Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Whiteroman
bywalec
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 18:59, 20 Paź 2016 Temat postu: regulacja gaźników |
|
|
Jestem w trakcie przebudowy szwajcara na zwykłego europejczyka. Wymieniłem moduł zapłonowy a teraz musiałbym wyregulować skład mieszanki na wolnych obrotach - czyli ustalić położenie śrub regulujących na 1 i 7/8 obrotu zamiast 2 i 1/2. Pytanie do tych, co już regulowali skład mieszanki w gaźnikach - czy dojście do śrub regulacyjnych jest możliwe bez demontażu zespołu gaźników? Czy da się to zrobić np. po zdjęciu tylko atrapy zbiornika? Bo na moje oko to bez zdjęcia gaźników to się tego nie da zrobić, ale może się mylę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
kalina
stały bywalec
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: Czw 19:59, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Roman,
- po pierwsze primo - nie reguluje się zdjętych gaźników
- po drugie primo nie reguluje się mieszanki o ileś tam obrotów. Można to jedynie uznać za początkowe ustawienie i nic ponadto. Precyzyjne ustawienie umożliwi Ci np. świeczka colortune
- po tertio nie wiem jak zmiana modułu zapłonowego może wpłynąć na skład mieszanki....
Jak już tego Szwajcara chcesz "naprawić" to zacznij od dysz, krućców dolotowych i ew. kryz na wylocie.
Potem zawory, synchronizacja i mieszanka.
Wszystko jest jakie powinno czy tylko moduł wymieniłeś? Pisałem Ci już o dławieniu ale nie raczyłeś odpowiedzieć.
http://www.st1100.fora.pl/wersje-police-szwajcarska-usa-i-inne,45/szwajcar-zmiana-modulu,5491.html#89035
Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Whiteroman
bywalec
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 22:08, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Oczywiście czytałem wszystkie odpowiedzi na moje wpisy ale sam też nie leniłem się i przeorałem całe forum i nie tylko. Znalazłem gdzieś na forum link do specyfikacji wszystkich modeli PE 1100(http://www.cmsnl.com/honda.....) i gruntownie go przejrzałem. Stąd dowiedziałem się, że mój motocykl to nie jest rodzony szwajcar tylko jakiś emigrant z Italii i to rocznik 1990 - najzwyczajniej wpisałem VIN w wyszukiwarkę i wyskoczył rocznik 1990 w wydaniu włoskim. Ale przecież jest profesjonalnie przerobiony na szwajcara -obrotomierz z czerwonym polem od 5000 obr, rurki do recyrkulacji, moduł zapł. o symbolu MT3 SW 802F gdy wszystkie modele europejskie bez ABS/TCS mają moduł o symbolu MT3 801F. Tak sobie myślę, że jakiś szwajcarski fanatyk ST1100 koniecznie chciał mieć legalnie (jak to Szwajcar) taki motocykl, kupił więc prawie nowy motocykl od Włocha, dał do profesjonalnego serwisu, tam mu go dostosowali do przepisów szwajcarskich (musiało go to nieźle kosztować swoja drogą) i zarejestrował go jako nowy pojazd (bo ja mam w dowodzie wpisany rocznik 1993). Więc pierwsze co robię to zmieniam moduł i chcę podregulować gaźnik (ale na razie tylko tą śrubę regulacyjną bo nie chcę wszystkiego rozbierać ) i chcę jeszcze w tym tygodniu sprawdzić, czy moto odzyskało moc - ktoś na forum relacjonował swoje zmagania z szwajcarem i pisał, ze po wymianie modułu motocykl był jak nowo narodzony. Mi ograniczenie na obrotach nie przeszkadzało specjalnie ale czasem brakowało "gazu" przy wyprzedzaniu na niższych biegach. Ta regulacja składu mieszanki wolnych obrotów nie jest istotna w tej chwili, nie będzie miała wpływu na prace silnika na wyższych obrotach. Czekam tylko na chwilę dobrej pogody aby wyjechać i sprawdzić skutki zmiany modułu. Uff, rozpisałem się....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kalina
stały bywalec
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: Czw 22:33, 20 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Kolego sympatyczny. Nie ma mieszanki wolnych obrotów. Jest po prostu mieszanka która ma wpływ na cały zakres obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Whiteroman
bywalec
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 10:27, 21 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Jest dysza wolnych obrotów i jest śruba regulacyjna mieszanki wolnych obrotów. I jest dysza główna odpowiadająca za podawanie mieszanki na średnich i wysokich obrotach - tu regulacja składu mieszanki zależy od stopnia otwarcia przepustnicy i od położenia iglicy związanej z przeponą gaźnika. Studiowałem te tematy przy okazji posiadania Junaka M10 r. 1962 r.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kalina
stały bywalec
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: Pią 11:54, 21 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
I to lubię Roman
Zgadzam się z Tobą choć nie do końca
Jest dysza (a nawet dwie) wolnych obrotów ale śruba którą nazywasz "od wolnych" obrotów nie jest tylko od wolnych obrotów tylko ma wpływ na cały zakres obrotów. Dla jasności napiszę Ci więcej
Kiedy motocykl pracuje na wolnych to "dysza wolna" + "powietrzna dysza wolna" (nie czepiać się nazw) podaje kanałem mieszankę do gaźnika kiedy przepustnica stoi w miejscu. Śruba o której tu rozprawiamy daje tego miksu więcej lub mniej.
