duala?
Słowo na zielono między na Master a Steps nie czytelne. I czy ten dual musi być zdjęty bezwzględnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Wto 6:53, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Peptek tu poniżej masz rozpisaną kolejność
Przedni zacisk zdjąć musisz - tak podaje książka więc nie ma co się zastanawiać zwłaszcza że to nic wielkiego (2 śruby do odkręcenia warto też włożyć przekładki między klocki by się nie zacisnęły podczas odpowietrzania)
Tu jest kolejność wykonywania czynności z założeniem wykorzystania pomki podciśnienia (ja bez tego bym się nie podjął ale jak widzisz są opinie że ona nie działa) Będę u siebie wymieniał płyn po świętach bo od Mikoła zestaw do odpowietrzania mam dostać wtedy potwierdzę czy działa
Kolejność czynności przy wymianie płynu st 1300
1. Lewy przedni zacisk. Górny odpowietrznik. Płyn podawany z przedniego zbiorniczka
2. Prawy przedni zacisk. Górny odpowietrznik. Płyn podawany z przedniego zbiorniczka
3. Demontaż pompy dual wraz z zaciskiem i podwieszenie pod odpowiednik kątem (pompa 15st w górę względem poziomo umieszczonego zacisku). Odpowietrzamy odpowietrznik pod zbiornikiem paliwa z prawej strony. Płyn podawany z tylnego zbiorniczka.
4. Na odkręconym nadal zacisku przednim odpowietrzamy zacisku tylni (przedni odpowietrznik tego zacisku). Płyn podawany z tylnego zbiorniczka
5. Na odkręconym nadal zacisku przednim odpowietrzamy Prawy przedni zacisk. Środkowy odpowietrznik. Płyn podawany z tylnego zbiorniczka
6. Montujemy zacisk przedni z pompą ponownie i odpowietrzamy Lewy przedni zacisk – odpowietrznik środkowy. Płyn podawany z tylnego zbiorniczka.
7. Zacisk z tylni odpowietrznik końcowy. Płyn podawany z tylnego zbiorniczka
Co do Twojego problemu nie wiem czy to kwestia odpowietrzenia - może sprawdź jeszcze ten przedni dual tu masz link do rozkminonego tematu
http://www.st1100.fora.pl/dzial-techniczny-st1300,12/tylni-zacisk-hamulcowy,5243.html
post kolegi DAREK Wysłany: Pon 7:45, 05 Wrz 2016 wyjaśnia cały temat problemu z DUAL
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzychu RRQ dnia Wto 21:09, 20 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Wto 21:01, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za szczegółowy opis. Też stawiam bardziej na dual. Co do tematu z linku który wrzuciłeś jest mi dobrze znany.
Jeszcze trochę, a napiszę doktorat z tego duala oczywiście z wiedzy teoretycznej, którą mam nadzieję przekuję na praktyczną. Oby pogoda dopisała to może w tygodniu zajrzę do tego duala. Ostatnio tydzień temu przesiedziałem cztery godziny w blaszaku i d..pa z lekka przymarzła
Ps
Podejrzałem dziś tak na szybko mocowanie tłoczka duala.Odgiąłem osłonkę gumową
Sprężynka na gumce-osłonce oderwała się od kołnierza gumowego na połowie jej obwodu. Seger siedzi prawidłowo.
Sam tłoczek -mocowanie do zacisku jest bardzo wahliwe(czy tak powinno być?) Tłoczek odbija, ale czy chodzi luźno będę wiedział jak to rozbiorę. W tej chwili jak jest zamocowany i na układzie daje się ugiąć o jakieś 0,5cm. Po zdjęciu zacisku ręcznie nie da się go wcisnąć.
Będę raczej zamawiał zestaw naprawczy, bo jak mam rozebrać to od razu wymiana.
I tu mam pytania.
1. Mam odkręcony(wiszący) zacisk i jak wyjmę tłoczek z całym środkiem, to płyn zleci mi aż do pustego zbiorniczka? Wolałbym nie odpinać przewodów i całkiem zdejmować zacisku.
2. Czy zapowietrzy się cały układ i czy wystarczy tylko wtedy odpowietrzyć tylko duala tzn pompowanie na lini pompka dual-tylny zacisk
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez peptek dnia Śro 13:14, 21 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Pią 14:21, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Po wyjęciu tłoczka okazało się, że sprężyna jest raczej za krótka i sam tłoczek ledwo co odbija. Długość sprężyny jest mniejsza od długości tłoczka
Mam problem z zakupem zestawu naprawczego. Pierwszy ściągnęli mi od zupełnie czego innego. Drugi zestaw wskazywał na właściwy, ale jak wyjąłem swój z pompy to okazało się, że to tez nie ten. Dostałem pewnie ten od pompy przy klamce.
