FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
regulacja gaźników
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » regulacja gaźników
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Whiteroman
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Czw 18:59, 20 Paź 2016    Temat postu: regulacja gaźników

Jestem w trakcie przebudowy szwajcara na zwykłego europejczyka. Wymieniłem moduł zapłonowy a teraz musiałbym wyregulować skład mieszanki na wolnych obrotach - czyli ustalić położenie śrub regulujących na 1 i 7/8 obrotu zamiast 2 i 1/2. Pytanie do tych, co już regulowali skład mieszanki w gaźnikach - czy dojście do śrub regulacyjnych jest możliwe bez demontażu zespołu gaźników? Czy da się to zrobić np. po zdjęciu tylko atrapy zbiornika? Bo na moje oko to bez zdjęcia gaźników to się tego nie da zrobić, ale może się mylę.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kalina
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/3


 Post Wysłany: Czw 19:59, 20 Paź 2016    Temat postu:

Roman,

- po pierwsze primo - nie reguluje się zdjętych gaźników

- po drugie primo Wink nie reguluje się mieszanki o ileś tam obrotów. Można to jedynie uznać za początkowe ustawienie i nic ponadto. Precyzyjne ustawienie umożliwi Ci np. świeczka colortune

- po tertio nie wiem jak zmiana modułu zapłonowego może wpłynąć na skład mieszanki....

Jak już tego Szwajcara chcesz "naprawić" to zacznij od dysz, krućców dolotowych i ew. kryz na wylocie.

Potem zawory, synchronizacja i mieszanka.

Wszystko jest jakie powinno czy tylko moduł wymieniłeś? Pisałem Ci już o dławieniu ale nie raczyłeś odpowiedzieć.

http://www.st1100.fora.pl/wersje-police-szwajcarska-usa-i-inne,45/szwajcar-zmiana-modulu,5491.html#89035

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Whiteroman
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Czw 22:08, 20 Paź 2016    Temat postu:

Oczywiście czytałem wszystkie odpowiedzi na moje wpisy ale sam też nie leniłem się i przeorałem całe forum i nie tylko. Znalazłem gdzieś na forum link do specyfikacji wszystkich modeli PE 1100(http://www.cmsnl.com/honda.....) i gruntownie go przejrzałem. Stąd dowiedziałem się, że mój motocykl to nie jest rodzony szwajcar tylko jakiś emigrant z Italii i to rocznik 1990 - najzwyczajniej wpisałem VIN w wyszukiwarkę i wyskoczył rocznik 1990 w wydaniu włoskim. Ale przecież jest profesjonalnie przerobiony na szwajcara -obrotomierz z czerwonym polem od 5000 obr, rurki do recyrkulacji, moduł zapł. o symbolu MT3 SW 802F gdy wszystkie modele europejskie bez ABS/TCS mają moduł o symbolu MT3 801F. Tak sobie myślę, że jakiś szwajcarski fanatyk ST1100 koniecznie chciał mieć legalnie (jak to Szwajcar) taki motocykl, kupił więc prawie nowy motocykl od Włocha, dał do profesjonalnego serwisu, tam mu go dostosowali do przepisów szwajcarskich (musiało go to nieźle kosztować swoja drogą) i zarejestrował go jako nowy pojazd (bo ja mam w dowodzie wpisany rocznik 1993). Więc pierwsze co robię to zmieniam moduł i chcę podregulować gaźnik (ale na razie tylko tą śrubę regulacyjną bo nie chcę wszystkiego rozbierać ) i chcę jeszcze w tym tygodniu sprawdzić, czy moto odzyskało moc - ktoś na forum relacjonował swoje zmagania z szwajcarem i pisał, ze po wymianie modułu motocykl był jak nowo narodzony. Mi ograniczenie na obrotach nie przeszkadzało specjalnie ale czasem brakowało "gazu" przy wyprzedzaniu na niższych biegach. Ta regulacja składu mieszanki wolnych obrotów nie jest istotna w tej chwili, nie będzie miała wpływu na prace silnika na wyższych obrotach. Czekam tylko na chwilę dobrej pogody aby wyjechać i sprawdzić skutki zmiany modułu. Uff, rozpisałem się....

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kalina
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/3


 Post Wysłany: Czw 22:33, 20 Paź 2016    Temat postu:

Kolego sympatyczny. Nie ma mieszanki wolnych obrotów. Jest po prostu mieszanka która ma wpływ na cały zakres obrotów.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Whiteroman
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pią 10:27, 21 Paź 2016    Temat postu:

Jest dysza wolnych obrotów i jest śruba regulacyjna mieszanki wolnych obrotów. I jest dysza główna odpowiadająca za podawanie mieszanki na średnich i wysokich obrotach - tu regulacja składu mieszanki zależy od stopnia otwarcia przepustnicy i od położenia iglicy związanej z przeponą gaźnika. Studiowałem te tematy przy okazji posiadania Junaka M10 r. 1962 r. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
kalina
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/3


 Post Wysłany: Pią 11:54, 21 Paź 2016    Temat postu:

I to lubię Roman Very Happy

Zgadzam się z Tobą choć nie do końca Wink

Jest dysza (a nawet dwie) wolnych obrotów ale śruba którą nazywasz "od wolnych" obrotów nie jest tylko od wolnych obrotów tylko ma wpływ na cały zakres obrotów. Dla jasności napiszę Ci więcej Wink

