|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Pią 11:22, 20 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Opisy są różne , bardziej lub mniej spójne - należy je troszkę przefiltrować , akurat ta część cytatu jest wyrwana z kontekstu .............
Całość na temat opon Michelin Pilot Road 4 jest dość długa , ale najważniejsze zamieszczam poniżej :
,,Pilot Road 4 produkowana jest w trzech wersjach – standardowej, Trail oraz GT.
Wersja Trail przeznaczona jest dla właścicieli ciężkich motocykli enduro-turystycznych np. Honda Varadero czy BMW R 1200 GS, którzy nie lubią zjeżdżać z asfaltu. Znamy ją również z poprzednich modeli czyli Pilot Road oraz Pilot Road 3. Główna różnica w stosunku do wersji standard to większa szerokość strefy twardszej mieszanki.
Nowością jest wersja GT (Gran Turismo) do ciężkich motocykli turystycznych. Według informacji prasowych Michelin ma być seryjnie montowana w motocyklu BMW R 1200 RT.
Właśnie w tej wersji pojawia się pewna nowość - technologia 2AT Dual Angle Technology. Według zapewnień Michelina technologia ta ma łączyć zalety opon diagonalnych i radialnych czyli wysoką stabilność nawet przy pełnym obciążeniu oraz wysoki komfort jazdy. Nie chcemy zagłębiać się w szczegóły ale w skrócie można powiedzieć że Michelin zastosował dodatkową warstwę opasania z włóknami ułożonymi pod skosem tak jak w przypadku osnowy opon diagonalnych .,,
Nasz rozmiat - Micheli Plot Road 4 GT 170/60/17 ZR (M/C72W) 2CT i w tym oznaczeniu po kolei zawarte są wiadomości na temat -- producent, model , typ opony i przeznaczenie - rozmiar (szerokość, wysokość rozmiar obręczy ) , indeks prędkości , indeks nośności i w tym wypadku oznaczenie zastosowania i ułożenia warstwy gumowej ............
I tak dla przykładu - z opisu mogło by wynikać , iż BMW R 1200 RT jest cięższe ( opona 180/55 ZR 17 M/C 73 ) niż st 1300 - co oczywiście nie jest prawdą --------BMW masa 259 kg , a st 1300 masa 326 kg ( masa uzależniona od wyposażenia - podane dane katalogowe - motocykl gotowy do jazdy ) tak więc albo ,, bawarczyk ,, podchodzi do ogumienia bardzo asekuracyjnie , albo Honda ma ,,niewłaściwie dobraną oponę ,,
I dla wyjaśnienia -
a. -,,technologia 2AT ( Dual Angle Technology - Technologia Dual Kąt - ułożenie warstw opasania z włóknami ułożonymi pod skosami )
b.-technologia 2CT - wykonanie w technologii dwukomponentowej mieszanki gumy rozłożonej procentowo po szerokości bieżni opony......
