FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Opony do ST 1300 , jakie ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Koła, opony, łożyska » Opony do ST 1300 , jakie ?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pią 11:22, 20 Mar 2015    Temat postu:

Opisy są różne , bardziej lub mniej spójne - należy je troszkę przefiltrować , akurat ta część cytatu jest wyrwana z kontekstu .............

Całość na temat opon Michelin Pilot Road 4 jest dość długa , ale najważniejsze zamieszczam poniżej :

,,Pilot Road 4 produkowana jest w trzech wersjach – standardowej, Trail oraz GT.
Wersja Trail przeznaczona jest dla właścicieli ciężkich motocykli enduro-turystycznych np. Honda Varadero czy BMW R 1200 GS, którzy nie lubią zjeżdżać z asfaltu. Znamy ją również z poprzednich modeli czyli Pilot Road oraz Pilot Road 3. Główna różnica w stosunku do wersji standard to większa szerokość strefy twardszej mieszanki.
Nowością jest wersja GT (Gran Turismo) do ciężkich motocykli turystycznych. Według informacji prasowych Michelin ma być seryjnie montowana w motocyklu BMW R 1200 RT.
Właśnie w tej wersji pojawia się pewna nowość - technologia 2AT Dual Angle Technology. Według zapewnień Michelina technologia ta ma łączyć zalety opon diagonalnych i radialnych czyli wysoką stabilność nawet przy pełnym obciążeniu oraz wysoki komfort jazdy. Nie chcemy zagłębiać się w szczegóły ale w skrócie można powiedzieć że Michelin zastosował dodatkową warstwę opasania z włóknami ułożonymi pod skosem tak jak w przypadku osnowy opon diagonalnych .,,


Nasz rozmiat - Micheli Plot Road 4 GT 170/60/17 ZR (M/C72W) 2CT i w tym oznaczeniu po kolei zawarte są wiadomości na temat -- producent, model , typ opony i przeznaczenie - rozmiar (szerokość, wysokość rozmiar obręczy ) , indeks prędkości , indeks nośności i w tym wypadku oznaczenie zastosowania i ułożenia warstwy gumowej ............

I tak dla przykładu - z opisu mogło by wynikać , iż BMW R 1200 RT jest cięższe ( opona 180/55 ZR 17 M/C 73 ) niż st 1300 - co oczywiście nie jest prawdą --------BMW masa 259 kg , a st 1300 masa 326 kg ( masa uzależniona od wyposażenia - podane dane katalogowe - motocykl gotowy do jazdy ) tak więc albo ,, bawarczyk ,, podchodzi do ogumienia bardzo asekuracyjnie , albo Honda ma ,,niewłaściwie dobraną oponę ,,

I dla wyjaśnienia -
a. -,,technologia 2AT ( Dual Angle Technology - Technologia Dual Kąt - ułożenie warstw opasania z włóknami ułożonymi pod skosami )
b.-technologia 2CT - wykonanie w technologii dwukomponentowej mieszanki gumy rozłożonej procentowo po szerokości bieżni opony......

Tak na marginesie , nie wiem czy jest sens rozbierania opon na czynniki pierwsze , czy nie lepiej skupić się na dokładnym oznaczeniu opony i własnych oczekiwaniach od sprzętu - jeśli ktoś jeździ tylko w piękną pogodę ,,w koło komina,, jego oczekiwania powinny być inne niż osób które pokonują setki kilometrów w różnych temp. i przy bardzo różnej pogodzie - nie mówiąc już o obciążeniu i prędkościach , gdzie ktoś jedzie turystycznie i ,,solo,, , a drugi ,,śmiga,, z prędkością prawie na ,,maxa,, i ful obciążeniem.....................nie wspomnę tu o jeździe w terenie.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 21:01, 23 Mar 2015    Temat postu:

Co prawda, nie "nasz" rozmiar, ale może ktoś ma drugiego szpeja, na takim rozmiarze.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Pon 20:37, 11 Maj 2015    Temat postu:

może ma ktoś fajny namiar na Pilot 4 na przód w wersji Trail lub GT Question

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grabi
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1095
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ziemia Obiecana

 Post Wysłany: Pon 21:03, 11 Maj 2015    Temat postu:

Sprawdź na Oponeo, ja tam zawsze kupuje

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
mirek
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pon 21:10, 11 Maj 2015    Temat postu:

Podaje namiary -Dział: Sprawy organizacyjne forum, temat: Zakupy grupowe.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Śro 20:50, 10 Cze 2015    Temat postu:

Kolego Mirku , to nie jest forum polityczne Wink swoje poglądy polityczne wrzucajmy do urn a opisy z podtekstami politycznymi nie są tu na miejscu Wink Nic nam nie pomoże w problemach z st 1300

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Śro 20:51, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 21:09, 10 Cze 2015    Temat postu:

Co zrobić. Ten typ tak ma Very Happy
Swoją drogą, to trochę szkoda, że nie mamy tu, działu Hyde Park. każdy by mógł wylać swoje żale. Tak to tylko pozostaje tzw. ukryta opcja Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Śro 21:36, 10 Cze 2015    Temat postu:

To warto założyć , dla świętego spokoju forumowiczów motocykli pańci a polityką to już mi się wymiotować chce ....... Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
soltysiak
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Środa Śląska

 Post Wysłany: Czw 20:00, 22 Paź 2015    Temat postu:

Powiedzcie proszę jaki ciśnienie powinno być na przodzie i tyle(opony michelin Road 4 GT) nie mogłem nigdzie znaleźć w tym temacie(może źle patrzę), pytam dlatego że do VTX 1300 ładuję tył 2,6 przód 2,2 waga moto 365 kg.Jak brałem pańcię od Dudiego mówił że daje po 3, troszkę mnie to zdziwiło ale ja dopiero zaczynam na ST 1300, z góry dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grabi
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1095
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ziemia Obiecana

 Post Wysłany: Czw 20:08, 22 Paź 2015    Temat postu:

2,9-3

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 20:09, 22 Paź 2015    Temat postu:

To trochę za dużo. Ciśnienie opon, dostosowujemy do zaleceń producenta moto a nie opon. Opna ma określony zakres, w jakim może bezpiecznie pracować. Do 1100, jest zalecany przód 2,5 a tył 2,9. Podejrzewam, że w 1300 jest podobnie. Musisz sprawdzić w instrukcji. zbyt wysokie ciśnienie z przodu, może powodwać szybkie zużycie łożysk oraz mniejszą przyczepność.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
soltysiak
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Środa Śląska

 Post Wysłany: Czw 20:12, 22 Paź 2015    Temat postu:

w instrukcji obsługi napisane jest po 2,9 lecz wolę zapytać użytkowników w praktyce.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Czw 20:29, 22 Paź 2015    Temat postu:

przy dużym obciążeniu - tył nawet 3,2

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
soltysiak
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Środa Śląska

 Post Wysłany: Czw 20:42, 22 Paź 2015    Temat postu:

Dzięki , no to faktycznie trza pompować Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Czw 20:57, 22 Paź 2015    Temat postu:

Ale tylko tył , przód 2,9 jeśli o st 1300 mowa

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
soltysiak
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Środa Śląska

 Post Wysłany: Czw 21:33, 22 Paź 2015    Temat postu:

tak o 1300 chodzi

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pią 10:23, 23 Paź 2015    Temat postu:

Instrukcja mówi, że 2,9 przód i tył ale ja zawsze daję trochę więcej 3,1-3,2 tak jak sugeruje Kolega.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wojtekooo
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 19:20, 26 Paź 2015    Temat postu:

ktos zakładał na tył 180/55/17 zr ?
jak abs ? nie głupieje jak warunki jezdne ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wojtekooo dnia Pon 19:21, 26 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
soltysiak
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Środa Śląska

 Post Wysłany: Pon 19:53, 26 Paź 2015    Temat postu:

wojtekooo napisał:
ktos zakładał na tył 180/55/17 zr ?
jak abs ? nie głupieje jak warunki jezdne ?


ja mam taką na tyle i nic sie nie dzieje, nie zaobserwowalem nic dziwnego,lecz nie mam porownania do innych rozmiarów ponieważ z taką oponą juz kupilem od Dudiego.Przejechalem 300 km i wszystko ok.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Wto 7:31, 27 Paź 2015    Temat postu:

Opona jest szersza o niższym profilu , więc po obwodzie praktycznie jak oryginał , 180-tka ma większy indeks nośności , łatwiej wchodzi w łuki (pozwala manewrować ciałem) , zachowuje lepszą stabilność przy małych prędkościach , ale na ciasnych ,, agrafkach ,, chwilami nadsterowna ---------- takie są moje odczucia .

