Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bogdanb253
NOWY
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw
|
Wysłany: Sob 15:34, 21 Cze 2014 Temat postu: Proszę o rade |
|
|
Cześć koledzy ,ma pytanie , jak skutecznie sprawdzić motocykl by nie naciąć się na minę , na co w szczególności zwrócić uwagę . Chciałbym zakupić st 1100 ze sprawnym systemem abs i tu zaczynają się schody Jak ocenić zużycie eksploatacyjne silnika , nie chciał bym kupić sprzętu po to by go naprawiać . Pozdrawiam i proszę o rade
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
MiloszK
maniak postów
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:40, 21 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Kup taki ktory ma najmniej do roboty nie nastawiaj sie ze ktos ci sprzeda perełkę. Co to za frajda kupic motor i pozniej nie zawracac kolegom glowy jak naprawic to czy tamto hihi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Sob 21:03, 21 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Najlepiej, skoro się już tu znalazłeś, to zacząć od powitalni. Napisać kilka słów o sobie. Potem zamieszczać prośby, a na pewno ktoś odpowie i pomoże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
bogdanb253
NOWY
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw
|
Wysłany: Nie 14:25, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Pewnie taki by był najlepszy , tylko jak wiadomo polak potrafi i to mnie martwi , nie wiadomo czego się spodziewać . Sprzęt może wyglądać obłędnie tylko czy póżniej będzie mnie stać by sobie z nim poradzić , wiadomo bez wad są z fabryki ale chciałbym się chwile nim nacieszyć zanim wjadę na warsztat . Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
bogdanb253
NOWY
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw
|
Wysłany: Nie 17:16, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Dziękuje właśnie o to mi chodziło , dzięki . Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 21:07, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Najlepiej na oględziny, zabierz zaprzyjaźnionego mechanika, lub kogoś, kto ma od kilku lat PE. Zwróć uwagę, na lagi czy proste, plasitki, czy z tego samego roku. Lampa czy nie anglik. Jak już je zdejmiesz, to warto przyjrzeć się ramie. Czy nie spawana, nie nosi śladów świeżego malowania. Sprawdź ładowanie.Nowy altek, może kosztować połowę motocykla. Sprzęgło, czy kosz nie rozwala mózgu. Oczywiście, dokumenty i jej pochodzenie. Całą resztę, jak w zwykłym motongu Jazda próbna i sprawdzenie skrzyni, na każdym biegu, jest obowiązkowe. Co oczywiście nie znaczy, że i tak możesz się nadziać na minę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
bogdanb253
NOWY
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw
|
Wysłany: Pon 10:15, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Jak widzę , piętą achillesową jest alternator ok , takich wiadomości nie posiadałem , czyli najlepiej wjechać na service i sprawdzić nawet jeśli miało by to parę groszy kosztować . Dzięki kolego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
voniu
wyjadacz
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp
|
Wysłany: Pon 16:26, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Altek sprawdzisz zwykłym miernikiem z marketu. Musi nie spadać poniżej 14,2V na włączonych światłach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
-waldi-
stały bywalec
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Pon 21:09, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
no nie koniecznie....
Przy upalonym wzbudzeniu lub diodach mostka (regulator napięcia) też będzie poniżej 14,2V, jak również powyżej 15V
Ja zaczynam właśnie tworzenie regulatora do mojej, gdyż nie ufam oryginałowi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 21:17, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
-waldi- napisał: |
no nie koniecznie....
Przy upalonym wzbudzeniu lub diodach mostka (regulator napięcia) też będzie poniżej 14,2V, jak również powyżej 15V
Ja zaczynam właśnie tworzenie regulatora do mojej, gdyż nie ufam oryginałowi. |
Ale to tylko świadczy, że z altkiem jest coś nie tak i trzeba się zastanowić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
-waldi-
stały bywalec
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Pon 21:26, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
altek altkiem, ale coś nim steruje i coś jego "wypociny" prostuje
bardzo ogólnie do tematu podeszliście.
Altek moze być OK i niepotrzebnie ktoś po przeczytaniu tematu zacznie kopać w nim, zamiast współpracujący z nim regulator sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 21:38, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
-waldi- napisał: |
altek altkiem, ale coś nim steruje i coś jego "wypociny" prostuje
bardzo ogólnie do tematu podeszliście.
Altek moze być OK i niepotrzebnie ktoś po przeczytaniu tematu zacznie kopać w nim, zamiast współpracujący z nim regulator sprawdzić. |
To są rady dla kupującego.
Jak napięcia są nie takie, to co On ma się zastanawiać - altek do roboty. A czy to regulator, co to za różnica I tak wydatek finansowy , może mniej roboty.
