FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Proszę o rade
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / pytania różne oraz bez odpowiedzi » Proszę o rade
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bogdanb253
NOWY
NOWY


Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: wroclaw

 Post Wysłany: Sob 15:34, 21 Cze 2014    Temat postu: Proszę o rade

Cześć koledzy ,ma pytanie , jak skutecznie sprawdzić motocykl by nie naciąć się na minę , na co w szczególności zwrócić uwagę . Chciałbym zakupić st 1100 ze sprawnym systemem abs i tu zaczynają się schody Confused Jak ocenić zużycie eksploatacyjne silnika , nie chciał bym kupić sprzętu po to by go naprawiać . Pozdrawiam i proszę o rade

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
MiloszK
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warszawa

 Post Wysłany: Sob 20:40, 21 Cze 2014    Temat postu:

Kup taki ktory ma najmniej do roboty nie nastawiaj sie ze ktos ci sprzeda perełkę. Co to za frajda kupic motor i pozniej nie zawracac kolegom glowy jak naprawic to czy tamto hihi

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Sob 21:03, 21 Cze 2014    Temat postu:

Najlepiej, skoro się już tu znalazłeś, to zacząć od powitalni. Napisać kilka słów o sobie. Potem zamieszczać prośby, a na pewno ktoś odpowie i pomoże.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
bogdanb253
NOWY
NOWY


Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: wroclaw

 Post Wysłany: Nie 14:25, 22 Cze 2014    Temat postu:

Pewnie taki by był najlepszy , tylko jak wiadomo polak potrafi i to mnie martwi , nie wiadomo czego się spodziewać . Sprzęt może wyglądać obłędnie tylko czy póżniej będzie mnie stać by sobie z nim poradzić , wiadomo bez wad są z fabryki ale chciałbym się chwile nim nacieszyć zanim wjadę na warsztat . Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Nie 16:25, 22 Cze 2014    Temat postu:

bogdanb253 napisał:
.... , wiadomo bez wad są z fabryki ale chciałbym się chwile nim nacieszyć zanim wjadę na warsztat .....

Czytałeś już to Question

http://www.st1100.fora.pl/off-topic,21/jakie-bolaczki-trapia-st-1100,2491.html


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
bogdanb253
NOWY
NOWY


Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: wroclaw

 Post Wysłany: Nie 17:16, 22 Cze 2014    Temat postu:

Dziękuje właśnie o to mi chodziło , dzięki . Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Nie 21:07, 22 Cze 2014    Temat postu:

Najlepiej na oględziny, zabierz zaprzyjaźnionego mechanika, lub kogoś, kto ma od kilku lat PE. Zwróć uwagę, na lagi czy proste, plasitki, czy z tego samego roku. Lampa czy nie anglik. Jak już je zdejmiesz, to warto przyjrzeć się ramie. Czy nie spawana, nie nosi śladów świeżego malowania. Sprawdź ładowanie.Nowy altek, może kosztować połowę motocykla. Sprzęgło, czy kosz nie rozwala mózgu. Oczywiście, dokumenty i jej pochodzenie. Całą resztę, jak w zwykłym motongu Very Happy Jazda próbna i sprawdzenie skrzyni, na każdym biegu, jest obowiązkowe. Co oczywiście nie znaczy, że i tak możesz się nadziać na minę Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
bogdanb253
NOWY
NOWY


Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: wroclaw

 Post Wysłany: Pon 10:15, 23 Cze 2014    Temat postu:

Jak widzę , piętą achillesową jest alternator ok , takich wiadomości nie posiadałem , czyli najlepiej wjechać na service i sprawdzić nawet jeśli miało by to parę groszy kosztować . Dzięki kolego

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Pon 16:26, 23 Cze 2014    Temat postu:

Altek sprawdzisz zwykłym miernikiem z marketu. Musi nie spadać poniżej 14,2V na włączonych światłach.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
-waldi-
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Oświęcim

 Post Wysłany: Pon 21:09, 23 Cze 2014    Temat postu:

no nie koniecznie....

Przy upalonym wzbudzeniu lub diodach mostka (regulator napięcia) też będzie poniżej 14,2V, jak również powyżej 15V

Ja zaczynam właśnie tworzenie regulatora do mojej, gdyż nie ufam oryginałowi.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 21:17, 23 Cze 2014    Temat postu:

-waldi- napisał:
no nie koniecznie....
Przy upalonym wzbudzeniu lub diodach mostka (regulator napięcia) też będzie poniżej 14,2V, jak również powyżej 15V
Ja zaczynam właśnie tworzenie regulatora do mojej, gdyż nie ufam oryginałowi.

Ale to tylko świadczy, że z altkiem jest coś nie tak i trzeba się zastanowić Exclamation Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
-waldi-
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Oświęcim

 Post Wysłany: Pon 21:26, 23 Cze 2014    Temat postu:

altek altkiem, ale coś nim steruje i coś jego "wypociny" prostuje

bardzo ogólnie do tematu podeszliście.

Altek moze być OK i niepotrzebnie ktoś po przeczytaniu tematu zacznie kopać w nim, zamiast współpracujący z nim regulator sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Pon 21:38, 23 Cze 2014    Temat postu:

-waldi- napisał:
altek altkiem, ale coś nim steruje i coś jego "wypociny" prostuje

bardzo ogólnie do tematu podeszliście.

Altek moze być OK i niepotrzebnie ktoś po przeczytaniu tematu zacznie kopać w nim, zamiast współpracujący z nim regulator sprawdzić.

