Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Śro 9:16, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
To już tylko Twoja decyzja. Jeżeli zostało Ci do znacznika mało to zmieniłbym kiedy jeszcze sezon nie w pełni ale jeżeli jeszcze na parę tys. to szkoda wyrzucać jeszcze niezłą oponę. Takie jest moje zdanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Śro 9:34, 17 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Witam , jak już kupiłeś nową to wymieniaj a starą możesz odsprzedać albo zostawić sobie w rezerwie. Ja tak robię ,mam zawsze komplet starych w zapasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Czw 18:39, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Oponka przód wymieniona. Stary Pilot Road II od środka jak nowy, na bokach tak samo zero zniszczeń, nie widać kordu, opona z 2009r.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ikar
uzależniony
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Pon 15:28, 13 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ja tam z Pilot Road II jestem bardzo nie zadowolony a dokładnie z tylnej Przejechane w tej chwili mam na niej 15k i zawsze dbałem o idealne ciśnienie. Bieżnik strasznie nie równo bierze .Na szczycie opony głębokość wynosi ponad 4 milimetry ( wygląda jak nowy ) a na bokach tu gdzie miękka guma jest już poniżej 2mm . Poza tym strasznie wyząbkowana , hałaśliwa i zrobiła się kwadratowa poniżej 10k km. Ze stanu bieżnika wygląda że jestem straszny wariat co tylko po winklach, co jest nie prawdą. Przednia opona jest ok. Myślę że następną oponę kupie normalną bez mieszanek.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcie nie do końca oddaje stan faktyczny w rzeczywistości jest gorzej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sławek
uzależniony
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zelów
|
Wysłany: Wto 20:21, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Moja z podobnym przebiegiem jest taka sama i też jest głośna - huczy na winklach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Śro 18:57, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
No ja się nie zgadzam że jest głośna.
Za krótko na niej jeździcie
Głośność mojego PRIII w Ostrzycach idealnie wytłumiała wystajaca szmata :/
Przebieg 19 tys. Cholernie nierównomierne zużycie.
Dzieki uprzejmości Mamuta mam teraz RoadSmarta II
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
URYCHO
maniak postów
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
|
Wysłany: Śro 19:24, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Spili - Właśnie dzisiaj zdjąłem RoadSmarta I . Jeżeli II ma podobną wytrzymałość to raczej na ten sezon gumy Ci nie wystarczy , oczywiście znając Twoją nerwową łapę ja zrobiłem 8kkm do ograniczników , to może 10kkm do szmaty bym zrobił . no ale coś za coś - klei się pięknie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez URYCHO dnia Śro 19:27, 15 Maj 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Śro 20:50, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ja na ct 2 zjeździłem 25 tys znajomy na fyr 30 tys i nie mieliśmy takiego problemu ,aczkolwiek potrofiłem zajechać 2 ct -5 mm na odcinku 100 km praktycznie od zera ---ciśnienie 2,2at temp zew 32st c winkle i około 160-180 na licz - no cóż za głupotę i lenistwo się płaci --teraz używam ciśnieniomierza przed każdą jazdą i to z legalizacją
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Śro 21:12, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Andrzejku...
Nie chce być upierdliwy... :
Ale czy Ty czasem nie powinieneś być jeszcze w garażu przy moim Maleństwie?
Przecież dopiero po dziesiątej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Śro 21:57, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
To tak w międzyczasie - pomiędzy 1 a 4 zaworem prawej głowic tarczę do cięcia musiałem zmienic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Czw 7:14, 16 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
A to mnie uspokoiłeś
Bo juz myślałem że poszedłeś zjeść niepotrzebnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ARTI
uzależniony
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Czw 22:30, 16 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
A co tam Chcesz Andrzeju wycinać to przecie trza motóra zmienić na nowszy rok urodzenia
( za chińskie Xenony)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
TomaszC
zasłuzony
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1153
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włynkówko k.Ustki
|
Wysłany: Pon 13:38, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Od tygodnia jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem ST1300 :-). Nabyłem to cudo w Niemczech rocznik 2008 z przebiegiem 4 000 km. Pytanie mam takie - czy wymieniać opony? Bo przejechane tyle co nic, w idealnym stanie, a jednak wiek swój mają. Zrobiłem już na nich jakieś 1 200 km i zachowują się przyzwoicie. Może powolutku, nie przekraczając 260 km/h dokulam do przyszłego sezonu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
MRSpidi65
zasłuzony
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dzbądzek 21C
|
Wysłany: Pon 13:53, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Myślę że po takim przebiegu nie ma co wymieniać opon . chyba że Niemiec szalał na drogach ale wątpię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Pon 14:51, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Też bym dojechał te co są założone...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pon 16:01, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ja swoją przednią też z 2008 wymieniłem teraz na nowy sezon. Innym tematem jest to, że z Batlaxa nie byłem specjalnie zadowolony i to delikatnie mówiąc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 17:19, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
TomaszC napisał: |
Od tygodnia jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem ST1300 :-). Nabyłem to cudo w Niemczech rocznik 2008 z przebiegiem 4 000 km. Pytanie mam takie - czy wymieniać opony? Bo przejechane tyle co nic, w idealnym stanie, a jednak wiek swój mają. Zrobiłem już na nich jakieś 1 200 km i zachowują się przyzwoicie. Może powolutku, nie przekraczając 260 km/h dokulam do przyszłego sezonu? |
Masz jakąś doładowaną Pancie?
