Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 21:47, 12 Sty 2010 Temat postu: Opinie jakie opony do Pan European |
|
|
Witam serdecznie niedawno zmieniłem maszynę z Hondy Shadow na Pan Europę w zeszłym roku po raz pierwszy kupiłem nowe opony Metzelera i powiedziałem że już nigdy nie założę żadnych używek różnica w jeżdzie jest ogromna motor sam się składa na zakrętach.Proszę poradzcie jakie najlepiej założyć gumy do Pan Europy.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Marlboro
zasłuzony
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa, Polska
|
Wysłany: Wto 22:09, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Witaj,
Ja od zawsze na nasze drogi z wielu względów polecam Michelin Pilot Road 2 i póki co IMHO nie wymyślono lepszych gum dla naszych moto... to moje odczucia... teraz mam wprawdzie ST1300 ale mając ST1100 przez prawie 10 lat też tylko Michelin'y się ostały a próbowałem właśnie też Metzeler'ów, Dunlop'ów itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 15:40, 13 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Ja nie polecam na przód Dunlopa Sportmax 220.Po 2 000 była juz tak wyząbkowana , że w deszczu to była tragedia. Oczywiście trzymaj się rozmiarów,jakie przewidziała najlepsza w świecie fabryka
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Newbie
stały bywalec
Dołączył: 24 Lip 2009
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 11:24, 13 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja drugi raz zaufam Metzeler Lasertec. Przekonują mnie cenowo (komplet za 850zł) i nie mam ochoty eksperymentować. Co do Michałów Pilot Road 2 to mój brat gania na Hornecie na tych gumach i bardzo sobie chwali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 20:08, 28 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Witam. Jako że moja przednia oponka, wymaga wymiany, mam pytanie do forumowiczów. Czy ktoś z was, używa, bądź używał opon firmy shinco?. Czy warto ją założyć? Opinie są różne. Jestem ciekaw, czy w PE się sprawdza.
pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 20:58, 28 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
W tamtym roku zmieniłem oponki na Dunlop SportMax (zestaw 120/70-18; 160/70-17).
Po przejechaniu ok. 3 tkm tył mi już ząbkuje.
Nie wiem dlaczego tak się dzieja dla tego też nie polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 21:33, 28 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
To że ząbkuje, to raczej przyczyny musisz szukać w ustawieniu zawiechy, zbieżności lub co gorsza, amor do wymiany. Z marką opony nie ma to nic wspólnego. Zrób diagnostykę zawieszenia, w pierwszej kolejności. pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Śro 12:30, 29 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
jak można ustawić zbieżność w jednośladzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 14:19, 29 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
konrad1f napisał: |
jak można ustawić zbieżność w jednośladzie? |
Bardzo prosto.Wystarczy wziąć dwie proste deski ale lepiej stalowe kształtowniki i położyć wzdłuż motocykla jak najbliżej opon.Jeżeli kierownica nadal będzie prosto,jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Śro 19:36, 29 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
piszesz o sprawdzaniu osiowości a nie o ustawianiu zbieżności
osobiście (jeśli zachodzi taka potrzeba np. po wywrotce) sprawdzam na oko kładąc się kilka metrów przed motocyklem, no i zazwyczaj przyczyną nieosiowego ustawienia kół jest okręcenie się rur przedniego zawieszenia w półkach
poza tym w sprzętach pędzonych wałem i tak nie da rady przestawić tylnego koła - więc jeśli nie jest ono wzdłuż podłużnej osi motocykla to i tak nic z tym nie zrobisz (coś musiało ulec uszkodzeniu)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 20:55, 29 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
konrad1f napisał: |
piszesz o sprawdzaniu osiowości a nie o ustawianiu zbieżności
osobiście (jeśli zachodzi taka potrzeba np. po wywrotce) sprawdzam na oko kładąc się kilka metrów przed motocyklem, no i zazwyczaj przyczyną nieosiowego ustawienia kół jest okręcenie się rur przedniego zawieszenia w półkach
poza tym w sprzętach pędzonych wałem i tak nie da rady przestawić tylnego koła - więc jeśli nie jest ono wzdłuż podłużnej osi motocykla to i tak nic z tym nie zrobisz (coś musiało ulec uszkodzeniu) |
Na oko, to chłop w szpitalu umarł. A tak poważnie, nie trzeba się kłaść. Wystarczy trochę prostej, wiadro wody i już wszystko wiemy. No prawie wszystko. Jest to bardzo prosta metoda. Można ją też zastosować przy kupnie moto. Ma ona zastosowanie wtedy, kiedy nie mamy spec mechaniora przy sobie, a nie chcemy być nabici w butelkę. pozdr.
P.S. O takich sprawach, powinni uczyć na podstawowym kursie PJ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
adamm
maniak postów
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kielce
|
Wysłany: Nie 20:52, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Siemka.
