FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Luzy zaworowe
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » Luzy zaworowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 12:54, 13 Lut 2015    Temat postu: Luzy zaworowe

Sprawdziłem wczoraj luzy zaworowe i mam pewne wątpliwości. Wszystkie szczeliny są w normie jednak w dolnym przedziale. Moje pytanie brzmi czy to regulować czy nie???? Bo niby teraz jest oki ale zrobie jeszcze kilka tys km i szczeliny zmniejsza się na tyle że będą poza zakresem. wiem że z lepiej jest by zawory miały luzy raczej w górnych granicach zakresu niż w dolnych. Tym bardziej że przeważnie w miarę przybywających kilometrów szczelinki sie pomniejszają. Co radzicie robić??

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
URYCHO
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzesko

 Post Wysłany: Nie 20:01, 15 Lut 2015    Temat postu:

W st luzy zmniejszają się bardzo powoli , kontrola zalecana jest co 24tyś , w praktyce regulacja jest konieczna po 70tyś . Ja bym tego jeszcze nie ruszał , spokojnie możesz pyknąć jeszcze 20tyś i sprawdzić , jak znam życie , to dalej będzie w dolnej granicy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 11:39, 16 Lut 2015    Temat postu:

Kupiłem dokładniejszy szczelinomierz. Jeszcze raz to sprawdzę czy jest wszystko napewno w normie i zdecyduje co robić. Dzięki za odpowiedź

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 21:45, 22 Lut 2015    Temat postu:

Sprawdziłem dokładnie szczeliny i tylko jedna na zaworze ssącym była 0,12 mm. Reszta mieściła się w granicach ale dałem kumplowi 8 płytak żeby mi je szlifnął na profesjonalnym sprzecie. Będę miał wtedy wszystkie szczelinki o średnich wartościach i spokój święty przez 10 lat:) o ile moje Moto tyle dożyje:P

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Nie 22:13, 22 Lut 2015    Temat postu:

Wątpię - ale może masz farta i Ci się uda , albo nie masz farta i będziesz robiłto jeszcze raz - po złożeniu sprawdź ponownie luzy........

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 13:20, 24 Lut 2015    Temat postu:

Ale z czym ma farta czy nie mam farta??? Z tym że po zeszlifowaniu będę miał odpowiednie szczeliny. ???

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 22:50, 16 Mar 2015    Temat postu:

Moto poskładane. Wszystko chodzi jak należy, ale nie widze najmniejszej różnicy w pracy silnika... może minimalnie ciszej ale to chyba tylko efekt placebo... aaaa właśnie jak już jestem w temacie. Niektórzy twierdzą że płytek sie nie szlifuje tylko kupuje nowe. Więc rozmawiałem z mechanikiem z autoryzowanego serwisu i sam otwarcie przyznał że szlifuje płytki bo są co 0.05 mm a stara sie ustawić w połowie normy szczeliny. Uwaga na czyn szlifuje??? na lusterku i papierze ściernym . Tak robią w autoryzowanym serwisie. Ja to uważam za normalne o ile się oczywiście ma mikrometr, bo płytka jest pod szklanką i nie ważne jak się ją szlifuje, poprostu ma być odpowiedniej grubości. Niektórzy by to pewnie nazwali druciarstwem RazzP ale tak jest:) pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 6:29, 17 Mar 2015    Temat postu:

Szlifuje się szlifuje, na szlifierce magnetycznej, Lusterko i papier było dobre 50 lat temu Very Happy Co do pracy silnika, to jakiej zmiany oczekiwałeś? No może teraz, będzie ciut lepsze napełnianie cylindrów i (opróżnianie) a co za tym idzie, mocy, tak z pół konia przybędzie Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 13:50, 17 Mar 2015    Temat postu:

No ja maje płytki szlifowałem na szlifierce magnetycznej ale ja jestem amatorem:P w autoryzowanym serwisie stosują lusterko:P no mniejsza z tym. w sumie nie spodziewałem się że będzie lepiej. Może się poprawi jak synchro zrobię chodź też wątpie bo moto mi równiutko chodzi, ale idę za waszą radą i robię pełen serwis, bo nie wiem kiedy był ostatnio robiony.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 16:19, 17 Mar 2015    Temat postu:

Skoro robisz pełen serwis, to nie wiem jaki masz przebieg ale trzeba też, wymienić pasek, napinacz i rolki, choćby z samego ich wieku.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
stary wyjadacz


Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: KRAKÓW

 Post Wysłany: Wto 21:23, 17 Mar 2015    Temat postu:

jerzyk napisał:
Skoro robisz pełen serwis, to nie wiem jaki masz przebieg ale trzeba też, wymienić pasek, napinacz i rolki, choćby z samego ich wieku.


I tak naprawdę -to to co pisze Jerzyk,jest najważniejsze w ST1100!!!
,bo ch...ze szlifowania płytek,regulacji zaworów,synchro itp. jak pierdyknie rozrzad ze starości!!! Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 22:02, 17 Mar 2015    Temat postu:

Wrócę jeszcze do tego szlifowania, bo pisząc post rano, nie za bardzo miałem czas się rozwodzić na tematem. Są dwie szkoły. Jedna dopuszcza szlifowanie ale tylko z jednej strony. Takie płytki, mają krótszą żywotność, bo struktura utwardzenia, została naruszona. Druga szkoła mówi o tym, że absolutnie nie!
Dobry mechanik, zanim zabierze się za regulację zaworów, to mierzy dokładnie wszystkie luzy. Potem tak je dobiera, żeby ustawić luzy w granicach tolerancji. Zazwyczaj się to udaje, bez dokładania nowych, ewentualnie jedna czy dwie nowe. Rozmiarówka co 0,05 mm w zupełności wystarcza. do odpowiedniego ustawienia luzów.
Szlifowało się kiedyś, kiedy nie było dostępnych tak jak teraz, płytek na rynku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Wto 22:07, 17 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Wto 22:04, 17 Mar 2015    Temat postu:

coś dwa razy poleciało

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerzyk dnia Wto 22:06, 17 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Mateusz
bywalec
bywalec


Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 21:30, 18 Mar 2015    Temat postu:

Myslałem że strona szlifowania na znaczenie tylko gdy płutka jest na szklance, gdy krzywka "uderza w płytkę. Gdy jest pod szklanką to raczej nie powinno mieć najmniejszego znaczenia. Może się mylę nie wiem. Nie chce robić antyreklamy ale gość z serwisu mówił mi żeby uważać jakie się płytki kupuje bo są taki które się długo trzymaja i takie które szybko siadają... i wcale nie jest tak zawsze że jeżeli droższe to lepsze... pozdr

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » Luzy zaworowe
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group