Jednakże, podczas całego zakresu obrotów przez ten kanał zasysane jest paliwo. Wiadomo że jak iglica się podnosi i w ruch idzie dysza główna to dysza od wolnych i ta mieszanka regulowana śrubą traci na znaczeniu, aczkolwiek uśredniając różnicę wielkości dysz w gaźnikach w których dłubałem mogę śmiało powiedzieć że przynajmniej 10-15% mieszanki kiedy idziemy pełnym gazem jest podawane za pośrednictwem tej niepozornej śrubki.
Dlatego zdumiewa mnie jak bardzo po macoszemu moturzyści do tego podchodzą.
Nawiasem ujmując mam w jednym motocyklu tylko jeden gaźnik. Wyobraź sobie że ćwierć obrotu tej śrubeczki decyduje czy pięknie mi strzela w wydech czy nie
To naprawdę istotna śrubka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Whiteroman
bywalec
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 17:31, 21 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie. I dlatego pytałem, czy jest dostęp do tych śrub po zdjęciu atrapy zbiornika czy też trzeba dalej demontować podstawę filtra i może coś jeszcze....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Whiteroman
bywalec
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 19:01, 22 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Śpieszę donieść, że operacja odblokowania szwajcara poprzez wymianę modułu zapłonowego zakończyła się sukcesem! Dziś lekko przekroczyłem 6000 obr. na czwartym biegu i miał ochotę ciągnąć dalej, ale ja mam rozum i się nie zgodziłem : )
Na starym module nie chciał się wkręcić na więcej niż 5000 obr. - zaczynał "przebierać", nie miał ochoty dalej ciągnąć. Strach pomyśleć co będzie, gdy odłączę rurki recyrkulatora spalin! ST1100 to dobry motocykl
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Whiteroman dnia Sob 19:04, 22 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
macieja792
maniak postów
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów,Holandia
|
Wysłany: Nie 6:34, 23 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Najlepszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Wypasik72
NOWY
Dołączył: 26 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koziegłowy k.Poznania
|
Wysłany: Pon 10:22, 26 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Witam
Czy majstrowanie przy składzie mieszanki oczywiści za pomocą świeczki colortune rozreguluje mi synchronizację gaźników czy też nie będzie miało dużego wpływu? I kolejne pytanie czy dobrze odszukałem te śruby regulacji składu mieszanki są tuż przy komorach pływakowych- prawa strona gaźników ma je skierowane od siebie a lewa strona tuż przy sobie są skierowane łbami do siebie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ran
amator postów
Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolskie
|
Wysłany: Pon 12:59, 26 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Skład mieszanki i synchronizacja nie mają wpływu na siebie. Jak chodzi o śrubki to są dość dobrze zaznaczone w serwisówce - najlepiej zobaczyć.
Jak nie masz serwisówki to poproś któregoś z ,,bossów" forumowych. Szybko działają i chwała im za to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Wypasik72
NOWY
Dołączył: 26 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koziegłowy k.Poznania
|
Wysłany: Śro 11:29, 28 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Książkę- instrukcja Haynes posiadam- jeżeli to to samo to słabo tam widać gdzie te śruby są wkręcone. A jeżeli w serwisówce lepiej jest widoczne to się kłaniam bosom w pas z prośbą o nią !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ran
amator postów
Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolskie
|
Wysłany: Śro 18:36, 28 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Zajrzyj do działu,, literatura dane techniczne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ran
amator postów
Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolskie
|
Wysłany: Śro 18:47, 28 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
1 i 3 cylinder są na zewnątrz a 2 i 4 naprzeciwko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Wypasik72
NOWY
Dołączył: 26 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koziegłowy k.Poznania
|
Wysłany: Nie 21:46, 02 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za pomoc- coś tam pogrzebałem ale łatwo nie jest dojście kiepskie a efekt mało widoczny. Moim zdaniem gaźniki chyba najlepiej porządnie wyczyścić wymienić co zużyte a śruby od składu mieszanki wykręcić tyle ile nakazują i ma działać. Poprawcie mnie jak się mylę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
tomonsv2
junior
Dołączył: 14 Mar 2024
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Slaskie
|
Wysłany: Nie 17:16, 07 Lip 2024 Temat postu: |
|
|
A gdzie są owe śrubki do synchronizacji( nie do mieszanki)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 8:12, 08 Lip 2024 Temat postu: |
|
|
[quote="Wypasik72" Moim zdaniem gaźniki chyba najlepiej porządnie wyczyścić wymienić co zużyte a śruby od składu mieszanki wykręcić tyle ile nakazują i ma działać. Poprawcie mnie jak się mylę.[/quote]
... a następnie zrobić porządną synchronizację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|