FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Zasady jazdy w szyku.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » OGÓLNE » Zasady jazdy w szyku.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lem
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzesko

 Post Wysłany: Pią 16:53, 26 Paź 2007    Temat postu: Zasady jazdy w szyku.

Powoli dojrzewam wraz ze znikającymi siniakami do podjęcia bardzo ważnego tematu "zasad jazdy grupowej w szyku". Dzisiaj nie mam czasu, ale w niedzielę przepisze na forum takie zasady opracowane przez doświadczonych motocyklistów i sprawdzające się w praktyce. No chyba że tego nie chcecie to napiszcie. Pozdrawiam Lem Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Sob 17:23, 27 Paź 2007    Temat postu: Jazda...

Witaj Lem.Napisz,napisz.Człowiek cały czas się uczy...Pzdr

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lem
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzesko

 Post Wysłany: Nie 16:41, 28 Paź 2007    Temat postu:

ZASADY PORUSZANIA SIę MOTOCYKLISTóW W SZYKU.
Prowadzący jedzie po lewej stronie pasa, po którym jedzie parada, około 1/3 odległości od jego brzegu.
Następny motocyklista zajmuje pozycję po prawej stronie pasa, ok. 1/3 odległości od krawężnika i jadąc 1 sekundę za poprzedzającym. Inni motocykliści jadą w/g tego schematu. Szyk na tak zwaną zakładkę. Odległość pomiędzy kolejnymi uczestnikami przejazdu musi być proporcjonalna do szybkości z jaką porusza się grupa i wynosić odpowiednio: 30 km/h - 8m, 50 km/h - 14m, 70 km/h - 20m. Większa szybkość jadących w grupie na drogach jednopasmowych jest niewskazana.
1. Jeżeli grupa nie jest pilotowana przez policję lub inne uprawnione służby porządkowe. Każdy z uczestników musi przestrzegać wszystkich przepisów ruchu drogowego. Każdy z uczestników jest w pełni odpowiedzialny za swoje zachowanie na drodze, niezależnie czy parada jest pilotowana czy nie. Nawet gdy parada jest pilotowana, uczestnik nie powinien zakładać, że ma pierwszeństwo. W razie wątpliwości zachowaj ostrożność. Lepiej zatrzymać kilku uczestników niż zabić siebie lub innych.
2. Podczas parady nigdy nie opuszczaj swego miejsca, ani też nie wjeżdżaj niespodziewanie w szyki parady, chyba że zagraża ci niebezpieczeństwo. W takich przypadkach uczestnik powinien dać jasny sygnał o swoich zamiarach jadącym za nim. Jeśli uczestnik chce zająć nowe miejsce w szyku powinien zaczekać do najbliższego postoju.
3. Jadący po zewnętrznej stronie szyku powinni obserwować w swoich zewnętrznych lusterkach mijających ich pilotów, porządkowych lub policję. Widząc ich nadjeżdżających powinni przesunąć się do środka (wcześniej sygnalizując swój zamiar0, aby zapewnić więcej miejsca pilotom / porządkowym. Potem powinni wrócić na poprzednie miejsce.
4. Zawsze wyjeżdżaj z grupą z pełnym bakiem. Tankowanie w czasie jazdy grupowej bez uprzedniego uzgodnienia może być niebezpieczne dla innych lub opóźniać grupę. Grupa nie powinna musieć czekać na takich nierozważnych uczestników. Na zaplanowanych postojach na tankowanie wszyscy tankują chyba, chyba że potrzebujesz mniej niż pięć litrów.
5. Prowadzący i zamykający grupę powinni mieć doświadczenie w jeździe grupowej. Oboje powinni dokładnie znać trasę przejazdu. W większych grupach (ponad 10 motocykli) pomocne jest aby po każdej dziesiątce jechał jechał tzw. middle-man - "pilot środkowy", który pomaga prowadzącemu i zamykającemu w koordynowaniu manewrów grupy. Jeśli jest to możliwe, wszyscy koordynatorzy powinni być wyposażeni w CB-radio.
6. Motocykle z wózkami bocznymi powinny jechać na początku grupy tuż za prowadzącym ale n ie szykiem przestawnym tzw. na zakładkę, tylko jeden za drugim pojedynczo. Niedoświadczeni motocykliści powinni jechać w środku grupy w pobliżu doświadczonych.Jazda z przyczepami jest dozwolona tylko w przypadku przejazdu na nowe miejsce noclegowe.
7. Prowadzący grupę, powinien uważać na napotkane przeszkody takie jak dziury czy smar lub olej na drodze. Powinien to sygnalizować przez umówione znaki dawane ręką bądź kirunkowskazami. Jadący za nim robią to samo tak, aby podać ostrzeżenie do dalszej części grupy.
8. Obowiązkiem zamykającego jest opieka nad uczestnikami, w przypadku gdy grupa się podzieliła lub zdarzył się wypadek. W większych grupach obowiązek ten spada na "pilotów środkowych".
9. Szyk przestawny może zmienić się w jazdę w szeregu w przypadku, gdy droga jest wąska lub kręta. Daje to większy margines bezpieczeństwa uczestnikom. Prowadzący musi jednak wiedzieć, że jadący na końcu najpierw będą musieli zwolnić, a potem, wracając do szyku przestawnego, przyspieszyć aby dogonić poprzedzających. Po takim rozciągnięciu musi on zwolnić przez chwilę, a w przypadku łączność radiowej powinien być poinformowany o sytuacji przez zamykającego grupę. Z tego powodu prędkości wyższe niż pokazane poniżej nie są zalecane dla grup większych niż 10 motocykli. Prowadzący może utrzymywać z góry narzucaną prędkość np.: 55 km/h , ale jadący z tyłu w dużej grupie będą musieli momentami dojeżdżać z prędkością 150km/h aby nie stracić kontaktu z grupą. W przypadku gdy grupa jest prowadzona przez upoważnione służby porządkowe, nie jest zalecane jeżdżenie autostradami z dużymi prędkościami w grupach większych niż 10 motocykli. Przy prędkościach 105 - 115 km/h odległości pomiędzy motocyklami powinny być zwiększone do co najmniej 40 - 50 m. To powoduje że 10 motocykli może zająć nawet 400 m pasa drogowego. Może to wywołać irytację, agresję a nawet niebezpieczeństwo wśród innych uczestników ruchu drogowego. Kiedy grupa chciałaby wyprzedzać na takiej wielopasmowej drodze szybkiego ruchu prowadzący powinien poinformować zamykającego przez CB-radio lub przez użycie kierunkowskazów wysuwając się nieznacznie na zewnętrzną pasa ruchu że ma zamiar wyprzedzać. W tym czasie pozostaje na swojej pozycji. Zamykający po otrzymaniu sygnału czeka aż pas mijania będzie wolny, daje sygnał prowadzącemu i zajeżdża na ten pas. Prowadzący dopiero widząc że pas mijania jest chroniony przez zamykającego odpowiada na sygnał, przyspiesza i szybko wykonuje manewr z całą grupą. Manewr ten powinien być przeprowadzony szybko bo w przeciwnym przypadku zamykający może zbyt długo pozostawać na pasie mijania. Każdy z uczestników sygnalizuje o zamiarze wykonania manewru i powraca na swoją pozycję w szyku.
10. Tylko powolna parada jest miejscem na kręcenie filmów i robienie zdjęć. Amatorzy kręcenia powinni poznać trasę przejazdu i udać się w wybrane miejsca wcześniej. Zabronione jest wyjeżdżanie z parady lub przejeżdżanie obok niej z dużą prędkością. Mogą to robić tylko porządkowi - piloci. Osoba powodująca wypadek powinna być oddana w ręce policji.
11. Porządkowi lub organizatorzy powinni bez wahania usunąć z grupy uczestników którzy nie chcę lub nie mogą przestrzegać tych podstawowych reguł jak również tych, którzy w jakikolwiek sposób narażają innych uczestników grupy.

