FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Trzepanie kierownicą
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Trzepanie kierownicą
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakal
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: JASIEŃ / STRZELCE KRAJ.

 Post Wysłany: Czw 19:45, 09 Mar 2017    Temat postu: Trzepanie kierownicą

Witam kolegów! mam następujący problem a mianowicie moja pancia trzepie mi kierownicą ( wpada w szimę ) przy prędkości od 50 km/h do 80 km/h , później jest spokój.
W celu poprawienia tego stanu wymieniłem łożyska główki ramy na stożkowe i olej w lagach bo pod koniec zeszłego sezonu wywaliło uszczelniacze i olej. No i niestety dalej trzepie.
Przypomniałem sobie o Samadzie w Jasieniu . Zadzwoniłem , opowiedziałem mu o problemie i co zrobiłem żeby to naprawić ( wymiana przedniej opony na nową , wymiana łożysk w felgach , wymiana oleju, uszczelniaczy i zgarniaczy w lagach oraz łożysk główki ramy ) no i chłop początkowo ręce rozłożył . Mówi, że nie wie co się dzieje
Ale po dłuższej rozmowie przypadkiem powiedziałem mu, że założyłem do przodu oponę shinko 130/40/17 no i tutaj Andrzej dopatrzył się prawdopodobnej przyczyny ponieważ powinna być 110/40/17 także może być tak, że przednie koło ,, oporuje ,,
Postaram się też znaleźć kogoś kto ma założoną oponę taką jak powinna być czyli 110/40/17 i zamienić koła na próbę .

A może ktoś przerabiał już ten temat i wie gdzie szukać przyczyny?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szakal dnia Pią 14:16, 10 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
TomaszC
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1153
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Włynkówko k.Ustki

 Post Wysłany: Czw 23:07, 09 Mar 2017    Temat postu:

Miałem podobny problem z Hondą CBF 600. Pomogła wymiana przedniej opony. Fachowcy z Honda Polska sugerowali jeszcze zamianę obciążników na kierownicy na większe.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szakal
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: JASIEŃ / STRZELCE KRAJ.

 Post Wysłany: Pią 14:02, 10 Mar 2017    Temat postu:

TomaszC napisał:
Miałem podobny problem z Hondą CBF 600. Pomogła wymiana przedniej opony. Fachowcy z Honda Polska sugerowali jeszcze zamianę obciążników na kierownicy na większe.


Obciążniki mam oryginalne , ale zmienię oponę. Zobaczę jak wtedy będzie się zachowywać


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Pią 19:06, 10 Mar 2017    Temat postu:

Wymieniłem przednią oponę pilot road 4 Zaraz po zakupie ponieważ motocykl zachowywała się jak opisałeś po wymianie jak ręką odjął. Co ciekawe na oponie nie było niczego co wizualnie wskazywało by na wadę... może minimalne wyząbkowanie (ponoć normalne w PR4)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
norbert
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 1507
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Pią 20:53, 10 Mar 2017    Temat postu:

Tak jak pisze Krzychu zacznij od opony.
Michałki są podatne na takie niespodzianki (ząbkowanie Laughing wycinanie)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Whiteroman
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Sob 14:19, 11 Mar 2017    Temat postu:

"Obciążniki mam oryginalne , ale zmienię oponę. Zobaczę jak wtedy będzie się zachowywać"
Czy jesteśmy w kabarecie?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szakal
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: JASIEŃ / STRZELCE KRAJ.

 Post Wysłany: Sob 21:06, 11 Mar 2017    Temat postu:

Whiteroman napisał:
"Obciążniki mam oryginalne , ale zmienię oponę. Zobaczę jak wtedy będzie się zachowywać"
Czy jesteśmy w kabarecie?


Nie rozumiem !???


