Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
panstasio
maniak postów
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WL
|
Wysłany: Śro 20:34, 11 Lip 2012 Temat postu: Problem z tylnym zaciskiem |
|
|
Witam. Mam problem z tylnym hamulcem. Po złamanej rece i 5 tygodniach przerwy jazdy moto zaczely sie zapiekac tylne hamulce. Efekt taki ze jak hamuje tylnym hamulcem to klocki nie odskakuja. Zacisk niby sprawny i tloczki chodzą lużne. Mechanizm jednak sam z siebie nie chce odciągnąć klocków i wszytsko sie zapieka.
Czy to jest problem z pompą ABS?
jesli tak to proszę oświećcie (doibijcie) w jakich kosztach wacha sie naprawa (musze policzyć czy ewnetualny zasiłek pogrzebowy lepiej nie wyjdzie ;( )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
szkielek1
maniak postów
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Śro 21:43, 11 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
tak po normalnemu to pewnie samemu można rozebrać wyczyścić, nasmarować smarem miedzianym i nie innym prowadnice i powinno działać. to tak według mnie. może koledzy maja inne metody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 21:49, 11 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Tak po koleii. Jaki model? 1100, czy 1300? Co ma ręka, do hebla nożnego? Skąd wiesz, że nie odbija, skoro wszystko chodzi luźno? Czy był w tym motku, jakikolwiek serwis? Jaki rocznik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
panstasio
maniak postów
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WL
|
Wysłany: Śro 23:25, 11 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
sorki. W stopce byla info wiec nie rozpisywalem.
ST1300 z 2006. rozbierac nie rozbieralem, stoi obecnie u mechanika po moim i innej osoby "odciagnieciu" na zasadzie odepchniecia klocków od tarczy. po kolejnym przychamownaiu klocki znów zostały "przyklejone" do tarczy.
Hebel reczny jest w jakims stopniu "polaczony" w końcowym momencie przychamownaia z hamulcem tylnym. Przy hamowaniu recznym klocki tylne si enie ruszaja do moemntu "przyklejenia" do tarczy. nie odbija bo po przychammowaniu nawet delikatnym noga, slychac jak klocki tra o tarcze a nawet widac piekne kolory na tarczy po zatrzymaniu (dystanse rozne najmniejszy ok 1km)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ikar
uzależniony
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Czw 10:09, 12 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
A zobacz czy na pewno dobrze wsadziłeś klocki . U mnie też tak było . Kilka razy rozbierałem to i składałem i okazało się że klocek źle wchodzi do zacisku, chodzi o te blaszki dociskające wewnątrz zacisku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
panstasio
maniak postów
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WL
|
Wysłany: Czw 18:22, 12 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
jak narazie diagnoza pozytywna.
to nei pompa ABS.
Srodkowy tloczek nie cofa i mozliwe ze to pompa na zacisku. Tłoczki od hamulca przedniego chodzą poprawnie. uffff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ikar
uzależniony
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Pią 7:20, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
panstasio napisał: |
Srodkowy tloczek nie cofa i mozliwe ze to pompa na zacisku. Tłoczki od hamulca przedniego chodzą poprawnie. uffff |
Ale środkowy tłoczek jest od hamulca przedniego a zewnętrzne od nogi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
panstasio
maniak postów
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WL
|
Wysłany: Pią 9:53, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
no to chyba pan mechanik mnie robi w konia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ikar
uzależniony
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Pią 21:03, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Co prawda to Varadero ale hamulce są takiesame:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Zbysheck
stały bywalec
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 21:35, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
U mnie w ST 1100 też tak było, ale nie cofały się tłoczki... Rozebrałem , oczyściłem, dałem nowe gumki, przesmarowałem specjalną pastą do tłoczków i jest od 2 lat o'k, (pamiętaj tylko, że przy obsłudze zacisków żadnych węglowodorów).
Z innego doświadczenia (samochodowego), klocki się nie cofały ponieważ zaszły przewody i utraciły drożność (musiałem je wymienić).
Czasami jak przyrdzewieją klocki na końcach (i zaciski w tej okolicy) to klocki utracą swoją ruchliwość. Ja nawet nowe klocki na końcach zeszlifowuję z farby i smaruje (same końce) smarem miedzianym, tak aby luźno się przesuwały.
