Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamil253
junior
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:43, 06 Lip 2009 Temat postu: Czy opona 170/60/17 73W lub 69W Wytrzyma w ST ??? |
|
|
Jak w temacie. Mam do kupienia taką opone firmy brigstone batlax bt020 i mam pytanie czy nośność 73 jest wystarczajaca i czy na tym rozmiarze dobrze sie jeździ??????? Prosze o jakąś rade Z góry dziękuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 13:27, 06 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Wytrzyma... 73-to 365 kilogramów nośności,W-to 270 km/h prędkości .Tylko w ST powinna byc 160/70/17. Niższa opona to mniejszy komfort...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Wto 15:14, 07 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Goguś napisał: |
Wytrzyma... 73-to 365 kilogramów nośności,W-to 270 km/h prędkości .Tylko w ST powinna byc 160/70/17. Niższa opona to mniejszy komfort... |
Sorry ale 170/60 nie jest niższa niż 160/70. Jest tylko troszkę szersza ale obwód ma ten sam i przechodzi przez dyfer, szersza by nie wlazła. Wytrzymać wytrzyma i to z największym obciążeniem, wiem bo sam taką miałem. Ale jeśli to nie jakiś inny model battlaxa to nie byłem z niej zadowolony. Boki niefajnie się w niej poząbkowały, jakiś taki bieżnik co się inaczej ściera, oglądałem inne battlaxy używki na giełdzie i było podobnie do mojej. Dawało to nieładny dźwięk na zakrętach, myślałem że to łożyska ale zmieniłem oponę i było ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Norbi
stały bywalec
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów
|
Wysłany: Wto 21:23, 07 Lip 2009 Temat postu: Re: Czy opona 170/60 73W Wytrzyma w St? |
|
|
kamil253 napisał: |
Jak w temacie. Mam do kupienia taką opone firmy brigstone batlax bt020 i mam pytanie czy nośność 73 jest wystarczajaca i czy na tym rozmiarze dobrze sie jeździ??????? Prosze o jakąś rade Z góry dziękuje |
Po co chcesz poprawiac fabryke - bo masz okazje tanio kupic opone ?
Poza tym Opony z firmy na B szczegolnie 020 zle mi sie kojarza w Fazerze na zimno slizgaly sie okrutnie na zimno i sucho - tak ze nie polecam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kamil253
junior
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:14, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Kupiłem jednak używanego dunlopa d205 160/70 73W. Mam nadzieje Ze troche na niej pojeżdze. Miał ktoś taką oponę?Szybko się zużywa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Norbi
stały bywalec
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów
|
Wysłany: Śro 20:33, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
kamil253 napisał: |
Kupiłem jednak używanego dunlopa d205 160/70 73W. Mam nadzieje Ze troche na niej pojeżdze. Miał ktoś taką oponę?Szybko się zużywa? |
Rozumiem ze z kasa krucho... ?
Szczerze nie widze sensu ladowania sie w stara jak swiat D205 ktora bedzie juz miala z 6-7 lat lekko - Warto bylo zaoszczedzic 200-300 zl zeby ryzykowac wyjazd ciezkim motocyklem gdzies w trase?
Jesli juz nie masz na tyle kasy bylo sobie kupic jakies nowe Maxisy ktore wcale nie sa drogie a na pewno na dluzej by wystarczyly.
Jak dla mnie mozna na wielu rzeczach oszczedzac - ale nie na oponach.
Ogolnie - kiedys byly to dosc przyzwoite opony dobrze trzymajace rowniez na mokrym z bardzo duza tendencja do zabkowania sie.
Ale teraz ta opona ma juz x lat i jej wlasciwosci sie mocno zmienily...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kamil253
junior
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:58, 09 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Opona którą kupiłęm ma 2 lata. czytałem o niej opinie i nie są złe. Nie oszczędziłęm 200-300 zł a 600, bo wydaje mi sie że za 500 zeta to opony tzw długodystansowej nie kupisz:) Jak by mnie było stać to napewno bym nie kombinował tylko wszedłdo sklepu i wywalił 1500 na komplecik opończy. Wydaje mi sie ze duzo jeżdze motocyklem i kupowanie 2 kompletów nowych opon w sezonie to dużo wiec kombinuje:P Zobaczymy jak sie sprawdzą te co kupiłem. pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Norbi
stały bywalec
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów
|
Wysłany: Sob 9:22, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
kamil253 napisał: |
Opona którą kupiłęm ma 2 lata. czytałem o niej opinie i nie są złe. Nie oszczędziłęm 200-300 zł a 600, bo wydaje mi sie że za 500 zeta to opony tzw długodystansowej nie kupisz:) Jak by mnie było stać to napewno bym nie kombinował tylko wszedłdo sklepu i wywalił 1500 na komplecik opończy. Wydaje mi sie ze duzo jeżdze motocyklem i kupowanie 2 kompletów nowych opon w sezonie to dużo wiec kombinuje:P Zobaczymy jak sie sprawdzą te co kupiłem. pozdro |
Podaj DOT opony
Nie jest zla ale sa od niej duzo lepsze...
