Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamm
maniak postów
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kielce
|
Wysłany: Wto 20:25, 14 Wrz 2010 Temat postu: Zgrzyt na 1 i 2 biegu |
|
|
Witam.
Coraz bardziej poznaję moje maleństwo i coraz to więcej rzeczy wychodzi do wymiany.
Ale nie przejmuję się tym, bo moto wyszedł mnie naprawdę grosze, więc mogę do niego trochę dołożyć, tym bardziej, że co najmniej 2 lata będę "musiał" go mieć.
Niedawno powstał nowy problem:
rano lub po kilkudniowym postoju, po wrzuceniu 1 biegu, wciśnięciu sprzęgła i odpaleniu, moto strasznie ciągnie do przodu. Do tego stopnia, że jak wcisnę przedni hamulec to potrafi zgasnąć.
Po kilku chwilach już jest dobrze.
Tak jakby się tarcze sprzęgła zlepiały.
Dodatkowo, przy wrzucaniu 1 biegu na postoju często jest zgrzyt.
To samo przy zmianie na 2 bieg po pociągnięciu go powyżej 4 tys obrotów.
Czy wg Was będą do wymiany tarcze sprzęgła, synchronizatory lub coś ze sprzęgłem??
Na wyższych biegach tego prawie nie ma.
Pozdrawiam
adamm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Wto 22:14, 14 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jesli chodzi o 2-ke to tez tak mam. Przywyklem. Przy spokojnej jezdzie turystycznej nie stanowi to wiekszego problemu a jak trzeba odkrecic to trudno- zgrzytnie Nie wiem czy wymieniales olej. Silnik i skrzynia chodza na jednym, moze bedzie inaczej?
Na jedynce zgrzytu nie mam, chyba ze wbije niemrawo- niezdecydowanie. Ale mam glosny stuk i szarpniecie. To obserwowalem w wielu motocyklach to sie nie przejmuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 23:59, 14 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Stuknięcie przy jedynce to normalka, szczególnie przy zimnym silniku.
Ale stuki przy wyższych biegach to nie w Hondzie! Właśnie Honda słynie z "cichej" skrzyni biegów.
Jeśli są stuki, wyskakiwanie biegów to moto było niewłaściwie eksloatowane (katowane), albo już pewnwe elementy zużyte (olej, sprzęgło, płyn w sprzęgle).
Jeśli ciągnie przy jedynce to dobrze nie wysprzęgla! (patrz wyżej).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
misiek
maniak postów
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Śro 14:40, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Najpierw wymiana oleju w silniku! Powinno pomóc a jak nie to dopiero wtedy szukaj winy w sprzęgle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sławek
uzależniony
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zelów
|
Wysłany: Śro 20:18, 15 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
r.urbański ma rację honda bardzo cicho przerzuca biegi, ale trzeba dojść do wprawy przy ich przerzucaniu. rzeby było płynnie cicho i skutecznie to nie jesto to taka łatwa czynność. Trzeba zgrać sprzęgło , gaz i jeszcze wbić w odpowiedzniej chwili bieg. Przy prawidłowo zgranych tych czynnościach nawet z 1 na 2 nie ma zgrzytu. ostatnio oglądałem program motocyklowy na polsat play, na filmiku było pięknie pokazane jak i kiedy to robić. Jak się dobrze operuje gazem można biegi zmieniać bez sprzęgła i wchodzą bardzo płynnie, oczywiści poza jedynką.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sławek dnia Śro 20:18, 15 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
misiek
maniak postów
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Czw 18:27, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Sławku - Jak znajdziesz to podaj link do tego filmiku.
Jak ostro ruszę z 1 to muszę chwilę odczekać żeby płynnie 2 weszła (zejście z obrotów) i teraz nie wiem czy to jest niedoskonałość hondowskiej skrzyni czy ja coś żle robię a może tak powinno być
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez misiek dnia Czw 18:30, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
adamm
maniak postów
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kielce
|
Wysłany: Pią 22:29, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
eeeeee, dziwne to trochę.
Po to są synchronizatory, żeby nie było zgrzytu i nie trzeba było "celować" w odpowiednie obroty. I to na każdym biegu.
Chyba tylko Maluch nie ma synchronizowanej 1.
W przyszłym tygodniu jak będzie porozbierana do malowania to wymienię przy okazji płyn w sprzęgle.
Jak to nie pomoże (olej w silniku nówka), to przez zimę wykręcę skrzynię i ją zrobię.