Tak na marginesie , nie wiem czy jest sens rozbierania opon na czynniki pierwsze , czy nie lepiej skupić się na dokładnym oznaczeniu opony i własnych oczekiwaniach od sprzętu - jeśli ktoś jeździ tylko w piękną pogodę ,,w koło komina,, jego oczekiwania powinny być inne niż osób które pokonują setki kilometrów w różnych temp. i przy bardzo różnej pogodzie - nie mówiąc już o obciążeniu i prędkościach , gdzie ktoś jedzie turystycznie i ,,solo,, , a drugi ,,śmiga,, z prędkością prawie na ,,maxa,, i ful obciążeniem.....................nie wspomnę tu o jeździe w terenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 21:01, 23 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Co prawda, nie "nasz" rozmiar, ale może ktoś ma drugiego szpeja, na takim rozmiarze.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DANY
zasłuzony
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pon 20:37, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
może ma ktoś fajny namiar na Pilot 4 na przód w wersji Trail lub GT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
grabi
zasłuzony
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1095
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ziemia Obiecana
|
Wysłany: Pon 21:03, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdź na Oponeo, ja tam zawsze kupuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirek
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 970
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 21:10, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Podaje namiary -Dział: Sprawy organizacyjne forum, temat: Zakupy grupowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Śro 20:50, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Kolego Mirku , to nie jest forum polityczne swoje poglądy polityczne wrzucajmy do urn a opisy z podtekstami politycznymi nie są tu na miejscu Nic nam nie pomoże w problemach z st 1300
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Śro 20:51, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 21:09, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Co zrobić. Ten typ tak ma
Swoją drogą, to trochę szkoda, że nie mamy tu, działu Hyde Park. każdy by mógł wylać swoje żale. Tak to tylko pozostaje tzw. ukryta opcja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Śro 21:36, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
To warto założyć , dla świętego spokoju forumowiczów motocykli pańci a polityką to już mi się wymiotować chce .......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
soltysiak
bywalec
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: Czw 20:00, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Powiedzcie proszę jaki ciśnienie powinno być na przodzie i tyle(opony michelin Road 4 GT) nie mogłem nigdzie znaleźć w tym temacie(może źle patrzę), pytam dlatego że do VTX 1300 ładuję tył 2,6 przód 2,2 waga moto 365 kg.Jak brałem pańcię od Dudiego mówił że daje po 3, troszkę mnie to zdziwiło ale ja dopiero zaczynam na ST 1300, z góry dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
grabi
zasłuzony
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1095
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ziemia Obiecana
|
Wysłany: Czw 20:08, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
2,9-3
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 20:09, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
To trochę za dużo. Ciśnienie opon, dostosowujemy do zaleceń producenta moto a nie opon. Opna ma określony zakres, w jakim może bezpiecznie pracować. Do 1100, jest zalecany przód 2,5 a tył 2,9. Podejrzewam, że w 1300 jest podobnie. Musisz sprawdzić w instrukcji. zbyt wysokie ciśnienie z przodu, może powodwać szybkie zużycie łożysk oraz mniejszą przyczepność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
soltysiak
bywalec
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: Czw 20:12, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
w instrukcji obsługi napisane jest po 2,9 lecz wolę zapytać użytkowników w praktyce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DANY
zasłuzony
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Czw 20:29, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
przy dużym obciążeniu - tył nawet 3,2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
soltysiak
bywalec
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: Czw 20:42, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki , no to faktycznie trza pompować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Czw 20:57, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Ale tylko tył , przód 2,9 jeśli o st 1300 mowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
soltysiak
bywalec
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: Czw 21:33, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
tak o 1300 chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pią 10:23, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Instrukcja mówi, że 2,9 przód i tył ale ja zawsze daję trochę więcej 3,1-3,2 tak jak sugeruje Kolega.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wojtekooo
maniak postów
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:20, 26 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
ktos zakładał na tył 180/55/17 zr ?
jak abs ? nie głupieje jak warunki jezdne ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtekooo dnia Pon 19:21, 26 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
soltysiak
bywalec
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Środa Śląska
|
Wysłany: Pon 19:53, 26 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
wojtekooo napisał: |
ktos zakładał na tył 180/55/17 zr ?
