|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 13:37, 01 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
EDDIE napisał: |
Jako fachowiec od opon nie mogę się z tym zgodzić.
Bieżnik opony motocyklowej mierzy się po łuku, według krzywej tak jak przebiega bieżnik, nie tak jak w samochodzie gdzie bieżnik jest płaszczyzną.
Zwiększenie o jeden rozmiar (10mm) nie spowoduje z pewnością różnic w prowadzeniu, bo szerokość łuku zwiększy się o 5,5%, natomiast promień łuku o około 1-2%.
Nie jest to wartość zmieniająca właściwości jezdne, jeśli ktoś czuł różnice to tyko związane z tym, że jedna opona była nowa, druga używana, nie ma opcji by odczuć różnicę zmiany krzywizny powierzchni bieżnika o 1-2%.
W swojej Virażce zamiast 140 założyłem 150, w VStarze też poszerzyłem oponę o 10mm i powiem wam, ze nawet jak postawicie dwie oponki obok siebie, jedna 180 druga 170 to nie zauważycie na oko różnicy, bo to nie jest taka zmiana szerokości jak w samochodowej, czyli zmiana po prostej (na płaszczyźnie).
Jak będę zmieniał opony w Panci też założę 180/55ZR17 albo nawet 190/55ZR17 |
Jak trochę pancią pojezdzisz, to wtedy się zgodzisz. Ta więc czekam na komentarz na koniec sezonu.
Nie porównuj też Virago, Intrudera, czy innego czopka, do PE bo to nie ten rozmiar. W nich z założenia się już ciężko skręca i hamuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 13:40, 01 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja nie porównuję Intrudera, Virago do PE, źle odczytałeś.
Ja porównywałem inne opony na TYM SAMYM motocyklu.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Pią 15:29, 01 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
A ja mam założoną świeżutką oponkę na tył Metzelera Maraton 880. Może jutro ją potestuję.
Na przód kupiłem Metzelera Roadteca Z6, ale jeszcze dojeżdżę Pirelkę Anioła i dopiero zmienię.
Rozmiary zgodne z książką.
Chyba dobry wybór.
Acha ceny odpowiednio 350zł(2012) i 355zł(2015)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Sob 20:35, 02 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
EDDIE napisał: |
Jako fachowiec od opon nie mogę się z tym zgodzić.
Bieżnik opony motocyklowej mierzy się po łuku, według krzywej tak jak przebiega bieżnik, nie tak jak w samochodzie gdzie bieżnik jest płaszczyzną.
Zwiększenie o jeden rozmiar (10mm) nie spowoduje z pewnością różnic w prowadzeniu, bo szerokość łuku zwiększy się o 5,5%, natomiast promień łuku o około 1-2%.
Nie jest to wartość zmieniająca właściwości jezdne, jeśli ktoś czuł różnice to tyko związane z tym, że jedna opona była nowa, druga używana, nie ma opcji by odczuć różnicę zmiany krzywizny powierzchni bieżnika o 1-2%.
W swojej Virażce zamiast 140 założyłem 150, w VStarze też poszerzyłem oponę o 10mm i powiem wam, ze nawet jak postawicie dwie oponki obok siebie, jedna 180 druga 170 to nie zauważycie na oko różnicy, bo to nie jest taka zmiana szerokości jak w samochodowej, czyli zmiana po prostej (na płaszczyźnie).
Jak będę zmieniał opony w Panci też założę 180/55ZR17 albo nawet 190/55ZR17 |
Jak trochę pancią pojezdzisz, to wtedy się zgodzisz. Ta więc czekam na komentarz na koniec sezonu.