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Whiteroman
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Sob 21:57, 11 Mar 2017    Temat postu:

Sądzę, że wkręcasz kolegów z forum. Zakładasz na przód oponę o dwa numery za dużą do 100-konnego motocykla i pytasz o przyczyny wężykowania?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 22:59, 11 Mar 2017    Temat postu: Re: Trzepanie kierownicą

szakal napisał:
Witam kolegów! mam następujący problem a mianowicie moja pancia trzepie mi kierownicą ( wpada w szimę ) przy prędkości od 50 km/h do 80 km/h , później jest spokój.
W celu poprawienia tego stanu wymieniłem łożyska główki ramy na stożkowe i olej w lagach bo pod koniec zeszłego sezonu wywaliło uszczelniacze i olej. No i niestety dalej trzepie.
Przypomniałem sobie o Samadzie w Jasieniu . Zadzwoniłem , opowiedziałem mu o problemie i co zrobiłem żeby to naprawić ( wymiana przedniej opony na nową , wymiana łożysk w felgach , wymiana oleju, uszczelniaczy i zgarniaczy w lagach oraz łożysk główki ramy ) no i chłop początkowo ręce rozłożył . Mówi, że nie wie co się dzieje
Ale po dłuższej rozmowie przypadkiem powiedziałem mu, że założyłem do przodu oponę shinko 130/40/17 no i tutaj Andrzej dopatrzył się prawdopodobnej przyczyny ponieważ powinna być 110/40/17 także może być tak, że przednie koło ,, oporuje ,,
Postaram się też znaleźć kogoś kto ma założoną oponę taką jak powinna być czyli 110/40/17 i zamienić koła na próbę .

A może ktoś przerabiał już ten temat i wie gdzie szukać przyczyny?

Do końca nie wiem o czym piszesz. 1100 czy 1300? Bo na pewno żadna z nich, nie ma rozmiaru 110/40, tym bardziej 130/40. przód też nie ma rozmiaru 17


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szakal
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: JASIEŃ / STRZELCE KRAJ.

 Post Wysłany: Nie 11:16, 12 Mar 2017    Temat postu:

Whiteroman napisał:
Sądzę, że wkręcasz kolegów z forum. Zakładasz na przód oponę o dwa numery za dużą do 100-konnego motocykla i pytasz o przyczyny wężykowania?


No to bardzo źle sądzisz!!! Nie oceniaj książki po okładce. Nie wszyscy są alfą i omegą.
Kupiłem taką oponę ponieważ taka idealnie wypełnia przestrzeń pod błotnikiem i wyglądała ładnie. Nie miałem pojęcia i nie sądziłem, że ma ona aż taki duży wpływ na ,, 100 konny motocykl ,, przyjacielu.
Uważam, że po to jest te forum i między innym dział ,, problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu ,, aby zadać pytanie dotyczące problemu i uzyskać ewentualną pomoc od bardziej doświadczonych użytkowników Paneuropean którzy może taki problem już przerabiali.
Teraz wychodzi na to że faktycznie ,, strzeliłem sobie w kolanmo ,, z tą oponą i muszę zakupić nową oponę , taką jak powinna być ale gdybym nie dostał jasnego sygnału z tego forum i od samada to dalej nie wiedział bym gdzie mam szukać problemu i że np. warto założyć opony marki Michelin a nie Shinko.
Kolego ja poczekam aż zadasz pytanie z prośbą o poradę prawną i prośbą o wytłumaczenie niezrozumiałych dla ciebie przepisów bo to jest mój chleb powszedni i tak zarabiam na życie i wtedy również zadam pytanie na forum ,, czy to kabaret ,,

Nie ładnie

P.S : 2 numery za duże to można założyć buty na nogi. Opona może być 200 mm szersza.

Pozdrawiam Szakal


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szakal dnia Nie 11:22, 12 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Nie 12:45, 12 Mar 2017    Temat postu:

Panowie na spokojnie ..
Załóż oponę we właściwy rozmiarze, jak chcesz wiedzieć jaki napisz czy masz ST 1100 czy 1300 podpowiemy Ci. Co do modelu jest ich sporo - a co masz na tyle może warto mieć kpl?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szakal
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: JASIEŃ / STRZELCE KRAJ.

 Post Wysłany: Nie 12:50, 12 Mar 2017    Temat postu:

Krzychu RRQ napisał:
Panowie na spokojnie ..
Załóż oponę we właściwy rozmiarze, jak chcesz wiedzieć jaki napisz czy masz ST 1100 czy 1300 podpowiemy Ci. Co do modelu jest ich sporo - a co masz na tyle może warto mieć kpl?

Pozdrawiam



Hej!
Posiadam ST 1100
Z przodu założoną mam 130/70/18 przepraszam ale błędnie podałem rozmiar przedniej opony , ale poszedłem do garażu i sprawdzianem . ( mój błląd, nikogo nie chciałem okłamać )
Jestem umówiony ze znajomym z Zielonej Góry na podmianę koła i zobaczę co wtedy.

