FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Tylne koło , luzy ??
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Koła, opony, łożyska » Tylne koło , luzy ??
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Śro 22:06, 11 Lis 2015    Temat postu: Tylne koło , luzy ??

Witam , zdemontowałem tylne koło pod wymianę opony i przy okazji pomalowania felgi wiadomo , że zawsze coś wypadnie nieoczekiwanego .
Mam wątpliwości : do leżącej felgi na stole ( jak na zdjęciu ) jeśli wsunę oś jest wyczuwalny spory luz i oś wsuwa się dość lekko - czy to normalne
Question Question Question
Proszę o wymianę doświadczeń . Pozdrawiam

[link widoczny dla zalogowanych]

oś jest w pionie , jeśi jest inaczej na focie


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kFiatek
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 8:22, 12 Lis 2015    Temat postu: Re: Tylne koło , luzy ??

Darek napisał:
Witam , zdemontowałem tylne koło pod wymianę opony i przy okazji pomalowania felgi wiadomo , że zawsze coś wypadnie nieoczekiwanego .
Mam wątpliwości : do leżącej felgi na stole ( jak na zdjęciu ) jeśli wsunę oś jest wyczuwalny spory luz i oś wsuwa się dość lekko - czy to normalne
Question Question Question
Proszę o wymianę doświadczeń . Pozdrawiam

[link widoczny dla zalogowanych]

oś jest w pionie , jeśi jest inaczej na focie


Oś wsuwasz w łożysko, łożysko jest na tyle twarde, że o wygnieceniu materiału na łożysku nie moze byc mowy. W ekstremalnych przypadkach kiedy dojdzie do zatarcia łożyska moze ośka obrócic sie w pierścieniu wewnetrznym łozyska i wtedy wytrze oś w miejscu styku z łożyskiem. U Ciebie na zdjęciu wyglada wszysko dobrze lecz trudno ze zdjecia cos wywrózyc. Piszesz "spory luz" co to znaczy spory? Oś w łożysku wykonanna jest w dużej tolerancji wiec nie jest to dokładne pasowanie. Luz w granicacj 0,03 jest dopuszczalny.

Teraz inna teoria. Samo łozysko moze być juz zuzyte i ono sie "buja" Sprawdz doikładnie gdzie występuje luz. Czy jest to miedzy ośką a pierscieniem wenętrznym łozyska, czy pomiedzy biężniami łozysk.

Ja osobiście stawiam na zużyte lub kiepskiej jakości łożyska. Załóż nowe łożyska np SKF i bedzie po kłopocie

Pozdro Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kFiatek dnia Czw 8:33, 12 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Czw 9:55, 12 Lis 2015    Temat postu:

Dzięki za szybką odpowiedz , byłem przekonany że ośka powinna być dobrze spasowana i powinna ciasno wchodzić a u mnie luźno wchodzi a nawet jest wyczuwalny luz i to na bank między ośką a pierścieniem łożyska , stąd moje pytanie .
Łożyska są japońskie KOYO pewnie jeszcze fabryczne , nie wyczuwam na nich luzu nawet pierścień wewnątrz nie kołysze się.
A jeszcze jedno zdjąłem zabezpieczenie ale nie mogę zdjąć tego dekla z zębatką i czterema śrubami widocznego na zdjęciu , jest jakiś patent na to ??


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kFiatek
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 19:54, 12 Lis 2015    Temat postu:

Spróbuj wybić dekiel jakimś wybijakiem od drugiej strony. Oprzyj wybijak o łożyski i spróbuj wybić dekiel. Oczywiście najpierw odkręć cztery nakrętki Very Happy Very Happy Very Happy Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Czw 19:59, 12 Lis 2015    Temat postu:

Poradziłem sobie jakoś wyszło Dzięki , dobrze że wcześniej nie widziałem Twojej rady z nakrętkami Laughing Laughing Laughing Wink
Już felgę matuje jutro zabieram się do malowania .
Taka dziwna sprawa z tymi łożyskami , przed odkręceniem koła sprawdzałem nie było luzu na kole a jak się to wszystko rozkręci to luz jest wyraźnie wyczuwalny , dziwna sprawa , do końca nie kumam .
A i co ile powinno się zmieniać łożyska ile one potrafią przykulać Question :
I jeszcze jedno , dlaczego gwałcisz tak tą BMW Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Czw 20:05, 12 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 20:32, 12 Lis 2015    Temat postu:

Skoro masz wszystko na wierzchu, to wymień łożyska. Co do przebiegu i trwałości łożysk, to nie ma reguły. Zależy to od wielu czynników, ale to chyba sam rozumiesz