Kiedy motocykl pracuje na wolnych to "dysza wolna" + "powietrzna dysza wolna" (nie czepiać się nazw) podaje kanałem mieszankę do gaźnika kiedy przepustnica stoi w miejscu. Śruba o której tu rozprawiamy daje tego miksu więcej lub mniej.
Jednakże, podczas całego zakresu obrotów przez ten kanał zasysane jest paliwo. Wiadomo że jak iglica się podnosi i w ruch idzie dysza główna to dysza od wolnych i ta mieszanka regulowana śrubą traci na znaczeniu, aczkolwiek uśredniając różnicę wielkości dysz w gaźnikach w których dłubałem mogę śmiało powiedzieć że przynajmniej 10-15% mieszanki kiedy idziemy pełnym gazem jest podawane za pośrednictwem tej niepozornej śrubki.

Dlatego zdumiewa mnie jak bardzo po macoszemu moturzyści do tego podchodzą.

Nawiasem ujmując mam w jednym motocyklu tylko jeden gaźnik. Wyobraź sobie że ćwierć obrotu tej śrubeczki decyduje czy pięknie mi strzela w wydech czy nie Very Happy

To naprawdę istotna śrubka Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Whiteroman
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pią 17:31, 21 Paź 2016    Temat postu:

Właśnie. I dlatego pytałem, czy jest dostęp do tych śrub po zdjęciu atrapy zbiornika czy też trzeba dalej demontować podstawę filtra i może coś jeszcze....

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Whiteroman
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Sob 19:01, 22 Paź 2016    Temat postu:

Śpieszę donieść, że operacja odblokowania szwajcara poprzez wymianę modułu zapłonowego zakończyła się sukcesem! Dziś lekko przekroczyłem 6000 obr. na czwartym biegu i miał ochotę ciągnąć dalej, ale ja mam rozum i się nie zgodziłem : )
Na starym module nie chciał się wkręcić na więcej niż 5000 obr. - zaczynał "przebierać", nie miał ochoty dalej ciągnąć. Strach pomyśleć co będzie, gdy odłączę rurki recyrkulatora spalin! ST1100 to dobry motocykl Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Whiteroman dnia Sob 19:04, 22 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
macieja792
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Tarnów,Holandia

 Post Wysłany: Nie 6:34, 23 Paź 2016    Temat postu:

Najlepszy.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wypasik72
NOWY
NOWY


Dołączył: 26 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Koziegłowy k.Poznania

 Post Wysłany: Pon 10:22, 26 Kwi 2021    Temat postu:

Witam
Czy majstrowanie przy składzie mieszanki oczywiści za pomocą świeczki colortune rozreguluje mi synchronizację gaźników czy też nie będzie miało dużego wpływu? I kolejne pytanie czy dobrze odszukałem te śruby regulacji składu mieszanki są tuż przy komorach pływakowych- prawa strona gaźników ma je skierowane od siebie a lewa strona tuż przy sobie są skierowane łbami do siebie?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Pon 12:59, 26 Kwi 2021    Temat postu:

Skład mieszanki i synchronizacja nie mają wpływu na siebie. Jak chodzi o śrubki to są dość dobrze zaznaczone w serwisówce - najlepiej zobaczyć.
Jak nie masz serwisówki to poproś któregoś z ,,bossów" forumowych. Szybko działają i chwała im za to.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wypasik72
NOWY
NOWY


Dołączył: 26 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Koziegłowy k.Poznania

 Post Wysłany: Śro 11:29, 28 Kwi 2021    Temat postu:

Książkę- instrukcja Haynes posiadam- jeżeli to to samo to słabo tam widać gdzie te śruby są wkręcone. A jeżeli w serwisówce lepiej jest widoczne to się kłaniam bosom w pas z prośbą o nią !

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Śro 18:36, 28 Kwi 2021    Temat postu:

Zajrzyj do działu,, literatura dane techniczne

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
ran
amator postów
amator postów


Dołączył: 27 Cze 2019
Posty: 95
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: małopolskie

 Post Wysłany: Śro 18:47, 28 Kwi 2021    Temat postu:

1 i 3 cylinder są na zewnątrz a 2 i 4 naprzeciwko

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wypasik72
NOWY
NOWY


Dołączył: 26 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Koziegłowy k.Poznania

 Post Wysłany: Nie 21:46, 02 Maj 2021    Temat postu:

Dziękuję za pomoc- coś tam pogrzebałem ale łatwo nie jest dojście kiepskie a efekt mało widoczny. Moim zdaniem gaźniki chyba najlepiej porządnie wyczyścić wymienić co zużyte a śruby od składu mieszanki wykręcić tyle ile nakazują i ma działać. Poprawcie mnie jak się mylę.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
tomonsv2
junior
junior


Dołączył: 14 Mar 2024
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Slaskie

 Post Wysłany: Nie 17:16, 07 Lip 2024    Temat postu:

A gdzie są owe śrubki do synchronizacji( nie do mieszanki)?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 8:12, 08 Lip 2024    Temat postu:

[quote="Wypasik72" Moim zdaniem gaźniki chyba najlepiej porządnie wyczyścić wymienić co zużyte a śruby od składu mieszanki wykręcić tyle ile nakazują i ma działać. Poprawcie mnie jak się mylę.[/quote]

... a następnie zrobić porządną synchronizację.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » regulacja gaźników
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group