Co znaczy jakby mnie bylo stac ? Jesli sie chcesz bawic w motocykle to wez pod uwage ze to dosc drogie hobby - jesli chcesz tanio to sobie kup jakies male auto z gazem
Ile jezdzisz ? - na D220ST powinienes zrobic ponad 20 kkm - sadze ze na Z6 spokojnie tez tyle samo - kumpel na Pilot road 2ct w XX-ie ma juz przebieg na tylnej 22 tys i jeszcze 2-3 tys opona wytrzyma - a on nie jezdzi delikatnie...
Ja wiem jedno - bezpieczenstwo i swiety spokoj kosztuje - i do moto uzywek nie bede zakladal - nauczyl mnie tego kumpel ktory w sezonie do FJ zakladal 2-3 kpl uzywanych opon - a kupil nowa najtansza Shinko i przelatal spokojnie 2 sezony (lacznie z lataniem po torze w Poznaniu) i pewnie dluzej by sluzyla gdyby moto nie sprzedal...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kamil253
junior
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:01, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
W sezonie robie około +/-15000km i wydaje mi sie ze opona która ma 2 lata nie jest zła. Wiem że bezpieczeństwo przedewszystkim ja też mam takie nastawienie do tego tematu. Wiem że to drogie chobby bo nie jeżdze motocyklem od wczoraj:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob 15:54, 11 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Norbi, coś za dużo wiesz o cenach i jakości opon. Jak zdaje Ci się, że zrobisz na nowej oponie 20tkm to może i zrobisz ale jak jeździsz sam i to daleko od trudniejszych tras . Ja Ci powiem, że te nowe oponki to zjadę w 2 tygodnie robiąc 4tkm. Ostatnie kilka sezonów miałem okazję pojeździć po takich górach jakie są w Bośni, Chorwacji, Słoweni, Austri i Włoszech. 2 osoby + kupa bagażu, ważyliśmy chyba ponad pół tony, podczas jednej trasy prawie 2 tkm po winklach. Opony zjechane na trapez, na środku nawet dobre, ale boki opon (i butów także) zjechane na max. Oczywiście jeżdżąc po polsce nie zjechałbym tych oponek ale... kupiłem Pan European aby używać jej jak jej nazwa mówi a nie jeżdzić po okolicy mojego zamieszkania. Rozumiem, że się kupuje używki do jazdy bo sam tak robię, gdybym miał kupować nówki to na wyjazd by nie starczyło, no chyba że się nie jeździ to można kupić nowe. A w teraźniejszych czasach to wcale nie jest takie drogie kupno motocykla, używanego i używanych opon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
iwan
junior
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Śro 18:25, 24 Lut 2010 PRZENIESIONY Pią 21:03, 26 Lut 2010 Temat postu: OPONY |
|
|
Witam.
Koledzy i koleżanki proszę o radę. Katalogowo Pan European ST 1100 na tył powienien mieć założoną oponę z indeksem nośności 73 czyli 365 kg. Zastanawiam się czy opona z indeksem 69 czyli 325kg zda egzamin czy ktoś kiedyś jeździł na oponie z mniejszym indeksem niż katalogowy.
A drugie pytanie czy ma ktoś doświadczenia z jazdy z różnymi oponami na kołach (czyli np. przód Pireli a tył. Metzeller). Czy taka konfiguracja może mieć wpływ na technikę i bezpieczeństwo jazdy.
Proszę o opinie wyniesione z praktyki a nie teoretyczne rozważania bo tych mam już nad to.
Z góry dziękuję. IWAN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 22:17, 24 Lut 2010 PRZENIESIONY Pią 21:03, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Temat opon był wałkowany...Wystarczy poszukać na forum...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
iwan
junior
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Czw 20:43, 25 Lut 2010 PRZENIESIONY Pią 21:04, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jakby dotychczasowe rozważania rozwiały moje wątpliwości nie podejmował bym tego tematu ponownie. Prosiłem o opinie osób które zetknęły się z problemami jak mój a nie odsyłanie mnie do poprzednich tematów. Jak masz coś do powiedzenia w tej kwestii napisz proszę bo takich pytań jak moje na forum nie znalazłem. Oczywiście istnieje możliwość, że źle szukałem a jak tak to podaj proszę linki. Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Pią 21:37, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Spokojnie Panowie nie zniechęcajmy nowych na forum
Faktycznie temat opon poruszany był w kilku miejscach i może ciężko się połapać jak również odnaleźć wyczerpującą i jednoznaczną odpowiedz.
Temat przesuwam do podobnego już niesiniejącego i po sprawie.
Jeśli ktoś czuje się na siłach jednoznacznie odpowiedzieć to proszę pomóc koledze.