To są rady dla kupującego.
Jak napięcia są nie takie, to co On ma się zastanawiać - altek do roboty. A czy to regulator, co to za różnica Exclamation I tak wydatek finansowy Exclamation , może mniej roboty.

Co do altków ST1100 jest osobny temat Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Pon 23:04, 23 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
bogdanb253
NOWY
NOWY


Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: wroclaw

 Post Wysłany: Wto 15:20, 24 Cze 2014    Temat postu:

Ok panowie, zrozumiałem , powodów jest wiele ale chodzi o koszt alternatora i związanego z nim obsługi , zwrócę na to uwagę , jak i na plastiki też duży koszt . Wiadomo pewnych rzeczy się nie uniknie a przyjemności muszą kosztować . Bardziej niż kosztów obawiam się magika , który zacznie czarować jaki to jego sprzęt nie jest ok ,a ile jeszcze szczęścia mi da z jazdy ale zapomni do dać że do warsztatu . Koszta zawsze są, tylko chodzi o to co jest naprawdę wrażliwe w eksploatacji i drogie i można samemu stwierdzić. Taka wiedza oszczędza dużo kasy i nerwów . Pozdrawiam koledzy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 19:30, 24 Cze 2014    Temat postu:

Pisząc o plastikach, miałem na myśli nie ich koszt a raczej powód wymiany. Może to świadczyć o poważnym wypadku czy glebie. Jest to sygnał, że należy bliżej przyjrzeć się ramie, półkom, lagom, stelażowi. Podobnie jak z ładowaniem. Koszt samego reglera nie powala. Tym bardziej że za 200-300zł można dostać akcesoryjny. Jest kilku dobrych wykonawców. Jest to tylko sygnał, że coś jest nie tak.Natomiast cena nowego altka to wydatek ponad 2000zł. Oczywiście, można przewijać uzwojenie czy szukać używki. Najlepiej na oględziny i jazdę próbną zabrać doświadczonego mechanika lub kogoś, kto jeździ parę lat na PE. Ale o tym, pisałem już wyżej.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
-waldi-
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Oświęcim

 Post Wysłany: Wto 19:34, 24 Cze 2014    Temat postu:

koszt regulatora po przeliczeniu wyjdzie jakieś 140zł...... Razz

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Wto 19:48, 24 Cze 2014    Temat postu:

-waldi- napisał:
koszt regulatora po przeliczeniu wyjdzie jakieś 140zł...... Razz

To mam nadzieję, że pochwalisz się zamiennikami do altków 28A i 40A.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
voniu
wyjadacz
wyjadacz


Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp

 Post Wysłany: Śro 3:11, 25 Cze 2014    Temat postu:

Ogólnie rzecz ujmując w ST1100 jedyne, co się psuje, to alternator Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Śro 4:29, 25 Cze 2014    Temat postu:

tylko czasem co ma regulator do Pękniętego alternatora 40amp Question a tu koszty to nie regulator za 140 zeta

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 8:37, 26 Cze 2014    Temat postu:

PanLapa napisał:
tylko czasem co ma regulator do Pękniętego alternatora 40amp Question a tu koszty to nie regulator za 140 zeta

Grzesiu - Ty chyba wszystkie forumowe 1100 przepatrzyłeś od spodu Exclamation i wiesz, co w trawie piszczy Exclamation
Dobrze, że u mnie nic nie zobaczyłeś Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
PanLapa
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: PRZEWORSK

 Post Wysłany: Śro 7:40, 02 Lip 2014    Temat postu:

oj tam dbam o twoje serduszko Laughing

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PanLapa dnia Śro 7:40, 02 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Śro 16:41, 02 Lip 2014    Temat postu:

W ST 1100 silnik jest na pasku rozrządu-warto wiedzieć kiedy i czy w ogóle był zmieniony?
Wachacz tył-też lubi zjadać korozja.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Śro 22:40, 02 Lip 2014    Temat postu:

Krzysztof Kędzior napisał:
W ST 1100 silnik jest na pasku rozrządu-warto wiedzieć kiedy i czy w ogóle był zmieniony?
Wachacz tył-też lubi zjadać korozja.

Wahacz, to lubią raczej angielskie korniki. Oj lubią Laughing


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
bogdanb253
NOWY
NOWY


Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: wroclaw

 Post Wysłany: Sob 18:19, 05 Lip 2014    Temat postu:

Dużo teraz pojawiło się anglików , rady przekazane przez was PANOWIE są bezcenne , naprawdę serdecznie dziękuje.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Stan
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 05 Lut 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 18:27, 09 Lip 2020    Temat postu: Re: Proszę o rade

bogdanb253 napisał:
Cześć koledzy ,ma pytanie , jak skutecznie sprawdzić motocykl by nie naciąć się na minę , na co w szczególności zwrócić uwagę . Chciałbym zakupić st 1100 ze sprawnym systemem abs i tu zaczynają się schody Confused Jak ocenić zużycie eksploatacyjne silnika , nie chciał bym kupić sprzętu po to by go naprawiać . Pozdrawiam i proszę o rade


Mój przy zakupie miał niesprawny ABS, kontrolki były wypięte i zgłaszał dwa błędy. Przy przednim modulatorze wystarczyło wypiąć i wpiąć wtyczkę i błąd zniknął - nie zawsze musi być tragedia.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / pytania różne oraz bez odpowiedzi » Proszę o rade
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group