Krzysiu ja jestem spokojny ale denerwują mnie ludzie mądrzejsi od telewizora


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szakal dnia Nie 12:51, 12 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Nie 13:04, 12 Mar 2017    Temat postu:

szakal napisał:
Krzychu RRQ napisał:
Panowie na spokojnie ..
Załóż oponę we właściwy rozmiarze, jak chcesz wiedzieć jaki napisz czy masz ST 1100 czy 1300 podpowiemy Ci. Co do modelu jest ich sporo - a co masz na tyle może warto mieć kpl?

Pozdrawiam



Hej!
Posiadam ST 1100
Z przodu założoną mam 130/70/18 przepraszam ale błędnie podałem rozmiar przedniej opony , ale poszedłem do garażu i sprawdzianem . ( mój błląd, nikogo nie chciałem okłamać )
Jestem umówiony ze znajomym z Zielonej Góry na podmianę koła i zobaczę co wtedy.

Krzysiu ja jestem spokojny ale denerwują mnie ludzie mądrzejsi od telewizora


Pomysł teoretycznie dobry jeśli koło macie to samo z tego co ja się orientuje były 2 rodzaje opon na przód (w zależności od rocznika i systemów)

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 14:00, 12 Mar 2017    Temat postu:

szakal napisał:
Krzychu RRQ napisał:
Panowie na spokojnie ..
Załóż oponę we właściwy rozmiarze, jak chcesz wiedzieć jaki napisz czy masz ST 1100 czy 1300 podpowiemy Ci. Co do modelu jest ich sporo - a co masz na tyle może warto mieć kpl?

Pozdrawiam



Hej!
Posiadam ST 1100
Z przodu założoną mam 130/70/18 przepraszam ale błędnie podałem rozmiar przedniej opony , ale poszedłem do garażu i sprawdzianem . ( mój błląd, nikogo nie chciałem okłamać )
Jestem umówiony ze znajomym z Zielonej Góry na podmianę koła i zobaczę co wtedy.

Krzysiu ja jestem spokojny ale denerwują mnie ludzie mądrzejsi od telewizora

Kolego,napisz dokładnie jaki rocznik i czy ma systemy? Bo jak na razie, denerwujesz się, że ktoś Ci pisze o wkręcaniu, skoro sam dajesz dziwne informacje a na dodatek cedzisz je przez gęste sito.
ST 1100 bez systemów, ma oponę o rozmiarze 110/80-18. z systemami o ile dobrze pamiętam, to 120/70-18


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Nie 19:40, 12 Mar 2017    Temat postu:

Z systemem czy bez systemu - tak mówimy potocznie , a w zasadzie chodzi o to jaki felga ma rozmiar - w st 1100 były dwa rodzaje= węższe i szersze - w starszych rocznikach bez ABS-u były węższe , a z ABSem szersze -po roku 1996 z ABSem czy bez najczęściej były szersze ------tak czy inaczej nie ma znaczenia czy jest ABS tylko jaki jest rozmiar felgi i do rozmiaru powinny być dopasowane gumki Very Happy .......................nowa opona nie koniecznie musi być dobra - w tym konkretnym wypadku nie można dać się zwariować -- skoro kolega wymienił już tak wiele to albo zrobił coś niewłaściwie albo trafił na jakiś bubel ,więc powinien wymienić całe koła od moto w którym nie występują podobne problemy - jeśli problem nie zniknie ,powinien sprawdzić to co wcześniej zrobił ewentualnie szukać dalej -------- zawsze ostatecznie pozostaje oddać do warsztatu lub wymienić moto na nowe Very Happy

Pierwsze słońce i ,,dupa się pali,, Smile jeszcze trochę czasu zostało - zacznij według w/w punktów 1. podmień koła na sprawne 2. sprawdź wcześniej wykonane prace 3.poszukaj luzów np na wahaczu ,przeniesienie napędu itp


