FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Pan European ST 1100 sidecar
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » OGÓLNE » Pan European ST 1100 sidecar
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Felek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gubin

 Post Wysłany: Nie 15:33, 12 Mar 2017    Temat postu: Pan European ST 1100 sidecar

[link widoczny dla zalogowanych] Tu można zobaczyć jak wygląda moja nowa wydumka.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DANY
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: ŁÓDŹ

 Post Wysłany: Nie 15:44, 12 Mar 2017    Temat postu:

Pięknie wygląda

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
turbohaziel
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 353
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Grędzina k.Oławy

 Post Wysłany: Nie 16:09, 12 Mar 2017    Temat postu:

No podoba się ,ładnie wygląda, przyjedź na zlot. Cool Shocked

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
norbert
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Nie 17:10, 12 Mar 2017    Temat postu:

Wygląda nieźle.
Minus - będziesz stał w korkach.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 17:59, 12 Mar 2017    Temat postu:

Super Felek! Teraz musisz motura też malnąć na czerwono. Powiedz jak wrażenia z jazdy?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Felek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gubin

 Post Wysłany: Nie 20:13, 12 Mar 2017    Temat postu:

Norbert; nigdy nie rajcowało mnie przepychanie sie w korku. Po wykonaniu wiosną ubiegłego roku mocowania bocznego wózka przez inż. Czwordona z Ostrowa Wlkp. tak tego od Mamuta zacząłem jeżdzić ale szybko okazało się, że jest potrzebny co najmniej amortyzator skrętu a najlepiej przeróbka przedniego zawieszenia na wachaczowe. Pozostałem przy widelcu teleskopowym tylko utwardziłem zalewając olejem 15W; dobijanie ustało.Kolejna zmiana to założenie koł samochodowego 13" do wózka bocznego i dobór odpowiedniego amortyzatora. Uzyskałem w ten sposób skok koła wózka taki jak w tylnym motocykla.I tak przekulałem się do końca sezonu . Zimą założyłem amortyzator skrętu firmy WP i zalałem go olejem 20W. Działa. Motocykl przy okazji dostał nowy(lekko używany w doskonałym stanie) wachacz piaskowany i malowany proszkowo.Ze starego po piaskowaniu, spawaniu i malowaniu proszkowym będą też ludzie.Do wózka założyłem dodatkowe światło stop pomny spotkania na drodze z TIR-m który nie zauważył, że hamuję. Po tych wszystkich zabiegach jeszcze nie pojeżdziłem bo pogoda nie sprzyja. Krótka przejażdzka wskazuje,że wszystkie te zmiany wpłynęły korzystnie na prowadzenie motocykla.Motocykla nie przemaluję ale rozpatruję opcję naklejenia na wózku ciemno zielonych pasów a na motorze czerwonych.Widziałem takie rozwiązanie na BMW z wózkiem. Uf, ale się rozpisałem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Nie 20:36, 12 Mar 2017    Temat postu:

Oczywiście jestem pod wrażeniem. Czy podobnej konstrukcji nie dokonał Konrad?. Niewątpliwie jest to wspaniale rozwiązanie jeśli chce się podróżować trzy osobową rodziną albo bardzo wygodną Very Happy małżonką. Kawał dobrej roboty. Zwłaszcza, że tak jak piszesz, jeździ się dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Felek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gubin

 Post Wysłany: Nie 20:59, 12 Mar 2017    Temat postu:

Konrad wykonał mocowanie wózka do motocykla. Mistrzostwo świata! Wózek został wykonany przez chłopaków z firmy MMM z Człuchowa. Pierwotnie jeżdził z cruserem Kawasaki. No teraz moje słoneczko będzie podróżować jak w lektyce.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Pon 5:42, 13 Mar 2017    Temat postu:

Bez gadania Very Happy . Widać jakość wykonania wózka. Cieszy fakt połączenia elementów, które w zamyśle konstruktorów nie miały się nigdy spotkać. Brawo Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Felek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gubin

 Post Wysłany: Pon 15:49, 13 Mar 2017    Temat postu:

Dla jasności sprawy; gondola wózka jest wykonana z blachy stalowej.Pięknie chłopaki to wyrzeżbili ! Waży dużo, ale nie stanowi to problemu.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Pon 21:51, 13 Mar 2017    Temat postu:

Filip - Felek pisze o Konradzie Czwordonie - to gość, który brał udział w reaktywacji Muncha Wink w późniejszym okresie montował (i bodajże produkował) wózki wzorowane na czeskim velorexie do junaka millenium i innych motocykli

Felek - zawias przód nie musi być na wahaczu - są inne metody zmiany geometrii Wink zabetonowany amor skrętu to półśrodek

z MMM niezłe zaprzęgi wyjeżdżają:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konrad1f dnia Pon 21:52, 13 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Felek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gubin

 Post Wysłany: Wto 8:58, 14 Mar 2017    Temat postu:

O Mamucie pisałem w poprzednim poście. Jeden taki stoi u Niego na wystawie sklepu. Wózki boczne, plastykowe niespecjalnie ładne i tylko w jednym rodzaju robi nadal.Konrad1f-proszę o kontakt na PW w sprawie innych metod zmiany geometrii, lub tel. 696492732.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Wto 22:49, 14 Mar 2017    Temat postu:

a to nie trzeba na priv bo to nie jest wiedza tajemna
cały myk to zmniejszenie wyprzedzenia (ang. trial)
oryginalnie z tego co pamiętam to w st1100 to jest ok. 100mm, teraz mam u siebie ok. 30-40mm
jednym z rozwiązań jest adapter (tak mam u siebie) ale można to uzyskać także przez zastosowanie innych półek (tak kumpel zrobił u siebie w zaprzęgu na bazie Varadero)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Felek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gubin

 Post Wysłany: Śro 15:09, 15 Mar 2017    Temat postu:

Wiedza nie tajemna ale temat niszowy i interesujący zainteresowanych. Możesz wyjaśnić co to ten adapter. Może być na forum.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Śro 21:52, 15 Mar 2017    Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=PitrZb8drQo - patrz ok. 18sek.
tak to wygląda u mnie - mówiąc adapter mam na myśli konstrukcję, która przesuwa oś do przodu (u mnie także w górę) względem normalnego położenia

pierwszy raz widziałem taki patent na tym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=hr8tHRubR5s
najlepiej widać to w 45sek materiału


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konrad1f dnia Śro 21:56, 15 Mar 2017, w całości zmieniany 4 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Felek
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gubin

 Post Wysłany: Czw 18:28, 16 Mar 2017    Temat postu:

Przedstawione rozwiązania nie eliminują potrzeby zastosowania amortyzatora skrętu co widać w Twoim sprzęcie.Widziałem wcześniej rozwiązanie z drugiego filmiku, ono też nie jest do końca dobre ,dużo przeróbek , prosciej było by zbudować wachacz pchany.Czy u Ciebie po tych przeróbkach nadal masz ABS?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
konrad1f
wymiatacz
wymiatacz


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kościan/Poznań

 Post Wysłany: Czw 22:44, 16 Mar 2017    Temat postu:

gdyby było prościej to miałbym wahacz pchany Wink
amor skrętu jest bardziej asekuracyjnie niż konieczny. jeśli geometria jest dobrze dobrana to amor ma na prawdę sporo mniej pracy Wink
ABSu nigdy nie miałem


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » OGÓLNE » Pan European ST 1100 sidecar
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group