Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Nie 15:33, 12 Mar 2017 Temat postu: Pan European ST 1100 sidecar |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] Tu można zobaczyć jak wygląda moja nowa wydumka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
DANY
zasłuzony
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Nie 15:44, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Pięknie wygląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
turbohaziel
wymiatacz
Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grędzina k.Oławy
|
Wysłany: Nie 16:09, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
No podoba się ,ładnie wygląda, przyjedź na zlot.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
norbert
zasłuzony
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:10, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Wygląda nieźle.
Minus - będziesz stał w korkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 17:59, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Super Felek! Teraz musisz motura też malnąć na czerwono. Powiedz jak wrażenia z jazdy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Nie 20:13, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Norbert; nigdy nie rajcowało mnie przepychanie sie w korku. Po wykonaniu wiosną ubiegłego roku mocowania bocznego wózka przez inż. Czwordona z Ostrowa Wlkp. tak tego od Mamuta zacząłem jeżdzić ale szybko okazało się, że jest potrzebny co najmniej amortyzator skrętu a najlepiej przeróbka przedniego zawieszenia na wachaczowe. Pozostałem przy widelcu teleskopowym tylko utwardziłem zalewając olejem 15W; dobijanie ustało.Kolejna zmiana to założenie koł samochodowego 13" do wózka bocznego i dobór odpowiedniego amortyzatora. Uzyskałem w ten sposób skok koła wózka taki jak w tylnym motocykla.I tak przekulałem się do końca sezonu . Zimą założyłem amortyzator skrętu firmy WP i zalałem go olejem 20W. Działa. Motocykl przy okazji dostał nowy(lekko używany w doskonałym stanie) wachacz piaskowany i malowany proszkowo.Ze starego po piaskowaniu, spawaniu i malowaniu proszkowym będą też ludzie.Do wózka założyłem dodatkowe światło stop pomny spotkania na drodze z TIR-m który nie zauważył, że hamuję. Po tych wszystkich zabiegach jeszcze nie pojeżdziłem bo pogoda nie sprzyja. Krótka przejażdzka wskazuje,że wszystkie te zmiany wpłynęły korzystnie na prowadzenie motocykla.Motocykla nie przemaluję ale rozpatruję opcję naklejenia na wózku ciemno zielonych pasów a na motorze czerwonych.Widziałem takie rozwiązanie na BMW z wózkiem. Uf, ale się rozpisałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Nie 20:36, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Oczywiście jestem pod wrażeniem. Czy podobnej konstrukcji nie dokonał Konrad?. Niewątpliwie jest to wspaniale rozwiązanie jeśli chce się podróżować trzy osobową rodziną albo bardzo wygodną małżonką. Kawał dobrej roboty. Zwłaszcza, że tak jak piszesz, jeździ się dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Nie 20:59, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Konrad wykonał mocowanie wózka do motocykla. Mistrzostwo świata! Wózek został wykonany przez chłopaków z firmy MMM z Człuchowa. Pierwotnie jeżdził z cruserem Kawasaki. No teraz moje słoneczko będzie podróżować jak w lektyce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Pon 5:42, 13 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Bez gadania . Widać jakość wykonania wózka. Cieszy fakt połączenia elementów, które w zamyśle konstruktorów nie miały się nigdy spotkać. Brawo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Pon 15:49, 13 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dla jasności sprawy; gondola wózka jest wykonana z blachy stalowej.Pięknie chłopaki to wyrzeżbili ! Waży dużo, ale nie stanowi to problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pon 21:51, 13 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Filip - Felek pisze o Konradzie Czwordonie - to gość, który brał udział w reaktywacji Muncha w późniejszym okresie montował (i bodajże produkował) wózki wzorowane na czeskim velorexie do junaka millenium i innych motocykli
Felek - zawias przód nie musi być na wahaczu - są inne metody zmiany geometrii zabetonowany amor skrętu to półśrodek
z MMM niezłe zaprzęgi wyjeżdżają:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konrad1f dnia Pon 21:52, 13 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Wto 8:58, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
O Mamucie pisałem w poprzednim poście. Jeden taki stoi u Niego na wystawie sklepu. Wózki boczne, plastykowe niespecjalnie ładne i tylko w jednym rodzaju robi nadal.Konrad1f-proszę o kontakt na PW w sprawie innych metod zmiany geometrii, lub tel. 696492732.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Wto 22:49, 14 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
a to nie trzeba na priv bo to nie jest wiedza tajemna
cały myk to zmniejszenie wyprzedzenia (ang. trial)
oryginalnie z tego co pamiętam to w st1100 to jest ok. 100mm, teraz mam u siebie ok. 30-40mm
jednym z rozwiązań jest adapter (tak mam u siebie) ale można to uzyskać także przez zastosowanie innych półek (tak kumpel zrobił u siebie w zaprzęgu na bazie Varadero)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Śro 15:09, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Wiedza nie tajemna ale temat niszowy i interesujący zainteresowanych. Możesz wyjaśnić co to ten adapter. Może być na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Śro 21:52, 15 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=PitrZb8drQo - patrz ok. 18sek.
tak to wygląda u mnie - mówiąc adapter mam na myśli konstrukcję, która przesuwa oś do przodu (u mnie także w górę) względem normalnego położenia
pierwszy raz widziałem taki patent na tym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=hr8tHRubR5s
najlepiej widać to w 45sek materiału
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konrad1f dnia Śro 21:56, 15 Mar 2017, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Czw 18:28, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Przedstawione rozwiązania nie eliminują potrzeby zastosowania amortyzatora skrętu co widać w Twoim sprzęcie.Widziałem wcześniej rozwiązanie z drugiego filmiku, ono też nie jest do końca dobre ,dużo przeróbek , prosciej było by zbudować wachacz pchany.Czy u Ciebie po tych przeróbkach nadal masz ABS?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Czw 22:44, 16 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
gdyby było prościej to miałbym wahacz pchany
amor skrętu jest bardziej asekuracyjnie niż konieczny. jeśli geometria jest dobrze dobrana to amor ma na prawdę sporo mniej pracy
ABSu nigdy nie miałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|