Opony 5 letnie, to jeszcze nie leżaki. Dopiero powyżej 5-ciu lat. Trzeba ją dokładnie obejrzeć, bo być może, od długiego stanie w jednej pozycji, zrobiło się jajo. Wtedy niestety, trzeba wymienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
TomaszC
zasłuzony
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1153
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włynkówko k.Ustki
|
Wysłany: Pon 20:52, 27 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem już na nich kawałek w deszczu i właściwie nic się nie dzieje złego. Dolecę spokojnie do Czechosłowacji już w piąteczek :-) i do końca sezonu pewnie też - na wiosnę się zobaczy - w jakim będą stanie i jaki zaliczą przebieg :-)
A jeśli chodzi o doładowanie to nie miałem odwagi rozbujać jej bardziej niż 210 km/h, a na zlot lecę co prawda przez Deutschland, ale z plecaczkiem, więc też nie sprawdzę Vmax.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Spili
moderator zasłużony
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1754
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Wto 7:24, 28 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tomek... Prędziej vmax sprawdzisz z plecaczkiem niz samemu
Fajniej i pewniej się prowadzi z obciążeniem...
Oczywiście nie namawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
max-serwis1
wymiatacz
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Śro 17:31, 29 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Spili napisał: |
Tomek... Prędziej vmax sprawdzisz z plecaczkiem niz samemu
Fajniej i pewniej się prowadzi z obciążeniem...
Oczywiście nie namawiam |
Spili wie co pisze ;
sam spójrz jak dobrze jest z plecaczkiem i bez ... plecaczka ...
http://www.youtube.com/watch?v=ts40pHF4I5I
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
TomaszC
zasłuzony
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1153
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włynkówko k.Ustki
|
Wysłany: Śro 21:05, 29 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Na takie próby raczej nikt mnie nie namówi. Musze trochę przyzwyczaić plecaczek do jazdy na moto. Ja już mocno przywykły i uzależniony :-) Wyruszamy na Czechosłowację jutro o poranku - jedziem na raty więc bez specjalnej spinki. Muszę delikatnie dozować te doznania. Cholera nawet człowiek nie czuje jak się mu rymuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Wrzonio
zasłuzony
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:14, 27 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Przymierzam sie do zakupu opon do mojej panci.
Na Oponeo wybrałem kilka modeli:
Metzeler Roadtec Z6 - 862 pln
Michelin Pilot Road 2 - 946 pln
Bridgeston BT 023 - 959 pln
Michelin Pilot Road 3 - 1057 pln
Do tej pory Bridgeston BT 020 ale niestety tył zrobił się kwadratowy.
Co prawda kuszą mnie Metzelery. Kolega jeździ na nich RT-kiem i to dość ostro i nie narzeka.
Czy macie jakieś doświadczenia z tymi oponkami i co byście sugerowali ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
norbert
zasłuzony
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:21, 27 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ja na końcówkę sezonu kupiłem
PIRELLI ANGEL GT
przejechałem jakieś 1000km
na mokrym nieźle się trzyma
POLECAM
kupiłem na oponeo
cena kpl coś około 1100PLN
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez norbert dnia Pon 21:21, 27 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 22:11, 27 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
[quote="Wrzonio"]Przymierzam sie do zakupu opon do mojej panci.
Na Oponeo wybrałem kilka modeli:
Metzeler Roadtec Z6 - 862 pln
Michelin Pilot Road 2 - 946 pln
Bridgeston BT 023 - 959 pln
Michelin Pilot Road 3 - 1057 pln
Do tej pory Bridgeston BT 020 ale niestety tył zrobił się kwadratowy.
Co prawda kuszą mnie Metzelery. Kolega jeździ na nich RT-kiem i to dość ostro i nie narzeka.
Czy macie jakieś doświadczenia z tymi oponkami i co byście sugerowali ?[/
quote]
Co prawda, nie na 1300 ale na 1100.
Batlax, naprawdę dobra guma. Szybko się grzeje i dobrze trzyma. Tak na suchym, jak i na mokrym. Jednak do temp. 14-15 stopni. Poniżej staje się bardzo, ale to bardzo śliska.