Zamówiono mi trzeci i w opisie jest że to od pompy sprzęgła ale to znowu nie będzie ten
Czy ma ktoś namiary na prawidłowe oznaczenie albo na link do właściwego zestawu? W Hondzie zestaw kosztuje 332zł na zamówienie.
Może ktoś dopasował od innego elementu czy moto albo chociaż znana jest długość sprężyny?
Zrobiłem odręczny rysunek i zwymiarowałem najważniejsze elementy wewnętrzne pompki, gdyby ktoś kiedyś chciał przed rozbieraniem jej skompletować uszczelki i sprężynę.
Podana długość sprężyny jest taka jaka była zamontowana u mnie.
Tutaj może być różnica i faktycznie może powinna być dłuższa, żeby tłoczek odbijał właściwie. Liczę, że niebawem będę wiedział jaka jest prawidłowa długość sprężyny.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez peptek dnia Pią 16:47, 23 Gru 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wojtekooo
maniak postów
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:05, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
tu masz linka do fiszki
[link widoczny dla zalogowanych]
pozycja 21
nr katalog 45620-MCS-G04
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtekooo dnia Pią 21:06, 23 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Pią 22:03, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki Wojtku za link
Znalazłem taki zestaw i można dzięki niemu porównać proporcje wymiarowe poszczególnych elementów zestawu.
Wygląda to tak
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Moja sprężynka była ciut krótsza i rozciągnąłem ją o ok 3-4mm. Może trochę się "uklepałą" Jak złożę to się okaże czy będzie jakaś zmiana.
Tak wygląda mój tłoczek i widać niewielką różnicę w konstrukcji środkowej części. Ale to raczej nie ma znaczenia.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Sob 13:00, 24 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdź jeszcze czy przypadkiem nie rozklepał ci się tłoczek , czasem się to zdarza jeśli jest zbyt duży luz między tłoczkiem a popychaczem.
Rysunek techniczny rewelacja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Sob 14:44, 24 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
MRSpidi65 napisał: |
Sprawdź jeszcze czy przypadkiem nie rozklepał ci się tłoczek , czasem się to zdarza jeśli jest zbyt duży luz między tłoczkiem a popychaczem.
Rysunek techniczny rewelacja |
Dzięki za uznanie Przepraszam że odreczny
Tloczek pomierzylem i ma właściwe wymiary 13,94 Jak widać na fotce mój tloczek ma bardzo porowatą powierzchnię Spolerowalem ją na glanc Poszukam innej dłuższej sprezynki złożę i zobaczymy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wojtekooo
maniak postów
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:05, 24 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
po prostu ja rościągnij i już o 1 cm
i bedzie git
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Sob 20:09, 24 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
wojtekooo napisał: |
po prostu ja rościągnij i już o 1 cm
i bedzie git |
Zrobiłem to ale po kilkunastu cyklach ściskania wraca do pierwotnej długości
Potrzebna będzie dłuzsza sprężyna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Nie 23:20, 25 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Krzychu RRQ napisał: |
Peptek tu poniżej masz rozpisaną kolejność
Przedni zacisk zdjąć musisz - tak podaje książka więc nie ma co się zastanawiać zwłaszcza że to nic wielkiego (2 śruby do odkręcenia warto też włożyć przekładki między klocki by się nie zacisnęły podczas odpowietrzania)
7. Zacisk z tylni odpowietrznik końcowy. Płyn podawany z tylnego zbiorniczka
|
Filmik z kolejnoscia odpowietrzania w siedmiu krokach jest już niedostępny
Z tego co przeanalizowalem system odpowietrzania to w pkt 7 jest chyba błąd
Tylny odpowietrznik w tylnym zacisku nie odpowietrzamy z pedału tylko z pompy dual Z pedału odpowietrzamy środkowy odpowietrznik Tak wychodzi ze schematu manuala Rozdział HYDRAULIC BRAKE 17-11 i 17-13
Czyli pkt 7 pompa dual tylny odpowietrznik tylnego zacisku No chyba że i z noznego i z duala
Jak się mylę to proszę o poprawienie mnie
No i co ważne wg instrukcji z filmu jest szansa wykonać proces jednoosobowo
Pod pedał nożny podwieszam lewarek źaba a klamkę ściskam ekspanderem Po zwolnieniu odpowietrznika nie cofają się
Jedyny problem to ewentualne pompowanie duala ale w instrukcji na filmie nic takiego nie występuje W instrukcji jest chyba zastąpione to ustawieniem duala o 15 stopni
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez peptek dnia Nie 23:48, 25 Gru 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Wto 18:13, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
