FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
st 1100 z abs czy bez
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » OGÓLNE » st 1100 z abs czy bez
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
a2ndrzej
NOWY
NOWY


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Pią 10:06, 06 Maj 2016    Temat postu: st 1100 z abs czy bez

Witam-
przymierzam się do zakupu panci i mam dylemat : czy szukać a ABS TCS czy bez. Importerzy-wiadomo każdy swoje chwali. Zależy mi na opinii motocyklistów. Dotychczas jezdziłem moto bez tych systemów .Będę wdzięczny za wszelkie sugestie
Pozdrawiam - A2ndrzej


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Pią 14:51, 06 Maj 2016    Temat postu:

Całkiem niedawno, nie pamiętam gdzie, pisałem, że ja nie wyobrażam sobie jazdy bez ABSu, ale są tacy motocykliści (pewnie prawdziwi), którzy nigdy z czymś takim nie śmigali. Szkoły są dwie. Uważam jednak, że trzeba iść z postępem i korzystać z tego co technika daje. Nie jest tajemnicą, że ABS z st1100 to dość proste rozwiązanie ulegające modyfikacji w trakcie produkcji tego modelu. Nie wiem jak wygląda to w modelu 1300, ale w moim jest prosty jak cep. Lubi zawodzić. Dużo zależy od stanu technicznego modulatorów. Czasem się wiesza choć to temat na odrębną dyskusję. Myślę, że warto mieć z systemami. Zawsze pozostaje możliwość skorzystania z tych dwóch przycisków na lewym panelu. Można wyłączyć i po kłopocie. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pią 15:10, 06 Maj 2016    Temat postu:

LWfilip napisał:
Całkiem niedawno, nie pamiętam gdzie, pisałem, że ja nie wyobrażam sobie jazdy bez ABSu, ale są tacy motocykliści (pewnie prawdziwi), którzy nigdy z czymś takim nie śmigali. Szkoły są dwie.....
Myślę, że warto mieć z systemami. Zawsze pozostaje możliwość skorzystania z tych dwóch przycisków na lewym panelu. Można wyłączyć i po kłopocie. Pozdrawiam.

Zgadza się, temat był wałkowany dosyć dawno i wystarczy tylko poszukać.
Problem w tym, że wyłączyć możemy tylko TCS.
Jak już z systemami to szukaj jeszcze z CBS-em i te modele mają już nowszą generację ABS-u.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Pią 15:42, 06 Maj 2016    Temat postu:

A to fakt. Nigdy nie próbowałem wyłączać ABSu. Tego przycisku używam tylko wtedy gdy coś szwankuje i chcę wyłączyć mruganie lampek. Bo w czasie awarii ABS i tak się wyłącza sam.
P.S. Musze popróbować z tym wyłącznikiem.
P.S.2 Faktycznie jak kupować z systemami to już full opcję.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
a2ndrzej
NOWY
NOWY


Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Pią 16:45, 06 Maj 2016    Temat postu:

Dzięki
czekam na dalsze opinie. Szukałem trochę po historii, ale zdecydowanie wolę motorki od komputerów.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
-waldi-
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Oświęcim

 Post Wysłany: Sob 0:14, 07 Maj 2016    Temat postu:

Ja szukałem i kupiłem bez ABS, kwestia wyczucia hamulca. Jak już się położy, to czy z ABS czy bez żadna różnica.

Zawsze mniej osprzętu do zepsucia i waga moto mniejsza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez -waldi- dnia Sob 0:15, 07 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Sob 7:25, 07 Maj 2016    Temat postu:

Masz rację. Jak się położy to nic już nie pomoże. Trzeba jednak robić wszystko żeby moto się nie położyło. Często zdarzają się sytuacje w których kierownik motocykla zaczyna hamować gwałtownie. To jest odruch kiedy nie dość, że reagujesz z opóźnieniem to jeszcze zaciskasz dłoń na klamce. Przednie koło się blokuje i jedziesz aż miło popatrzeć ( taki żarcik, wcale nie miło ). Wtedy sprawny ABS ratuje Ci tyłek bo daje czas na opamiętanie. Jest w tym wszystkim haczyk ( zawsze jest haczyk ) Wydłuża się droga hamowania.I tu do głosu dochodzi prędkość z którą śmigasz i stan ( suchość ) nawierzchni. Może zatrzymasz się przed przeszkodą?? Osobiście wolę ABS i inne takie systemy.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Sob 10:08, 07 Maj 2016    Temat postu:

-waldi- napisał:
Ja szukałem i kupiłem bez ABS, kwestia wyczucia hamulca. Jak już się położy, to czy z ABS czy bez żadna różnica.


Właśnie ABS jest od tego, by ryzyko poślizgu, czytaj: położenia motocykla było jak najmniejsze i by tego uniknąć.

-waldi- napisał:

Zawsze mniej osprzętu do zepsucia i waga moto mniejsza.


Nie rozumiem tego argumentu Shocked

Czy zdajesz sobie sprawę jaka to jest różnica wagi?
Czy wiesz, że wahania masy motocykla tylko z powodu różnej ilości paliwa w baku, to prawie 30kg Question
 Powrót do góry »
Gość







 Post Wysłany: Sob 10:13, 07 Maj 2016    Temat postu:

LWfilip napisał:
Masz rację. Jak się położy to nic już nie pomoże. Trzeba jednak robić wszystko żeby moto się nie położyło. Często zdarzają się sytuacje w których kierownik motocykla zaczyna hamować gwałtownie. To jest odruch kiedy nie dość, że reagujesz z opóźnieniem to jeszcze zaciskasz dłoń na klamce. Przednie koło się blokuje i jedziesz aż miło popatrzeć ( taki żarcik, wcale nie miło ). Wtedy sprawny ABS ratuje Ci tyłek bo daje czas na opamiętanie. Jest w tym wszystkim haczyk ( zawsze jest haczyk ) Wydłuża się droga hamowania.I tu do głosu dochodzi prędkość z którą śmigasz i stan ( suchość ) nawierzchni. Może zatrzymasz się przed przeszkodą?? Osobiście wolę ABS i inne takie systemy.


Piszesz o wydłużaniu się drogi hamowania w kontekście sprawnego ABSu i tego nie bardzo rozumiem...?
 Powrót do góry »
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Sob 16:32, 07 Maj 2016    Temat postu:

Kiedy zablokujesz koło, ABS odpuszcza hamulec i koło zaczyna kręcić się dalej. Czyli jedziesz. Żeby hamować należy znowu przycisnąć klamkę hamulca a ty dalej jedziesz. Jeśli nie zrobisz tego bardzo szybko to ciągle słyszysz dźwięk działającego ABSu i ciągle jedziesz.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Sob 21:53, 07 Maj 2016    Temat postu:

Wiesz mniej więcej jak działa system AntiBlockierSystem, czyli system zabezpieczający przed blokowaniem kół podczas hamowania, lecz chyba nie rozumiesz, że to "odpuszczanie" hamowania przy rozpoczynającym się poślizgu kół powoduje, że hamowanie jest bardziej efektywne i droga hamowania jest krótsza niż podczas hamowania z zablokowaniem i poślizgiem kół. Hamowanie z ABSem to inaczej mówiąc hamowanie z kontrolowanymi mikropoślizgami pozwalające na kontrolę drogi pojazdu.
 Powrót do góry »
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Nie 13:09, 08 Maj 2016    Temat postu:

Tak jak Kolega pisze.
Hamulec działa z największą skutecznością na granicy blokowania kół. Hamowanie z poślizgiem będzie zawsze dłuższe.
Cała sztuka hamowania bez ABS polega na nie doprowadzeniu do poślizgu kół.
ABS odwala za nas tą robotę.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
-waldi-
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Oświęcim

 Post Wysłany: Nie 14:55, 08 Maj 2016    Temat postu:

EDDIE napisał:


-waldi- napisał:

Zawsze mniej osprzętu do zepsucia i waga moto mniejsza.


