Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
granadziarz
junior
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:16, 28 Mar 2012 Temat postu: Wymiana cyferblatu z mph na km/h |
|
|
Witam Forumowiczów!
Temat dotyczy licznika. Mianowicie czy ktoś z Was posiada skan tarczy zegarów, taki, żeby można było wykonać zamiennik (chcę wymienić cyferblat z anglika na kontynentalny w km)
Czy może ktoś ma taką operację już za sobą. Proszę o radę.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Marshall
stały bywalec
Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Czw 15:22, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Przyłączam się do pytania. Jednostki w wyświetlaczu zmieniłem na km jednak do pełni szczęścia brakuje tarczy również w km. Nie musi być oryginalna. Niestety kopię allegro już kilka miesięcy i zamienniki są chyba do wszystkich modeli na świecie ale nie do ST1300 Jak znacie sklep lub sprzedawcę to będę wdzięczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Czw 21:18, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam amerykańca i wcale tam nawet nie szukam. fakt przez pierwszy sezon jakoś było dziwnie ale teraz zawsze wiem ile jadę . Przynajmniej u mnie jest i skala i w km tylko mniejszymi cyframi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
granadziarz
junior
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:09, 03 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
uporałem się z tematem.
Jest firma która już od teraz ma w ofercie cyferblat do st-ka w km/h.
Zrobili wierną kopię na podstawie skanu mojego blatu w milach i przerobili skalę.
Nie widać różnicy
Jedynie szary kolor na skali prędkościomierza ma minimalnie inny odcień, widać to przy położeniu obok siebie obu tarcz.
to ta firma
[link widoczny dla zalogowanych]
koszt 150zł.
Dodam jeszcze odnośnie montażu: wskazówki zamontować na ośkach przy podpiętych wtyczkach i włączonym zapłonie.
Ja zrobiłem za pierwszym razem na stole i po włączeniu zapłonu miałem 40km/h i 2000 obrotów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Marshall
stały bywalec
Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Sob 9:57, 05 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki granadziarz. To co dostałeś to rozumiem jest plastik z nadrukowanym prędkościomierzem i obrotomierzem a nie naklejka ??? Stary wyrzucasz a nowy zakładasz ??? Napisz jak wygląda barwa podświetlenia nocą. Liczniki świecą jak w oryginale na żółto czy to jakieś "oczojebne" indiglo ??? Co do montażu wskazówek OK, ale jak je ściągałeś ? Też należy to robić na włączonym zapłonie ? Szkoda by było jakby się ośki przekręciły a później zegary pokazywały by głupoty. Nie wiem jak w elektrycznych wskaźnikach to wygląda ale pamiętam że jak raz ściągnąłem wskazówkę w mechanicznym liczniku to sprężynka się rozwinęła, ośka zrobiła kilka obrotów i później pokazywało straszne głupoty. Nie udało mi się tego skalibrować i musiałem kupić inny na szrocie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marshall dnia Sob 9:59, 05 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
granadziarz
junior
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:54, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
To była pleksi o grubości 1mm, jak oryginał, na niej nadrukowana tarcza, jak pisałem wcześniej, nie widać różnicy. Starą zdjąłem i nową założyłem. Ze wskazówkami to jest trochę zabawy:
Zdejmowałem z wyjętego licznika (bez napięcia) . Żeby nie skrzywić ośki zrobiłem takie jakby mini łyżki do opon z płaskownika zdjąłem je wtedy na zasadzie dźwigni opierając o łebki śrubek, które to wcześniej zakleiłem taśmą klejącą żeby się nie porysowały. Tak po prostu z obu stron jednocześnie i elegancko zeszły obie wskazówki.
Potem, po odkręceniu tarczy delikatnie wyjąłem słupki ograniczające, są na zatrzaski. Montaż wskazówek jak pisałem wyżej.
Podświetlenie identyczne jak w oryginale, wykorzystane są fabryczne diody podświetlające. Nie jest to Indiglo tylko zamiennik taki jak oryginał.