peptek napisał: |
Z tego co przeanalizowalem system odpowietrzania to w pkt 7 jest chyba błąd
Tylny odpowietrznik w tylnym zacisku nie odpowietrzamy z pedału tylko z pompy dual Z pedału odpowietrzamy środkowy odpowietrznik Tak wychodzi ze schematu manuala Rozdział HYDRAULIC BRAKE 17-11 i 17-13
Czyli pkt 7 pompa dual tylny odpowietrznik tylnego zacisku No chyba że i z noznego i z duala
Jak się mylę to proszę o poprawienie mnie
No i co ważne wg instrukcji z filmu jest szansa wykonać proces jednoosobowo
Pod pedał nożny podwieszam lewarek źaba a klamkę ściskam ekspanderem Po zwolnieniu odpowietrznika nie cofają się
Jedyny problem to ewentualne pompowanie duala ale w instrukcji na filmie nic takiego nie występuje W instrukcji jest chyba zastąpione to ustawieniem duala o 15 stopni |
Wiesz co dziś wymieniłem płyn w Panci zgodnie z tym co napisałem CI wcześniej czyli tak jak jest w manualu. Powiem szczerze nie mam pojęcia jak zrobić to bez pompki wysysającej płyn. Nawet z nią trwała całość ze 3 godziny.
Sama pompka na komresor kosztuje 80 pln i nawet daje sobie radę więc jak mówi piosenka "nie kombinuj" .. teraz aż się boje napisać ale napiszę... możesz sam zrobić takie cudo do odpowietrzania z agregatu od lodówki (mój znajomy mam i ciągnie lepiej niż ori pompka do kompresora).. ale ja CI tego nie mówiłem jak coś bo znów mnie jeden kolega od druciarzy wyzwie
Najciężej jest pociągnąć płyn z odpowietrznika pod bakiem oraz ostatniego na tylnym zacisku hamulcowym (punkt 7 o który pytasz). Poza tym jedziesz punkt po punkcie i już...
co do punktu 7 z całą pewnością przy odpowietrzaniu pobiera płyn ze zbiorniczka tylnego
ps
Jak rozebrałeś duala płyn zleciał z układu czy zabezpieczyłeś jakoś? co do zestawu naprawczego zapytaj w Serwisie Honda - tym bardziej, że potrzepujesz tylko sprężyny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzychu RRQ dnia Wto 18:18, 27 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Wto 21:49, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jak pompowalem noznym to z ostatniego odpow nie leciał płyn
Jak wyjałem tloczek to płyn nie leciał wcale Poziom płynu w cylinderku nie podniósł się
W HONDA Plaza mogą sprowadzić tylko cały zestaw naprawczy za 332zl
Jest spory problem ze znalezieniem takiej sprężyny Mam dwa miejsca gdzie mogą dorobić taką za ok 30 zl
Czy przy odpowietrzaniu ustawiłes duala na15 stopni? I wtedy tylko luzowales zawór pod bakiem? Nie pompowales tylko luzowales śrubę?
Możesz podrzucić gdzie kupiłeś ten przyrząd do zmiany płynu?
Prawdopodobnie będę zlecal zrobienie sprężyny
Prośba zatem o podanie jaka długość zlecić Za długa nie może być bo będzie ciężko włożyć tloczek i zapiąć segerem i zbyt długa sprężyna może zwyczajnie za mało się składać blokując tym samym sam tloczek przy sciskaniu
Myślę że 40mm to będzie ok choć słyszałem o długości 50mm co jest prawie o 2 cm więcej niż tą którą mam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez peptek dnia Wto 21:56, 27 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Wto 22:22, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Tu link do przykładowej aukcji
WYSYSARKA DO ODPOWIETRZANIA HAMULCÓW ZESTAW [link widoczny dla zalogowanych]
Ten pod zbiornikiem odpowietrzasz kiedy zacisk jest podniesiony jak napisałeś ,klamek nie dotykasz wcale przy żadnym odpowietrzniku tylko wysysasz po zluzowaniu odpowietrznika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wojtekooo
maniak postów
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:42, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Nie urzywajcie tego goowna , to jest szmelc , przy układzie abs można jedynie tłoczyć od strony zbiorniczka a nie odsysać , chodzi o zapowietrzenie zaworków w pompie ABS , to jest amatorszczyzna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Wto 23:22, 27 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Krzychu RRQ a nie odpowietrzasz już duala pompując nim i odpowietrzając na tylnym zacisku?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez peptek dnia Śro 10:31, 28 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Śro 6:14, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
wojtekooo napisał: |
Nie urzywajcie tego goowna , to jest szmelc , przy układzie abs można jedynie tłoczyć od strony zbiorniczka a nie odsysać , chodzi o zapowietrzenie zaworków w pompie ABS , to jest amatorszczyzna |
W service manual - właśnie w ten sposób i za pomocą odsysarki (zgoda że ta z Allegro jest amatorska) przebiega proces wymiany płynu i na tym bazowałem wymieniając u siebie - wyszło Ok.