Nie rozumiem tego argumentu Shocked

Czy zdajesz sobie sprawę jaka to jest różnica wagi?
Czy wiesz, że wahania masy motocykla tylko z powodu różnej ilości paliwa w baku, to prawie 30kg Question


Co ja Ci poradzę, że nie rozumiesz Rolling Eyes

Natomiast ja zdaję sobie sprawę ile waży osprzęt i wiem jakie są wahania wagi motocykla,
zarazem nie wiem o jakim moto piszesz, że przez paliwo masz wahania 30kg.

Shocked


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Nie 16:24, 08 Maj 2016    Temat postu:

Przejdźmy do konkretów. Wiesz jaka jest różnica masy między motocyklem z ABSem, a bez ABSu Question

Piszemy o wątkowym moto.
Wahania wagi między pustym i pełnym bakiem to prawie 30kg w tym moto.
 Powrót do góry »
kokuru
amator postów
amator postów


Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Koszalin

 Post Wysłany: Nie 18:11, 08 Maj 2016    Temat postu:

Sa filmiki z hamowaniem z ABS i bez.Robili to fachowcy.Bez ABS krotsza droga hamowania,ale zdecydowanie trudniej ominac przeszkode.Po za tym ,jak wyzej zauwazylem ,robili to fachowcy,wiec przecietny [bez urazy]kierownik 2oo lepiej sobie poradzi z ABS-em.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Nie 20:17, 08 Maj 2016    Temat postu:

kokuru napisał:
Bez ABS krotsza droga hamowania


Chętnie zobaczę dokumentację na ten temat. Wiem tylko o jednym przypadku kiedy ABS wydłuża drogę hamowania.
Ciekawi mnie tylko, po co specjaliści wydawali na przestrzeni ostatnich 50 lat tyle kasy na rozwój systemu ABS i jego kolejne generacje i dlaczego dzisiaj około 90% nowych modeli aut wyprodukowanych na całym świecie jest standardowo wyposażonych w ABS Question
 Powrót do góry »
kokuru
amator postów
amator postów


Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Koszalin

 Post Wysłany: Nie 20:26, 08 Maj 2016    Temat postu:

Eddi,mowimy o motorach i dwoch kolkach,a nie o autach z czterema.Filmiki na yotobie

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Nie 20:45, 08 Maj 2016    Temat postu:

kokuru napisał:
Eddi,mowimy o motorach i dwoch kolkach,a nie o autach z czterema.Filmiki na yotobie

Koledzy, swego czasu były dyskusje na temat " wyższości świąt wielkanocnych od Bożego Narodzenia".
Jakiś czas temu fachowcy stwierdzili, że ABS wydłuża drogę hamowania ale daje możliwość manewru. Przy zablokowanych kołach nic nie możemy zrobić, owszem, odpuścić, ale zablokowanie przedniego koła wiąże się najczęściej z glebą.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
-waldi-
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Oświęcim

 Post Wysłany: Nie 21:07, 08 Maj 2016    Temat postu:

EDDIE napisał:
Przejdźmy do konkretów. Wiesz jaka jest różnica masy między motocyklem z ABSem, a bez ABSu Question

Piszemy o wątkowym moto.
Wahania wagi między pustym i pełnym bakiem to prawie 30kg w tym moto.


w zależności od danych 10 - 30kg co przy masie całkowitej nie jest bez znaczenia


30kg paliwa to ponad 40 litrów.....


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Nie 21:27, 08 Maj 2016    Temat postu:

Rzeczywiście nie wziąłem pod uwagę gęstości etyliny i tego, że 1 litr etylny waży mniej niż 1 kg, ale Twój błąd z wagą układu ABS jest dużo większy.
1100 bez ABSu waży 312kg, a z ABSem 319kg. Różnica to 7kg.