Nie porównuj też Virago, Intrudera, czy innego czopka, do PE bo to nie ten rozmiar. W nich z założenia się już ciężko skręca i hamuje |
Zapomniałem jeszcze, o stawianiu na centralce. Pewnie będziesz miał okazję porównać z innymi. Czekam więc na Twoje spostrzeżenia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Sob 20:51, 02 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 20:44, 02 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
To mój pierwszy moto, jak pewnie widzisz z centralką, wiec nie będę miał okazji do porównania.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Sob 20:45, 02 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj nawinąłem pierwszą setkę na nowej oponce Metzeler Maraton 880
Bardzo pozytywne wrażenie. Mimo że tylko sprawdzona na suchej nawierzchni. Świetnie trzyma się asfaltu. Parę ciasnych zakrętów i jak przyklejona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Sob 21:35, 02 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Bo po to ona jest. Dedykowana do panci. Cała reszta, sportowo-turystyczna, jest wykorzystywana co najwyżej przez 5% jej użytkowników. Jednak każdy musi ją mieć. Później życie, a jak mówi mój kolega, naturalna selekcja, weryfikuje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Sob 21:36, 02 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Obelix
uzależniony
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów
|
Wysłany: Nie 10:15, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Na szczęście rodzajów i typów opon motocyklowych jest dużo. I każdy ma swoje odczucia i preferencje. Jeden i na zużytej oponie przejedzie bezpiecznie wiele kilometrów. Drugi na nowej się rozpierniczy. Jak ktoś mądry kiedyś powiedział, "liczy się to co masz pod kaskiem, a nie to co pod dupą"
Dla mnie najważniejszym kryterium zawsze jest bezpieczeństwo. A czy opona jest trochę szersza, węższa, niższa, wyższa, to schodzi na drugi plan.
Po suchej i pięknej nawierzchni, każda pojedzie dobrze. Ale już nie każda sprawdzi się podczas deszczu. I mam nadzieję, że to co piszą o Metzelerze Tourance Next, jest prawdą i będę z niej zadowolony. Oczywiście nie omieszkam poinformować szanownych forumowiczów o swoich odczuciach, kiedy napadnie na mnie deszcz podczas jazdy ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 19:42, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Obczytałem się tego wątku w szerz i wzdłuż, bo muszę zmienić tylną oponę ze względu na jej wiek. Myślałem, że znajdę tą najlepsza oponę, a okazuje się, że ilu forumowiczów, tyle opinii
Jako, że jeżdżę spokojnie i bezpiecznie, raczej unikam deszczu, więc chyba wezmę kryterium ceny oraz kryterium dwuskładnikowości mieszanki oponki.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 20:02, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
EDDIE napisał: |
Obczytałem się tego wątku w szerz i wzdłuż, bo muszę zmienić tylną oponę ze względu na jej wiek. Myślałem, że znajdę tą najlepsza oponę, a okazuje się, że ilu forumowiczów, tyle opinii
Jako, że jeżdżę spokojnie i bezpiecznie, raczej unikam deszczu, więc chyba wezmę kryterium ceny oraz kryterium dwuskładnikowości mieszanki oponki. |
Weź pod uwagę, jeszcze jedno kryterium. Kryterium, którego nie ma w oponach do samochodu. To kryterium, nazywa się, "podatność opony na zamknięcie". Nie mówię o umiejętnościach, ale mozliwościach. Opona szersza o 1cm nie ma takiej możliwości, bez narażenia kierownika na wypadek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 21:10, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Opona szersza o 1cm nie ma takiej możliwości, bez narażenia kierownika na wypadek |
A to dlaczego??
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 6:42, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
EDDIE napisał: |
jerzyk napisał: |
Opona szersza o 1cm nie ma takiej możliwości, bez narażenia kierownika na wypadek |
A to dlaczego?? |
Bo jest założona na węższą felgę i się nie układa tak, jak powinna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 7:57, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Szanowny kolego, każda felga, nawet ta motocyklowa nie jest przeznaczona do jednej i tylko jednej szerokości opony. Istnieje pewna tolerancja w stosowaniu szerokości opon do danej felgi co pokazuje załączona przeze mnie tabelka stosowania szerokości opon samochodowych poniżej.
