Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Sob 18:09, 05 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Latać, to one nie latają . Kręcą się po placu. Ciekaw jestem, jak taka pancia spisze się w dalszej wyprawie? Może będzie ok?
Dlaczego chcesz dawać wszędzie taki sam rozmiar kół?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Nie 22:27, 06 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
tył chcę mniejsze dla otrzymania krótszego przełożenia i aby zastosować oponę samochodową
koło wózka chcę mieć takie samo jak tył w motocyklu
a przód także mniejszy aby motocykl równo "siadł"
wczoraj nabyłem za ramę ruskiego wózka - czeka ją piaskowanie i wymiana gum wahacza na poliuretanowe zamienniki
zastanawiam się nad zastosowanie amora tylnego z japonii
mam jakiś amon gazowy z CBR F3 ale w tym przypadku trzeba by było przespawać mocowanie na wahaczu
a może ma ktoś amor tylny od XJR, ZRX, GSX 1200, CB1000/1300 - nie pocieknięty?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konrad1f dnia Nie 22:32, 06 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Pon 3:34, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Konrad1f - powstają, ale zwróć uwagę na wspornik przedniego zawieszenia, pewnie jest po to by go nie wygięło.
Widząc co się dzieje z przednim kołem w Dnieprze (zdejmowanie opony z felgi) przy szybszym pokonywaniu zakrętów, Ja osobiście, będę przerabiał przednie zawieszenie również. Poza tym, opony które widać na filmie i na których jeździmy (ST1300) w ogóle się do tego nie nadają, zbyt mała powierzchnia styku z asfaltem, troszkę piasku i niestety lecisz prosto (doświadczenia z Dniepr'a) a jeszcze zostaje kwestia całkowicie odmiennej płaszczyzny pracy takiej opony.
W Dnieprze dopiero wymiana na żużlowe, pomogła utrzymać kierunek jazdy nie zależnie od nawierzchni, ale i tak chce ją wyrwać z felgi, a sama felga z zawieszeniem zdaje się giąć.
Zaznaczę, że Dniepr to nie jest sprzęt wyczynowy, ale jak czerpać przyjemność z jazdy to pełną gębą, dodam jeszcze że jadąc z rodziną np. nad morze, pod pełnym obciążeniem, nie mam ochoty się zastanawiać czy oryginalne zawieszenie wytrzyma czy nie. Życzę udanej przeróbki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pon 8:43, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Konrad1f - powstają, ale zwróć uwagę na wspornik przedniego zawieszenia, pewnie jest po to by go nie wygięło. |
przecież to nie żaden wspornik tylko amor skrętu
to na jakimś ciśnieniu jeździłeś w tym Dnieprze, że Ci ściągało oponę z felgi?
zawieszenie i felga w Dnieprze owszem musi się giąć bo np. ruskie szprychy z gównolitu + wszechobecne luzy muszą tym skutkować
wg mnie nie ma opcji aby oryginalne zawieszenie przednie z st1100 nie dało rady jeśli chodzi o wytrzymałość (skakać w terenie tym nie zamierzam) - tak jak wcześniej pisałem - problem może być jedynie z uzyskaniem optymalnej geometrii podwozia i stabilności zaprzęgu, ewentualnie jak wcześniej pisał Jerzyk z właściwym ustawieniem pod zwiększonym obciążeniem ale w tym przypadku jeśli będzie taka konieczność spróbujemy pobawić się sprężynami i olejem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pon 8:46, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
przypadkowo na youtubie znalazłem fajną przeróbkę przedniego zawieszenia VFR-y zmieniającą w prosty sposób geometrię przedniego zawieszenia
http://www.youtube.com/watch?v=hr8tHRubR5s
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Pon 13:03, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Co do Radzieckich sprzętów to masz rację, jestem po niewielkim remoncie silnika - nowe zawory (docieranie w gniazdach), prowadnice zaworowe, planowanie głowic i ogólne szlifowanie tego co w fabryce zapomnieli zrobić. Co do ciśnienia, nie było to dosłownie "zdejmowanie opon".
