Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
a2ndrzej
NOWY
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 10:06, 06 Maj 2016 Temat postu: st 1100 z abs czy bez |
|
|
Witam-
przymierzam się do zakupu panci i mam dylemat : czy szukać a ABS TCS czy bez. Importerzy-wiadomo każdy swoje chwali. Zależy mi na opinii motocyklistów. Dotychczas jezdziłem moto bez tych systemów .Będę wdzięczny za wszelkie sugestie
Pozdrawiam - A2ndrzej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Pią 14:51, 06 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Całkiem niedawno, nie pamiętam gdzie, pisałem, że ja nie wyobrażam sobie jazdy bez ABSu, ale są tacy motocykliści (pewnie prawdziwi), którzy nigdy z czymś takim nie śmigali. Szkoły są dwie. Uważam jednak, że trzeba iść z postępem i korzystać z tego co technika daje. Nie jest tajemnicą, że ABS z st1100 to dość proste rozwiązanie ulegające modyfikacji w trakcie produkcji tego modelu. Nie wiem jak wygląda to w modelu 1300, ale w moim jest prosty jak cep. Lubi zawodzić. Dużo zależy od stanu technicznego modulatorów. Czasem się wiesza choć to temat na odrębną dyskusję. Myślę, że warto mieć z systemami. Zawsze pozostaje możliwość skorzystania z tych dwóch przycisków na lewym panelu. Można wyłączyć i po kłopocie. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pią 15:10, 06 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
LWfilip napisał: |
Całkiem niedawno, nie pamiętam gdzie, pisałem, że ja nie wyobrażam sobie jazdy bez ABSu, ale są tacy motocykliści (pewnie prawdziwi), którzy nigdy z czymś takim nie śmigali. Szkoły są dwie.....
Myślę, że warto mieć z systemami. Zawsze pozostaje możliwość skorzystania z tych dwóch przycisków na lewym panelu. Można wyłączyć i po kłopocie. Pozdrawiam. |
Zgadza się, temat był wałkowany dosyć dawno i wystarczy tylko poszukać.
Problem w tym, że wyłączyć możemy tylko TCS.
Jak już z systemami to szukaj jeszcze z CBS-em i te modele mają już nowszą generację ABS-u.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Pią 15:42, 06 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
A to fakt. Nigdy nie próbowałem wyłączać ABSu. Tego przycisku używam tylko wtedy gdy coś szwankuje i chcę wyłączyć mruganie lampek. Bo w czasie awarii ABS i tak się wyłącza sam.
P.S. Musze popróbować z tym wyłącznikiem.
P.S.2 Faktycznie jak kupować z systemami to już full opcję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
a2ndrzej
NOWY
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 16:45, 06 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki
czekam na dalsze opinie. Szukałem trochę po historii, ale zdecydowanie wolę motorki od komputerów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
-waldi-
stały bywalec
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Sob 0:14, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja szukałem i kupiłem bez ABS, kwestia wyczucia hamulca. Jak już się położy, to czy z ABS czy bez żadna różnica.
Zawsze mniej osprzętu do zepsucia i waga moto mniejsza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez -waldi- dnia Sob 0:15, 07 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Sob 7:25, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Masz rację. Jak się położy to nic już nie pomoże. Trzeba jednak robić wszystko żeby moto się nie położyło. Często zdarzają się sytuacje w których kierownik motocykla zaczyna hamować gwałtownie. To jest odruch kiedy nie dość, że reagujesz z opóźnieniem to jeszcze zaciskasz dłoń na klamce. Przednie koło się blokuje i jedziesz aż miło popatrzeć ( taki żarcik, wcale nie miło ). Wtedy sprawny ABS ratuje Ci tyłek bo daje czas na opamiętanie. Jest w tym wszystkim haczyk ( zawsze jest haczyk ) Wydłuża się droga hamowania.I tu do głosu dochodzi prędkość z którą śmigasz i stan ( suchość ) nawierzchni. Może zatrzymasz się przed przeszkodą?? Osobiście wolę ABS i inne takie systemy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 10:08, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
-waldi- napisał: |
Ja szukałem i kupiłem bez ABS, kwestia wyczucia hamulca. Jak już się położy, to czy z ABS czy bez żadna różnica.
|
Właśnie ABS jest od tego, by ryzyko poślizgu, czytaj: położenia motocykla było jak najmniejsze i by tego uniknąć.
-waldi- napisał: |
Zawsze mniej osprzętu do zepsucia i waga moto mniejsza. |
Nie rozumiem tego argumentu
Czy zdajesz sobie sprawę jaka to jest różnica wagi?