Jak widzisz, przy popularnej szerokości felgi 7" tolerancja szerokości opony to nawet 40mm (185/225)
Wszak opona jest z gumy i sam bieżnik opony NIE ODKSZTAŁCI się z powodu zmiany szerokości opony o jeden rozmiar. Nieznacznemu odkształceniu się ulegnie jedynie powierzchnia boczna opony ale to jest całkowicie dopuszczalne w ramach oczywiście tolerancji przewidzianej przez producentów.
Wierz na słowo komuś, kto zajmuje się oponami od prawie 20 lat.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 14:19, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Skoro porównujesz opone samochodową do opony motocykowej, która ma inną budowę i układ, to ja nie mam więcej pytań.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 14:24, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jerzyk, n ie wciskaj mi dziecka w brzuch.
Pisałem o tolerancji montowania różnych opon na felgę. Dotyczy to zarówno opon samochodowych, jak i motocyklowych.
Nie znaczy to, że coś porównuję. Nie bądź poruszony tylko z powodu, że ktoś nowy na forum wytyka nieścisłości staremu Vipowi Vipów.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Obelix
uzależniony
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów
|
Wysłany: Pon 14:33, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie, proszę się nie kłócić. Od wielu lat moimi pojazdami zajmuje się w kwestii opon jedna i ta sama firma, która działa na rynku od wczesnych lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. I oni też nie widzieli przeciwwskazań, montując oponę o dziesięć mm szerszą, mimo, że wcześniej też o tym rozmawialiśmy. Więc chyba nie stanowi to aż tak wielkiego problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 19:00, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
EDDIE napisał: |
Jerzyk, n ie wciskaj mi dziecka w brzuch.
Pisałem o tolerancji montowania różnych opon na felgę. Dotyczy to zarówno opon samochodowych, jak i motocyklowych.
Nie znaczy to, że coś porównuję. Nie bądź poruszony tylko z powodu, że ktoś nowy na forum wytyka nieścisłości staremu Vipowi Vipów. |
Mialem już nie pisać w tym temacie, bo każdy robi jak chce. Jego wola, jego sprawa. Jednak kiedy piszesz, że jestem poruszony, bo ktoś młody coś tam mi wytyka, to jesteś w wielkim błędzie. Nie ma znaczenia wiek a raczej doświadczenie i wiedza o czym się pisze.
Różnica pomiedzy nami jest taka, że ja piszę to z doswiadczenia a Ty z teorii. Pierwszym, zauwazalnym problemem jest już cięższe stawianie na centralkę. Wiesz dlaczego? Nie, nie dlatego że jest cięższa. Co do felg, to motocyklowe są robione tylko i wyłącznie pod jeden rozmar opony. Znów porównujesz z samochodami. Niestety, choć i samochód i motor, mają koła, silniki to są to to dwa, diametralnie różne pojazdy. Nawet inaczej je się serwisuje. To co jest dobre w samochodzie, może być, (i zazwyczaj ), jest złe dla motocykla. Tyle z mojej strony.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Pon 19:15, 04 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 23:00, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jerzyk, nie przyznasz się, że nie do końca masz rację ze swoimi opiniami i dalej brniesz powołując się na doświadczenie, sugerując mi brak doświadczenia. Pisałem wcześniej, że blisko 20 lat zajmuje się oponami.
Nie będę więcej udowadniał, bo nie mam siły i ochoty, zacytuję tylko tekst z internetu ze strony motogumy.pl na temat szerokości felgi i opony motocyklowej:
Cytat: |
Zastosowanie opony nieco szerszej lub węższej ma niewielki wpływ na prowadzenie motocykla pod warunkiem że nowa szerokość jest wciąż odpowiednia do szerokości felgi w Twoim motocyklu. Tak jak już wcześniej wspomnieliśmy szerokość felgi zazwyczaj znajdziesz nabitą lub odlaną na feldze.
Zakres szerokości felg na jakich może jeździć dana opona znajdziesz w danych producenta opony. W razie problemów poproś nas o sprawdzenie.
