Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kubi
NOWY
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pią 15:48, 17 Wrz 2010 Temat postu: Wysokie ciśnienie pod korkiem wlewu oleju - help! |
|
|
Witam,
Potrzebuję rady doświadczonego mechanika od Pańci (ST 1100 93r). Udało mi się niestety trochę przegrzać silnik. Wyciekł mi płyn z chłodnicy (zwykła nieszczelność układu) i niestety trochę przejechałem zanim się zorientowałem. Nieszczelność usunięta, ale pozostał problem. Wydmuchało mi uszczelkę z pod klawiatury raz, naprawione drugi raz po 30 Km. Okazało się, że jak odkręci się korek wlewu oleju to jest tam wysokie ciśnienie (syczy normalnie jak z butelki gazowanej wody), a raczej nie powinno. Olej wywala pod ciśnieniem nawet z pod śrub. Czyli coś się przez to przegrzanie spie…. tylko co?. Ma ktoś może pomysł skąd się tam może brać takie ciśnienie?. Generalnie to nie jedyny objaw. Pancia chodzi od tego czasu gorzej (głośniej). Mam wrażenie lekkiego szarpania szczególnie na niskich obrotach – tak jakby czasem nie palił na jeden garnek. Z góry dziękuję za wszelkie rady (mam nadzieję, że nie skończy się remontem silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
snupi
bywalec
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 17:59, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Drobna rad sprawdź ciśnienie w cylindrach i powinno się wszystko wyjaśnić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Pią 19:04, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Przegrzania najczęściej kończą się wywaloną uszczelką pod głowicą. W gorszych przypadkach pęka głowica. Jakby nie było bez ściągnięcia głowicy się nie obejdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 12:49, 18 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
ErneST napisał: |
Przegrzania najczęściej kończą się wywaloną uszczelką pod głowicą. W gorszych przypadkach pęka głowica. Jakby nie było bez ściągnięcia głowicy się nie obejdzie. |
Dokładnie tak! Zapewne jest uszkodzona uszczelka pod głowicą.I lepiej tak nie jeżdzic,bo ciśnienie może dostawac sie do uk,chłodzenia,będzie dalej wywalac płyn i do zastopowania silnika nie daleko.Trzeba zdejmowac głowice...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kubi
NOWY
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 10:01, 19 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za rady - faktycznie bez zdjęcia głowicy się nie obędzie. Oby się tylko skończyło na uszczelce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Pioterrvs88
junior
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:57, 06 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Że tak zagadnę. Co jest przyczyną tego wzrostu ciśnienia??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
PanLapa
maniak postów
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PRZEWORSK
|
Wysłany: Śro 6:18, 07 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
a ja bym sprawdził jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej może się wąż załamał i może być to samo wzrost cinienia w silniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Pioterrvs88
junior
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:33, 07 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
NO właśnie zmieniałem ostatnio skrzynię i problem się pojawił po wymianie. Nowa obudowa nie posiadała tego odpowietrzenia tak jak stara. Obstawiałem właśnie, że to jest przyczyną. Czyli trzeba skrzynię wyjąć jeszcze raz i wstawić choinkę z biegami do starej obudowy.
A czemu niektóre skrzynie mają odpowietrzenie a inne nie i jak jest rozwiązane odpowietrzenie w tych skrzyniach bez wężów w obudowie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 9:10, 07 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Pan Lapa, miał na myśli, odpowietrzenie skrzyni korbowej. (Skrzynia biegów się nie ma od czego zapowietrzyć). Chodzi o odmę, tę która idzie do filtra. Sprawdź jej drożność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Pioterrvs88
junior
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 6:49, 08 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
No czaje.
Czyli te węże występujące w obudowie skrzyni nie mają nic wspólnego z problemem?? Do czego one służą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Pioterrvs88
junior
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:18, 08 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Może ma ktoś to na schemacie albo rysunku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Pioterrvs88
junior
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:10, 25 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Wywierciłem dziurę w bloku skrzyni i wkleiłem odpowietrznik (kawałek rurki metalowej), problem ustał jak ręką odjął.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pioterrvs88 dnia Śro 12:11, 25 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 13:02, 25 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
... a wystarczyło udrożnić odmę. Skrzynia biegów, jest połączona z silnikiem. Wlewasz olej do silnika i on też jest w skrzyni. To silnik generuje to ciśnienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Pioterrvs88
junior
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:31, 26 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
... a wystarczyło udrożnić odmę. Skrzynia biegów, jest połączona z silnikiem. Wlewasz olej do silnika i on też jest w skrzyni. To silnik generuje to ciśnienie. |
No właśnie nie wystarczyło, wszystkie inne możliwe scenariusze przerabiałem. W moim roczniku było po prostu inaczej rozwiązane odpowietrzenie i nijak inaczej tego obejść się nie dało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 16:13, 26 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Masz może szwajcara lub amerykana?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Pioterrvs88
junior
Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:43, 27 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Szwajcara z tego co wiem. Inaczej jest rozwiązane odpowietrzenie. idą 2 rurki od skrzyni do plastikowej puszki i z tej puszki odpowietrzenie do filtra pow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 13:50, 27 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
No to się wszystko wyjaśniło Jakoś nie przyszło mi to wcześniej do głowy. Teraz założyłeś "normalną" skrzynie i powstał problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
PanLapa
maniak postów
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PRZEWORSK
|
Wysłany: Wto 6:28, 01 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
ha czyli trafiony zatopiony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|