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wojtekooo
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 21:35, 02 Lis 2015    Temat postu:

samad napisał:
Opona jest szersza o niższym profilu , więc po obwodzie praktycznie jak oryginał , 180-tka ma większy indeks nośności , łatwiej wchodzi w łuki (pozwala manewrować ciałem) , zachowuje lepszą stabilność przy małych prędkościach , ale na ciasnych ,, agrafkach ,, chwilami nadsterowna ---------- takie są moje odczucia .



pytam bo mam takową prawie nówkę miśka road 2 , pozostałośc po poprzednim moto . dzięki kolego


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Pon 20:08, 30 Lis 2015    Temat postu:

Antoś napisał:
michelin Road 2 przód ok 17000 tyś wyglądają super ale doznałem właśnie szoku jak zgiąłem sztywne po zimie gnaty i odkryłem żę środek dobry a na bokach mam zamiast gumy kord. w
wcześniej Brigston z tyłu zrobił się kwadratowy a michelin wręcz odwrotnie naostrzył się. dodam że oponka trzymała jedwabiście pozdrawiam.



Powiedz kolego co oznacza pojęcie " naostrzył się " i " Zrobił się kwadratowy"
??? nie bardzo kumam
Ja zrobiłem 16 tysi na Pilot Road 4 na przodzie , opona się wyząbkowała delikatnie , nie wiem jak to inaczej nazwać , mogę fotkę zrobić Crying or Very sad :
Tył właśnie założyłem nówkę Pilot Road 4


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Pon 20:09, 30 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
krawczykk
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ostrów Mazowiecka

 Post Wysłany: Pon 20:28, 30 Lis 2015    Temat postu:

Ja latałem pod koniec sezonu na Michelin Pilot Road 4 jak dla mnie rewelacja co prawda już chłodno było ale jak się dobrze dogrzały na zakrętach jak klej trzymały

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Pon 20:45, 30 Lis 2015    Temat postu:

krawczykk napisał:
Ja latałem pod koniec sezonu na Michelin Pilot Road 4 jak dla mnie rewelacja co prawda już chłodno było ale jak się dobrze dogrzały na zakrętach jak klej trzymały


Co do przyczepności nie mogę nic zarzucić , tylko to że się wy ząbkowała aaa i powstały takie delikatne , jak by trzy płaskie powierzchnie środek i dwie boczne , to może to się nazywa " kwadratowa " Question A wyząbkowanie n to " naostrzyła się "
Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wojtekooo
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 21:09, 30 Lis 2015    Temat postu:

zapytam żartem czemu wszyscy zakładacie te roady 4 ?

to jakiś forumowy zabieg ? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grabi
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1095
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ziemia Obiecana

 Post Wysłany: Pon 21:19, 30 Lis 2015    Temat postu:

Road 3 się sprawdziły, a 4 są podobno jeszcze lepsze (niektórzy już je testowali i sobie chwalą)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Darek
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Kalisz

 Post Wysłany: Pon 21:22, 30 Lis 2015    Temat postu:

Zachwalają , to założyłem ale przejechałem sporo i pytam ... może nie warto.... dlatego pytam Wink
Na tyle miałem dunlopa i totalnie wyząbkowany , no to jakie Question Question Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grabi
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1095
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ziemia Obiecana

 Post Wysłany: Pon 21:29, 30 Lis 2015    Temat postu:

zrobiłem na 3 na tyle 25 tys i jeszcze by pojeździły, ale że przód już miał ponad 30tys i się kończył, wymieniłem komplet na 4, cena nie wiele większa a zawsze nowszy model

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
wojtekooo
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 21:32, 30 Lis 2015    Temat postu:

Powiem tak , ja zawsze uważałem ,,miśki ,, to super firma , wczesniej miałem kilfazera na roadach 2 i wydawało mi sie ze tan sprzęt jeździ skeca i hamuje , kupiłem St 1300 na 7-8 letnich oponach w stanie tragicznym , a i tak zachowywał sie lepiej jak wyżej wymieniony motung na nówkach sztukach , taki paradoks hehehehe
osobiscie załorzyłem roady 3 , ale chwalą też pirelli angel też fajne oponki , ciut twardsza mieszanka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wojtekooo dnia Pon 21:33, 30 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
krawczykk
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ostrów Mazowiecka

 Post Wysłany: Wto 12:23, 01 Gru 2015    Temat postu:

Panowie i tak wszystko zależy jak jeździmy, gdzie jeździmy(po jakich drogach) jaką mamy technikę jazdy ile powietrza mamy w oponach i wiele innych rzeczy, to wszystko zależy na zużywanie się opon

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Koła, opony, łożyska » Opony do ST 1300 , jakie ?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 4 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group