Chodziło mi o to, że różnica wagi moto bez/z ABSem jest dużo mniejsza niż różnica masy moto w zależności, czy mamy bak zatankowany do pełna, czy pusty.

To nie sporty wyczynowe, tak jak Formuła 1, gdzie każdy kilogram jest na wagę złota, ponieważ różnica wagi 10kg wiąże się z różnicą czasów pokonywanych okrążeń o około 0,1 sekundy.

W motocyklach turystycznych, innych niesportowych także, od każdego kilograma masy istotniejsze jest bezpieczeństwo i komfort podróżowania.
 Powrót do góry »
-waldi-
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Oświęcim

 Post Wysłany: Wto 21:17, 10 Maj 2016    Temat postu:

ST1100 bez systemów 298kg...

a etyliny to już dawno nie ma - etylina zawierała czteroetylek ołowiu

tak czy inaczej - szerokości i zadowolenia z jazdy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Wto 21:42, 10 Maj 2016    Temat postu:

Waldi, przecież zdajesz sobie sprawę, że dyskusja nie jest o tym, czy waga ST1100 to 298, czy 312 kg, ani o tym, czy paliwo to etylina czy benzyna, tylko o wadze systemu ABS i wpływie jego braku na długość drogi hamowania.
 Powrót do góry »
azjon
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Szczecin-Wołczkowo

 Post Wysłany: Wto 23:37, 10 Maj 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
taki mały artykuł w kwestii: czy ABS to gadżet czy potrzebny system w motocyklach

Od roku 2017 Unia Europejska wprowadza obowiązek stosowania ABS we wszystkich nowo produkowanych motocyklach


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez azjon dnia Wto 23:42, 10 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Śro 4:58, 11 Maj 2016    Temat postu:

Warto poczytać. Zawsze warto.
Co do dyskusji a raczej pytania to mimo wielu różnic w opinia i jakichś tam wad, warto kupić motocykl z systemami. Tak myślę. Nawet jak ktoś czegoś nie rozumie Very Happy I już.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Śro 8:05, 11 Maj 2016    Temat postu:

Waga ABSu 7kg jest mocna zawyżona jak widać:

 Powrót do góry »
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Śro 17:29, 11 Maj 2016    Temat postu:

W moim motocyklu z 92 roku modulatory ABSu wyglądają jak elektrozawory hydrauliczne Rexrotha i tyle też warzą Very Happy . Było by dziwne żeby po wielu latach prac i udoskonalania ten sprzęt wyglądał tak samo. Do tego trzeba wziąć pod uwagę ogromny postęp w elektronice ( miniaturyzacja).

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 20:38, 11 Maj 2016    Temat postu:

Znaczy to tylko tyle, że wozisz nikomu nie potrzebny balast Very Happy Gdybyś się go pozbył, to ile na benie byś zaoszczędził Question

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Czw 5:05, 12 Maj 2016    Temat postu:

Nie jest tak źle. Mimo swoich ułomności, kilka razy te klamoty uratowały mi skórę. Nawet nie chcę liczyć ile razy. Jak już są to niech zostaną Very Happy Są przydatne.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
prawdziwy pies
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Rokietnica k. P-nia

 Post Wysłany: Wto 8:44, 05 Lip 2016    Temat postu:

Jeśli działają to są przydatne, trochę trzeba mieć umiejętności ,żeby nie blokować kół motocyklem bez ABS

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prawdziwy pies dnia Wto 8:44, 05 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Wto 11:55, 05 Lip 2016    Temat postu:

No właśnie te umiejętności. Jakoś ciężko mi się przełamać aby ćwiczyć hamowanie bez ABSu lub w sytuacjach awaryjnych na STku. Nie potrafię świadomie zaryzykować żeby zobaczyć, jak zachowa się motocykl i nauczyć właściwej reakcji. Samą teorię znam, ale jak nauczyć się tego w praktyce i na swoim moto??

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » OGÓLNE » st 1100 z abs czy bez
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group