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 21:19, 12 Mar 2017    Temat postu:

samad napisał:
Z systemem czy bez systemu - tak mówimy potocznie , a w zasadzie chodzi o to jaki felga ma rozmiar - w st 1100 były dwa rodzaje= węższe i szersze - w starszych rocznikach bez ABS-u były węższe , a z ABSem szersze -po roku 1996 z ABSem czy bez najczęściej były szersze ------tak czy inaczej nie ma znaczenia czy jest ABS tylko jaki jest rozmiar felgi i do rozmiaru powinny być dopasowane gumki Very Happy .......................nowa opona nie koniecznie musi być dobra - w tym konkretnym wypadku nie można dać się zwariować -- skoro kolega wymienił już tak wiele to albo zrobił coś niewłaściwie albo trafił na jakiś bubel ,więc powinien wymienić całe koła od moto w którym nie występują podobne problemy - jeśli problem nie zniknie ,powinien sprawdzić to co wcześniej zrobił ewentualnie szukać dalej -------- zawsze ostatecznie pozostaje oddać do warsztatu lub wymienić moto na nowe Very Happy

Pierwsze słońce i ,,dupa się pali,, Smile jeszcze trochę czasu zostało - zacznij według w/w punktów 1. podmień koła na sprawne 2. sprawdź wcześniej wykonane prace 3.poszukaj luzów np na wahaczu ,przeniesienie napędu itp

Andrzeju, ale potwierdzasz to, co napisałem wyżej. Po 1996 roku, były też bez ABS i miały rozmiar 110/80. Więc nie tyle rocznik ważny, tylko to czy ma ABS czy nie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pon 8:55, 13 Mar 2017    Temat postu:

jerzyk - Tak po 1996 roku, były też bez ABS i miały rozmiar 110/80 - ale te na węższych felgach -----większość po 96 r tych bez ABS miała szersze felgi -rozmiarowo tak jak w st 1300 więc powinna być opona 120/70/18 -----------różnica w szerszych felgach po 96 roku polega na tym ,że felga z ABS ma nagwintowane otwory w miejscach pod mocowanie tarczy ABS , a te szersze bez ABS nie mają otworów gwintowanych ,pomimo ,że odlewy i miejsce na nie jest Very Happy .................posiadałem takowy model bez ABS-97r z szerszymi felgami bez gwintowanych otworów i w briefie rozmiar opon widniał 120/70/18...............

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Whiteroman
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pon 13:25, 13 Mar 2017    Temat postu:

szakal napisał:
Whiteroman napisał:
Sądzę, że wkręcasz kolegów z forum. Zakładasz na przód oponę o dwa numery za dużą do 100-konnego motocykla i pytasz o przyczyny wężykowania?


No to bardzo źle sądzisz!!! Nie oceniaj książki po okładce. Nie wszyscy są alfą i omegą.
Kupiłem taką oponę ponieważ taka idealnie wypełnia przestrzeń pod błotnikiem i wyglądała ładnie. Nie miałem pojęcia i nie sądziłem, że ma ona aż taki duży wpływ na ,, 100 konny motocykl ,, przyjacielu.
Uważam, że po to jest te forum i między innym dział ,, problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu ,, aby zadać pytanie dotyczące problemu i uzyskać ewentualną pomoc od bardziej doświadczonych użytkowników Paneuropean którzy może taki problem już przerabiali.
Teraz wychodzi na to że faktycznie ,, strzeliłem sobie w kolanmo ,, z tą oponą i muszę zakupić nową oponę , taką jak powinna być ale gdybym nie dostał jasnego sygnału z tego forum i od samada to dalej nie wiedział bym gdzie mam szukać problemu i że np. warto założyć opony marki Michelin a nie Shinko.
Kolego ja poczekam aż zadasz pytanie z prośbą o poradę prawną i prośbą o wytłumaczenie niezrozumiałych dla ciebie przepisów bo to jest mój chleb powszedni i tak zarabiam na życie i wtedy również zadam pytanie na forum ,, czy to kabaret ,,

Nie ładnie

P.S : 2 numery za duże to można założyć buty na nogi. Opona może być 200 mm szersza.