Czy wiesz, że wahania masy motocykla tylko z powodu różnej ilości paliwa w baku, to prawie 30kg
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 10:13, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
LWfilip napisał: |
Masz rację. Jak się położy to nic już nie pomoże. Trzeba jednak robić wszystko żeby moto się nie położyło. Często zdarzają się sytuacje w których kierownik motocykla zaczyna hamować gwałtownie. To jest odruch kiedy nie dość, że reagujesz z opóźnieniem to jeszcze zaciskasz dłoń na klamce. Przednie koło się blokuje i jedziesz aż miło popatrzeć ( taki żarcik, wcale nie miło ). Wtedy sprawny ABS ratuje Ci tyłek bo daje czas na opamiętanie. Jest w tym wszystkim haczyk ( zawsze jest haczyk ) Wydłuża się droga hamowania.I tu do głosu dochodzi prędkość z którą śmigasz i stan ( suchość ) nawierzchni. Może zatrzymasz się przed przeszkodą?? Osobiście wolę ABS i inne takie systemy. |
Piszesz o wydłużaniu się drogi hamowania w kontekście sprawnego ABSu i tego nie bardzo rozumiem...?
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Sob 16:32, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Kiedy zablokujesz koło, ABS odpuszcza hamulec i koło zaczyna kręcić się dalej. Czyli jedziesz. Żeby hamować należy znowu przycisnąć klamkę hamulca a ty dalej jedziesz. Jeśli nie zrobisz tego bardzo szybko to ciągle słyszysz dźwięk działającego ABSu i ciągle jedziesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 21:53, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Wiesz mniej więcej jak działa system AntiBlockierSystem, czyli system zabezpieczający przed blokowaniem kół podczas hamowania, lecz chyba nie rozumiesz, że to "odpuszczanie" hamowania przy rozpoczynającym się poślizgu kół powoduje, że hamowanie jest bardziej efektywne i droga hamowania jest krótsza niż podczas hamowania z zablokowaniem i poślizgiem kół. Hamowanie z ABSem to inaczej mówiąc hamowanie z kontrolowanymi mikropoślizgami pozwalające na kontrolę drogi pojazdu.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Nie 13:09, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Tak jak Kolega pisze.
Hamulec działa z największą skutecznością na granicy blokowania kół. Hamowanie z poślizgiem będzie zawsze dłuższe.
Cała sztuka hamowania bez ABS polega na nie doprowadzeniu do poślizgu kół.
ABS odwala za nas tą robotę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
-waldi-
stały bywalec
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Nie 14:55, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
EDDIE napisał: |
-waldi- napisał: |
Zawsze mniej osprzętu do zepsucia i waga moto mniejsza. |
Nie rozumiem tego argumentu
Czy zdajesz sobie sprawę jaka to jest różnica wagi?
Czy wiesz, że wahania masy motocykla tylko z powodu różnej ilości paliwa w baku, to prawie 30kg |
Co ja Ci poradzę, że nie rozumiesz
Natomiast ja zdaję sobie sprawę ile waży osprzęt i wiem jakie są wahania wagi motocykla,
zarazem nie wiem o jakim moto piszesz, że przez paliwo masz wahania 30kg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 16:24, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Przejdźmy do konkretów. Wiesz jaka jest różnica masy między motocyklem z ABSem, a bez ABSu
Piszemy o wątkowym moto.
Wahania wagi między pustym i pełnym bakiem to prawie 30kg w tym moto.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kokuru
amator postów
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Nie 18:11, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Sa filmiki z hamowaniem z ABS i bez.Robili to fachowcy.Bez ABS krotsza droga hamowania,ale zdecydowanie trudniej ominac przeszkode.Po za tym ,jak wyzej zauwazylem ,robili to fachowcy,wiec przecietny [bez urazy]kierownik 2oo lepiej sobie poradzi z ABS-em.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 20:17, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
kokuru napisał: |
Bez ABS krotsza droga hamowania |
Chętnie zobaczę dokumentację na ten temat. Wiem tylko o jednym przypadku kiedy ABS wydłuża drogę hamowania.
Ciekawi mnie tylko, po co specjaliści wydawali na przestrzeni ostatnich 50 lat tyle kasy na rozwój systemu ABS i jego kolejne generacje i dlaczego dzisiaj około 90% nowych modeli aut wyprodukowanych na całym świecie jest standardowo wyposażonych w ABS
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kokuru
amator postów
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Nie 20:26, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Eddi,mowimy o motorach i dwoch kolkach,a nie o autach z czterema.Filmiki na yotobie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Nie 20:45, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
kokuru napisał: |
Eddi,mowimy o motorach i dwoch kolkach,a nie o autach z czterema.Filmiki na yotobie |
Koledzy, swego czasu były dyskusje na temat " wyższości świąt wielkanocnych od Bożego Narodzenia".