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Czw 21:27, 12 Lis 2015    Temat postu:

Jakiś namiar na łożyska ?
A jedno łożysko mam takie dziwne to od strony kardana , w nim jest jeszcze tulejka , tulejkę się kupuje osobno czy w zestawie z łożyskiem ?? Wiem , zadaję dużo pytań , mówią że " kto pyta nie błądzi " Very Happy


Z drugiej strony nie jestem pewien czy wymiana jest konieczna , powodów mam kilka :
- przy skręconym kole luzu nie wyczuwam
- nie wyczuwam luzu na łożyskach
- ośka nie ma śladów zużycia
- luz jest wyczuwalny między ośką a łożyskiem
- na koleinach moto nie pływa
- na destrukcie moto jest stabilne
- wężykowanie dopiero przy 205 - 225 km/godz

Co sądzicie ???


Taki znalazłem :

[link widoczny dla zalogowanych]
i jeszcze jedno :

[link widoczny dla zalogowanych]

Taki znalazłem :

[link widoczny dla zalogowanych]
i jeszcze jedno :

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Czw 22:13, 12 Lis 2015, w całości zmieniany 7 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 22:42, 12 Lis 2015    Temat postu:

Darek napisał:
...
Z drugiej strony nie jestem pewien czy wymiana jest konieczna , powodów mam kilka :
- przy skręconym kole luzu nie wyczuwam
- nie wyczuwam luzu na łożyskach
- ośka nie ma śladów zużycia
- luz jest wyczuwalny między ośką a łożyskiem
- na koleinach moto nie pływa
- na destrukcie moto jest stabilne
- wężykowanie dopiero przy 205 - 225 km/godz
....

Tak się zastanawiam, czego Ty konkretnie szukasz Question
Wszystko jest OK Exclamation Chyba jesteś przewrażliwiony Exclamation
Albo wymień łożyska jak Jerzyk radzi i wtedy zobaczymy Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Czw 22:47, 12 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kFiatek
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 6:50, 13 Lis 2015    Temat postu:

Darek napisał:

I jeszcze jedno , dlaczego gwałcisz tak tą BMW Question Question Question

Booo, to zły motocykl był Wink
A tak na marginesie to nie ja gwałce tylko Honda


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kFiatek dnia Pią 10:15, 13 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Pią 14:44, 13 Lis 2015    Temat postu:

r.urbanski napisał:
Darek napisał:
...
Z drugiej strony nie jestem pewien czy wymiana jest konieczna , powodów mam kilka :
- przy skręconym kole luzu nie wyczuwam
- nie wyczuwam luzu na łożyskach
- ośka nie ma śladów zużycia
- luz jest wyczuwalny między ośką a łożyskiem
- na koleinach moto nie pływa
- na destrukcie moto jest stabilne
- wężykowanie dopiero przy 205 - 225 km/godz
....

Tak się zastanawiam, czego Ty konkretnie szukasz Question
Wszystko jest OK Exclamation Chyba jesteś przewrażliwiony Exclamation
Albo wymień łożyska jak Jerzyk radzi i wtedy zobaczymy Question



Byłem przekonany że ośka powinna być dobrze spasowana i powinna ciasno wchodzić a u mnie luźno wchodzi a nawet jest wyczuwalny luz i to na bank między ośką a pierścieniem łożyska , stąd moje pytanie .
A odpowiedzi czasem pomagają rozwiać wątpliwości spowodowane brakiem doświadczenia .
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Pią 14:48, 13 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Nie 20:51, 15 Lis 2015    Temat postu:

Gdzie kupujecie łożyska np SKF , namierzyłem tylko na allegro amerykańskie firmy all balss Question Question Question

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 21:21, 15 Lis 2015    Temat postu:

W sklepie z łożyskami

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Nie 21:26, 15 Lis 2015    Temat postu:

Ok , tylko w jednym z łożysk od strony kardana jest w środku tulejka , to co z nią Question Question Question
Jej pewnie nie kupie w sklepie z łożyskami , wycisnąć w razie ci o przełożyć do nowego Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Nie 21:44, 15 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kFiatek
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 21:59, 15 Lis 2015    Temat postu:

Darek napisał:
Ok , tylko w jednym z łożysk od strony kardana jest w środku tulejka , to co z nią Question Question Question
Jej pewnie nie kupie w sklepie z łożyskami , wycisnąć w razie ci o przełożyć do nowego Question Question Question


Ta tulejka o której mówisz, to tzw. dystans między łożyskami. On sie nie psuje i nie zużywa Smile Nie ma potrzeby wymiany tej tulejki. Wymien same łozyska. Łozyska SKF kupisz w każdym dobrym sklepie z łożyskami.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kFiatek
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 22:02, 15 Lis 2015    Temat postu:

Bedzie Ci jeszcze potrzebny uszczelniacz tzw. (simmering) Tez dostaniesz go w sklepie z łożyskami.

Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Nie 22:03, 15 Lis 2015    Temat postu:

Dzięki Very Happy Very Happy Very Happy Fela pomalowana mogę składać , jeszcze przód mnie czeka . Dzięki za pomoc Smile Smile Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Nie 22:14, 15 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Wto 10:37, 17 Lis 2015    Temat postu:

Ktoś się orientuje z jakim momentem dokręcić śruby tarczy hamulcowej Question Question Question

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mark33
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Wto 20:24, 17 Lis 2015    Temat postu:

Darek napisał:
Ktoś się orientuje z jakim momentem dokręcić śruby tarczy hamulcowej Question Question Question

Koło tylne według serwisówki 42 N-m
Tarczka Abs 8 N-m


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mark33 dnia Wto 20:26, 17 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Wto 21:37, 17 Lis 2015    Temat postu:

Dzięki Wink


Heh , 42 N-m to nakrętka koła tylnego Question Question Question Gdzieś mi się mignęło 108 N-m Question Question Question
I 69 N-m śruba blokująca docisk hamulcowy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Wto 21:44, 17 Lis 2015, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mark33
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Wto 22:15, 17 Lis 2015    Temat postu:

Darek napisał:
Dzięki Wink


Heh , 42 N-m to nakrętka koła tylnego Question Question Question Gdzieś mi się mignęło 108 N-m Question Question Question
I 69 N-m śruba blokująca docisk hamulcowy

Napisz na pw adres e-mail podeślę ci serwisówkę wszystko rozpisane


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 22:37, 17 Lis 2015    Temat postu:

Mark33 napisał:
Darek napisał:
Dzięki Wink


Heh , 42 N-m to nakrętka koła tylnego Question Question Question Gdzieś mi się mignęło 108 N-m Question Question Question
I 69 N-m śruba blokująca docisk hamulcowy

Napisz na pw adres e-mail podeślę ci serwisówkę wszystko rozpisane

Very Happy ... "Przed gospodarza nie wychodź"... Smile .
Serwisówkę to On już dawno ma, tylko jest leń Exclamation
Pozdrowionka dla wszystkich Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Wto 22:42, 17 Lis 2015    Temat postu:

r.urbanski napisał:
Mark33 napisał:
Darek napisał:
Dzięki Wink


Heh , 42 N-m to nakrętka koła tylnego Question Question Question Gdzieś mi się mignęło 108 N-m Question Question Question
I 69 N-m śruba blokująca docisk hamulcowy

Napisz na pw adres e-mail podeślę ci serwisówkę wszystko rozpisane

Very Happy ... "Przed gospodarza nie wychodź"... Smile .
Serwisówkę to On już dawno ma, tylko jest leń Exclamation
Pozdrowionka dla wszystkich Very Happy Very Happy


w polskiej serwisów ce jest 108 N-m i sam gdzieś widziałem 42 N-m i nawet miałem o tym pisać ale ciężko znaleźć , jeśli jest kilka i są różnice , nie jestem leniwy tylki czasu jak wszystkim brak )


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 22:51, 17 Lis 2015    Temat postu:

Darek napisał:
...
w polskiej serwisów ce jest 108 N-m i sam gdzieś widziałem 42 N-m i nawet miałem o tym pisać ale ciężko znaleźć , jeśli jest kilka i są różnice , nie jestem leniwy tylki czasu jak wszystkim brak )

Very Happy To jestem w stanie zrozumieć. Smile
Nie ma instrukcji serwisowych w języku polskim Sad Na tym polega trudność w zrozumieniu Sad Trzeba kojarzyć rysunki z tabelami i nie tylko Sad

Tak co mnie mignęło to 108 Nm ale jeszcze sprawdzę dokładnie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 22:58, 17 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mark33
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Śro 7:49, 18 Lis 2015    Temat postu:

Mi nie migneło 42 n-m i tylko tyle ma być przykręcona tarcza hamulcowa
strona 453, 454 serwisówki Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Śro 8:42, 18 Lis 2015    Temat postu:

Mark33 napisał:
Mi nie migneło 42 n-m i tylko tyle ma być przykręcona tarcza hamulcowa
strona 453, 454 serwisówki Smile


