|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boni
amator postów
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złocieniec
|
Wysłany: Nie 8:50, 08 Kwi 2018 Temat postu: Ćwierkanie,cykanie |
|
|
Witam szanowne grono.Pacjent ST 1100 2000 r niby 60kkm. Poniżej dźwięk wydobywający się z silnika po prawej stronie. Inne objawy to
twarda praca silnika, duże spalanie ok10l/100km (raczej ostro testy wiosenne w 2 osoby) przy ok 110 km /h na 5 biegu nie może się dźwignąć.
Dźwięk przybrał na sile po synchronizacji gaźników (mocno rozregulowane )test zużycia paliwa nie zrobiony ze względu na zawory.
[link widoczny dla zalogowanych]
1.Na 100% do regulacji zawory mają na gorącym silniku wydechowe 0,3 ssące
ponad 0,2 a mniej niż 0,25 mały zakres pomiarowy mojego szczelinomierza.Wiem z postów że
raczej powinny się zmniejszać (ktoś nieudolnie zrobił regulację ? )
2. Na pewno był zmieniany pasek przez poprzednika w Belgi i tu dwa pytania
-czy poprawne ustawienie rozrządu można sprawdzić poprzez ustawienie
wałków rozrządu na znakach a znak T/F/1 na wale zgrać ze znakiem na
plastikowej osłonie przez okienko "rewizyjne"do kręcenia wałem?
- czy drgania paska rozrządu ok.4000 obrotów to norma czy po prostu słabo
napięty pasek ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boni dnia Nie 9:12, 08 Kwi 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
marcys
junior
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: Pon 19:52, 09 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
z tym cwierkaniem to sprawdz czy masz szczelny uklad dolotowy - czasem zasysane powietrze wlasnie tak cwierka. odpal moto i popsikaj jakims Plakiem w okolice kroccow ssacych - jesli obroty wzrosna to masz gdzies nieszczelnosc.
Dla pewnosci sprawdz tez uklad wydechowy czy jest szzczelny - bo z filmiku nie mozna zbyt dokladnie okreslic dzwieku.
>Dźwięk przybrał na sile po synchronizacji gaźników
no wlasnie - do zrobbienia synchro trzeba sie wpiac w krocce, moze ktos zapomnial ich zaslepic? lub pozrywal wezyki?
>twarda praca silnika, duże spalanie ok10l/100km
nie wiem co masz na mysli piszac twarda, ale zaczalbym od sprawdzenia ustawienia rozrzadu - tylko komplekswo, tj. rowniez walkow! sprawdz tez same walki - moze ktos pomylil ich kolejnosc? choc z tego co pamietam nie jest to mozliwe).
>Na 100% do regulacji zawory mają na gorącym silniku
zawory reguluje sie na zimnym silniku, no i lepiej ustawic zbyt luzne (czyli trzymac sie w gornej tolerancji) niz zbyt ciasno.
>duże spalanie ok10l/100km (raczej ostro testy wiosenne w 2 osoby) >przy ok 110 km /h na 5 biegu nie może się dźwignąć.
ewidentnie cos nie tak...i nie jest to synchronizacja bo synchro ma glownie wplyw na stabilnosc wolnych obrotow, nie zas na spalanie ani na osiagi. tutaj trzeba kompleksowo raczej wszystko sprawdzic, tj. ustawienie rozrzadu, rozebrac gazniki itd,itp
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Boni
amator postów
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złocieniec
|
Wysłany: Wto 6:26, 10 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Więc tak z dnia wczorajszego:
1.rozrząd ustawiony prawidłowo -pasek trochę luźny (skorygowałem )
2.zawory -na zimnym silniku tylko 1 do regulacji 2 w dolnym zakresie więc zamawiam płytki.
Zostaje więc układ paliwowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
pawel_kielce
NOWY
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Kielc
|
Wysłany: Wto 11:57, 10 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
1. Rozumiem że synchro gażników było robione po uprzednim/wcześniejszym ich wymyciu/wyczyszczeniu i właściwej regulacji - samo syncho (jak napisał marcys wcześniej, to tylko praca na wolnych obotach i "właściwe" ich otwarcie (względem siebie).
2. Jak "skorygowałeś" napięcie paska rozrządu - napinacz tego nie robi ?
3. Jak zdiagnozowałeś że przy 4 tys. drży pasek ? (akurat pasek)
4. Wszystkie świece, fajki, cewki ok? - żadna nie przerywa, nie ma gdzieś przebicia ?
Najprawdopodobniej opisywane przez Ciebie problemy to problem z gaźnikami, ich regulacją itp. Sam robiłeś serwis gaźników ? jak są poustawiane/wyregulowane ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Boni
amator postów
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złocieniec
|
Wysłany: Wto 14:16, 10 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
1.Tylko synchronizacja bez mycia czyszczenia gaźników ( motocykl ładnie odpala, równo pracuje świece ok na początku wykluczyłem obsługę gaźników.
2.Napinacz może i napina pasek ale nie dość mocno jak na moje majsterkowanie.
3.Drgania paska widać było przez pokrywki wałków rozrządu.
4. świece i instalacja do nich raczej ok nie przerywa, kicha itp.
Sam na razie nie biorę się za gaźniki. (jak ja to zacznę regulować to ten moto już nie odpali )
Poskładam rozrząd (pokrywa,chłodnica) ustawie zawory i dopiero dalej będę szukał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Boni
amator postów
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złocieniec
|
Wysłany: Czw 10:28, 12 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Zawory ustawione , opcja z plakiem bez wpływu na prace silnika, dokręciłem kolektory> Dźwięk bez zmian - pojeżdżę zobaczymy co się stanie.Oby to nie była uszczelka pod głowicą.
Teraz zostaje tylko zabrać się za gaźniki ale dalsze pytania w innym wątku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 22:11, 12 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Z której strony to cykanie, bo obstawiam że z prawej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Boni
amator postów
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złocieniec
|
Wysłany: Pią 7:01, 13 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Tak jak w moim poście po prawej stronie jest też filmik z dźwiękiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Boni dnia Pią 7:32, 13 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
artur123
NOWY
Dołączył: 09 Lut 2018
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szubin
|
Wysłany: Nie 19:53, 01 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Witam. Przy mojej st 1100 tez cos puka z prawej strony. Co to moze byc ? pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 20:34, 01 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Może dzięcioł albo sąsiad z naleweczką?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
japcio7
bywalec
Dołączył: 16 Cze 2018
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 20:09, 02 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Może dzięcioł albo sąsiad z naleweczką? |
a pytanie sformułowane do wróżki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|