Jeżeli nie będziesz miał nic przeciwko, to chętnie skorzystam z twoich rad i doświadczeń w konstruowaniu takiego cudeńka
Zapomniałem, że marzy mi się kosz na 2 osoby, czyli razem, motocykl czteroosobowy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kruchy dnia Pon 13:06, 07 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 18:23, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Znalazłem coś takiego
[link widoczny dla zalogowanych]
Może się przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pon 19:27, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
na pewno się przyda - fajna synteza z różnych źródeł - dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pon 22:06, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Kruchy - ja jeszcze doświadczenia nie mam
natomiast mój znajomy, który będzie zajmował się w większośći realizacją projektu ma już spore doświadczenie konstruowaniu sprzętów
za nim trzy trajki (dwie na bazie fordowskich v6, jedna na bazie v8 z BMW), trzy jednośladowe konstrukcje własne z wykorzystaniem silnika GL-a i sporo innych customowych sprzętów
tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
jego obecny Dniepr, który ewoluował i w sumie ta wersja jest już nieaktualna
ciekawostką jest np. szpera własnej konstrukcji w dyfrze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konrad1f dnia Pon 22:14, 07 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Wto 17:04, 08 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
tu można zobaczyć www.youtube.com/watch?v=k_y5F_mzeTs kostrukcję ramy wózka i przedniego zawieszenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Felek dnia Wto 17:34, 08 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Śro 0:07, 09 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Konrad1f - biegało Mi bardziej o doświadczenie w prowadzeniu takiego motocykla z koszem bocznym Dniepr Kolegi Archiwizujesz foto postępu ?
Marzy Mi się wózek z GL 1500
Nie ten kolor, kształt jak najbardziej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kruchy dnia Śro 0:26, 09 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Śro 8:19, 09 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
doświadczenie mam niewielkie ale spektakularne, do tej pory raz do rowu (pierwsza przejażdżka w chyba 2004r) i dwa dachowania przez wózek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Nie 23:02, 27 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Dniepr kumpla ewoluuje:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Wto 19:10, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
powoli coś się rusza
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
lev
maniak postów
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia
|
Wysłany: Wto 20:08, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
wszystko fajnie ale... nie jestem dodany do znajomych i nie mogę nic zobaczyć.
:-(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Wto 21:08, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
sorry - już upublicznione
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Sob 20:04, 18 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
gondola handmade na wzór radzieckiej ale szersza:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konrad1f dnia Sob 21:53, 18 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Sob 21:41, 18 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Daj jeszcze zdjęcia, jak mocowany jest wózek do motonga
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Sob 21:51, 18 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
to dopiero za jakiś czas
najpierw muszę zorganizować odpowiednie opony (na tył i wózek 175/60/16, na przód jeszcze się pomyśli) oraz trzeba ogarnąć przeróbkę przedniego zawieszenia aby wypoziomować zestaw "na gotowo"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kruchy
uzależniony
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: Nie 12:44, 02 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Dobrze to zaczyna wyglądać, zmienił bym troszkę przód kosza by nie był taki radziecki Powodzenia w dalszej instalacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pią 22:05, 14 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
dwie nowe foty dokumentujące stan na dziś
co do kształtu wózka - styl rost/militarny był zakładany od początku - to nie miało być przyczepienie wózka w laminacie tylko "budowa" zaprzęgu w indywidualnym stylu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pią 22:22, 14 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Eeee... ciekawie to wygląda
Tak jak patrzę, to tylko rama i silnik zostają z oryginału
Ten zbiornik to od Jawy
Ciekaw jestem efektu końcowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 21:05, 17 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Coś się dzieje. A jak zamierzasz, zapiąć wózek? Będzie na sztywno, czy raczej luźno-pochylony? Bo każde z tych rozwiązań, zmienia charakterystyke prowadzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pon 23:18, 17 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
jest spięty normalnie - podobnie jak w 90% wózków przy motocyklach - na sztywno
nie wyobrażam sobie nie mieć możliwości latania z wózkiem w górze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pon 23:31, 17 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
r.urbanski napisał: |
Eeee... ciekawie to wygląda
Tak jak patrzę, to tylko rama i silnik zostają z oryginału
Ten zbiornik to od Jawy
Ciekaw jestem efektu końcowego |
rama trochę pocięta - usunięty tył
silnik/przeniesienie napędu oryginał ST1100
zawieszenie przednie też na bazie oryginalnego ale sporo zmodyfikowane
a atrapa zbiornika przecież widać, że nie od jawy
i co się okazało - wcale nie trzeba było kombinować z dystansami aby wrzucić koło od GL 1500 z samochodową oponą - weszło praktycznie plug and play
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Nie 23:51, 16 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
powoli widać koniec
w albumie: [link widoczny dla zalogowanych] dodałem jedną fotę dokumentującą stan na 14.03.2014
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Wto 21:50, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
sprzecior kończy laczka po 15 min. zabawy
butla już "zanabyta" także niedługo zaczną się pracę nad zasilaniem LPG
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konrad1f dnia Wto 21:54, 18 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Nie 20:32, 30 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
prawie gotowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
norbert
zasłuzony
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:01, 30 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Wygląda zawodowo.
Gratuluję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Pon 14:54, 31 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Bardzo ciekawe -,,kupa,, dobrej roboty -- aczkolwiek uważam takie mocowanie zacisku hamulcowego przedniego za błąd ,ale czas pokaże ...................szkoda że jest tak mało zdjęć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|