|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 20:57, 23 Lip 2012 Temat postu: Spalanie a dolot powietrza |
|
|
Teraźniejsza pancia spala mi, zwłaszcza po mieście 1-2litrów więcej niż ta którą miałem kiedyś.
Nie pomaga głaskanie i delikatniuśka jazda, poniżej 6,5 nie da rady zejść.
Mogą być różne powody ale przychodzą mi na myśl 2:
Nie mam w niej wlotów-rurek doprowadzających powietrze do okolicy filtra, skoro coś takiego wymyślono to chyba jest to potrzebne, ale powinno raczej nie skutkować wyższym zużyciem przy małych prędkościach.
Pomysł 2 to tani filtr powietrza, może nie jest tak dobry jak K&N i nie daje tyle powietrza co trzeba. Stary filtr powoduje zwiększenie zużycia paliwa, więc może byle jaki filtr także?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 21:43, 23 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem filtr powietrza nie powinien mieć takiego wpływu.
Panci brakuje powietrza przy dużych prądkościach i wtedy przydaje się K&N.
Może masz za bogatą mieszankę - Jak wyglądają świece
Za wysoki poziom paliwa w komorach pływakowych
I tym podobne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Śro 1:54, 25 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Robiles synchro? Filtr powietrza czy dolot bedzie mial wplyw przy duzym zapotrzebowaniu na powietrze. Przy spokojnej jezdzie poziom paliwa w komorach, synchronizacja przepustnic, opory toczenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mirekm71 dnia Śro 2:01, 25 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 6:28, 25 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Synchro, raczej nie ma nic do spalania w czasie jazdy. Tak naprawdę, to jest potrzebne na wolnych obrotach. Natomiast brak dolotu zimnego powietrza, jak najbardziej tak. Silnik zasysa ciepłe (gorące powietrze) i nie może wytworzyć prawidłowej mieszanki. Co do filtra, to też może mieć wpływ, jeżeli jest przytkany, brudny, czy np. wykonany z materiału przez który brak swobodnego przepływu powietrza. Oczywiście, tak jak pisali koledzy wyżej, regulacja gaźników obowiązkowa.
Napisz też nam, czy odczuwasz inne różnice, w stosunku do poprzedniej? Np. gorzej /lepiej/ się zbiera, itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 19:00, 25 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Różnic w zasadzie nie ma, synchro zrobione, chodzi b. dobrze, filtr nowy-tańszy zamiennik. Nie mam tych wszystkich dolotów powietrza, w tamtej miałem no i spalanie większe. Może nawet na trasie w 2 osoby nie wychodzi dużo więcej to po mieście jest różnica. Mam dużą szybę, duży kufer ale po mieście nie ma dużych prędkości czyli oporów.
A może poprzednia pancia to był teki rodzynek który mało palił a ta pali normalnie?
Ile wasze cmokną litrów po mieście?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 19:58, 25 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Te rurki są jak już pisaliście,po to żeby silnik zasysał zimne powietrze.Gorące powoduje spalanie stukowe,dosyć szkodliwe dla silnika.Możliwy jest też zbyt wczesny zapłon...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
stilgar75
bywalec
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Czw 14:11, 26 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Możesz wierzyć albo i nie, ale po wymianie filtra powietrza na K&N zużycie paliwa spadło mi znacząco. Teraz średnie zużycie to 5 l.
Jak zakupiłem motocykl też mi tak palił, młody byłem i głupi i wymieniłem filtr powietrza na jakiś tani badziew. Potem strasznie się dziwiłem dlaczego więcej pali i dlaczego jakby słabszy się zrobił. Chciałem już czyścić gaźniko rozbierać Pancię w drobny mak, jakoś jednak przez przypadek zakupiłem K&N i wszelkie problemy jak ręką odjął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 17:59, 26 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
K&N jest niestety drogi do przesady i nie gwarantuje sukcesu. Zrobiłem dziś badanie na analizatorze, tlenek wyszedł bardzo niski i świadczy o dość ubogiej (a nie bogatej) mieszance.
Ale fakt, brudny filtr to zwiększone zużycie paliwa, dupiaty filtr to też może być duże zużycie paliwa. Oryginalne filtry są jakby ze szmaty, podróbki to jakiś gładki papier, może wypowie się ktoś jeszcze stosujący zamienniki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|