Pozdrawiam Szakal


Jeśli uraziłem, to przepraszam. Może zabrakło w moim wpisie tego Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
krzys72
bywalec
bywalec


Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Śrem

 Post Wysłany: Nie 21:32, 02 Kwi 2017    Temat postu:

no coments

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzys72 dnia Sob 21:58, 08 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 22:01, 02 Kwi 2017    Temat postu:

To już zostało wyjaśnione kilka postów wyżej Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
krzys72
bywalec
bywalec


Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Śrem

 Post Wysłany: Śro 20:34, 05 Kwi 2017    Temat postu:

1992 r abs,tcs .1997 cbs

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzys72 dnia Nie 11:17, 09 Kwi 2017, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 21:52, 05 Kwi 2017    Temat postu:

krzys72 napisał:
hehe Jerzyk Smile nie do końca zostało wyjaśnione,poniewaz ST z systemami tzn.abs,tcs występowało od początku lat 90tych a abs,tcs,cbs od 97 r i własnie od tego roku była zmiana rozmiaru opon przednich w tych wersjach Laughing Wink

i to dokładnie zostało wyjaśnione, kilka postów wyżej.
P.S. Pytanie tylko, co masz na myśli pisząc na początku lat ..90? Bo wiesz, każdy to może inaczej interpretować


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Czw 9:07, 06 Kwi 2017    Temat postu:

Też nie wiem co z tym początkiem, ale mam st1100 rocznik 92 i ABS/TCS. Oponki BRIDGESTONE Battlax BT 023F. Przód 120/70 zr18 m/c a tył 160/70 zr17 m/c.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LWfilip dnia Czw 9:53, 06 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
simon_wpr
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Pruszków

 Post Wysłany: Czw 19:56, 06 Kwi 2017    Temat postu:

U mnie nie ma systemów, rocznik 2000, a mam z przodu METZELER Roadtec Z6 120/70 ZR 18 (notabene nówka sztuka) i nie mam żadnych problemów z kierownicą więc może to jednak inna przyczyna?

Może to trochę głupie i uproszczone myślenie ale czy to nie czasem objaw niewyważonego koła? Analogia do 4 kółek nie jest może do końca trafiona ale wibracje na kierownicy w jakimś zakresie prędkości to typowy objaw niewyważonych kół w samochodzie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez simon_wpr dnia Czw 20:17, 06 Kwi 2017, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
LWfilip
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie nad Wisłą

 Post Wysłany: Czw 20:30, 06 Kwi 2017    Temat postu:

Gdyby nasze motocykle miały koła na szprychach to problem udało by się pewnie rozwiązać kluczykiem do szprych. Mamy jednak aluminiowy odlew i trzeba to wyważyć, wiec złe wyważenie jest możliwe i pewnie często się trafia. Warto kontrolować obecność odważnika. Prawie zawsze, problemy z nienowymi maszynami biorą się z ich eksploatacji. Każdy pomysł jest wart sprawdzenia. A przynajmniej przedyskutowania. Nawet pozornie banał.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
-waldi-
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Oświęcim

 Post Wysłany: Pią 12:08, 07 Kwi 2017    Temat postu:

Luz sztycy w główce ramy, lub luz na lagach też powoduje telepanie kierownicą przy niskich prędkościach.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kokuru
amator postów
amator postów


Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Koszalin

 Post Wysłany: Pią 19:30, 07 Kwi 2017    Temat postu:

Brak odpowiedniego cisnienia w kole tez powoduje trzepanie kiera

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
krzys72
bywalec
bywalec


Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Śrem

 Post Wysłany: Sob 22:03, 08 Kwi 2017    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzys72 dnia Sob 22:05, 08 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szakal
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: JASIEŃ / STRZELCE KRAJ.

 Post Wysłany: Pon 12:01, 01 Maj 2017    Temat postu:

Wydaje mi się że znalazłem problem , zauważyłem ostatnio że przy 40 km/h rusza się prawy zacisk także być może mam skrzywioną prawą tarczę

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szakal dnia Pon 12:03, 01 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Pon 16:54, 01 Maj 2017    Temat postu:

szakal napisał:
Wydaje mi się że znalazłem problem , zauważyłem ostatnio że przy 40 km/h rusza się prawy zacisk także być może mam skrzywioną prawą tarczę


Ostatnio walczyłem w innym motocyklu z podobnym objawem (Fjr) okazali się ze mimo iż nie nie czułem żadnego luzu łożysk główki wymagało odkręcenia może 1/4 obrotu...
Wszystko wrzuciło do normy, jak ręka odjąć i moto jedzie jak po sznurku
Ja zachowuje się kierownica gdy koło jest w górze, przewody ciągną kierownice czy stoi w miejscu?

Pzdr

Krzywa tarcza też będzie rozrabiać ale to łatwo sprawdzić gdy masz w górze przednie koło tylko musisz jakiś punkt od jesienią mieć zakręcić kołem i sprawdzać.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Trzepanie kierownicą
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group