Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu RRQ
uzależniony

Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Śro 15:59, 14 Cze 2017 Temat postu: BMW R1200RT k26 vs ST1300 A4 |
|
|
Pierwszy tysiączek na R1200 RT pękł pora coś napisać
RT i ST są w pewnych kwestiach genialne a w pewnych nieznośne i to je łączy. Jeszcze fajniej gdyby dało się złączyć silnik z ST z zawieszeniem z RT powstał by motocykl wręcz idealny.
Chcąc porównać mocno subiektywnie
Miejsce za kierownicą / wyposażenie:
RT są bardziej zgięte kolana choć miejsca na kolana kierowcy jest naprawdę dużo (może nawet ciut więcej niż w ST) , fotel z regulacją w 2 położeniach (ST w 3)
RT siedzimy wyżej niż w ST (przynajmniej takie jest wrażenie)
RT ma nieco lepiej ułożoną kierownicę (domyślnie jest szersza i bliżej kierowcy czyli to co robimy w ST1300 zakładając podwyższenia)
Rt ma 6 biegów, wyświetlacz, tempomat, radio sterowane z kierownicy i z USB, grzane kanapy, czujniki ciśnienia w oponach - jest wszystko ( St można doposażyć ale nie będzie do końca seria)
Wszelkie przyciski manetki (guma jest obrzydliwa) RT ma z gorszych materiałów itp nie są tak dopracowane jak w Hondzie w której nawet po wielu latach nie widać zużycia
RT ma tylko jeden schowek przy kierownicy gdzie jest włożone radio więc wiele się tam nie zmieści (mi nie wszedł nawet portfel W ST 2 schowki robią super robotę i tego mi brakuje. Kufry też w RT jakieś luźne - Honda bardziej dopracowuje takie detale.
Silnik
Mój rt ma silnik DOHC czyli ostatni chłodzony powietrzem i olejem, charakterystyka ciekawa ciągnie od dołu choć ST jednak lepiej (ST dół silnika ma fantastyczny). Lubi podobne obroty do ST i na tym koniec podobieństw. Silnik ST jest dopracowany ładnie się wkręca ... jego praca jest kulturalna i gładka RT to taki rozbójnik choć z jakimś tam urokiem. Nie ma co się rozpisywać, dla mnie ST 1300 to silnik prawie ideał jego sposób oddawania mocy i kultura pracy to mistrzostwo...
Niestety RT = wibracje na postoju trzęsie się wszystko tak, że ciężko trafić palcem w przycisk na nawigacji (dlatego fabryczna sterowana jest z pokrętła na kierownicy), kiedy ruszymy jest lepiej i tak do 130km/h około 150 km/h znów wszystko się trzęsie.
Dzwięk RT może na początku nieco atrakcyjniejszy od ST jednak przy jeździe nieco "pierdzący" ... zauważyły to nawet osoby z którymi rozmawiam przez tel i interkom (w ST nikt nie wiedział że jadę motocyklem w RT już tak)
Skrzynia i napęd
RT ma jak dla mnie nieco większy luz na całym układzie przeniesienia napędu, sama praca skrzyni jest też głośniejsza (nie mówię o zapinaniu biegów). Jeśli chodzi o wbijanie biegów w moim modelu RT wchodzą bardzo płynnie (jedynka gdyby nie wyświetlacz nie wiedział bym, że się zapięła) jednak w ST był mniejszy skok dźwigni co nieco bardziej mi pasowało, RT za to ma dźwignię sprytnie regulowana więc pewnie kwestia dogrania i przyzwyczajenia.
Zawieszenie
RT wygrywa tutaj i trzeba być obiektywnym dobra robota. RT ma ESA czyli zawieszenie jest sterowane elektrycznie (wybieramy poziom obciążenia motocykla 3 tryby oraz w trakcie jazdy poziom tłumienia też 3 tryby). Nie jeździłem jeszcze tak pewnie prowadzącym się motocyklem czy to w zakrętach czy większych prędkościach (przy 150km/h włączam - jednym słowem prawie mistrzostwo.. prawie ponieważ jest to twarde zawieszenie i niezbyt dobrze znosi wszechobecne "tarki i łataniny" na naszych drogach wówczas po prostu nieco się "tłucze"
Komfort Jazdy
Oba motocykle są bardzo wygodne, mają dobrą aerodynamikę, osłonę przed wiatrem jednak chyba wygodniej mi na RT, które ma więcej dodatków jak np tempomat, bardzo wygodny fotel ale samo pozycja jest też nieco bardziej dla mnie. Generalnie RT dobrze się czuje w przelotach 120-140 km/h.
Na ostrych winklach lepiej czułem ST (koledzy mówią że szybciej robiłem te zakręty) zapewne sprawa przyzwyczajenia się do motocykla a może tego super silnika który jest w ST.
RT jest sporo lżejszy od ST czuć to przy przetaczaniu zawracaniu, podpieraniu nogą itp jednak w jeździe różnica wagi znika zupełnie (może poza wjazdem na szuter itp gdzie RT całkiem dobrze sobie radzi)
Pasażerka twierdzi, że RT " mniej wieje ale bardziej trzęsie" chodzi zapewne o spasowanie kufra centralnego gdzie jak wspominałem nie jest to dopracowane tak jak w Hondzie.
Ogólnie ujmując obie maszyny są świetne w RT widać, że jest to motocykl rozwijany i ulepszany zmianą generacji. Pancia to świetna koncpecja niestety brakuje jednej generacji by ją dopieścić w 100%.
Myślę, że jeśli nie doczekamy kolejnej generacji ST motocykliści będą uciekać na BMW mimo, że nie jest ono tak dopracowanym motocyklem jak mówią katalogi w salonach i testy komercyjne
Trzeba nieco uporu by zaakceptować wibracje RT jeśli jednak się to polubi to całkiem wdzięczny motocykl.
ps nie wiem czy komuś chciało się doczytać do końca.. poniosło mnie nieco chyba z radości przed kolejnym długim weekendem LwG
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|
 |
szymonwlkp
bywalec

Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Śro 18:30, 14 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Ha!! Wytrwalem do końca:) szerokości Krzychu!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
samad
zasłuzony

Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Śro 19:03, 14 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Ha ja też wytrzymałem do końca - fajnie się czyta i w miarę obiektywne porównanie ( w miarę - bo twoje własne - ktoś wyższy czy niższy może mieć inne odczucia ) nie wiem ile km nawinąłeś na ST a ile na RT - ja obiecałem porównanie LT do ST , ale najpierw muszę LT-onowi poświęcić tyle czasu co poświęciłem St aby te motocykle dopasować do siebie i oczywiście muszę chociaż połowę przebiegu na LT-onie zrobić z tego co zrobiłem na ST żeby samego siebie przekonać do tego co napiszę.........
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
GRIFON
amator postów

Dołączył: 25 Gru 2016
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 19:13, 14 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Krzysiek pisz pisz, jest to dla nas dobre źródło informacji tym bardziej, że miałeś ogarniętą Pancie a wielu z nach /chyba/ zerka w stronę BMW /sam prawie zmieniłem na K1300GT/. Każda dobra rana jest na wagę złota, trzymam kciuki i czekam na kolejne tysiące kilometry i relacje, pozdrawiam Grifon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
TomaszC
zasłuzony

Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1160
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włynkówko k.Ustki
|
Wysłany: Śro 20:10, 14 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Dla mnie BMW RT odpada. Ma jedną wadę zupełnie nie do przeskoczenia. Nie robią tego w kolorze czerwonym. ;-)
Poza tym jestem zakochany w ST i nic na to nie poradzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
kFiatek
maniak postów

Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:38, 14 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Krzysiuuu!! Widziałeś kiedyś mój avatar? Jest bardzo wymowny.
Tego sie trzymajmy.
Ja przejeździłem na RT 1150 70 tys km. Na St dopiero 20 tys. ale wiem, że mechanicznie Niemiaszkom daleko do Japoni.
Silniki Boxera powinny napędzać maszyny rolnicze a nie motocykle turystyczne.
Za moją opinie na temat Niemieckich Boxerów wywalili mnie z forum BMW.
Pozdro LWG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Krzychu RRQ
uzależniony

Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Śro 20:45, 14 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Kfiatek .. słyszałem nawet, że za Ciebie jest nagroda w BMW
1150 to trochę inna konstrukcja dlatego czekam kiedy oblatasz mojego RT choć masz racje Japonia nie puściła by tego motocykla (ale oni generalnie inne podejście do maszyn mają) nie liczę nawet że powiesz ze jest Ok. Bardziej jestem Ciekaw co się w Twoim odczuciu zmienił między poszczególnymi generacjami.
Do hondy mam żal bo zobacz jak od roku 2003 zmienił się RT a jak ST .. kto nie idzie do przodu ten się cofa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
szymonwlkp
bywalec

Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Śro 22:47, 14 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
No i się zaczęło ) choć przyznam ciutek racji, zmieniając maszynę na młodsza siedząc cały czas na tym samym siodle z tym samym blatem choć w papierach rocznik młodszy.... Honda nie zmienia się z duchem czasu... Może będzie tego przełom
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Krzychu RRQ
uzależniony

Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Śro 23:21, 14 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
szymonwlkp napisał: |
No i się zaczęło ) choć przyznam ciutek racji, zmieniając maszynę na młodsza siedząc cały czas na tym samym siodle z tym samym blatem choć w papierach rocznik młodszy.... Honda nie zmienia się z duchem czasu... Może będzie tego przełom  |
Jak moja żona - ale i tak ją kocham
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Michał F.
wyjadacz

Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 514
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 5:21, 15 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Hej
Krzychu dosiadasz naprawdę dobrej maszyny, wiem co mówię.
Ja na swoim w dwa lata zrobiłem 35tyś. Zero problemów z czymkolwiek.
Oczywiście ma swoją charakterystykę która zaraz przestanie Tobie zupełnie przeszkadzać. Pierwszy tysiąc który zrobiłeś to ledwie rozgrzewka i dopiero teraz z każdym następnym tysiącem zaczniesz doceniać ten sprzęt.
Prowadzenie tak jak sam pisałeś bardzo lekko się prowadzi i jak się jeszcze trochę oswoisz to przyśpieszysz na winklach. Życzę długiego i bezawaryjnego użytkowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2548
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 8:25, 15 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
kFiatek napisał: |
Krzysiuuu!! Widziałeś kiedyś mój avatar? Jest bardzo wymowny.
Tego sie trzymajmy.
Ja przejeździłem na RT 1150 70 tys km. Na St dopiero 20 tys. ale wiem, że mechanicznie Niemiaszkom daleko do Japoni.
Silniki Boxera powinny napędzać maszyny rolnicze a nie motocykle turystyczne.
Za moją opinie na temat Niemieckich Boxerów wywalili mnie z forum BMW.
Pozdro LWG |
Raczej za pisanie bzdur.
Wg. mnie, już nawet 1150rt przewyższa komfortem, prowadzeniem spalaniem, hamulcami ze wspomaganiem i tym wreszcie "prawdziwym" ABS-em. Minusem na pewno jest głośna praca sprzęgła i skrzyni oraz moc i moment. Jeżeli się do tego przyzwyczaić, to nie ma się do czego przyczepić.
Natomiast 1200rt to już inna bajka i tu nie ma złudzeń.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Czw 7:34, 22 Cze 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
norbert
zasłuzony

Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:05, 15 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Krzysiek - brawo Ty
I tak trzymaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
dziadek
stary wyjadacz

Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 847
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm
|
Wysłany: Czw 7:27, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajne, a dla zmuszonych do podjęcia decyzji - bardzo pomocne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Skorpionwr
Administrator

Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2509
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Czw 8:28, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Ja właśnie za to pancię cenię że nic nie zmieniają przy niej. Prawie wszystkie części pasują bez względu na rocznik.
Jak coś dobre to się nie zmienia.
Tak jak moja żona, ma swoje wady ale je znam. Nowa będzie mieć te same wady i jeszcze trochę własnych Lepsze jest wrogiem dobrego.
Mam nadzieję, że jeszcze długo będę panował nad pancią na parkingu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
kFiatek
maniak postów

Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:16, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Skorpionwr mądrego to przyjemnie posłuchać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Krzychu RRQ
uzależniony

Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Czw 22:35, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
W którym roku wychodziły ostatnie PE?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Skorpionwr
Administrator

Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2509
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pią 8:21, 23 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
W Polsce ostatnie sztuki były dostępne w ubiegłym roku.
W USA chyba są dostępne dalej.
Problemem jest jednak to, że od 01.01.2017 motocykle przy pierwszej rejestracji w unii muszą spełniać normę euro 4.
Czyli z USA nie zarejestrują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Marecki
junior

Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie/Słubice
|
Wysłany: Nie 12:24, 25 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Nie zarejestrujesz tylko nowego motocykla,który nie ma normy euro 4... Używany, który był wcześniej zarejestrowany w innym kraju zarejestrujesz bez problemu
Wiem bo z zeszłym tygodniu kumpel zarejestrował moto sprowadzone z USA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
Skorpionwr
Administrator

Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2509
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pon 8:24, 26 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Marecki napisał: |
Nie zarejestrujesz tylko nowego motocykla,który nie ma normy euro 4... Używany, który był wcześniej zarejestrowany w innym kraju zarejestrujesz bez problemu
Wiem bo z zeszłym tygodniu kumpel zarejestrował moto sprowadzone z USA |
To dobrze wiedzieć.
W ubiegłym roku na jesieni jak rozmawiałem z urzędnikiem z tego wydziału twierdził, ze chyba tak będzie.
Możliwe, że przepisy wykonawcze są bardziej łagodniejsze.
Jeżeli tak to chociaż raz ktoś pomyślał logicznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
 |
|