Skoro moto jest u mechanika to na pewno dojdzie co mu jest (tylko za ile (?) )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 21:38, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
W st, z 92r. nie było ABS, ani innych systemów. Kombinujcie chłopaki dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Zbysheck
stały bywalec
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Pią 22:00, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
No własnie <jerzyk> i to jest piękne - im mniej do psucia się tym lepiej... Wszystko jest proste (a w prostocie jest piękno) i oczywiste... Te wszystkie ABS, ASR, ESP.... -to wszystko jest dobre jak jest dobre, ale wystarczy,że sie coś dzieje nie wiesz czy, to pompa, czujniki, elektrozawory, czy po prostu coś nie łączy... Ja tam wolę im prostszy pojazd tym lepszy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
panstasio
maniak postów
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WL
|
Wysłany: Sob 10:05, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
na chwile obecna wychodzi ze mogą to być przewody tak jak pisze Zbysheck. klocki chodza w szczence luzik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sławek
uzależniony
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zelów
|
Wysłany: Wto 5:46, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
piszesz że hamulec trzyma, ale jak mocno trzyma, bo lekki opór to koło ma , puszczone w ruch nie obraca się jak wiatrak na wietrze. Opisz coś więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
panstasio
maniak postów
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WL
|
Wysłany: Wto 9:32, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
tzyma wystarczajaco aby zagrzac tarcze i spowodowac po krotkiej jezdzie ze na postoju na luzie jest problem przepchnac motor.
jak sie okazalo w przewodach mialem syf w postaci grzyba. Rozbierane były przewody krok po kroku i przedmuchiwane ciśnieniowo. Na chwile obecna problem z blokowanym kołem niby ustał ale mechanik chce jeszcze posprawdzac do końca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
panstasio
maniak postów
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WL
|
Wysłany: Pią 18:10, 20 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
witam.
po dwóch dniach funkcjonowania pedał nożnego znowu nurkuje a zacisk nei wraca.
Komputer nie zgłaszał błedów pompy ABS ale po wyczyszczeniu wszystkiego mechanik mówi ze to może być jednak któras z pomp.
Pytanie mam czy w okolicy Legionowa (najlepiej) albo warszawy jest jakis specjalista od PanEuropa ? ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
norbert
zasłuzony
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 18:13, 20 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
panstasio napisał: |
witam.
po dwóch dniach funkcjonowania pedał nożnego znowu nurkuje a zacisk nei wraca.
Komputer nie zgłaszał błedów pompy ABS ale po wyczyszczeniu wszystkiego mechanik mówi ze to może być jednak któras z pomp.
Pytanie mam czy w okolicy Legionowa (najlepiej) albo warszawy jest jakis specjalista od PanEuropa ? ;( |
Serwis Hondy na malowniczej. Zadzwoń do nich i zaputaj o koszty diagnozy (naprawy)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
panstasio
maniak postów
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WL
|
Wysłany: Pią 18:36, 20 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
dzięki - już się boje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
miras64
NOWY
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swidnica
|
Wysłany: Nie 13:52, 10 Maj 2015 Temat postu: tylny zacisk blokuje |
|
|
Witam! Mam podobny problem z tylnym zaciskiem w mojej st1300 z 2002r. przebieg 70tys. Mianowicie po niedawnym zakupie ST zrobilem jej maly serwis m.in plyn hamulcowy oraz klocki na tylnym zacisku .Po tym zabiegu kolo ma opory, gdyz zacisk nie odbija i blokuje tarcze. Po przejechaniu po prostej bez intensywnego hamowania przednie tarcze sá letnie, natomiast tylna ma temperature 86 oC. Ponownie warsztat i wymiana zestawu naprawczego /gumki bez tloczków/.Nie wymieniono tloczkow, gdyz mechanik stwierdzil ,ze tloczki chodza poprawnie.Niestety efekt bez zmian. Dodam , e jeden z przewodow doporowadzajácych plyn ham. jest drozny. drugi przewod z uwagi na trudny dostep nie zostal sprawdzony.Mechanik sugeruje ze moze padl modulator a moze pompa hamulcowa ABS.Dodam ze po rozchyleniu szczek po nacisniéciu pedalu ham. wysuwa sié srodkowy toczek. Czy ktos wie jak zdiagnozowac te systemy?Jesli ktos moze mnie wesprzec swoim doswiadczeniem i radá z gory dziekujé.Mirek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miras64 dnia Nie 16:37, 10 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Nie 16:06, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Problem był już przerabiany , obstawiam pompkę systemu dual czy jak to się nazywa przy przednim kole . Pewnie nie odbija tłoczek i trzyma ciśnienie.