Na przykład na felgę o szerokości 4.5 cala można założyć oponę 150/70 ZR 17, 160/60 ZR 17 lub 170/60 ZR 17 . Jak widać na tym przykładzie dopuszczalna zmiana rozmiaru to zazwyczaj -+1 cm.
W przypadku tak niewielkich zmian rozmiaru większy wpływ na prowadzenie może mieć charakterystyka danego modelu opony niż sama modyfikacja rozmiaru. |
Cytat: |
Jeśli decydujesz się na zmianę szerokości opony w stosunku do zalecanej przez producenta powinieneś sprawdzić w danych technicznych producenta opon czy opona o danej szerokości ma homologację na twoją felgę. Zazwyczaj podawany jest standardowy rozmiar felgi oraz zakres rozmiarów na jakie może być dana opona montowana. Na przykład opona w rozmiarze 180/55 ZR 17 standardowo jest montowana na felgę o szerokości 5.5 cala ale dopuszczalny jest montaż na feldze 6 cali. Opona o rozmiarze 120/70 ZR 17 jest standardowo przeznaczona na felgę 3.50 cala ale można ją zakładać na felgi w zakresie szerokości 3.00 do 3.75 cala. |
Jeszcze jedno - felgi nie są produkowane tylko pod jeden rozmiar opony, a to z jednego prostego powodu:
Rozmiary szerokości felg są stopniowane co pół cala, czyli 12,7mm, a opony co 10mm.[/quote]
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 23:10, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Przedstawię Wam bardzo ciekawy podział opon motocyklowych i przedstawienie jakie bieżniki jakich marek do jakiej kategorii należą. Mam nadzieję, że pomoże to w wyborze bieżnika opony w tak olbrzymiej mnogości bieżników, które są dostępne na rynku.
Generalnie rozróżniamy 5 kategorii opon motocyklowych:
1. Racing NHS
2. Racing supersport
3. Racing street
4. Supersport
5. Sport-touring
Ad 1.
Racing NHS to kategoria opon wyścigowych, które nie posiadają homologacji drogowej i przeznaczone są wyłącznie na tor. Wyróżnić możemy opony pozbawione bieżnika typu slick bądź z bieżnikiem – na morką nawierzchnię wet i deszczowe rain. Charakteryzują się bardzo niskimi przebiegami, niektóre nawet rzędu 100km. Należą do nich m.in. opony Pirelli Diablo Rain, Diablo SBK, Diablo Wet, Metzeler Racetec Slick, Wet, Rain, Drift. Dunlop GP Racer Slick.
Ad 2.
Opony z grupy Racing supersport to semi-slicki, przeznaczone do jazdy po torze, z warunkowym dopuszczeniem do ruchu ulicznego. Charakteryzują się bardzo miękką mieszanką gumy i wysokimi osiągami, które można uzyskać na torze. Takie opony mają jednak bardzo niskie przebiegi i kiepsko radzą sobie na mokrej nawierzchni. Polecane dla osób, które wyczynowo jeżdżą po torze. Do tej grupy zaliczyć możemy opony Pirelli Diablo Supercorsa, Metzeler Racetec z mieszanką K0, K1 lub K2, Michelin Power One, Continental ContiRaceAttack.
Ad 3.
Kolejna grupa, Racing street to opony przeznaczone do agresywnej jazdy w ruchu ulicznym. Oczywiście jazda powinna odbywać się zgodnie z przepisami kodeksu drogowego:) Opony te charakteryzują się większymi przebiegami niż w grupie racing supersport, ale nadal wydajność kilometrowa jest niska. Opony tego typu często mają głębszy bieżnik, i więcej nacięć niż w przypadku grupy racing supersport, dlatego lepiej radzą sobie na mokrej nawierzchni. Polecamy je dla osób, którzy próbują wycisnąć siódme poty ze swoich maszyn. W tej grupie opon wyróżnić możemy m.in. Pirelli Diablo Corsa III, Metzeler Racetec z mieszanką K3, Bridgestone Battlax BT003 RS, Dunlop Sportmax Qualifier RR.
Ad 4.