Co do altków ST1100 jest osobny temat
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Pon 23:04, 23 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
bogdanb253
NOWY
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw
|
Wysłany: Wto 15:20, 24 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ok panowie, zrozumiałem , powodów jest wiele ale chodzi o koszt alternatora i związanego z nim obsługi , zwrócę na to uwagę , jak i na plastiki też duży koszt . Wiadomo pewnych rzeczy się nie uniknie a przyjemności muszą kosztować . Bardziej niż kosztów obawiam się magika , który zacznie czarować jaki to jego sprzęt nie jest ok ,a ile jeszcze szczęścia mi da z jazdy ale zapomni do dać że do warsztatu . Koszta zawsze są, tylko chodzi o to co jest naprawdę wrażliwe w eksploatacji i drogie i można samemu stwierdzić. Taka wiedza oszczędza dużo kasy i nerwów . Pozdrawiam koledzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Wto 19:30, 24 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Pisząc o plastikach, miałem na myśli nie ich koszt a raczej powód wymiany. Może to świadczyć o poważnym wypadku czy glebie. Jest to sygnał, że należy bliżej przyjrzeć się ramie, półkom, lagom, stelażowi. Podobnie jak z ładowaniem. Koszt samego reglera nie powala. Tym bardziej że za 200-300zł można dostać akcesoryjny. Jest kilku dobrych wykonawców. Jest to tylko sygnał, że coś jest nie tak.Natomiast cena nowego altka to wydatek ponad 2000zł. Oczywiście, można przewijać uzwojenie czy szukać używki. Najlepiej na oględziny i jazdę próbną zabrać doświadczonego mechanika lub kogoś, kto jeździ parę lat na PE. Ale o tym, pisałem już wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
-waldi-
stały bywalec
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Wto 19:34, 24 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
koszt regulatora po przeliczeniu wyjdzie jakieś 140zł......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Wto 19:48, 24 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
-waldi- napisał: |
koszt regulatora po przeliczeniu wyjdzie jakieś 140zł...... |
To mam nadzieję, że pochwalisz się zamiennikami do altków 28A i 40A.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
voniu
wyjadacz
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp
|
Wysłany: Śro 3:11, 25 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ogólnie rzecz ujmując w ST1100 jedyne, co się psuje, to alternator
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
PanLapa
maniak postów
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PRZEWORSK
|
Wysłany: Śro 4:29, 25 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
tylko czasem co ma regulator do Pękniętego alternatora 40amp a tu koszty to nie regulator za 140 zeta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 8:37, 26 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
PanLapa napisał: |
tylko czasem co ma regulator do Pękniętego alternatora 40amp a tu koszty to nie regulator za 140 zeta |
Grzesiu - Ty chyba wszystkie forumowe 1100 przepatrzyłeś od spodu i wiesz, co w trawie piszczy
Dobrze, że u mnie nic nie zobaczyłeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
PanLapa
maniak postów
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PRZEWORSK
|
Wysłany: Śro 7:40, 02 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
oj tam dbam o twoje serduszko
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PanLapa dnia Śro 7:40, 02 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Śro 16:41, 02 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
W ST 1100 silnik jest na pasku rozrządu-warto wiedzieć kiedy i czy w ogóle był zmieniony?
Wachacz tył-też lubi zjadać korozja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 22:40, 02 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Krzysztof Kędzior napisał: |
W ST 1100 silnik jest na pasku rozrządu-warto wiedzieć kiedy i czy w ogóle był zmieniony?
Wachacz tył-też lubi zjadać korozja. |
Wahacz, to lubią raczej angielskie korniki. Oj lubią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
bogdanb253
NOWY
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wroclaw
|
Wysłany: Sob 18:19, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Dużo teraz pojawiło się anglików , rady przekazane przez was PANOWIE są bezcenne , naprawdę serdecznie dziękuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Stan
stały bywalec
Dołączył: 05 Lut 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:27, 09 Lip 2020 Temat postu: Re: Proszę o rade |
|
|
bogdanb253 napisał: |
Cześć koledzy ,ma pytanie , jak skutecznie sprawdzić motocykl by nie naciąć się na minę , na co w szczególności zwrócić uwagę . Chciałbym zakupić st 1100 ze sprawnym systemem abs i tu zaczynają się schody Jak ocenić zużycie eksploatacyjne silnika , nie chciał bym kupić sprzętu po to by go naprawiać . Pozdrawiam i proszę o rade |
Mój przy zakupie miał niesprawny ABS, kontrolki były wypięte i zgłaszał dwa błędy. Przy przednim modulatorze wystarczyło wypiąć i wpiąć wtyczkę i błąd zniknął - nie zawsze musi być tragedia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|