Miałem podobny problem , tarcze grzały się do czerwoności.
Rozbierz pompkę , przesmaruj . Tłoczek musi się poruszać bez problemu.
Jeśli po wciśnięciu nie wraca spróbuj założyć mocniejszą sprężynę .
Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Nie 16:34, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Lub odpowiednio odpowietrzyć układ - zwłaszcza po wymianie płynu.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
miras64
NOWY
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Swidnica
|
Wysłany: Nie 19:50, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dziéki serdeczne za podpowiedzi.Zyczylbym sobie , zeby skonczylo sié tylko na odpowietrzeniu ukladu, ale kto wie? Napewno i to trzeba bedzie wziac pod uwage.Dziéki raz jeszcze.Mirek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DANY
zasłuzony
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pon 14:32, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
no i mnie też dopadło.... blokuje tylny zacisk
ale trochę inaczej niż we wcześniejszych opisach , u mnie po wciśnięciu nożnego , natychmiast blokuje tylne koło i odblokować można jedynie poprzez upuszczenie płynu przez odpowietrznik ....
wciśnięcie klamki daje identyczny efekt tylko mniej gwałtowny ...kilka razy trzeba nacisnąć i za każdym razem trzyma tylne koło coraz mocniej...
same tłoczki w tylnym zacisku , bez ciśnienia poruszają się normalnie...
co myślicie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Pon 15:59, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Czy prucz wymiany samych klocków było coś robione z układem czy tylko same klocki zostały wymienione ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 16:51, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
DANY napisał: |
.... , u mnie po wciśnięciu nożnego , natychmiast blokuje tylne koło i odblokować można jedynie poprzez upuszczenie płynu przez odpowietrznik ....
wciśnięcie klamki daje identyczny efekt tylko mniej gwałtowny ...kilka razy trzeba nacisnąć i za każdym razem trzyma tylne koło coraz mocniej...
same tłoczki w tylnym zacisku , bez ciśnienia poruszają się normalnie...
co myślicie ? |
Może sprężyna w tylnej pompie poszła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DANY
zasłuzony
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pon 19:41, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
pompę otwierałem ....lustro płynu podnosi się , opada zgodnie z ruchem dźwigni , pompa czyściutka bez śladów zużycia....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
zibi
uzależniony
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 20:15, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Kilka postów wyżej jest sugestia Mirka (MRSpidi65)-spróbuj z niej skorzystać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DANY
zasłuzony
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pon 20:20, 29 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
to też sprawdzone ..... pompka działa .... tłoczek chodzi , blokuje po naciśnięciu i odpuszcza ....
no i cała "zabawa " odbywa się na postoju ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 0:02, 30 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
DANY napisał: |
...pompę otwierałem ....lustro płynu podnosi się , opada zgodnie z ruchem dźwigni , pompa czyściutka bez śladów zużycia.... |
Czy my się dobrze rozumiemy. Pompę trzeba rozebrać a zbiornik z płynem można sobie otworzyć ... i ewentualnie dolać sobie płynu.
Jak rozbierałeś pompę, to czy dobrze wszystko odpowietrzyłeś, bo w dualu to nie jest takie proste.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DANY
zasłuzony
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Wto 7:18, 30 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
r.urbanski napisał: |
DANY napisał: |
...pompę otwierałem ....lustro płynu podnosi się , opada zgodnie z ruchem dźwigni , pompa czyściutka bez śladów zużycia.... |
Czy my się dobrze rozumiemy. Pompę trzeba rozebrać a zbiornik z płynem można sobie otworzyć ... i ewentualnie dolać sobie płynu.
Jak rozbierałeś pompę, to czy dobrze wszystko odpowietrzyłeś, bo w dualu to nie jest takie proste. |
odkręciłem przewody , z góry pompy ..... dwa na jednej śrubie , do modulatorów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|