FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wysokie ciśnienie pod korkiem wlewu oleju - help!
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Wysokie ciśnienie pod korkiem wlewu oleju - help!
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubi
NOWY
NOWY


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sosnowiec

 Post Wysłany: Pią 15:48, 17 Wrz 2010    Temat postu: Wysokie ciśnienie pod korkiem wlewu oleju - help!

Witam,
Potrzebuję rady doświadczonego mechanika od Pańci (ST 1100 93r). Udało mi się niestety trochę przegrzać silnik. Wyciekł mi płyn z chłodnicy (zwykła nieszczelność układu) i niestety trochę przejechałem zanim się zorientowałem. Nieszczelność usunięta, ale pozostał problem. Wydmuchało mi uszczelkę z pod klawiatury raz, naprawione drugi raz po 30 Km. Okazało się, że jak odkręci się korek wlewu oleju to jest tam wysokie ciśnienie (syczy normalnie jak z butelki gazowanej wody), a raczej nie powinno. Olej wywala pod ciśnieniem nawet z pod śrub. Czyli coś się przez to przegrzanie spie…. tylko co?. Ma ktoś może pomysł skąd się tam może brać takie ciśnienie?. Generalnie to nie jedyny objaw. Pancia chodzi od tego czasu gorzej (głośniej). Mam wrażenie lekkiego szarpania szczególnie na niskich obrotach – tak jakby czasem nie palił na jeden garnek. Z góry dziękuję za wszelkie rady (mam nadzieję, że nie skończy się remontem silnika.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
snupi
bywalec
bywalec


Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lubelskie

 Post Wysłany: Pią 17:59, 17 Wrz 2010    Temat postu:

Drobna rad sprawdź ciśnienie w cylindrach i powinno się wszystko wyjaśnić.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ErneST
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Złotoryja

 Post Wysłany: Pią 19:04, 17 Wrz 2010    Temat postu:

Przegrzania najczęściej kończą się wywaloną uszczelką pod głowicą. W gorszych przypadkach pęka głowica. Jakby nie było bez ściągnięcia głowicy się nie obejdzie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Sob 12:49, 18 Wrz 2010    Temat postu:

ErneST napisał:
Przegrzania najczęściej kończą się wywaloną uszczelką pod głowicą. W gorszych przypadkach pęka głowica. Jakby nie było bez ściągnięcia głowicy się nie obejdzie.
Dokładnie tak! Zapewne jest uszkodzona uszczelka pod głowicą.I lepiej tak nie jeżdzic,bo ciśnienie może dostawac sie do uk,chłodzenia,będzie dalej wywalac płyn i do zastopowania silnika nie daleko.Trzeba zdejmowac głowice...

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kubi
NOWY
NOWY


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sosnowiec

 Post Wysłany: Nie 10:01, 19 Wrz 2010    Temat postu:

Dzięki za rady - faktycznie bez zdjęcia głowicy się nie obędzie. Oby się tylko skończyło na uszczelce.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pioterrvs88
junior
junior


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 7:57, 06 Maj 2014    Temat postu:

Że tak zagadnę. Co jest przyczyną tego wzrostu ciśnienia??

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Śro 6:18, 07 Maj 2014    Temat postu:

a ja bym sprawdził jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej może się wąż załamał i może być to samo Crying or Very sad wzrost cinienia w silniku

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pioterrvs88
junior
junior


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 8:33, 07 Maj 2014    Temat postu:

NO właśnie zmieniałem ostatnio skrzynię i problem się pojawił po wymianie. Nowa obudowa nie posiadała tego odpowietrzenia tak jak stara. Obstawiałem właśnie, że to jest przyczyną. Czyli trzeba skrzynię wyjąć jeszcze raz i wstawić choinkę z biegami do starej obudowy. Shocked


A czemu niektóre skrzynie mają odpowietrzenie a inne nie i jak jest rozwiązane odpowietrzenie w tych skrzyniach bez wężów w obudowie?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 9:10, 07 Maj 2014    Temat postu:

Pan Lapa, miał na myśli, odpowietrzenie skrzyni korbowej. (Skrzynia biegów się nie ma od czego zapowietrzyć). Chodzi o odmę, tę która idzie do filtra. Sprawdź jej drożność.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pioterrvs88
junior
junior


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 6:49, 08 Maj 2014    Temat postu:

No czaje.

Czyli te węże występujące w obudowie skrzyni nie mają nic wspólnego z problemem?? Do czego one służą?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pioterrvs88
junior
junior


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 7:18, 08 Maj 2014    Temat postu:

Może ma ktoś to na schemacie albo rysunku?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pioterrvs88
junior
junior


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 12:10, 25 Cze 2014    Temat postu:

Wywierciłem dziurę w bloku skrzyni i wkleiłem odpowietrznik (kawałek rurki metalowej), problem ustał jak ręką odjął. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pioterrvs88 dnia Śro 12:11, 25 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 13:02, 25 Cze 2014    Temat postu:

... a wystarczyło udrożnić odmę. Skrzynia biegów, jest połączona z silnikiem. Wlewasz olej do silnika i on też jest w skrzyni. To silnik generuje to ciśnienie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pioterrvs88
junior
junior


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 12:31, 26 Cze 2014    Temat postu:

jerzyk napisał:
... a wystarczyło udrożnić odmę. Skrzynia biegów, jest połączona z silnikiem. Wlewasz olej do silnika i on też jest w skrzyni. To silnik generuje to ciśnienie.


No właśnie nie wystarczyło, wszystkie inne możliwe scenariusze przerabiałem. W moim roczniku było po prostu inaczej rozwiązane odpowietrzenie i nijak inaczej tego obejść się nie dało.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 16:13, 26 Cze 2014    Temat postu:

Masz może szwajcara lub amerykana?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pioterrvs88
junior
junior


Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 11:43, 27 Cze 2014    Temat postu:

Szwajcara z tego co wiem. Inaczej jest rozwiązane odpowietrzenie. idą 2 rurki od skrzyni do plastikowej puszki i z tej puszki odpowietrzenie do filtra pow.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 13:50, 27 Cze 2014    Temat postu:

No to się wszystko wyjaśniło Very Happy Jakoś nie przyszło mi to wcześniej do głowy. Teraz założyłeś "normalną" skrzynie i powstał problem.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Wto 6:28, 01 Lip 2014    Temat postu:

ha czyli trafiony zatopiony Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / problemy techniczne porady w ich rozwiązaniu » Wysokie ciśnienie pod korkiem wlewu oleju - help!
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group