No to mamy inną jednak ,u mnie nie ma stron tylko są działy 14-1 to o tylnym kole , jest jakaś wartość 44 N-m A angielski opis i tłumaczenie z translatora poniżej :

Final gear assembly mounting UBS nut
Ostatnie zgromadzenie biegu wzrastając ubs orzech

I tak nic z tego nie rozumiem Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 18:06, 18 Lis 2015    Temat postu:

Darek napisał:
Mark33 napisał:
Mi nie migneło 42 n-m i tylko tyle ma być przykręcona tarcza hamulcowa
strona 453, 454 serwisówki Smile


No to mamy inną jednak ,u mnie nie ma stron tylko są działy 14-1 to o tylnym kole , jest jakaś wartość 44 N-m A angielski opis i tłumaczenie z translatora poniżej :

Final gear assembly mounting UBS nut
Ostatnie zgromadzenie biegu wzrastając ubs orzech

I tak nic z tego nie rozumiem Crying or Very sad


He, he, he, określeń technicznych, nie da się tłumaczyć prostym translatorem. Czasami nawet specjalistyczny ma problem, kiedy używa się specyficznych nazw. UBS, to w tym przykładzie, jest śruba która ma specyficznie podcięcie kołnierza, zapobiegająca jej odkreceniu oraz taka śruba musi być przykręcona odpowiednim momentem/siłą. Nut, w tym przypadku oznacza podkładkę. Tutaj akurat chodzi o to podcięcie w UBS, ponieważ przy słowie "nut", nie ma przymiotnika. Są różne typy UBS, tzn. takie gdzie trzeba np. zainstalować dodadkową podkładkę, jednak nazwa UBS, zawsze oznacza śrubę, która to musi być dokręcona odpowiednią siłą.
Ponieważ zacytowałeś nie całe zdanie, to moge się tylko domyślać, że należy to przetłumaczyć; , .... na koncu zamontować śruby UBS (podkładka) i dokręcić..... , tutaj pewnie pada określenie siły

UBS = Unscrews Bolt Spontaneously Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Śro 18:31, 18 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mark33
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Śro 18:48, 18 Lis 2015    Temat postu:

Wychodzi na to ze mamy różne serwisówki i stąd ta różnica ,swoją drogą jak dokręcić tak małe śróbki takim momentem niema opcji coś się urwie ,ale to inny temat moja serwisówka ma działy, ale i strony razem zawiera ich 632 i naprawdę jest to kopalnia wiedzy o Panci Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Śro 19:39, 18 Lis 2015    Temat postu:

Nom , a mnie całe życie kazali ruskiego się uczyć Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Było by super jak by wszystkie siły na rysunkach nanosili Laughing
tak jak w przypadku kardana np.
Jest na allegro książka ale niestety także po angolsku Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
ale ze słownikiem technicznych słów .

A , jeszcze jedno , na śrubach co dokręcają tylną tarczę jest natłoczona cyfra 10 - co to może oznaczać
Question Question Question

Może to jakiś moment oznacza Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kFiatek
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 19:48, 18 Lis 2015    Temat postu:

Darek napisał:


A , jeszcze jedno , na śrubach co dokręcają tylną tarczę jest natłoczona cyfra 10 - co to może oznaczać
Question Question Question

Może to jakiś moment oznacza Question Question Question


10 to oznaczenie wytrzymałościowe śruby.

Klasy wytrzymałości są opisane dwiema cyframi.

Pierwsza cyfra to minimalne wytrzymałość na rozciąganie Rm w N/mm2 podzielona przez 100.

Druga cyfra to stosunek granicy plasyczności Re do wytrzymałości na roziąganie Rm podzielony przez 10.

Pozdro Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kFiatek dnia Śro 19:52, 18 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 19:53, 18 Lis 2015    Temat postu:

Darek napisał:
Nom , a mnie całe życie kazali ruskiego się uczyć Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Było by super jak by wszystkie siły na rysunkach nanosili Laughing
tak jak w przypadku kardana np.
Jest na allegro książka ale niestety także po angolsku Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
ale ze słownikiem technicznych słów .

A , jeszcze jedno , na śrubach co dokręcają tylną tarczę jest natłoczona cyfra 10 - co to może oznaczać
Question Question Question

Może to jakiś moment oznacza Question Question Question

To tak jak mi Very Happy Co do liczby 10, to kolega już wyjaśnił Wink
Mam nadzieję że pomoglem.
Jak będziesz miał jakiś problem z tłumaczeniem, to pisz śmiało. W miarę możliwości i czasu odwiedzania forum, pomogę Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Koła, opony, łożyska » Tylne koło , luzy ??
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group