Jak już Goguś wcześniej pisał w temacie http://www.st1100.fora.pl/technika-st1100,2/oponki,205-30.html z czym również się zgadzam, że różnica opon na przodzie i tyle nie powinna mieć znaczącego wpływu na technikę i bezpieczeństwo jazdy ST. Potwierdzam to również w swoim przypadku, gdyż taką konfiguracje mam u siebie i nic niepokojącego się nie dzieje a jeżdżę lekko mówiąc dość dynamicznie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Garret dnia Sob 10:02, 27 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
piotrkiller
stały bywalec
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:20, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
potwierdzam słowa garreta.Najważniejsze w oponach jest to zeby była nie starsza niż 4 lata i nie spanachana. Ja tez jeżdzę z przodu na metzlerze
a z tyłu mam macadama.Nie czuję żadnej różnicy w jezdzie a jezdze bardzo dynamicznie -cóz przesiadłem się z R1. jeżeli chodzi o indeks nośności to możesz założyć 69 -to zależy tylko od ciężaru jaki bedziesz nią woził i tyle i jak szybko jezdzisz.Ja mam doświadczenia z motocyklami sportowymi i zawsze zakładałem największy indeks-wiesz bezpieczeństwo najważniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
iwan
junior
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 19:03, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Serdeczne dzięki za rady. Są one dla mnie bardzo ważne gdyż poraz pierwszy zakładam oponę z mniejszym indeksem nośności niż katalogowy. Problem różnych opon na kołach rozwiązał się sam gdyż nabyłem komplet Pireli Diablo. Zobaczymy jak się będą sprawowały. Nie zaponę podzielić się spostrzeżeniami ale to dopiero po kilku wyjazdach. Chyba że ktoś już takie pony użytkował chętnie poczytam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
piotrkiller
stały bywalec
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:30, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
pirelli diablo. jeżdziłem na nich na R1 - są rewelacja - najwyższa półka jeżeli chodzi o sportowe.Są miętsze przez to super trzymają. Jednak musisz się liczyć szczególnie z tym że miękka opona znika doszyć szybko-wiesz co mam na mysli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
iwan
junior
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 21:36, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za rady są one dla mnie bardzo ważne. Fajnie móc poczytać opinii motocyklistów a nie tylko gazetowej paplaniny w której za każdym razem co innego jest najlepsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kubi
NOWY
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 22:54, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Z czystym sumieniem mogę polecić Metzzelera Me8800 Marathon.
Zmieniłem w zeszłym sezonie i naprawdę sprawuje się super, szczególnie w różnych trudniejszych warunkach.
A na dodatek nie jest to opona kosmicznie droga, z indeksem 160/70B17 73H (D) - wzmocniona specjalnie do ciężkich motocykli. W zagranicznych servisach wyczytałem, że jest ona bardzo żywotna.
Można ją znaleść np. w ofercie netcar (ja tam kupiłem w niezłej cenie - nie mogę wklejać linków ale łatwo znaleść )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Czw 21:19, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
piotrkiller napisał: |
...najważniejsze w oponach jest to zeby była nie starsza niż 4 lata i nie spanachana... |
a dlaczego akurat 4 lata?
5cio letnie opony są przez producentów uważane za pełno sprawne
ja się ostatnio troszkę przestraszyłem jak przeczytałem DOT opon na moim sprzęcie (jednak 96r, druga 99) - niemniej trochę jeszcze trzymają a czasem są zamykane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
piotrkiller
stały bywalec
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:34, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
oki.ale tu się liczy miekkosć gumy - co przekłada się na przyczepnośc. Zgodze sie ze jezeli opona ponad kilkuletnia jest dobrze składowana to posiada swoje cechy jakie ma spełniac na asfalcie. Ja zakładam po prostu nie starsze niz 4 lata bo tak mi zaleca kolega który ma serwis opon motocyklowych. Kazdy robi jak uważa ale dla mnie bezpieczeństwo ponad wszystko.pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 20:20, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Z racji strasznego zużywania się opon po Alpach i Bałkanach (dużo winkli i duże temperatury) a moto mieliśmy obciążone dość znacznie, zawsze zakładałem (2 opony na sezon) albo używkę albo nowego leżaka ( tak np 12 letniego) i w tak dość extremalnych warunkach nie było problemu z oponami, przyczepnością itd.
Ale Bridgestone Battlax to jest opona której nie lubię.
Przez tą oponę niepotrzebnie wymieniłem łożyska.
Źle się zużywa powodując huczenie na winklach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
misiek
maniak postów
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Wto 14:35, 10 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Nie chcę zaśmiecać nowym tematem a mam pytanko.
W st 1100 mam z przodu oponę 110/80/18 i muszę już wymienić. Czy będzie jakaś duża katastrofa jak założe 100/90/18 ???
Poprostu mogę dostać taką nówkę w dobrych pieniądzach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Wto 21:05, 10 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
misiek napisał: |
Czy będzie jakaś duża katastrofa jak założe 100/90/18 ???
|
Tak. Pan Euro będzie wyglądał jak chopper
A tak poważnie, to możesz stracić troche na przyczepności. Przde wszystkim zwróc uwagę na indeks nośności opony. Z tego co pamiętam to ST1100 ma DMC ok. 520kg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|