Każda opona kierunkowa wyząbkuje.
Ja na przodzie miałem starego Metzelera (łysego).
Po wymianie na nowego (Metzeler Lasertec) jazda była niesamowita.
Na tyle mam Bridgestone. Jest wyząbkowany i na ten sezon idzie do wymiany.
Na 99% zakładam Metzeler ME 880 Maraton.
Jeśli się mylę to mnie poprawcie, ale do PanEUropy powinna być założona opona DIAGONALNA.
Jeśli tak, to w Metzelerze występuje ME880 Maraton D
Pamiętam jak dzwoniłem do jednej firmy w sprawie Metzelera Z6 i pan powiedział, że ta opona się do niej nie nadaje. Wspominał coś właśnie o oponach radialnych i diagonalnych, ale nie pamiętam którą mi polecał.
Pracuję w hurtowni opon i w oponach rolniczych mam do czynienia z oponami radialnymi i diagonalnymi, ale nijak nie potrafię sobie tego przełożyć na opony motocyklowe żeby wybrać które będą dobre.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
adamm
maniak postów
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kielce
|
Wysłany: Nie 21:08, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
pogrzebałem trochę i już wiem ;-)
Do Panci powinna być założona opona Diagonalna z OPASANIEM.
Stąd wzięło się oznaczenie 160/70 B17, gdzie literka B oznacza właśnie dodatkowe opasanie.
Wzmacnia oponę, zwiększa jej wytrzymałość przez co powoduje mniejsze nagrzewanie się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Nie 21:35, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Na oko, to chłop w szpitalu umarł. A tak poważnie, nie trzeba się kłaść. Wystarczy trochę prostej, wiadro wody i już wszystko wiemy. No prawie wszystko. Jest to bardzo prosta metoda. Można ją też zastosować przy kupnie moto. |
hehhe
już widzę jak ustawiasz rury przedniego zawieszenia w półkach i co chwilę dokręcasz i popuszczasz śruby na półkach aby przetoczyć motocykl po kałuży
dwa lata temu na jazdach testowych w Poznaniu gdy wyglebił LC8 Adv. to mechanik KTM-a nawet nie musiał spoglądać od przodu - wystarczyło mu spojrzeć z góry na półkę i ustawił perfekcyjnie
tak więc zależy jakie kto ma oko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pawelACE
maniak postów
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 10:02, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
przegladalem ksiazke serwisowa do motocykla ale minelo juz sporo czasu i opony podane w niej sie zmienily nieco (wlasciwie nie ma juz takich na rynku)
co powinienem rozmiarowo zalozyc do ST z 1999 roku bez systemow chodzi mi o nosnosc/nacisk
110 szerokosc, 80 wysokosc, 18 srednica, a nosnosc teraz mam chyba 58 W i kolega od lat smigajacy tylko na STekach (Pietrasik) powiedzial ze to za slaba opona i dlatego zabkuje
110/80 18 ?
mysle tak jak pisal Marlboro nad Michelinami Pilot Road 2 lub 3 bo takie tez juz sa dostepne ino drogie jak diabli w serwisie 720 zl w internecie powyzej 650 zl za sztuke heh:-(((((?
widzialem te tabele na naszej stronie ale ni cholery nie wiem jaki ma byc ten pelen indeks, ktos by podpowiedzial?
dziekuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Śro 11:47, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Ja zalozylem pr2 na przod tylko mam z systemami to tam jest 120/70 chyba. Wrazenia? Wogole nie mysle o przedniej oponie. Skladam sie jak chce i kiedy chce.
A to jest chyba opcja do Ciebie.
[link widoczny dla zalogowanych]
W ciagu tygodnia kurier przywiozl do domu z dot 2010. Do 18 m-cy opone traktuja jako nowa. Mi to nie staniwi roznicy i tak wytrzyma sezon moze dwa. Gorzej z tylem bo tam michelin nie robi chyba, ze wlozy od st1300 170/60.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mirekm71 dnia Śro 11:52, 13 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mamut
zasłuzony
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobowidz
|
Wysłany: Śro 12:07, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.
W ubiegłym roku założyłem nowe Bridgeston Battlax BT 021( kupiłem w Niemczech za 230 Eur )
Trzymają się super.
Jeżdżę chyba trochę za ostro bo na przedniej przejechałem 4500 km i został 1 mm do TWI. Tył jest super.
