Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Śro 22:06, 11 Lis 2015 Temat postu: Tylne koło , luzy ?? |
|
|
Witam , zdemontowałem tylne koło pod wymianę opony i przy okazji pomalowania felgi wiadomo , że zawsze coś wypadnie nieoczekiwanego .
Mam wątpliwości : do leżącej felgi na stole ( jak na zdjęciu ) jeśli wsunę oś jest wyczuwalny spory luz i oś wsuwa się dość lekko - czy to normalne
Proszę o wymianę doświadczeń . Pozdrawiam
[link widoczny dla zalogowanych]
oś jest w pionie , jeśi jest inaczej na focie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
kFiatek
maniak postów
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:22, 12 Lis 2015 Temat postu: Re: Tylne koło , luzy ?? |
|
|
Darek napisał: |
Witam , zdemontowałem tylne koło pod wymianę opony i przy okazji pomalowania felgi wiadomo , że zawsze coś wypadnie nieoczekiwanego .
Mam wątpliwości : do leżącej felgi na stole ( jak na zdjęciu ) jeśli wsunę oś jest wyczuwalny spory luz i oś wsuwa się dość lekko - czy to normalne
Proszę o wymianę doświadczeń . Pozdrawiam
[link widoczny dla zalogowanych]
oś jest w pionie , jeśi jest inaczej na focie |
Oś wsuwasz w łożysko, łożysko jest na tyle twarde, że o wygnieceniu materiału na łożysku nie moze byc mowy. W ekstremalnych przypadkach kiedy dojdzie do zatarcia łożyska moze ośka obrócic sie w pierścieniu wewnetrznym łozyska i wtedy wytrze oś w miejscu styku z łożyskiem. U Ciebie na zdjęciu wyglada wszysko dobrze lecz trudno ze zdjecia cos wywrózyc. Piszesz "spory luz" co to znaczy spory? Oś w łożysku wykonanna jest w dużej tolerancji wiec nie jest to dokładne pasowanie. Luz w granicacj 0,03 jest dopuszczalny.
Teraz inna teoria. Samo łozysko moze być juz zuzyte i ono sie "buja" Sprawdz doikładnie gdzie występuje luz. Czy jest to miedzy ośką a pierscieniem wenętrznym łozyska, czy pomiedzy biężniami łozysk.
Ja osobiście stawiam na zużyte lub kiepskiej jakości łożyska. Załóż nowe łożyska np SKF i bedzie po kłopocie
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kFiatek dnia Czw 8:33, 12 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Czw 9:55, 12 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za szybką odpowiedz , byłem przekonany że ośka powinna być dobrze spasowana i powinna ciasno wchodzić a u mnie luźno wchodzi a nawet jest wyczuwalny luz i to na bank między ośką a pierścieniem łożyska , stąd moje pytanie .
Łożyska są japońskie KOYO pewnie jeszcze fabryczne , nie wyczuwam na nich luzu nawet pierścień wewnątrz nie kołysze się.
A jeszcze jedno zdjąłem zabezpieczenie ale nie mogę zdjąć tego dekla z zębatką i czterema śrubami widocznego na zdjęciu , jest jakiś patent na to ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kFiatek
maniak postów
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:54, 12 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Spróbuj wybić dekiel jakimś wybijakiem od drugiej strony. Oprzyj wybijak o łożyski i spróbuj wybić dekiel. Oczywiście najpierw odkręć cztery nakrętki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Czw 19:59, 12 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Poradziłem sobie jakoś wyszło Dzięki , dobrze że wcześniej nie widziałem Twojej rady z nakrętkami
Już felgę matuje jutro zabieram się do malowania .
Taka dziwna sprawa z tymi łożyskami , przed odkręceniem koła sprawdzałem nie było luzu na kole a jak się to wszystko rozkręci to luz jest wyraźnie wyczuwalny , dziwna sprawa , do końca nie kumam .
A i co ile powinno się zmieniać łożyska ile one potrafią przykulać :
I jeszcze jedno , dlaczego gwałcisz tak tą BMW
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Czw 20:05, 12 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 20:32, 12 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Skoro masz wszystko na wierzchu, to wymień łożyska. Co do przebiegu i trwałości łożysk, to nie ma reguły. Zależy to od wielu czynników, ale to chyba sam rozumiesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Czw 21:27, 12 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Jakiś namiar na łożyska ?
