FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Przegląd Panci czas zacząć!!!
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » OGÓLNE » Przegląd Panci czas zacząć!!!
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominik
bywalec
bywalec


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubaczów

 Post Wysłany: Nie 14:53, 28 Lut 2016    Temat postu: Przegląd Panci czas zacząć!!!

No i zaczęło się.
Jak już niektórzy wiedzą w jesieni zakupiłem mój pierwszy motocykl tej klasy. Very Happy
Pancia była kupiona od początku z zamiarem dopieszczenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Niestety po przejechaniu ok.200km padło ładowanie.
Po zbadaniu napięcia międzyfazowego wyszła kiszka Sad
https://www.youtube.com/watch?v=1INNd6teVDs
Kilka dni temu zaczęła się mała demolka w garażu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pierwsze co to oczywiście alternator. I dzięki przeczytaniu forum wiedziałem jak się za to zabrać.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
No i okazało się, że widać czarne okopcone miejsce gdzie prawdopodobnie jest przebicie do masy.
Alternator poszedł do znajomego, który podjął się naprawy. :-)
Przy okazji oczywiście trzeba było zdjąć wahacz.
A więc kontrola wielowypustu na kole i dyfrze - i jest ok
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
No i wahacz. Oczywiście korozja go nie ominęła. Ale nie jest najgorzej. Całość idzie do piaskowania- później wzmocnienie nową blachą i malowanie proszkowe.
Przy okazji zdejmowania wahacza ukazała mi się rozerwana osłona gumowa wału (przy skrzyni)- ale już zamówione i idzie Smile
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Następnie przeszedłem na przód.
Olej UUuuuuuu co to ??? Shocked
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak już wszystko,to wszystko.
Kontrola sprzęgła i wywalenie rozrządu.
Pasek już luźny i błyszczący, lekko podtarty od przodu.
Komplet zamówiony w zamiennikach Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście przy zdejmowaniu kosza sprzęgłowego nie obyło się bez problemów. Confused
Trzeba było zamówić nową nakrętkę kosza (czekam na listonosza)
Kontrola wykazała: sprężyny 41,7mm (nowe 43mm, min. serwisowe 40mm)
tarcze z przekładkami 55,5mm (nowe 54,72-55,72mm, min. serwisowe 54,2mm)
Więc OK. Very Happy
Przy okazji płyn sprzęgłowy tez wymieniony.
Teraz STOP, czekam na części i trochę wolnego czasu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dominik dnia Nie 14:55, 28 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mark33
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Podborze; Ostrów Maz

 Post Wysłany: Nie 16:34, 28 Lut 2016    Temat postu:

No No ten przegląd to raczej już remoncik ,zaraz okaże sie że cały motocykl rozbierzesz Cool Taki to będzie przegląd Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dominik
bywalec
bywalec


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubaczów

 Post Wysłany: Nie 17:32, 28 Lut 2016    Temat postu:

Całkiem możliwe 😉

Oczywiście jak poskręcam to co mam to jeszcze kontrola luzów zaworowych i synchronizacja gaźników.
Z naprawą systemów to nie wiem czy się wyrobię.
Nie wiem co może być przyczyną nerwowego zachowania panci po wpadnięciu w jakieś nierówności na zakręcie.
Łożyska wahacza czy główki ramy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dominik dnia Nie 17:33, 28 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 20:05, 28 Lut 2016    Temat postu:

Dominik napisał:
Całkiem możliwe 😉

Oczywiście jak poskręcam to co mam to jeszcze kontrola luzów zaworowych i synchronizacja gaźników.
Z naprawą systemów to nie wiem czy się wyrobię.
Nie wiem co może być przyczyną nerwowego zachowania panci po wpadnięciu w jakieś nierówności na zakręcie.
Łożyska wahacza czy główki ramy?

Przyczyn może być wiele. Na zbyt niskim ciśnieniu w kołach zaczynając a na krzywej ramie kończąc


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Michał F.
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Nie 20:59, 28 Lut 2016    Temat postu:

Gruby ten przeglądzik.
Życzę wytrwałości w dotarciu do końca.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dominik
bywalec
bywalec


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubaczów

 Post Wysłany: Pon 22:11, 29 Lut 2016    Temat postu:

No i tak.
Pasek wg. Gates 5048 już jest. (I po próbie na nowej rolce i starym napinaczu jest idealnie)
Piszę wg. bo z tego, co przekazał mi sprzedawca, Gates już ich nie wypuszcza.
Ale na szczęście DAYKO jeszcze drukuje swoje napisy :-)

Rolka prowadząca SKF VKM 81201.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak widać rolka trochę lipnie wygląda. No ale jak jest SKF i chodzą na tym rozrządy... Smile No i jak widać ma środek niższy od oryginału i dlatego (tak jak jeden z kolegów opisywał) potrzeba zastosować podkładkę ok.10mm (albo 4 cieńsze) tak aby rolka pracowała w jednej linii z paskiem.

