|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 16:35, 27 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Tak gwoli ścisłości. Nie ma, przynajmniej ja nie znam seryjnego motocykla, który to miałby, synchronizowaną skrzynię biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
voniu
wyjadacz
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp
|
Wysłany: Śro 23:17, 27 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
r.urbanski napisał: |
voniu napisał: |
A z 90 do 150 na 5-ce odkręcam w takim tempie: 121,122,123...i już. Mi wychodzi 3 sekundy |
Tomek, chyba przegiołeś Może na 4, ale tego też nie jestem pewien. 3-ka szybciej.
Pancia przy 90 km/h ma poniżej 3 tys/min. (około) , a zaczyna porządnie ciągnąć od 4-4,5.
Te 3 s. mijają zanim pancia wejdzie na obroty na 5-ce |
No specjalnie policzyłem ostatnio i było: stoooodwadziesiajeden, stooooooooodwadzieściadwa i stooooooooooooooooodwadzieściatrzy....cholera, faktycznie za długie te sto mi wychodzi i potrzeba 6s
Oj tam - chciałem tylko Zbyszka zdenerwować
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez voniu dnia Śro 23:19, 27 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Zbysheck
stały bywalec
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Czw 10:14, 28 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
r.urbanski napisał: |
voniu napisał: |
A z 90 do 150 na 5-ce odkręcam w takim tempie: 121,122,123...i już. Mi wychodzi 3 sekundy |
Tomek, chyba przegiołeś Może na 4, ale tego też nie jestem pewien. 3-ka szybciej.
Pancia przy 90 km/h ma poniżej 3 tys/min. (około) , a zaczyna porządnie ciągnąć od 4-4,5.
Te 3 s. mijają zanim pancia wejdzie na obroty na 5-ce |
No właśnie <voniu> ... "121...123" to rzeczywiście 3sek, ale 150 na liczniku nie ma.... sorry....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 19:47, 26 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Gdyby w motocyklu były synchronizatory zmiana biegów trwałaby 2x dłużej, a i uszkodzić byłoby łatwiej. A tak dajemy duup, duup, duup i już 100 na liczniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Marvolina
junior
Dołączył: 17 Sie 2017
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:23, 28 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
[quote="mirekm71". Swoja droga mozna zmieniac biegi bez sprzegla w gore i w dol i nic nie ma zgrzytac. W dol troche szarpie, w gore jest plynnie ale nie ma zgrzytac. Wazne jest oddzialywanie na dzwignie zdecydowanie i z odpowiednia sila. Jesli uzywasz sprzegla to noga zaczyna i noga konczy, wzglednie silno i zdecydowanie. Skrzynia w PE nie pracuje tak cicho i precyzyjnie jak np w fz6.[/quote]
No i tak właśnie jeździłem, aż niespodziewanie przy przyśpieszaniu zaczęło wyrzucać 2 na luz, no i mam problem ze skrzynią. Z tego co przeczytałem na forum i w necie nigdy nikomu nie nawaliła skrzynia biegów, nikt nigdy jej nie naprawiał i nikt nigdzie nie ma pojęcia jak podejść do tematu. Rozumiem że mój przypadek awarii skrzyni jest ekstremalny i niespotykany jak dotąd.
Jakieś pomocne rady może od koleżeństwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Whiteroman
bywalec
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 14:41, 29 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Skąd się u Ciebie wzięła teoria, że biegi można zmieniać bez sprzęgła? Można, jasne! Skutki już znasz. I nie ma na to innej rady jak rozbiórka skrzyni i wymiana par zdezelowanych kół zębatych lub wymiana całej skrzyni. Moja ST ma przejechane 107 tys km i skrzynia nigdy nie dała znać o sobie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
firemanek
NOWY
Dołączył: 27 Cze 2020
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:16, 29 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Spuść olej z silnika, jeżeli ma się potwierdzić czarny scenariusz kolegi opisany powyżej, to w oleju znajdziesz opiłki metalu z bałaganu który masz w skrzyni biegów. Jeżeli nie, to obstawiałbym wybierak, aczkolwiek mogę się mylić
Zasadności zmiany biegów bez użycia sprzęgła w tego typu motocyklach osobiście nie pochwalam, zresztą sam miałeś odczucia szarpania przy redukowaniu biegów. Daj znać co dalej w temacie, pozdrowienia LwG...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|