A jedno łożysko mam takie dziwne to od strony kardana , w nim jest jeszcze tulejka , tulejkę się kupuje osobno czy w zestawie z łożyskiem ?? Wiem , zadaję dużo pytań , mówią że " kto pyta nie błądzi "
Z drugiej strony nie jestem pewien czy wymiana jest konieczna , powodów mam kilka :
- przy skręconym kole luzu nie wyczuwam
- nie wyczuwam luzu na łożyskach
- ośka nie ma śladów zużycia
- luz jest wyczuwalny między ośką a łożyskiem
- na koleinach moto nie pływa
- na destrukcie moto jest stabilne
- wężykowanie dopiero przy 205 - 225 km/godz
Co sądzicie ???
Taki znalazłem :
[link widoczny dla zalogowanych]
i jeszcze jedno :
[link widoczny dla zalogowanych]
Taki znalazłem :
[link widoczny dla zalogowanych]
i jeszcze jedno :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Czw 22:13, 12 Lis 2015, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 22:42, 12 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Darek napisał: |
...
Z drugiej strony nie jestem pewien czy wymiana jest konieczna , powodów mam kilka :
- przy skręconym kole luzu nie wyczuwam
- nie wyczuwam luzu na łożyskach
- ośka nie ma śladów zużycia
- luz jest wyczuwalny między ośką a łożyskiem
- na koleinach moto nie pływa
- na destrukcie moto jest stabilne
- wężykowanie dopiero przy 205 - 225 km/godz
.... |
Tak się zastanawiam, czego Ty konkretnie szukasz
Wszystko jest OK Chyba jesteś przewrażliwiony
Albo wymień łożyska jak Jerzyk radzi i wtedy zobaczymy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Czw 22:47, 12 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kFiatek
maniak postów
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 6:50, 13 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Darek napisał: |
I jeszcze jedno , dlaczego gwałcisz tak tą BMW |
Booo, to zły motocykl był
A tak na marginesie to nie ja gwałce tylko Honda
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kFiatek dnia Pią 10:15, 13 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pią 14:44, 13 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
r.urbanski napisał: |
Darek napisał: |
...
Z drugiej strony nie jestem pewien czy wymiana jest konieczna , powodów mam kilka :
- przy skręconym kole luzu nie wyczuwam
- nie wyczuwam luzu na łożyskach
- ośka nie ma śladów zużycia
- luz jest wyczuwalny między ośką a łożyskiem
- na koleinach moto nie pływa
- na destrukcie moto jest stabilne
- wężykowanie dopiero przy 205 - 225 km/godz
.... |
Tak się zastanawiam, czego Ty konkretnie szukasz
Wszystko jest OK Chyba jesteś przewrażliwiony
Albo wymień łożyska jak Jerzyk radzi i wtedy zobaczymy |
Byłem przekonany że ośka powinna być dobrze spasowana i powinna ciasno wchodzić a u mnie luźno wchodzi a nawet jest wyczuwalny luz i to na bank między ośką a pierścieniem łożyska , stąd moje pytanie .
A odpowiedzi czasem pomagają rozwiać wątpliwości spowodowane brakiem doświadczenia .