Metzeler, z6, założyłem w ub. sezonie. Opona rewelacja! Nie byłem do końca przekonany, czytając opinię na różnych forach, ale potwierdzam. Kolejne moto, bez względu na to co będzie, tylko z6. No chyba, że z8. Tutaj muszę się oprzeć znów o opinię innych for. Użytkownicy twierdzą, że z6, przy z8 to.... przepaść. Nie wiem, nie sprawdzałem. Jednak znając już zachowanie z6, to nic więcej nie chcę! Przejechałem na niej, jakieś 15kk.
Co do kwadratowej opony, to nie jest to wina jej samej. Każda opona, która jest użytkowana w większości do jazdy po prostej. Czyli dróg bez tzw. winkli, pracuje tylko środkiem. Czyli zużywa się tylko środek opony. Reszta pozostaje nietknięta. Stąd właśnie tak się dzieje. Przy takim stylu jazdy i warunków drogowych, można by się zstanowić, nad typową, turystczną,opasaną oponą. Pytanie tylko czy warto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Śro 9:21, 29 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Ja szukając opony dla siebie ,,przeleciałem ,,kilka firm i stanęło na Michelin Pilot Road 2 , na niej czułem się najpewniej wyciągałem 25-30 tys km ,gdy pojawiła się Michelin Pilot Road 3 zdecydowałem się ją zakupić i porównać do Michelin Pilot Road 2 -efekt jest taki jak już wcześniej opisywałem - czyli z mojego doświadczenia wynika że przy jeździe po suchym i bardziej sportowo dalej zajedziemy na Michelin Pilot Road 2 ale za to na mokrym i w zimnym lepiej Michelin Pilot Road 3 , niestety jeśli bardziej lubimy jazdę sportową i ,,wybieramy ,, na zakrętach - na Michelin Pilot Road 3 nie zrobimy wielkich przebiegów ( rzędu 30 tys km)i tak jak dla mnie do jazdy turystycznej w zmiennych warunkach pogodowych i temperaturowych jednak zdecydowanie lepiej wypada Michelin Pilot Road 3 o czym miałem okazję przekonać się na letniej wyprawie - ostatnio wymieniłem 3-kę przy przebiegu 18 tys około 3 mmm tylko dlatego ,że w planach był 4 tys wypad między innymi po alpach na końcu wyjazdu i miałem obawy czy wystarczy mi opony i w jakim stanie będzie na końcówce wyjazdu . Co do Metzelera jeździłem i było ok --no nie tak jak na Michelin Pilot Road 2 ale też nie był to Metzeler Roadtec Z6 ---------na takowej oponce lata Dudi i Mamut -więc oni powinni wiedzieć najwięcej na ten temat ,a co do przebiegów to jeszcze chyba będą musieli troszkę pojeździć aby ją zedrzeć , poza tym o ile się nie mylę ta oponka montowana jest w BMW-1600 GTL seryjnie ............
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Wrzonio
zasłuzony
Dołączył: 13 Maj 2013
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:45, 30 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za podpowiedzi, jeszcze dumam.
A czy wiecie koledzy jak jest różnica między oponami Metzeler Roadtec Z6 a Metzeler Roadtec Z6 interact, poza ceną ok 200zł na szt. ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wrzonio dnia Czw 12:46, 30 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
tomekzaton
NOWY
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 23:14, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
ja bym polecił bridgestone bt3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Sob 8:19, 01 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Wrzonio napisał: |
Dzięki za podpowiedzi, jeszcze dumam.
A czy wiecie koledzy jak jest różnica między oponami Metzeler Roadtec Z6 a Metzeler Roadtec Z6 interact, poza ceną ok 200zł na szt. ? |
Tak w skrócie; więcej i lepszego gatunku opasania. Wydłuża żywotność i nie ząbkuje. Lepszy skład gumy, więcej krzemionki, co polepsza przyczepność na mokrym i zwieksza jej żywotność. Ponoć nie ząbkuje. Opona ma możliwość zmiany konturu, przy kładzeniu motocykla, czyli jej pochylaniu. W takiej sytuacji, zwiększa się powierzchnia kontaktu opony z asfaltem i jest mniejsze pradopodobieństwo poślizgu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
czyzyk
maniak postów
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nesna/Starogard
|
Wysłany: Wto 20:47, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
zastanawiam sie nad M Pilot Road 2 a Pirelli Angel GT? Dosc sporo beda jezdzily po ostrym, mocno scierajacym opony norweskim asfalcie, wlasnie pod tym katem mozecie mnie wspomoc jakas porada? Cenowo jest ok 200 PLN roznicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
norbert
zasłuzony
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:52, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
ja miałem MICHELIN i PIRELLI. moim zdaniem Pirelli Angel GT lepiej trzymają w zakrętach, a i na mokrym jakoś pewniej
- na M zrobiłem 16 tyś - Grecja je wykończyła
- na P nakręcone jakieś 500 km - resztę może dopowie kolega Jerzy110 (teraz on używa Pancię )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|