Niestety nie mogę zamieścić rysunków, ale kto będzie chciał może zajrzeć na stronkę TKM WATAHA ,wataha.strefa.pl
Pozdrawiam LEM.
:D [/b]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Wto 14:46, 30 Paź 2007    Temat postu:

Lem to Ci się powinno spodobać Arrow
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Wto 15:11, 30 Paź 2007    Temat postu: jazda w ...

ha ha,dobre.Fajna stronka...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lem
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzesko

 Post Wysłany: Wto 22:41, 30 Paź 2007    Temat postu:

Niestety drogi Garrecie ja z rocznika gdzie obowiązkowym językiem obcym był rosyjski ale pooglądałem schematy i chyba o to samo chodzi, no przynajmniej tak myślę. Stronka naprawdę jest świetna, szkoda że nie ma odpowiednika polskiego. Wiecie, to jest bardzo ważne. Jeżeli grupa zna zasady wtedy nie zaskakuje się kolegów i jest bezpiecznie a co za tym idzie i przyjemnie. Jeżdżę z racji przynależności do TKM WATAHA w bardzo dużych grupach po czterdzieści i więcej motocykli. W takich warunkach musi się być zdyscyplinowanym albo stanowi się zagrożenie dla siebie i kolegów. Mam nadzieję że na wiosnę gdy się spotkamy będziemy mogli przejechać się taką większą grupą przyjaciół. Pozdrawiam LEM :D

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » OGÓLNE » Zasady jazdy w szyku.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group