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Pią 14:48, 13 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Nie 20:51, 15 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Gdzie kupujecie łożyska np SKF , namierzyłem tylko na allegro amerykańskie firmy all balss
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 21:21, 15 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
W sklepie z łożyskami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Nie 21:26, 15 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Ok , tylko w jednym z łożysk od strony kardana jest w środku tulejka , to co z nią
Jej pewnie nie kupie w sklepie z łożyskami , wycisnąć w razie ci o przełożyć do nowego
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Nie 21:44, 15 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kFiatek
maniak postów
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:59, 15 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Darek napisał: |
Ok , tylko w jednym z łożysk od strony kardana jest w środku tulejka , to co z nią
Jej pewnie nie kupie w sklepie z łożyskami , wycisnąć w razie ci o przełożyć do nowego |
Ta tulejka o której mówisz, to tzw. dystans między łożyskami. On sie nie psuje i nie zużywa Nie ma potrzeby wymiany tej tulejki. Wymien same łozyska. Łozyska SKF kupisz w każdym dobrym sklepie z łożyskami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kFiatek
maniak postów
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:02, 15 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Bedzie Ci jeszcze potrzebny uszczelniacz tzw. (simmering) Tez dostaniesz go w sklepie z łożyskami.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Nie 22:03, 15 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki Fela pomalowana mogę składać , jeszcze przód mnie czeka . Dzięki za pomoc
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Nie 22:14, 15 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Wto 10:37, 17 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Ktoś się orientuje z jakim momentem dokręcić śruby tarczy hamulcowej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Wto 20:24, 17 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Darek napisał: |
Ktoś się orientuje z jakim momentem dokręcić śruby tarczy hamulcowej |
Koło tylne według serwisówki 42 N-m
Tarczka Abs 8 N-m
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mark33 dnia Wto 20:26, 17 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Wto 21:37, 17 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki
Heh , 42 N-m to nakrętka koła tylnego Gdzieś mi się mignęło 108 N-m
I 69 N-m śruba blokująca docisk hamulcowy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darek dnia Wto 21:44, 17 Lis 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Wto 22:15, 17 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Darek napisał: |
Dzięki
Heh , 42 N-m to nakrętka koła tylnego Gdzieś mi się mignęło 108 N-m
I 69 N-m śruba blokująca docisk hamulcowy |
Napisz na pw adres e-mail podeślę ci serwisówkę wszystko rozpisane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 22:37, 17 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Mark33 napisał: |
Darek napisał: |
Dzięki
Heh , 42 N-m to nakrętka koła tylnego Gdzieś mi się mignęło 108 N-m
I 69 N-m śruba blokująca docisk hamulcowy |
Napisz na pw adres e-mail podeślę ci serwisówkę wszystko rozpisane |
... "Przed gospodarza nie wychodź"... .
Serwisówkę to On już dawno ma, tylko jest leń
Pozdrowionka dla wszystkich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Wto 22:42, 17 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
r.urbanski napisał: |
Mark33 napisał: |
Darek napisał: |
Dzięki
Heh , 42 N-m to nakrętka koła tylnego Gdzieś mi się mignęło 108 N-m
I 69 N-m śruba blokująca docisk hamulcowy |
Napisz na pw adres e-mail podeślę ci serwisówkę wszystko rozpisane |
... "Przed gospodarza nie wychodź"... .
Serwisówkę to On już dawno ma, tylko jest leń
Pozdrowionka dla wszystkich |
w polskiej serwisów ce jest 108 N-m i sam gdzieś widziałem 42 N-m i nawet miałem o tym pisać ale ciężko znaleźć , jeśli jest kilka i są różnice , nie jestem leniwy tylki czasu jak wszystkim brak )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 22:51, 17 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Darek napisał: |
...
w polskiej serwisów ce jest 108 N-m i sam gdzieś widziałem 42 N-m i nawet miałem o tym pisać ale ciężko znaleźć , jeśli jest kilka i są różnice , nie jestem leniwy tylki czasu jak wszystkim brak ) |
To jestem w stanie zrozumieć.
