|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Nie 20:44, 02 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
Wszystko ok, ale ...
Trzeba by porównać gęstość 5W i 10W (pewnie jest to zależne nie tylko od W ale i od producenta) w temp minimalnej zastosowania 10W, ale czy to w sumie ma sens ... bo ... jeździmy zwykle (przynajmniej ja) w temp nie niższych niż załóżmy 15 st C i przy tej temp powinniśmy porównywać gęstość 5W i 10W, bo jaka jest w minus 5 czy minus 10ciu, to mi/nam raczej zwisa ;-).
Może być tak, że przy temp zewnętrznej (powietrza) 20 st C 5W będzie gęstszy od 10W ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 21:35, 02 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
Jak już, to nie gęstość a lepkość Lepkość powinna być taka sama w kazdym markowym oleju. Tj. parametr stały. Są jeszcze inne dodatki w oleju w zależności od przeznaczenia. Na nie powinno się zwrócić większą uwagę. Przy silnikach starszych, już mających trochę km za sobą, jestem raczej zwolennikiem olejów od 10W w górę. Np. 15W50. Będzie lepszy niż 5W40. Nie ma co rozkminiać, tylko lać olej dobry, markowy i jeździć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Nie 21:46, 02 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
Jacek666 nie mam takiej wiedzy - wszystko w temacie opisałem powyżej, na każdym opakowaniu oleju jest opisane jakie normy olej spełnia - normy mają swoje wytyczne od-do, gdybyś poszedł dalej każdy olej ma swoją specyfikację w której między innymi jest podana gęstość- lepkość itp w danej temp, więc można ją porównać - tylko trzeba trochę zachodu. Można też przeprowadzić badania labolatoryjne na własny koszt i podzielić się z mami wynikiem - można też jak ktoś jest dociekliwy - przeprowadzić takie badanie we własnym zakresie w domu( nie będzie to aż tak dokładnie i wiarygodne, ale zawsze jest to jakieś porównanie) i też można się obserwacjami podzielić na forum - tylko trzeba trochę włożyć pracy i mieć trochę chęci. Odpowiadając dokładniej na Twoje pytanie - być może mogło by się tak zdażyć jak piszesz np gdyby jeden z olej miał spełnioną normę w górnej granicy , a drugi w dolnej - być może mogło by się zdażyć lecz przyjmując , że oba oleje są w górnej granicy normy powinna wystąpić różnica z tendencją do zbliżania się wyników w prost proporcjonalnie do tem. - tyle, że nie otoczenia lecz temp panującej w obrębie pracy ( w silniku) czyli do około 100-120st - czyli gdzieś około
50-60st powinny warunki gęstości- lepkości być zbliżone - oczywiście czysto teoretycznie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez samad dnia Nie 21:50, 02 Lut 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Nie 21:46, 02 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
Napisałem tak jak Samad, jak już :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Nie 21:59, 02 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
Zarówno gęstoś jak i lepkość są uzależnione od temp - oczywiście cały widz w jakości oleju polega na tym by te wartości były jak najlepsze w całym przebiegu tem.pracy - w bardzo dużym skrócie dolny parametr okreśła w jakiej temp olej jest jeszcze olejem ( czyli zmienia gęstość przechodząc w "masło") a górny określa przy jakiej temp tracimy lepkość i następuje zerwanie filmu olejowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Nie 22:14, 02 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
Tu jest coś niecoś.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Nie 22:52, 02 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
Co prawda dotyczy to oleju samochodowego - przy olejach motocyklowych sytuacja jest jeszcze bardziej złożona, lecz zasada jest ta sama, a ostatnia tabela w sposób wyczerpujący oddaje to o czym wyżej było pisane.
Mogłeś to znaleźć wcześniej - zaoszczędziłbym trochę czasu
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
DANY
zasłuzony
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pon 7:49, 03 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
deejayadam napisał: |
Witam.
Jestem praktycznie świeżym właścicielem ST1100 z ABS/TCS/CBS rok 2000
Chciałbym zapytać na jaki olej mam wymienić , moto ma przebieg 115tyś przebiegu, sprowadzony z niemiec
Jeżeli mógłby ktoś doradzić :
Jaki olej mam kupić i ile , jaki filtr oleju ? |
Rada jest prosta - pisz,dzwoń do Samada i zrób tak jak Ci powie i nie trać czasu na wywody strzykawkowych specjalistów ....
Z moich doświadczeń do ST1300 300V 10w40 , a jak jeszcze Samadowego dodatku dolałem - super , biegi jak w masełko i dźwięki przyjemne dla ucha.
Może ten olej do ST to zbyt ''bogato'' ale warto ... zdecydowanie 1100 się nie pogniewa ...
Do K1600 ( przy niedużym przebiegu ) leję ten sam olej ,zamiast 5W40 zalecanego przez serwis i słyszę ,czuję kolosalną różnicę między BMW 5W40 ,a Motul 300V 10W40
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez DANY dnia Pon 7:50, 03 Lut 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Miras 73
NOWY
Dołączył: 26 Kwi 2020
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miedzierza
|
Wysłany: Pon 19:22, 27 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Witam no panowie wlej motul ale jeszcze było by dobrze jak by ktoś napisał jakiego najlepiej jest ich od groma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pon 23:49, 27 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
ostatnie ok. 30kkm? na larssonowym JMC 10W40 półsyntetyk
teraz po wymianie uszczelniaczy zaworowych przejście na syntetyk 10W50
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|