Tarcze sprzęgłą też pójdą do wymiany. Koszt około 400 zł a na długi czas będzie spokój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Sob 9:16, 25 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
sławek napisał: |
Trzeba zgrać sprzęgło , gaz i jeszcze wbić w odpowiedzniej chwili bieg. Przy prawidłowo zgranych tych czynnościach nawet z 1 na 2 nie ma zgrzytu. ostatnio oglądałem program motocyklowy na polsat play, na filmiku było pięknie pokazane jak i kiedy to robić. Jak się dobrze operuje gazem można biegi zmieniać bez sprzęgła i wchodzą bardzo płynnie, oczywiści poza jedynką. |
Przerzucanie biegów w górę powinno odbywać się płynnie nie zależnie od obrotów.
Umiejętne operowanie gazem i sprzęgłem dotyczy redukcji biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Sob 18:05, 25 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
adamm napisał: |
eeeeee, dziwne to trochę.
Po to są synchronizatory, żeby nie było zgrzytu i nie trzeba było "celować" w odpowiednie obroty. I to na każdym biegu.
Chyba tylko Maluch nie ma synchronizowanej 1.
W przyszłym tygodniu jak będzie porozbierana do malowania to wymienię przy okazji płyn w sprzęgle.
Jak to nie pomoże (olej w silniku nówka), to przez zimę wykręcę skrzynię i ją zrobię.
Tarcze sprzęgłą też pójdą do wymiany. Koszt około 400 zł a na długi czas będzie spokój. |
W moto nie ma synchronizacji. Istnieje technika wbijania biegow w motocyklu. Podciagnac lekko dzwignie do gory, delikatny, szybki ale nie nerwowy ruch sprzegla, nie w calym zakresie ale do miejsca w ktorym rozlacza z jednoczesnym mocniejszym naciskiem na dzwignie biegow i ujeciem gazu. Po zmianie biegu zwalniamy nacisk stopy- stopa zaczyna i stopa konczy zmiane biegow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
adamm
maniak postów
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kielce
|
Wysłany: Nie 17:10, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
mirekm71 napisał: |
W moto nie ma synchronizacji. |
Godzinę temu widziałem się z poprzednim właścicielem mojej Panci.
Pracuje w serwisie motocyklowym.
Potwierdził, że nie ma synchronizatorów, więc pokłon w stronę mirekm71
Mówił właśnie że trzeba odpowiednio operować dźwignią zmiany biegów i obrotami.
Jak dla mnie to trochę dziwne że jak stoję na światłach na luzie i wrzucam 1-kę to jest zgrzyt.
Aż trochę głupio. To samo jak się szybko włączy do ruchu i z większych obrotów zmienia biegi.
Jak moto będzie już zrobione i wrócę z urlopu to biorę się za naukę zmiany biegów. Muszę to rozkminić bo nie będę mógł spać
A płyn w sprzęgle i tak wymienię, bo jest już czarny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sławek
uzależniony
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zelów
|
Wysłany: Nie 17:13, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Mirekm71 ma rację w moto nie ma synchronizatorów i jest bardzo ważna technika zmiany biegów. Przed zmianą, przed wciśnięciem sprzęgła które nie potrzeba wciskać do końca wystarczy do połowy, nogą naciska się lekko dźwignie zmiany biegów do góry, przy wciskaniu sprzęgła zwiększyć nacisk nogi na dźwignię i bieg wskakuje bardzo płynnie, czasem nawet nie czuć że coś przeskoczyło. Po przełączeniu biegu trzeba wyczuć też gaz kiedy dołożyć podczas puszczania sprzęgła, żeby nie było hamowania silnikiem po puszczeniu sprzęgła. natomiast redukuje się z małą przy-gazówką żeby wyrównać obroty silnika ze skrzynią i też wyczucie, płynnie bez zgrzytów wchodzi nawet podczas jazdy bez zatrzymania pierwszy bieg . Ja zwracałem na to uwagę jakiś czas i teraz weszło w krew.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Czw 2:11, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
adamm napisał: |
mirekm71 napisał: |
W moto nie ma synchronizacji. |
Godzinę temu widziałem się z poprzednim właścicielem mojej Panci.
Pracuje w serwisie motocyklowym.
Potwierdził, że nie ma synchronizatorów, więc pokłon w stronę mirekm71
Mówił właśnie że trzeba odpowiednio operować dźwignią zmiany biegów i obrotami.