Po całej operacji liczniki pokazują identycznie tak samo chodzi o obroty względem prędkości.
Mam nadzieję, że mniej więcej jest to zrozumiałe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Marshall
stały bywalec
Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Nie 23:12, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Zamiennik tarczy można już kupić na motoallegro. Sprzedawcą jest gość u którego zamawiał i kupował granadziarz. Do tej pory ta tarcza nie była oferowana na allegro, tylko była sprzedawana na specjalne zamówienie.
Czekam na listonosza
[link widoczny dla zalogowanych]
Zamontowane. Jakość bardzo wysoka, rzeczywiście trudno się kapnąć, że to nie oryginał. Podświetlenie w nocy równomierne, kolor jak na fabrycznej tarczy. Gość widać, że się stara bo w ciągu doby od zamówienia towar miałem w domu. Super sprawa. Dzięki granadziarz za namiary na gościa i wykonanie skanów do projektu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marshall dnia Wto 20:41, 26 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marcin.111
junior
Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pią 21:46, 29 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Szkoda że nie napisaliście tego kilka miesięcy wcześniej. Teraz nie chce mi się motocykla znów rozbierać Przy następnym serwisie tez wymienię. Linki z allegro wygasną wiec dla potomnych warto podać dane kontaktowe do sprzedawcy:
MOMAN s.c.
ul. Dworcowa 1
83-120 Subkowy
tel. (58) 536 83 41
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
tel.kom 604 119 935
tel.kom 696 033 181
Wymiana tarcz rozwiąże mi tylko połowę problemu. Zna ktoś sposób żeby spalanie było w litrach na 100 km a nie tak jak w angielskiej w km na litr. W sumie nie mam pewności jak jest w europejskich. Jeżeli też tylko w km/l to chyba trzeba się z tym pogodzić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marcin.111 dnia Pią 21:48, 29 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ikar
uzależniony
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Sob 9:52, 30 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
marcin.111 napisał: |
Zna ktoś sposób żeby spalanie było w litrach na 100 km a nie tak jak w angielskiej w km na litr. W sumie nie mam pewności jak jest w europejskich. Jeżeli też tylko w km/l to chyba trzeba się z tym pogodzić. |
Wystarczy zajrzeć na 27 stronę instrukcji obsługi motocykla. Instrukcje znajdziesz na stronie głównej naszego forum.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ikar dnia Sob 9:56, 30 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marcin.111
junior
Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Sob 18:54, 30 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Wiem jak się zmienia wyświetlanie ale w wersji UK mogę zmienić tylko mil/l (lub galon teraz nie jestem pewny) albo km/litr a ja chciałbym litrów/100km. Może ktoś to rozgryzł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Marshall
stały bywalec
Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Pon 10:10, 02 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Nie zmienisz w angielskiej wersji. Jedyne co możesz zrobić to zamienić mile na kilometry i na tym koniec. Jednostek termometru i spalania nie da się zmienić. Zostaną stopnie Celcjusza i km/l. Na początku mnie to denerwowała ale już jest OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Wto 22:29, 29 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Znalazłem na naszym rynku dwie firmy , polecam pierwszą , jest to tarcza wykonana metodą nadruku wielowarstwowego ( Jak w oryginale ) nazwa firmy jeśli linki wygasną "MoMan"
[link widoczny dla zalogowanych](zamiennik-z-mph-na-km),247,369.html
Natomiast ta gorsza to :
[link widoczny dla zalogowanych]
Firma MaxTuning
to zwykła nalepka naklejona na kawałek plastiku i tandetnie wykonana , źle wyskalowana podziałka kilometrów - widoczna gołym okiem , prędkość
maksymalna , podziały między kilometrami itd ... fotki pod spodem , jeśli ktoś nie widzi różnicy to pytać -odpowiem , mam nadzieję że zaoszczędzę nerwów potencjalnym ofiarą
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 22:43, 02 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Czy mógłby ktoś wrzucić krótką instrukcję wymiany tarczy cyferblatu? zamierzam kupić tą z firmy MOMAN. Cena 132zł z wysyłką.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Nie 19:56, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Wszystko masz troszeczke wyżej wystarczy doczytać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 19:59, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jak anglik, to wymiana tarczy, jest najmniej problematyczne. Ważniejszym jest wymiana lampy, co by świeciła tam, gdzie chce jechać, a nie oślepiała innych. Od tego bym zaczął
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 21:21, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Darek napisał: |
Wszystko masz troszeczke wyżej wystarczy doczytać |
Na temat wyjęcia zegara i montażu tarczy cyferblatu nic nie znalazłem.