Niestety rolka napinająca którą dostałem ma mniejszą średnicę ok53mm.
Ale wkładając ją na miejsce, nie robiło to zbytnio problemu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale jej wysokość robocza to z tego co pamiętam 43mm, już tak. Crying or Very sad Nam potrzeba 35mm.
[link widoczny dla zalogowanych]
Było jeszcze wyjście aby wcisnąć mocowanie do żądanej wysokości roboczej i nadmiar zeszlifować na szlifierce do płaszczyzn. Smile No ale.. Confused Czekam na inną.

PS. Może niektórzy się zirytują, że piszę tutaj to wszystko, ale przeszukując forum takich dokładnych informacji wraz z foto mi brakowało. A jak zakończę kompletowanie, to napiszę co od czego. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dominik dnia Pon 22:38, 29 Lut 2016, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dariusz Marulewski
amator postów
amator postów


Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jastrzębie-Zdrój, Ząbki

 Post Wysłany: Czw 17:02, 03 Mar 2016    Temat postu:

No to ładny ten wiosenny przegląd...obyś zdążył bo sezon już tuż tuż

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dominik
bywalec
bywalec


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubaczów

 Post Wysłany: Nie 18:04, 08 Maj 2016    Temat postu:

No i sezon się zaczął a ja niestety nie zdążyłem. Przez 1,5 miesiąca nie miałem dnia wolnego aby zajrzeć do Panci :-(
No ale alternator przewinięty, wahacz zregenerowany i pomalowany proszkowo, pasek rozrządu, rolka i rolka napinająca wymienione.
Nawet krótka przejażdżka golasem po podwórku zaliczona.
Ale nie obyło się bez niespodzianek.
Nagły brak prądów i nie działająca kontrolka neutrala :-(.
Ktoś ma jakieś pomysły?

Wkrótce kilka fotek ;-) A teraz do pracy :-(


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Nie 18:14, 08 Maj 2016    Temat postu:

Dominik napisał:
....
Ale nie obyło się bez niespodzianek.
Nagły brak prądów i nie działająca kontrolka neutrala :-(.
Ktoś ma jakieś pomysły?

Wkrótce kilka fotek ;-) A teraz do pracy :-(

Pierwsze to żarówka, później złączki i na końcu czujnik luzu.
Trzeba przejrzeć instalację Sad


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
DareckiS
bywalec
bywalec


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kąty Wrocławskie/Wrocław

 Post Wysłany: Nie 19:04, 08 Maj 2016    Temat postu:

Witam. Ja też użyłem tej samej rolki prowadzącej robiąc rozrząd. Podkładkę 10mm wykonał mi jednak tokarz. Bardzo ważne, by obydwie płaszczyzny były dokładnie do siebie równoległe. :-)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dominik
bywalec
bywalec


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubaczów

 Post Wysłany: Nie 20:41, 08 Maj 2016    Temat postu:

Co do podkładki to wiadomo 😉
Co do kontrolki neutrala to zaczęłam od drugiej strony.Ale opisując tak jak piszesz to żarówka dobra bo podpinam pod przewód wychodzący z tej diody sprzęgła idący do żarówki "-" i świeci. Po drodze nie ma złączek. Z drugiej zaś strony przewód wchodzący do diody od strony czujnika ma po drodze jedną złączkę i jest ok. Na mierniku jest ciągłość przewodu.
Z czujnika idzie ok 10,5v na położeniu neutral. Po włożeniu biegu napięcie spada niemal do zera.
Więc tutaj chyba wszystko ok.
Jutro kontynuuję walkę. 😒

Edit:
No i w tym temacie okazało się że te 10,5V było problemem. Poprawa styku na czujniku rozwiązała problem. Neutral już działa :-)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dominik dnia Pon 21:30, 06 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » OGÓLNE » Przegląd Panci czas zacząć!!!
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group