Nie ma instrukcji serwisowych w języku polskim Na tym polega trudność w zrozumieniu Trzeba kojarzyć rysunki z tabelami i nie tylko
Tak co mnie mignęło to 108 Nm ale jeszcze sprawdzę dokładnie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Wto 22:58, 17 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Śro 7:49, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Mi nie migneło 42 n-m i tylko tyle ma być przykręcona tarcza hamulcowa
strona 453, 454 serwisówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Śro 8:42, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Mark33 napisał: |
Mi nie migneło 42 n-m i tylko tyle ma być przykręcona tarcza hamulcowa
strona 453, 454 serwisówki |
No to mamy inną jednak ,u mnie nie ma stron tylko są działy 14-1 to o tylnym kole , jest jakaś wartość 44 N-m A angielski opis i tłumaczenie z translatora poniżej :
Final gear assembly mounting UBS nut
Ostatnie zgromadzenie biegu wzrastając ubs orzech
I tak nic z tego nie rozumiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 18:06, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Darek napisał: |
Mark33 napisał: |
Mi nie migneło 42 n-m i tylko tyle ma być przykręcona tarcza hamulcowa
strona 453, 454 serwisówki |
No to mamy inną jednak ,u mnie nie ma stron tylko są działy 14-1 to o tylnym kole , jest jakaś wartość 44 N-m A angielski opis i tłumaczenie z translatora poniżej :
Final gear assembly mounting UBS nut
Ostatnie zgromadzenie biegu wzrastając ubs orzech
I tak nic z tego nie rozumiem |
He, he, he, określeń technicznych, nie da się tłumaczyć prostym translatorem. Czasami nawet specjalistyczny ma problem, kiedy używa się specyficznych nazw. UBS, to w tym przykładzie, jest śruba która ma specyficznie podcięcie kołnierza, zapobiegająca jej odkreceniu oraz taka śruba musi być przykręcona odpowiednim momentem/siłą. Nut, w tym przypadku oznacza podkładkę. Tutaj akurat chodzi o to podcięcie w UBS, ponieważ przy słowie "nut", nie ma przymiotnika. Są różne typy UBS, tzn. takie gdzie trzeba np. zainstalować dodadkową podkładkę, jednak nazwa UBS, zawsze oznacza śrubę, która to musi być dokręcona odpowiednią siłą.
Ponieważ zacytowałeś nie całe zdanie, to moge się tylko domyślać, że należy to przetłumaczyć; , .... na koncu zamontować śruby UBS (podkładka) i dokręcić..... , tutaj pewnie pada określenie siły
UBS = Unscrews Bolt Spontaneously
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Śro 18:31, 18 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mark33
stary wymiatacz
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podborze; Ostrów Maz
|
Wysłany: Śro 18:48, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Wychodzi na to ze mamy różne serwisówki i stąd ta różnica ,swoją drogą jak dokręcić tak małe śróbki takim momentem niema opcji coś się urwie ,ale to inny temat moja serwisówka ma działy, ale i strony razem zawiera ich 632 i naprawdę jest to kopalnia wiedzy o Panci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Śro 19:39, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Nom , a mnie całe życie kazali ruskiego się uczyć
Było by super jak by wszystkie siły na rysunkach nanosili
tak jak w przypadku kardana np.
Jest na allegro książka ale niestety także po angolsku
ale ze słownikiem technicznych słów .
A , jeszcze jedno , na śrubach co dokręcają tylną tarczę jest natłoczona cyfra 10 - co to może oznaczać
Może to jakiś moment oznacza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kFiatek
maniak postów
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:48, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Darek napisał: |
A , jeszcze jedno , na śrubach co dokręcają tylną tarczę jest natłoczona cyfra 10 - co to może oznaczać
Może to jakiś moment oznacza |
10 to oznaczenie wytrzymałościowe śruby.
Klasy wytrzymałości są opisane dwiema cyframi.
Pierwsza cyfra to minimalne wytrzymałość na rozciąganie Rm w N/mm2 podzielona przez 100.
Druga cyfra to stosunek granicy plasyczności Re do wytrzymałości na roziąganie Rm podzielony przez 10.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kFiatek dnia Śro 19:52, 18 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 19:53, 18 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Darek napisał: |
Nom , a mnie całe życie kazali ruskiego się uczyć
Było by super jak by wszystkie siły na rysunkach nanosili
tak jak w przypadku kardana np.
Jest na allegro książka ale niestety także po angolsku
ale ze słownikiem technicznych słów .
A , jeszcze jedno , na śrubach co dokręcają tylną tarczę jest natłoczona cyfra 10 - co to może oznaczać
Może to jakiś moment oznacza |
To tak jak mi Co do liczby 10, to kolega już wyjaśnił
Mam nadzieję że pomoglem.
Jak będziesz miał jakiś problem z tłumaczeniem, to pisz śmiało. W miarę możliwości i czasu odwiedzania forum, pomogę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|