FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Problem z tylnym zaciskiem
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Hamulce, układy ABS, CBS, TCS » Problem z tylnym zaciskiem
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
panstasio
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WL

 Post Wysłany: Śro 20:34, 11 Lip 2012    Temat postu: Problem z tylnym zaciskiem

Witam. Mam problem z tylnym hamulcem. Po złamanej rece i 5 tygodniach przerwy jazdy moto zaczely sie zapiekac tylne hamulce. Efekt taki ze jak hamuje tylnym hamulcem to klocki nie odskakuja. Zacisk niby sprawny i tloczki chodzą lużne. Mechanizm jednak sam z siebie nie chce odciągnąć klocków i wszytsko sie zapieka.
Czy to jest problem z pompą ABS?
jesli tak to proszę oświećcie (doibijcie) w jakich kosztach wacha sie naprawa (musze policzyć czy ewnetualny zasiłek pogrzebowy lepiej nie wyjdzie ;( )


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkielek1
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Śro 21:43, 11 Lip 2012    Temat postu:

tak po normalnemu to pewnie samemu można rozebrać wyczyścić, nasmarować smarem miedzianym i nie innym prowadnice i powinno działać. to tak według mnie. może koledzy maja inne metody.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 21:49, 11 Lip 2012    Temat postu:

Tak po koleii. Jaki model? 1100, czy 1300? Co ma ręka, do hebla nożnego? Skąd wiesz, że nie odbija, skoro wszystko chodzi luźno? Czy był w tym motku, jakikolwiek serwis? Jaki rocznik?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
panstasio
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WL

 Post Wysłany: Śro 23:25, 11 Lip 2012    Temat postu:

sorki. W stopce byla info wiec nie rozpisywalem.
ST1300 z 2006. rozbierac nie rozbieralem, stoi obecnie u mechanika po moim i innej osoby "odciagnieciu" na zasadzie odepchniecia klocków od tarczy. po kolejnym przychamownaiu klocki znów zostały "przyklejone" do tarczy.
Hebel reczny jest w jakims stopniu "polaczony" w końcowym momencie przychamownaia z hamulcem tylnym. Przy hamowaniu recznym klocki tylne si enie ruszaja do moemntu "przyklejenia" do tarczy. nie odbija bo po przychammowaniu nawet delikatnym noga, slychac jak klocki tra o tarcze a nawet widac piekne kolory na tarczy po zatrzymaniu (dystanse rozne najmniejszy ok 1km)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Czw 10:09, 12 Lip 2012    Temat postu:

A zobacz czy na pewno dobrze wsadziłeś klocki . U mnie też tak było . Kilka razy rozbierałem to i składałem i okazało się że klocek źle wchodzi do zacisku, chodzi o te blaszki dociskające wewnątrz zacisku.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
panstasio
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WL

 Post Wysłany: Czw 18:22, 12 Lip 2012    Temat postu:

jak narazie diagnoza pozytywna.
to nei pompa ABS.
Srodkowy tloczek nie cofa i mozliwe ze to pompa na zacisku. Tłoczki od hamulca przedniego chodzą poprawnie. uffff


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Pią 7:20, 13 Lip 2012    Temat postu:

panstasio napisał:

Srodkowy tloczek nie cofa i mozliwe ze to pompa na zacisku. Tłoczki od hamulca przedniego chodzą poprawnie. uffff

Ale środkowy tłoczek jest od hamulca przedniego a zewnętrzne od nogi


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
panstasio
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WL

 Post Wysłany: Pią 9:53, 13 Lip 2012    Temat postu:

no to chyba pan mechanik mnie robi w konia Neutral

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Pią 21:03, 13 Lip 2012    Temat postu:

Co prawda to Varadero ale hamulce są takiesame:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Pią 21:35, 13 Lip 2012    Temat postu:

U mnie w ST 1100 też tak było, ale nie cofały się tłoczki... Rozebrałem , oczyściłem, dałem nowe gumki, przesmarowałem specjalną pastą do tłoczków i jest od 2 lat o'k, (pamiętaj tylko, że przy obsłudze zacisków żadnych węglowodorów).
Z innego doświadczenia (samochodowego), klocki się nie cofały ponieważ zaszły przewody i utraciły drożność (musiałem je wymienić).
Czasami jak przyrdzewieją klocki na końcach (i zaciski w tej okolicy) to klocki utracą swoją ruchliwość. Ja nawet nowe klocki na końcach zeszlifowuję z farby i smaruje (same końce) smarem miedzianym, tak aby luźno się przesuwały.
Skoro moto jest u mechanika to na pewno dojdzie co mu jest (tylko za ile (?) Very Happy Very Happy )