Grupa opon supersport polecana jest motocyklistom, którzy kochają dynamiczną jazdę i nie chcą rezygnować z wysokich osiągów swojej maszyny. Opony w tej grupie zapewniają bardzo dobre właściwości zarówno na suchej drodze, jak i na mokrej. Mają także przyzwoite przebiegi. Często możemy spotkać opony z różnymi mieszankami w strefie bieżnika – na grzbiecie twardszą, na bokach bardziej miękką – w celu uzyskania wyższych przebiegów i znakomitej przyczepności w zakrętach. Polecane do miasta i na krótkie, szybkie wyprawy. Polecić możemy m.in.: Pirelli Diablo Rosso III, Metzeler Sportec M5 Interact, Bridgestone Battlax BT015, BT014, BT012, Dunlop Sportmax, Dunlop Qualifier 2, Michelin Pilot Power, Michelin Pilot Sport, Continental ContiSportAttack 2.
Ad 5.
Ostatnia z w/w grup, sport-touring – to opony, przeznaczone dla posiadaczy motocykli sportowo-turystycznych stawiających przede wszystkim na dłuższe trasy bądź wysokie przebiegi. Nie oferują aż tak wysokich osiągów jak opony opisane wyżej, ale zapewniają bezpieczną jazdę w każdych warunkach pogodowych, jakie możesz napotkać wybierając się gdzieś dalej. Może i nie zamkniesz opony na zakręcie, ale za to będziesz się cieszył dłuższą żywotnością. Polecamy do spokojniejszej jazdy i na dłuższe wyprawy opony Pirelli Angel, Pirelli Diablo Strada, Metzeler Roadtec Z6 Interact, Bridgestone Battlax BT021, Dunlop Sportmax Roadsmart, Michelin Pilot Road 3, Continental ContiRoadAttack 2.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 23:11, 04 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 22:56, 06 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Pisałem gdzieś wcześniej, że muszę kupić oponkę na tył, a że zajmuję się oponami zawodowo, dzisiaj przerobiłem różne oferty i różne marki oponiarskie.
Kryterium był kompromis między ceną, a jakością plus możliwość dokupienia za rok lub dwa opony na przód. Troszkę wziąłem pod uwagę nowe technologie wykonania opony.
Postanowiłem kupić na tył rozmiar z turystyków BMW i nie tylko, czyli 180/55ZR17
Powody wyboru szerszego rozmiaru są dwa. Pierwszy to znacznie większy wybór opon w rozmiarze 180/55ZR17 (miałem 156 ofert, a rozmiaru 170/60ZR17 było 48 ofert), a drugi to lepsza cena.
Dostaniecie poniżej porównanie kilku ofert z cenami w tych rozmiarach oraz w rozmiarze opony przedniej 120/70ZR18.
Na końcu podam swój wybór oponki
Ceny są brutto, aktualne na dzisiaj, czyli 6.04.2016 opony są nie starsze niż 2015 rok, bo inne mnie nie interesowały.
Rozmiar 180/55ZR17
Pirelli Diablo Strada - 325zł
Metzeler Roadtec Z6 - 382zł
Dunlop Sportmax Roadsmart - 449zł
Bridgestone BT 021 - 449zł
Michelin Pilot Road 2 - 467zł
Dunlop Sportmax Roadsmart II - 536zł
Rozmiar 170/60ZR17
Pirelli Diablo Strada - niedostępna
Metzeler Roadtec Z6 - 408zł
Dunlop Sportmax Roadsmart - 474zł
Bridgestone BT 021 - 448zł
Michelin Pilot Road 2 - niedostępna
Dunlop Sportmax Roadsmart II - 570zł
Rozmiar 120/70ZR18
Pirelli Diablo Strada - niedostępna
Metzeler Roadtec Z6 - 342zł
Dunlop Sportmax Roadsmart - 400zł
Bridgestone BT 021 - niedostępna
Michelin Pilot Road 2 - łniedostępna
Dunlop Sportmax Roadsmart II - 440zł
Jak widać pod uwagę warto było wziąć trzy opony:
Metzeler Roadtec Z6
Dunlop Sportmax Roadsmart
Dunlop Sportmax Roadsmart II
Poniżej ich krótkie opisy:
Cytat: |
Roadtec Z6
Nowoczesne motocykle charakteryzują się bardzo wysokimi osiągami. Model Roadtec Z6 stanowi odpowiedź na ich duże potrzeby. Opona charakteryzuje się doskonałymi właściwościami w każdych warunkach.