Teraz już zamówiłem Michelin Pilot Road 2. 120/70 x18 59W.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Śro 13:53, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Po torze jezdzisz? Opona turystyczna powinna wytrzymac miedzy 15 a 20 tys. Jak mi pilotka nie zrobi 15 to jest to ostatni misiek jakiego kupilem. Marathon' ka na tyle 18 przelatala.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mirekm71 dnia Śro 14:44, 13 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pawelkalisz
stały bywalec
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kalisz
|
Wysłany: Śro 18:44, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
witam kupiłem w tym roku przednią Pilot Road 2 tył mam z roku 2008 i jeszcze wygląda super więc jak wspominał Marlboro tylko MICHAŁY ja też sugerowałem sie opinią z forum i jestem zadowolony
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawelkalisz dnia Śro 18:45, 13 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Śro 19:13, 13 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Przod tak ale tyl nie wystepuje w rozmiarze do 1100. Mozna zalozyc z st1300 bo 170/60 jest podobna gabarytami do 160/70 tylko, ze jednak jest to odstepstwo od oryginalu. Teraz zamowilem lekko chodzona marathon w rozmiarze do st1100 a pozniej zobacze moze shinko raven 170/60???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pawelACE
maniak postów
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Czw 13:20, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
czy te 58 w - to wystarczajaca moc na te wage motorka?
pytam dla pewnosci
dobra cena w tym linku podanym przez Mirka
oni maja takie ceny na codzien czy trzeba sie spieszyc?
niby wszedl juz model pilot road 3 to 2ki powinny byc tansze,
acha i jak "stare" oni oponki sprzedaja (pisza ze do 18tu miesiecy a jak jest w rzeczywistosci?, rozmawialem ze znajomym mechanikiem i ma dojscie do opon srednio drozszych od tych na alegro o 100 zlotych ale maja zazwyczaj maksymalnie miesiac czasu od produkcji
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawelACE dnia Czw 13:38, 14 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mamut
zasłuzony
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobowidz
|
Wysłany: Czw 21:35, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.
Mirekm71 napisał: "Po torze jezdzisz? Opona turystyczna powinna wytrzymac miedzy 15 a 20 tys. Jak mi pilotka nie zrobi 15 to jest to ostatni misiek jakiego kupilem. Marathon' ka na tyle 18 przelatala."
Na torze nie. Ale najczęściej ze znajomymi na szlifierkach i często z małżonką.
Pewnie za dużo mocno hamuję.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
karas804
bywalec
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobiemyśl
|
Wysłany: Pon 21:20, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witam,
Szykuje mi się również wymiana oponki z przodu i stąd moje pytanie. Czy zakładał ktoś może na przód Michelin Pilot Activ? Znalazłem takie w rozmiarze 110/80/18 ale nie jestem pewien czy do ST1100 się nada a w Irlandii blisko mnie są dwa warsztaty/ sklepy motocyklowe co mi wciskają Batlaxy lub Dunlopy. A oprócz tego nie chcą zakładać opon kupionych nie u nich Czy jeżeli mam ABS/TCS to powinna być 110/80/18 czy 120/80/18?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Mamut
zasłuzony
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobowidz
|
Wysłany: Pon 21:28, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Witam.
Do Abs , Tcs tylko 120/70 x 18 indeks 59 w
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 22:08, 09 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Mamut napisał: |
Do Abs , Tcs tylko 120/70 x 18 indeks 59 w
pozdrawiam |
Ten rozmiar opony jest bardziej przypisany do CBS od '96 r.(wzrost masy moto.)
Wcześniejsze Pancie mimo, że miały ABS opony były 110/80
Wszystko zależne jest od rocznika i wyposażenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
PanLapa
maniak postów
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PRZEWORSK
|
Wysłany: Wto 9:37, 10 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ja założyłem na przód z6 roadteca teraz dokupiłem tył
[link widoczny dla zalogowanych] przód jest rewelacjia zobaczymy jak zadziałają w kpl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
karas804
bywalec
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobiemyśl
|
Wysłany: Śro 20:53, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
r.urbanski napisał: |
Mamut napisał: |
Do Abs , Tcs tylko 120/70 x 18 indeks 59 w
pozdrawiam |
Ten rozmiar opony jest bardziej przypisany do CBS od '96 r.(wzrost masy moto.)
Wcześniejsze Pancie mimo, że miały ABS opony były 110/80
Wszystko zależne jest od rocznika i wyposażenia. |
Rocznik mojej Panci to '98 więc znaczy że powinienem mieć 120/80/18, tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 20:57, 11 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jeżeli ma ABS.TCS.CBS to 120/70x18
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
karas804
bywalec
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sobiemyśl
|
Wysłany: Czw 0:14, 12 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Ma tylko ABS/TCS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Garret
Administrator
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Czw 9:50, 12 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
karas804 spokojnie możesz jeździć na 110/... i uważam to za lepszy wybór. Od kilku lat jeżdżę na takiej i jest super (mam trzy systemy w ST). Kolejna na pewno będzie również w rozmiarze 110.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Garret dnia Czw 10:06, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|