Jak dla mnie to trochę dziwne że jak stoję na światłach na luzie i wrzucam 1-kę to jest zgrzyt.
Aż trochę głupio. To samo jak się szybko włączy do ruchu i z większych obrotów zmienia biegi.
Jak moto będzie już zrobione i wrócę z urlopu to biorę się za naukę zmiany biegów. Muszę to rozkminić bo nie będę mógł spać
A płyn w sprzęgle i tak wymienię, bo jest już czarny. |
Jedynka i zgrzyt? Mialem na mysli stukniecie. Jesli zgrzytasz to zakladajac, ze sprzeglo jest ok musisz wrzucac szybciej to nie zgrzytnie. Jak ci bardzo stuk dokucza to mozesz troszke obnizyc wolne obroty wtedy stuk jest mniejszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
adamm
maniak postów
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kielce
|
Wysłany: Nie 22:38, 10 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj była pierwsza jazda po malowaniu i spróbowałem Waszych porad.
Muszę przyznać, że to działa
Przed zmianą biegu lekko podciągam dźwignię zmiany do góry, zaczynam wciskać sprzęgło i biegi wskakują bez zgrzytu.
Nawet jak się go pociągnie na 1 do wyższych obrotów, na 2 da się bezszelestnie zmienić bieg ;-)
A zgrzyt podczas wrzucania 1 faktycznie jest gdy chcę to zrobić delikatnie i powoli. Przy szybszym włanczaniu 1 jest tylko stuk.
Jutro kolejny dzień nauki zmiany biegów ;-))))
Pozdrawiam
adamm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
voniu
wyjadacz
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp
|
Wysłany: Pon 14:48, 11 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
No ja też się uczę Jeszcze tylko czasami zapomni mi się podciągnąć dźwignię przed wciśnięciem klamki sprzęgła - ale jak nie zapomnę, biegi wchodzą jak w masło! PO DOŚWIADCZENIU z Kawa 1500 Classic, gdzie trzeba było walić piętą, jest to dla mnie niewyobrażalny "mniód na ucho", jak bezszelestnie można wrzucać biegi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
adamm
maniak postów
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kielce
|
Wysłany: Pon 19:29, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
trochę odświeżę temat.
Ostatnio nie zgrało mi się naciśnięcie sprzęgła z podciągnięciem dźwigni i..... wyższy bieg bezproblemowo i cichutko wszedł bez sprzęgła.
Przypomniało mi się jak kolega w Suzuki mówił, że od 3 biegu nawet nie wciskał sprzęgła.
I to działa w Panci, tylko nie wiem czy nie będzie szkodliwe dla skrzyni.
W górę biegi ładnie idą bez sprzęgła (trzeba tylko lekko odpuścić gaz), w dół trzeba naciskać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2499
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pon 20:29, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Adamm przy większej wprawie to żaden problem można nawet i w dól ale po co? Wykluczam tu awarię linki czy sprzęgła. Jeżeli to by nie szkodziło skrzyni nic a nic to Honda to by zalecała. Należy pamiętać, że zazębiają się dwa koła zębate obracające się z różną prędkością baaaaaardzo rzadko zazębią się idealnie. Prawie zawsze coś tam chociaż minimalnie przytrze czego my nie słyszymy i powiedzmy po iluś tam tysiącach takiej jazdy następny właściciel narzeka, że biegi mu się zapinają jakoś tak inaczej.
Ja osobiście myślę, że inżynierowie Hondy wiedzą co piszą i zalecają w instrukcji obsługi. Potrenować parę razy tak na wszelki wypadek to jak najbardziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
dziadek
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 841
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 8:56, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] >szkoła jazdy>banały i prawdy o ruszaniu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dziadek dnia Wto 9:02, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Tadeolog
NOWY
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 8:13, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
dziadek napisał: |
>szkoła jazdy>banały i prawdy o ruszaniu |
chyba coś z tym linkiem nie tak bo nic na temat nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
!marysia!
stary wymiatacz
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom
|
Wysłany: Śro 8:26, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
chyba chodziło o to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
dziadek
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 841
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm
|
Wysłany: Śro 8:30, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
U mnie chodzi tak: klikam podświetlony link i otwiera się strona "Świata Motocykli"; na pionowym pasu menu (po lewej stronie ekranu) klikam szary klawisz "Szkoła jazdy", wyświetli się lista artykułów, wybierasz np.: "Banały i prawdy o ruszaniu". Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|