Profil opony charakterystyczny dla motocykli typu "Big Enduro" zapewnia długie przebiegi oraz dużą stabilność także podczas jazdy z obciążeniem. Zapewnia tym samym wysoki komfort podróżowania. Opona charakteryzuje się doskonałym zachowaniem na mokrej nawierzchni, także podczas kontaktu z ziemią i błotem, nienaganną trakcją oraz zapewnia wygodę prowadzenia motocykla.
Do produkcji opony została użyta nowoczesna mieszanka "Fine Carbon Matrix", która ma na celu podniesienie poziomu osiągów nowoczesnych motocykli. |
Cytat: |
Sportmax RoadSmart
Nowoczesna opona o wszechstronnym zastosowaniu. Pasuje do motocykli roadster/naked, GT oraz niektórych maszyn sportowych. W oponie zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań. Wieloskładnikowa mieszanka gumy Mulit-Tread Compound (MTC) zastosowana w oponie Roadsmart to gwarancja znakomitej przyczepności podczas pokonywania zakrętów i wysokiej trwałości przy jeździe na długich dystansach.
Model charakteryzuje się nowoczesnym wzorem bieżnika. W centralnej części opony rowki są głębsze, co zapewnia bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Przyczepność w trudnych warunkach atmosferycznych dodatkowo poprawia krzemionkowa mieszanka użyta do produkcji opony. Ten rodzaj mieszanki ma również wpływ na wyjątkową trwałość modelu Sportmax RoadSmart.
W oponie zastosowano konstrukcję bezkońcowego opasania (JLB). Rozwiązanie to redukuje nacisk na ścianki boczne, przez co zapewnia lepsze reakcje i osiągi opony podczas jazdy po prostej. Technologia Flex Steel Jointless Belt (FS-JLB) wykorzystuje zaadaptowaną z JLB gęstość tkaniny kordowej zastosowana w oponie przedniej i tylnej, poprawiająca amortyzację wstrząsów, komfort jazdy i stabilność.
Strefa kontaktu opony z nawierzchnią została zoptymalizowana pod różnymi kątami nachylenia. Przekłada się to płynne prowadzenie i znakomite sportowe właściwości jezdne. |
Cytat: |
Sportmax RoadSmart II
Zaawansowana technologicznie opona przeznaczona dla motocykli sportowo-turystycznych. Jest to nowsza wersja bardzo dobrej i popularnej opony RoadSmart. W modelu zastosowano sprawdzone technologie JointLess Belt (JLB – konstrukcja bezkońcowego opasania) i MultiTread (MT), które zapewniają najlepszą przyczepność w połączeniu z odpornością na zużycie i komfortem jazdy. W oponie Sportmax RoadSmart II jeszcze bardziej ulepszono te osiągi w porównaniu do poprzedniczki.
