Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalr
bywalec
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 12:58, 30 Cze 2014 Temat postu: Problem z szarpaniem / luzem |
|
|
Witam serdecznie!
Niestety pojawił się problem w mojej ST1100. Może Szanowna Brać pomoże zdiagnozować.
Gdzieś w połowie drogi do Gdańska (do przejechania miałem jeszcze 250km) moto po zmianie każdego biegu ‘wyje’ jakby przez chwile, szarpie i jedzie dalej. Po wstępnych ustaleniach telefonicznych z moim ‘guru’, stwierdził, że może to być krzyżak na wale, nie wyklucza sprzęgła. Postanowiłem jechać dalej, bardzo powoli puszczać sprzęgło tak aby możliwie wykluczyć szarpanie. Zrobiłem z tym problemem jeszcze 750km (bo wrócić musiałem ale temat się pogarszał po pokonywaniu kolejnych odległości.
Ciężko wytłumaczyć to ustrojstwo ale odczucie jest takie jakby w moto z łańcuchem był on maxymalnie poluźniony.
Moto postawiłem na stopki, silnik zgaszony, bieg wrzucony - moge zrobić około pół obrotu koła beż żadnego oporu - tyle ma luzu.
Sprzęgło wstępnie wykluczone bo:
- nie ślizga się - hamulec tylny wciśnięty, bieg, gaz moto gaśnie
- przy jeździe na biegu odpuszczam i dodaje gaz energicznie (bez znaczenia jaki bieg) i wyraźnie czuć ten luz bez poślizgu sprzęgła)
- chyba napierdziela coś bardziej z tyłu niż z przodu
Dalej:
- Guru przyjechał i ocenił luz na tylnym kole jako zaje….cie duży
- ocenił też, że jest on za duży jak na krzyżak
- powiedział też, że w najgorszym wypadku może to być coś ze skrzynią
- mam (czasami) problem ze zmianą biegów (nie wynikający z niewłaściwego zmieniania). Tak jakby zmiana na dwójkę była zablokowana. Motyw czasami się pojawi, a następnie dwa tygodnie go nie ma
- olej to Motul wymieniany 7tyś km temu
- brak luzu na tylnym wahaczu - wszystko poskręcane i trzymające się kupy jak trzeba
Pytanie - zdarzyło się wam kiedyś coś takiego? Macie jakieś pomysły?
Mój na chwile obecną jest zacząć od wału i zobaczyć co tam się dzieje, jak nie wał to…?
z góry dziękuję za pomoc
szerokości i przyczepności!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 14:04, 30 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Zdejm koło, sprawdź zabierak i stan zębatek wchodzących do dyfra. Nastepnie sam dyfer, czy np. wałek zdawczy koło talerzowe. Sam wał. Krzyżak i sprzęgło przeciążeniowe ( to bym obstawial). Jeżeli wszystko ok, to wtedy skrzynia na wierzch
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
michalr
bywalec
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 7:07, 01 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Tak też myślałem aby zacząć od tego co najprościej odkręcić.
Jedno pytanie - pierwszy raz się spotykam z określeniem 'sprzęgło przeciążeniowe' - co to za ustrojstwo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
michalr
bywalec
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 11:02, 01 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za pomoc. Szukałem na forum ale ten temat mi nie wpadł w oczy. Widać, że problem jest podobny. Zobaczę co i jak wkrótce i dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
michalr
bywalec
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 7:14, 02 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
A więc problem zlokalizowany. Jak to zobaczyłem to się mocno zdziwiłem. Przyczyna - zużyte gumy w tylnym kole - przynajmniej to obstawim - chyba, że macie inny pomysł co mogło spowodować taką demolkę.
Zerknijcie na foty...
[link widoczny dla zalogowanych]
Dziękuję za odpowiedzi!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Śro 20:33, 02 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Nieźle! Albo ktoś go ostro pałował, albo masz ze 300tyś km przejechane. Mój po 130tyś jest praktycznie bez śladów zużycia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 22:32, 02 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Chyba 300x2. Powiem szczerze, że szok. Jak to potrafiło nawet jechać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
michalr
bywalec
Dołączył: 25 Wrz 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 7:11, 03 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
no więc tak
- moto ma udokumentowane 75tyś przejechane - jestem tego pewny.
- rozbierałem to tylne koło 8tyś temu bo dawałem do pisakowania - zabierak, gumy itd nie były w takim stanie - wszystko grało
- czyli od tego jak widzialałem to w dobrym stanie zrobiłem 8k - w tym wyprawa 4,5k za jednym zamachem.
- nie pałuje moto i jeżdże normalnie - turystycznie
Cholera wie jak to możliwe, ja sam zachodzę w głowę i cieszę się, że przejechałem na tym 750km podczas ostatniego weekendu...
Jedyną przyczyną wydają się gumy - ale żeby tak się wyrąbało wszystko w tak krótkim czasie? nie wiem jak to możliwie i cały czas dumam czy może być inna przyczyna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Pią 11:55, 08 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
A może ktoś z szanownych Znawców napisze mi od jakiej wartości luzu na przeniesieniu napędu wał -zabierak koło należy zająć się problemem
Moto postawione na centralnej stopce na zapiętej jedynce, mam możliwość obrotu koła tylnego o jakieś 10-15 stopni Czy to dużo czy jeszcze nie zajmować się problemem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez peptek dnia Pią 22:18, 08 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
TomekTomek55
NOWY
Dołączył: 05 Lip 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:58, 05 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
No to ja bym powiedział że już masz spory luz, Proponuje zając sie problemem żeby na drodze nie byc zaskoczonym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 21:12, 05 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Problem luzu, o którym pisze peptek, rozkłada się na kilka czynników. Luz na zabieraku, luz na wale i luz skrzyni biegów. Suma luzów, bedzie skumulowana na kole. Sprawdzian po kolei, da dopiero odpowiedź, co Pancie boli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Pon 19:08, 06 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Miałem okazję sprawdzić dwie inne Pancie w tym jedną z 2000r.i jeszcze jedną jakąś tam Hondę z wałem i z mechanikiem porównałem zakres tego "luzu" i wyszło, że u mnie jest na pewno nie większy zakres "luzu"
Póki co uznaje, że ten typ tak ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|