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 21:38, 13 Lip 2012    Temat postu:

W st, z 92r. nie było ABS, ani innych systemów. Kombinujcie chłopaki dalej Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Zbysheck
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kalisz

 Post Wysłany: Pią 22:00, 13 Lip 2012    Temat postu:

No własnie <jerzyk> i to jest piękne - im mniej do psucia się tym lepiej... Very Happy Wszystko jest proste (a w prostocie jest piękno) i oczywiste... Te wszystkie ABS, ASR, ESP.... -to wszystko jest dobre jak jest dobre, ale wystarczy,że sie coś dzieje nie wiesz czy, to pompa, czujniki, elektrozawory, czy po prostu coś nie łączy... Ja tam wolę im prostszy pojazd tym lepszy.... Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
panstasio
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WL

 Post Wysłany: Sob 10:05, 14 Lip 2012    Temat postu:

na chwile obecna wychodzi ze mogą to być przewody tak jak pisze Zbysheck. klocki chodza w szczence luzik

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sławek
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Wto 5:46, 17 Lip 2012    Temat postu:

piszesz że hamulec trzyma, ale jak mocno trzyma, bo lekki opór to koło ma , puszczone w ruch nie obraca się jak wiatrak na wietrze. Opisz coś więcej

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
panstasio
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WL

 Post Wysłany: Wto 9:32, 17 Lip 2012    Temat postu:

tzyma wystarczajaco aby zagrzac tarcze i spowodowac po krotkiej jezdzie ze na postoju na luzie jest problem przepchnac motor.
jak sie okazalo w przewodach mialem syf w postaci grzyba. Rozbierane były przewody krok po kroku i przedmuchiwane ciśnieniowo. Na chwile obecna problem z blokowanym kołem niby ustał ale mechanik chce jeszcze posprawdzac do końca.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
panstasio
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WL

 Post Wysłany: Pią 18:10, 20 Lip 2012    Temat postu:

witam.
po dwóch dniach funkcjonowania pedał nożnego znowu nurkuje a zacisk nei wraca.
Komputer nie zgłaszał błedów pompy ABS ale po wyczyszczeniu wszystkiego mechanik mówi ze to może być jednak któras z pomp.
Pytanie mam czy w okolicy Legionowa (najlepiej) albo warszawy jest jakis specjalista od PanEuropa ? ;(


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
norbert
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pią 18:13, 20 Lip 2012    Temat postu:

panstasio napisał:
witam.
po dwóch dniach funkcjonowania pedał nożnego znowu nurkuje a zacisk nei wraca.
Komputer nie zgłaszał błedów pompy ABS ale po wyczyszczeniu wszystkiego mechanik mówi ze to może być jednak któras z pomp.
Pytanie mam czy w okolicy Legionowa (najlepiej) albo warszawy jest jakis specjalista od PanEuropa ? ;(


Serwis Hondy na malowniczej. Zadzwoń do nich i zaputaj o koszty diagnozy (naprawy)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
panstasio
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WL

 Post Wysłany: Pią 18:36, 20 Lip 2012    Temat postu:

dzięki - już się boje

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
miras64
NOWY
NOWY


Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Swidnica

 Post Wysłany: Nie 13:52, 10 Maj 2015    Temat postu: tylny zacisk blokuje

Witam! Mam podobny problem z tylnym zaciskiem w mojej st1300 z 2002r. przebieg 70tys. Mianowicie po niedawnym zakupie ST zrobilem jej maly serwis m.in plyn hamulcowy oraz klocki na tylnym zacisku .Po tym zabiegu kolo ma opory, gdyz zacisk nie odbija i blokuje tarcze. Po przejechaniu po prostej bez intensywnego hamowania przednie tarcze sá letnie, natomiast tylna ma temperature 86 oC. Ponownie warsztat i wymiana zestawu naprawczego /gumki bez tloczków/.Nie wymieniono tloczkow, gdyz mechanik stwierdzil ,ze tloczki chodza poprawnie.Niestety efekt bez zmian. Dodam , e jeden z przewodow doporowadzajácych plyn ham. jest drozny. drugi przewod z uwagi na trudny dostep nie zostal sprawdzony.Mechanik sugeruje ze moze padl modulator a moze pompa hamulcowa ABS.Dodam ze po rozchyleniu szczek po nacisniéciu pedalu ham. wysuwa sié srodkowy toczek. Czy ktos wie jak zdiagnozowac te systemy?Jesli ktos moze mnie wesprzec swoim doswiadczeniem i radá z gory dziekujé.Mirek

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miras64 dnia Nie 16:37, 10 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MRSpidi65
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Dzbądzek 21C

 Post Wysłany: Nie 16:06, 10 Maj 2015    Temat postu:

Problem był już przerabiany , obstawiam pompkę systemu dual czy jak to się nazywa przy przednim kole . Pewnie nie odbija tłoczek i trzyma ciśnienie.
Miałem podobny problem , tarcze grzały się do czerwoności.
Rozbierz pompkę , przesmaruj . Tłoczek musi się poruszać bez problemu.
Jeśli po wciśnięciu nie wraca spróbuj założyć mocniejszą sprężynę .

Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Nie 16:34, 10 Maj 2015    Temat postu:

Lub odpowiednio odpowietrzyć układ - zwłaszcza po wymianie płynu.....

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
miras64
NOWY
NOWY


Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Swidnica

 Post Wysłany: Nie 19:50, 10 Maj 2015    Temat postu:

Dziéki serdeczne za podpowiedzi.Zyczylbym sobie , zeby skonczylo sié tylko na odpowietrzeniu ukladu, ale kto wie? Napewno i to trzeba bedzie wziac pod uwage.Dziéki raz jeszcze.Mirek

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Pon 14:32, 29 Cze 2015    Temat postu:

no i mnie też dopadło.... blokuje tylny zacisk
ale trochę inaczej niż we wcześniejszych opisach , u mnie po wciśnięciu nożnego , natychmiast blokuje tylne koło i odblokować można jedynie poprzez upuszczenie płynu przez odpowietrznik ....
wciśnięcie klamki daje identyczny efekt tylko mniej gwałtowny ...kilka razy trzeba nacisnąć i za każdym razem trzyma tylne koło coraz mocniej...
same tłoczki w tylnym zacisku , bez ciśnienia poruszają się normalnie...
co myślicie ?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mark33
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Pon 15:59, 29 Cze 2015    Temat postu:

Czy prucz wymiany samych klocków było coś robione z układem czy tylko same klocki zostały wymienione ?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 16:51, 29 Cze 2015    Temat postu:

DANY napisał:
.... , u mnie po wciśnięciu nożnego , natychmiast blokuje tylne koło i odblokować można jedynie poprzez upuszczenie płynu przez odpowietrznik ....
wciśnięcie klamki daje identyczny efekt tylko mniej gwałtowny ...kilka razy trzeba nacisnąć i za każdym razem trzyma tylne koło coraz mocniej...
same tłoczki w tylnym zacisku , bez ciśnienia poruszają się normalnie...
co myślicie ?

Może sprężyna w tylnej pompie poszła Question Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Pon 19:41, 29 Cze 2015    Temat postu:

pompę otwierałem ....lustro płynu podnosi się , opada zgodnie z ruchem dźwigni , pompa czyściutka bez śladów zużycia....

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
zibi
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sosnowiec

 Post Wysłany: Pon 20:15, 29 Cze 2015    Temat postu:

Kilka postów wyżej jest sugestia Mirka (MRSpidi65)-spróbuj z niej skorzystać.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Pon 20:20, 29 Cze 2015    Temat postu:

to też sprawdzone ..... pompka działa .... tłoczek chodzi , blokuje po naciśnięciu i odpuszcza ....
no i cała "zabawa " odbywa się na postoju ....


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 0:02, 30 Cze 2015    Temat postu:

DANY napisał:
...pompę otwierałem ....lustro płynu podnosi się , opada zgodnie z ruchem dźwigni , pompa czyściutka bez śladów zużycia....

Czy my się dobrze rozumiemy. Pompę trzeba rozebrać a zbiornik z płynem można sobie otworzyć ... i ewentualnie dolać sobie płynu.
Jak rozbierałeś pompę, to czy dobrze wszystko odpowietrzyłeś, bo w dualu to nie jest takie proste.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Wto 7:18, 30 Cze 2015    Temat postu:

r.urbanski napisał:
DANY napisał:
...pompę otwierałem ....lustro płynu podnosi się , opada zgodnie z ruchem dźwigni , pompa czyściutka bez śladów zużycia....

Czy my się dobrze rozumiemy. Pompę trzeba rozebrać a zbiornik z płynem można sobie otworzyć ... i ewentualnie dolać sobie płynu.
Jak rozbierałeś pompę, to czy dobrze wszystko odpowietrzyłeś, bo w dualu to nie jest takie proste.


odkręciłem przewody , z góry pompy ..... dwa na jednej śrubie , do modulatorów...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Hamulce, układy ABS, CBS, TCS » Problem z tylnym zaciskiem
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group