jak abs ? nie głupieje jak warunki jezdne ? |
ja mam taką na tyle i nic sie nie dzieje, nie zaobserwowalem nic dziwnego,lecz nie mam porownania do innych rozmiarów ponieważ z taką oponą juz kupilem od Dudiego.Przejechalem 300 km i wszystko ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Wto 7:31, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Opona jest szersza o niższym profilu , więc po obwodzie praktycznie jak oryginał , 180-tka ma większy indeks nośności , łatwiej wchodzi w łuki (pozwala manewrować ciałem) , zachowuje lepszą stabilność przy małych prędkościach , ale na ciasnych ,, agrafkach ,, chwilami nadsterowna ---------- takie są moje odczucia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wojtekooo
maniak postów
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:35, 02 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
samad napisał: |
Opona jest szersza o niższym profilu , więc po obwodzie praktycznie jak oryginał , 180-tka ma większy indeks nośności , łatwiej wchodzi w łuki (pozwala manewrować ciałem) , zachowuje lepszą stabilność przy małych prędkościach , ale na ciasnych ,, agrafkach ,, chwilami nadsterowna ---------- takie są moje odczucia . |
pytam bo mam takową prawie nówkę miśka road 2 , pozostałośc po poprzednim moto . dzięki kolego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pon 20:08, 30 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Antoś napisał: |
michelin Road 2 przód ok 17000 tyś wyglądają super ale doznałem właśnie szoku jak zgiąłem sztywne po zimie gnaty i odkryłem żę środek dobry a na bokach mam zamiast gumy kord. w
wcześniej Brigston z tyłu zrobił się kwadratowy a michelin wręcz odwrotnie naostrzył się. dodam że oponka trzymała jedwabiście pozdrawiam. |
Powiedz kolego co oznacza pojęcie " naostrzył się " i " Zrobił się kwadratowy"
??? nie bardzo kumam
Ja zrobiłem 16 tysi na Pilot Road 4 na przodzie , opona się wyząbkowała delikatnie , nie wiem jak to inaczej nazwać , mogę fotkę zrobić :
Tył właśnie założyłem nówkę Pilot Road 4
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Pon 20:09, 30 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
krawczykk
wymiatacz
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 20:28, 30 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Ja latałem pod koniec sezonu na Michelin Pilot Road 4 jak dla mnie rewelacja co prawda już chłodno było ale jak się dobrze dogrzały na zakrętach jak klej trzymały
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pon 20:45, 30 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
krawczykk napisał: |
Ja latałem pod koniec sezonu na Michelin Pilot Road 4 jak dla mnie rewelacja co prawda już chłodno było ale jak się dobrze dogrzały na zakrętach jak klej trzymały |
Co do przyczepności nie mogę nic zarzucić , tylko to że się wy ząbkowała aaa i powstały takie delikatne , jak by trzy płaskie powierzchnie środek i dwie boczne , to może to się nazywa " kwadratowa " A wyząbkowanie n to " naostrzyła się "
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wojtekooo
maniak postów
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:09, 30 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
zapytam żartem czemu wszyscy zakładacie te roady 4 ?
to jakiś forumowy zabieg ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
grabi
zasłuzony
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1095
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ziemia Obiecana
|
Wysłany: Pon 21:19, 30 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Road 3 się sprawdziły, a 4 są podobno jeszcze lepsze (niektórzy już je testowali i sobie chwalą)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pon 21:22, 30 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Zachwalają , to założyłem ale przejechałem sporo i pytam ... może nie warto.... dlatego pytam
Na tyle miałem dunlopa i totalnie wyząbkowany , no to jakie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
grabi
zasłuzony
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 1095
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ziemia Obiecana
|
Wysłany: Pon 21:29, 30 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
zrobiłem na 3 na tyle 25 tys i jeszcze by pojeździły, ale że przód już miał ponad 30tys i się kończył, wymieniłem komplet na 4, cena nie wiele większa a zawsze nowszy model
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
wojtekooo
maniak postów
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:32, 30 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Powiem tak , ja zawsze uważałem ,,miśki ,, to super firma , wczesniej miałem kilfazera na roadach 2 i wydawało mi sie ze tan sprzęt jeździ skeca i hamuje , kupiłem St 1300 na 7-8 letnich oponach w stanie tragicznym , a i tak zachowywał sie lepiej jak wyżej wymieniony motung na nówkach sztukach , taki paradoks hehehehe
osobiscie załorzyłem roady 3 , ale chwalą też pirelli angel też fajne oponki , ciut twardsza mieszanka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtekooo dnia Pon 21:33, 30 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
krawczykk
wymiatacz
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Wto 12:23, 01 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie i tak wszystko zależy jak jeździmy, gdzie jeździmy(po jakich drogach) jaką mamy technikę jazdy ile powietrza mamy w oponach i wiele innych rzeczy, to wszystko zależy na zużywanie się opon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Koła, opony, łożyska » Opony do ST 1300 , jakie ? |
|
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa) Idź do strony Poprzedni 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Następny |
Strona 4 z 9 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|