Opona RoadSmart II charakteryzuje się wytrzymałością, niezwykle krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni, sportową przyczepnością na suchej i mokrej drodze. Model zachowuje swoje właściwości także przy większym stopniu zużycia. |
Mój wybór padł na Dunlop Sportmax Roadsmart
Mam nadzieję, że komuś przyda się moje kilka zdań przy wyborze oponki
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 22:58, 06 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Obelix
uzależniony
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów
|
Wysłany: Czw 15:52, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Wczoraj zdobyłem się na odwagę i w deszczu zrobiłem trochę ponad sto kilometrów. Wiadomo, że nie szalałem, ale mój metzeler tourance next z tyłu spisał się wyśmienicie. Jak przyklejony do drogi. Może to jeszcze za mało, abym mógł z czystym sumieniem ją polecić. W każdym razie na chwilę obecną, jestem zadowolony z wyboru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 18:01, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
A ja po cennej rozmowie z jednym z forumowiczów zdecydowałem się "rzucić" i zakupić jedne z najdroższych opon, ale chyba warto tym bardziej, że w tym roku wymieniam tylną, a za rok przednią. Wydatek mi się rozłoży w czasie
Zamówię Michelin Pilot Road 4 180/55ZR17 w specyfikacji GT za 620zł DOT 2016
W rozmiarze 170/60ZR17 kosztują one 630zł, a przód 120/70ZR18 kosztuje 500zł.
Wszystkie GT, wszystkie DOT 2016.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
straszak
amator postów
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: Pią 7:20, 08 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
A u mnie "każdy pies z innej budy" ... szykuje się wydatek ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 9:23, 08 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja też zmieniam tylko tył w tym sezonie, na przodzie mam Dunlopa z 2010 roku, w przyszłym roku dokupię Pilot Roada 4
Kilka słów o oponie Michelin Pilot Road 4:
Cytat: |
Michelin Pilot Road 4 w zasadzie nie wprowadza żadnej rewolucyjnej technologii w stosunku do poprzedniego modelu czyli Pilot Road 3. Na pierwszy rzut oka nowa opona bardzo ją przypomina, ale gdy przyjrzymy się dokładniej zauważymy że główna rzeźba bieżnika jest zupełnie inna niż w PR 3. Tylna opona pod tym względem jest podobna do Pilot Power 3, przednia wygląda na całkowicie nowy projekt.
Nasze doświadczenie podpowiada nam że ta nowa rzeźba bieżnika będzie mniej podatna na ząbkowanie. Zredukowana została ilość wąskich ”szczelin” mających za zadanie odprowadzanie wody. Boczna strefa w pobliżu barku opony też sprawia wrażenie bardziej zwartej z mniejszą ilością nacięć. Mamy wrażenie że dzięki temu Pilot Road 4, mimo iż nie jest oponą przeznaczoną do sportowej jazdy, zapewni większą stabilność w zakrętach w stosunku do poprzednich modeli. Michelin zapewne doszedł do wniosku że na mokrej nawierzchni i tak raczej nikt nie będzie próbował wykorzystać całkowicie możliwości opony w zakrętach i ważniejsze jest jej zachowanie na suchej nawierzchni.
Każdy producent oczywiście wychwala swoje opony pod niebiosa więc w materiałach Michelina znaleźliśmy między innymi następujące informacje:
1. W testach Dekry Michelin osiągnął o wiele lepszy wynik niż najnowsze modele konkurencji pod względem hamowania na mokrej nawierzchni
2. Wewnętrzne testy wykazały że Pilot Road 4 osiąga o 20 % większy przebieg niż w przypadku Pilot Road 3
3. Nowa mieszanka oparta na krzemionce zapewnia przyczepność w każdych warunkach.
Pilot Road 4 produkowana jest w trzech wersjach – standardowej, Trail oraz GT.
Wersja Trail przeznaczona jest dla właścicieli ciężkich motocykli enduro-turystycznych np. Honda Varadero czy BMW R 1200 GS, którzy nie lubią zjeżdżać z asfaltu. Znamy ją również z poprzednich modeli czyli Pilot Road oraz Pilot Road 3. Główna różnica w stosunku do wersji standard to większa szerokość strefy twardszej mieszanki.
Nowością jest wersja GT (Gran Turismo) do ciężkich motocykli turystycznych. Według informacji prasowych Michelin ma być seryjnie montowana w motocyklu BMW R 1200 RT.