Jakiś czas temu fachowcy stwierdzili, że ABS wydłuża drogę hamowania ale daje możliwość manewru. Przy zablokowanych kołach nic nie możemy zrobić, owszem, odpuścić, ale zablokowanie przedniego koła wiąże się najczęściej z glebą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
-waldi-
stały bywalec
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Nie 21:07, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
EDDIE napisał: |
Przejdźmy do konkretów. Wiesz jaka jest różnica masy między motocyklem z ABSem, a bez ABSu
Piszemy o wątkowym moto.
Wahania wagi między pustym i pełnym bakiem to prawie 30kg w tym moto. |
w zależności od danych 10 - 30kg co przy masie całkowitej nie jest bez znaczenia
30kg paliwa to ponad 40 litrów.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 21:27, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście nie wziąłem pod uwagę gęstości etyliny i tego, że 1 litr etylny waży mniej niż 1 kg, ale Twój błąd z wagą układu ABS jest dużo większy.
1100 bez ABSu waży 312kg, a z ABSem 319kg. Różnica to 7kg.
Chodziło mi o to, że różnica wagi moto bez/z ABSem jest dużo mniejsza niż różnica masy moto w zależności, czy mamy bak zatankowany do pełna, czy pusty.
To nie sporty wyczynowe, tak jak Formuła 1, gdzie każdy kilogram jest na wagę złota, ponieważ różnica wagi 10kg wiąże się z różnicą czasów pokonywanych okrążeń o około 0,1 sekundy.
W motocyklach turystycznych, innych niesportowych także, od każdego kilograma masy istotniejsze jest bezpieczeństwo i komfort podróżowania.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
-waldi-
stały bywalec
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Wto 21:17, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
ST1100 bez systemów 298kg...
a etyliny to już dawno nie ma - etylina zawierała czteroetylek ołowiu
tak czy inaczej - szerokości i zadowolenia z jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 21:42, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Waldi, przecież zdajesz sobie sprawę, że dyskusja nie jest o tym, czy waga ST1100 to 298, czy 312 kg, ani o tym, czy paliwo to etylina czy benzyna, tylko o wadze systemu ABS i wpływie jego braku na długość drogi hamowania.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
azjon
stały bywalec
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin-Wołczkowo
|
Wysłany: Wto 23:37, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
taki mały artykuł w kwestii: czy ABS to gadżet czy potrzebny system w motocyklach
Od roku 2017 Unia Europejska wprowadza obowiązek stosowania ABS we wszystkich nowo produkowanych motocyklach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez azjon dnia Wto 23:42, 10 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Śro 4:58, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Warto poczytać. Zawsze warto.
Co do dyskusji a raczej pytania to mimo wielu różnic w opinia i jakichś tam wad, warto kupić motocykl z systemami. Tak myślę. Nawet jak ktoś czegoś nie rozumie I już.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 8:05, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Waga ABSu 7kg jest mocna zawyżona jak widać:
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Śro 17:29, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
W moim motocyklu z 92 roku modulatory ABSu wyglądają jak elektrozawory hydrauliczne Rexrotha i tyle też warzą . Było by dziwne żeby po wielu latach prac i udoskonalania ten sprzęt wyglądał tak samo. Do tego trzeba wziąć pod uwagę ogromny postęp w elektronice ( miniaturyzacja).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 20:38, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Znaczy to tylko tyle, że wozisz nikomu nie potrzebny balast Gdybyś się go pozbył, to ile na benie byś zaoszczędził
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Czw 5:05, 12 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Nie jest tak źle. Mimo swoich ułomności, kilka razy te klamoty uratowały mi skórę. Nawet nie chcę liczyć ile razy. Jak już są to niech zostaną Są przydatne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
prawdziwy pies
maniak postów
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: Wto 8:44, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli działają to są przydatne, trochę trzeba mieć umiejętności ,żeby nie blokować kół motocyklem bez ABS
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez prawdziwy pies dnia Wto 8:44, 05 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Wto 11:55, 05 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
No właśnie te umiejętności. Jakoś ciężko mi się przełamać aby ćwiczyć hamowanie bez ABSu lub w sytuacjach awaryjnych na STku. Nie potrafię świadomie zaryzykować żeby zobaczyć, jak zachowa się motocykl i nauczyć właściwej reakcji. Samą teorię znam, ale jak nauczyć się tego w praktyce i na swoim moto??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|