A co oznacza "wskazówki zamontować na ośkach przy podpiętych wtyczkach i włączonym zapłonie"
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Pon 19:27, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
granadziarz napisał: |
To była pleksi o grubości 1mm, jak oryginał, na niej nadrukowana tarcza, jak pisałem wcześniej, nie widać różnicy. Starą zdjąłem i nową założyłem. Ze wskazówkami to jest trochę zabawy:
Zdejmowałem z wyjętego licznika (bez napięcia) . Żeby nie skrzywić ośki zrobiłem takie jakby mini łyżki do opon z płaskownika zdjąłem je wtedy na zasadzie dźwigni opierając o łebki śrubek, które to wcześniej zakleiłem taśmą klejącą żeby się nie porysowały. Tak po prostu z obu stron jednocześnie i elegancko zeszły obie wskazówki.
Potem, po odkręceniu tarczy delikatnie wyjąłem słupki ograniczające, są na zatrzaski. Montaż wskazówek jak pisałem wyżej.
Podświetlenie identyczne jak w oryginale, wykorzystane są fabryczne diody podświetlające. Nie jest to Indiglo tylko zamiennik taki jak oryginał.
Po całej operacji liczniki pokazują identycznie tak samo chodzi o obroty względem prędkości.
Mam nadzieję, że mniej więcej jest to zrozumiałe |
A rysunki w serwisówce znajdziesz : [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Wto 22:51, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
EDDIE napisał: |
Czy mógłby ktoś wrzucić krótką instrukcję wymiany tarczy cyferblatu? zamierzam kupić tą z firmy MOMAN. Cena 132zł z wysyłką.
|
Kupiłeś anglika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 23:09, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Tak, rocznik 2012, zarejestrowana w Polsce w styczniu 2015.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Śro 21:54, 06 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zadzwoń do mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 0:12, 24 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem cyferblat z mil na km i chciałbym się upewnić, czy wskazówki są dobrze założone.
Jeśli ktoś będzie miał okazję, niech zauważy czy przy obrotach 4000 ma prędkość nieco powyżej 120km/h ok.122-123km/h, a przy obrotach 5000 prędkość wynosi około 152-153km/h
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Wto 18:50, 24 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie około 119 przy 4000 obrotów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Obelix
uzależniony
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustów
|
Wysłany: Śro 9:16, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
"Normą" jest, ze przeważnie wszystkie prędkościomierze zawyżają. Najlepiej umówić się z jakimś znajomym policjantem z drogówki, żeby ustrzelił radarem i będzie wiadomo, o ile licznik kłamie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Śro 9:25, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Można sprawdzić w/g nawigacji , będzie taniej ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 10:04, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Nawigacja zawsze pokazuje mniej niż licznik, a raczej ściśle mówiąc, to licznik pokazuje więcej niż nawigacja, czyli rzeczywistość. Odchyłka jest ok. 3-5%.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Darek
wymiatacz
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Kalisz
|
Wysłany: Śro 10:08, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ciekaw jestem z jakiej firmy cyferblat ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 10:19, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Polecana wcześniej w tym wątku firma MOMAN.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Śro 11:01, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie 4000 obr przy 100 km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 11:29, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
peptek napisał: |
U mnie 4000 obr przy 100 km/h |
Pomyliłeś się o 20km/h. Sprawdź jeszcze raz.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 12:30, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
peptek napisał: |
U mnie 4000 obr przy 100 km/h |
Chyba na 4 biegu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|