Właśnie w tej wersji pojawia się pewna nowość - technologia 2AT Dual Angle Technology. Według zapewnień Michelina technologia ta ma łączyć zalety opon diagonalnych i radialnych czyli wysoką stabilność nawet przy pełnym obciążeniu oraz wysoki komfort jazdy. Nie chcemy zagłębiać się w szczegóły ale w skrócie można powiedzieć że Michelin zastosował dodatkową warstwę opasania z włóknami ułożonymi pod skosem tak jak w przypadku osnowy opon diagonalnych .
Mamy przeczucie że może być to niezła opona wciąż bardziej turystyczna niż sportowa, ale lepsza niż Pilot Road 2 czy Pilot Road 3, na które część osób narzekało że nie zapewniają dobrej stabilności w szybkich zakrętach. |
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Pawlas
stały bywalec
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:37, 08 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Wczoraj na lekkim deszczyku - piękne masło się z pyłem zrobiło na ulicy w Krakowie pod wieczór - wracałem przez miasto i potwierdzam wyjątkową stabilność Michelin'ów Pilot Road 4 GT. Fakt że manetką obchodziłem się ostrożnie ale w tych warunkach tył miał prawo pływać na zakrętach a tymczasem nic ...
Jak dla mnie rewelka !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 10:28, 08 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Trzeba uważać, przy pierwszym deszczu lecą teraz pyłki z drzew!!!
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DANY
zasłuzony
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pią 11:23, 08 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
EDDIE napisał: |
Trzeba uważać, przy pierwszym deszczu lecą teraz pyłki z drzew!!! |
pyłki są niebezpieczne....ja mam katar
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Pawlas
stały bywalec
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:12, 08 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Otóż brzoza pyli, co wielu szkodzić może - wiem bo sam ledwie dyszę ...
Ale się off-top polityczny zrobił ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pawlas dnia Pią 22:13, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 23:03, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
W obecnej sytuacji, kiedy Michelin zwraca 125zł za zakup opon Michelin Pilot Road 4 GT ich wybór wydaje się być bezkonkurencyjny.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 9:23, 22 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Tu, jeszcze cytat z innego forum motocyklowego. Forum, bardziej profesjonalnego niż nasze. Piszą tam ludzie, którzy już trochę świata zwiedzili a i na nie jednym torze szlifowali
Zwróćcie uwagę, na okres gwarancji producenta, 2-3 lata i na leżaki, maksimum 3-4 lata.
"Temat był już bardzo wiele razy poruszany na niejednym forum, również na tym. 2 miesiące temu dosyć mocno doktoryzowałem się nad tym właśnie, zasięgałem opinii wielu speców z hurtowni i wulkanizatorów. Producenci ( w zależności który ) dają gwarancję, że opona przez 2-3 lata od daty produkcji trzyma swoje właściwości pod warunkiem, że jest prawidłowo składowana - bez promieni słonecznych przede wszystkim.
Dużo też zależy ile planujesz na tym komplecie czasu jeździć i jak jeździć. Jeśli komplet kupujesz raz na kilka sezonów do zwykłej jazdy to warto dać więcej za nowsze i lepsze opony. Jeśli natomiast tak jak ja planujesz już w przyszłym sezonie kolejny zakup ze względu na przebieg to jakoś nie przejmuj się wiekiem w granicach do 3-4 lat, szczególnie tyłu :-)
Jakieś 500 km temu założyłem nowe, leżakowane opony Metzeler Sportec M5 Interact - przód 2014 a tył 2012. Pachniały jakby tyle co z taśmy spadły, wyglądały jakby małe chińskie rączki tyle co je wypuściły a kleją się jak zwariowane i jak na nówki Metzelera przystało :-) W moim przypadku 350 złotych za komplet taniej.
Osobiście uważam że zakup "rozsądnych" leżaków jest bardzo dobrą opcją dla przeciętnego użytkownika motocykla o małej i średniej mocy. I na pewno lepszym wyborem niż nówki niższej klasy za tą samą kasę a zupełnie dużo lepszym niż zakup używek."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Koła, opony, łożyska » Opony do ST 1300 , jakie ? |
|
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa) Idź do strony Poprzedni 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Następny |
Strona 6 z 9 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|