opisz jak Ty to robisz chętnie się nauczę czegoś nowego
Peptek takiej metody nigdzie nie widziałem - trzymam się instrukcji serwisowej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wojtekooo
maniak postów
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:05, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Wszystko opisałem kilka stron wcześniej , doczytasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Śro 10:34, 28 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Może będę zamawiał taka sprezynkę w Poznaniu Znalazłem producenta który zgodził się zrobić jedną sztukę specjalnie dla mnie Koszt wykonania 15-25 zł Cena będzie znana po wykonaniu Ktoś jest chętny skorzystać z okazji i zamówić przy okazji?
Ps
Lekko przegieli z kosztem wysyłki Chcą wysłać DPD za 40zl
Szukam dalej i chyba znalazłem we Włocławku producenta
Jutro pojadę pogadać o cenie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez peptek dnia Śro 16:37, 28 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wojtekooo
maniak postów
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 5:41, 07 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Od wiosny mało latałem St bo mam do kominowej jazdy sporta ale zrobiłem w weekend ok 800 km , Co zauważyłem znowu tylny zacisk zaczoł sie mocno grzać i lekko blokować a przeciesz jesienią zrobiłem kapitalkę , wczoraj rozebrałem wszystko okazało sie że zebrał sie tam niezły syfek wiec wyczyściłem wszystko o powinno być ok , moja sugestia jest taka , tylni zacisk jest bardzo podatny na zabrudzenia a zbierajacy się syf blokuje elementy ruchome , szczególnie jak zamontowane sa kufry boczne , warto raz na jakiś czas spojrzeć na ten zacisk i ew. umyć wyczyścić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtekooo dnia Śro 5:45, 07 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Śro 7:59, 07 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżdżę Pancią od 2009roku. Żadnego problemu do tej pory nie miałem.
Czyszczenie zacisków i smarowanie tylko przy wymianie klocków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 8:24, 07 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
wojtekooo napisał: |
Od wiosny mało latałem St bo mam do kominowej jazdy sporta ale zrobiłem w weekend ok 800 km , Co zauważyłem znowu tylny zacisk zaczoł sie mocno grzać i lekko blokować a przeciesz jesienią zrobiłem kapitalkę , wczoraj rozebrałem wszystko okazało sie że zebrał sie tam niezły syfek wiec wyczyściłem wszystko o powinno być ok , moja sugestia jest taka , tylni zacisk jest bardzo podatny na zabrudzenia a zbierajacy się syf blokuje elementy ruchome , szczególnie jak zamontowane sa kufry boczne , warto raz na jakiś czas spojrzeć na ten zacisk i ew. umyć wyczyścić |
Moja sugestia jest natomiast taka, że za pierwszym razem, nie zrobiłeś tego dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wojtekooo
maniak postów
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:53, 07 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
wojtekooo napisał: |
Od wiosny mało latałem St bo mam do kominowej jazdy sporta ale zrobiłem w weekend ok 800 km , Co zauważyłem znowu tylny zacisk zaczoł sie mocno grzać i lekko blokować a przeciesz jesienią zrobiłem kapitalkę , wczoraj rozebrałem wszystko okazało sie że zebrał sie tam niezły syfek wiec wyczyściłem wszystko o powinno być ok , moja sugestia jest taka , tylni zacisk jest bardzo podatny na zabrudzenia a zbierajacy się syf blokuje elementy ruchome , szczególnie jak zamontowane sa kufry boczne , warto raz na jakiś czas spojrzeć na ten zacisk i ew. umyć wyczyścić |
Moja sugestia jest natomiast taka, że za pierwszym razem, nie zrobiłeś tego dobrze |
Kolejna moja sugestia panie kolego dotyczy Twojej szanownej osoby że nie wyciagała pochopnych wniosków i pierniczyła bezsensownych głupot , nie znasz mnie a już masz wyrobione zdanie panie mądralo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|