FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
różne poziomy oleju przed jazdą i po.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » różne poziomy oleju przed jazdą i po.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
NOWY
NOWY


Dołączył: 23 Lut 2022
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 13:04, 23 Lut 2022    Temat postu: różne poziomy oleju przed jazdą i po.

Witajcie przed sezonem postanowiłem wymienić olej. Zalałem nowy Motul 7100 zgodnie z normą około 3,8l, oczywiście z wymianą filtra. jakie było moje zaskoczenie jak po przejechaniu zauważyłem że w okienku jest go znacznie więcej niż powinno. Wystraszyłem się i zlałem nadmiar do górnej kreski. Potem na drugi dzień odpaliłem i co??? teraz oleju nie ma. I tak znowu dolałem odczekałem 2 godziny do górnej kreski, a następnie odpaliłem i już mnie trafiło jak zobaczyłem że oleju jest za dużo. Może ktoś miał podobne przeżycia , co może być tego przyczyną. Dodam, że kontrolę oleju robiłem po 3 godz. lub na drugi dzień.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Tomasz
NOWY
NOWY


Dołączył: 23 Lut 2022
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 10:26, 28 Mar 2022    Temat postu:

Witam ponownie, czy ktoś mi pomoże w moim problemie?
jak wcześniej pisałem postanowiłem wymienić olej w silniku, nowy Motul 7100 wlałem w ilości 3,8l. tak jak w serwisowce. Olej wlewałem na zimno, kiedy na miarce był stan pomiędzy kreskami, odpaliłem silnik i pochodził do zagrzania potem zostawiłem go na noc. Moje zdziwienie było na drugi dzień jak po 10 km jazdy i ostygnięciu olej zakrył okienko. Postanowiłem zlać nadmiar oleju i wyszło że było za dużo około 150ml. Potem znowu zrobiłem około 12 km i znowu oleju było za dużo. Proszę o podpowiedź co może być przyczyną. Dodam że olej nie jest czarny (wlałem czerwony) i jest przezroczysty, nie śmierdzi za bardzo benzyną choć jest mniej gęsty niż oryginał z butelki. POMOCY.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Whiteroman
bywalec
bywalec


Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Poznań

 Post Wysłany: Pon 16:32, 28 Mar 2022    Temat postu:

W jaki sposób mierzysz ten poziom oleju? Motocykl stoi na centralnej stopce stale w jednym poziomym miejscu? Niewielkie odchylenia od pionu dają duże różnice poziomu oleju w okienku. Gdy stoi na bocznej stopce to oleju w okienku nie widać w ogóle mimo że ilość oleju jest prawidłowa. Poza tym musisz wiedzieć, że cudów nie ma. Druga możliwość to awaria gaźników i podawanie nadmiaru paliwa - jak wygląda zużycie paliwa na 100 km? Spuść z litr tego oleju, zaznacz poziom na słoiku i zostaw na parę dni w ciepłym pomieszczeniu i zobacz ile odparowało. Chociaż wątpię aby przyczyną wzrostu poziomu oleju było niespalone paliwo.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Tomasz
NOWY
NOWY


Dołączył: 23 Lut 2022
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 11:52, 13 Kwi 2022    Temat postu:

Whiteroman napisał:
W jaki sposób mierzysz ten poziom oleju? Motocykl stoi na centralnej stopce stale w jednym poziomym miejscu? Niewielkie odchylenia od pionu dają duże różnice poziomu oleju w okienku. Gdy stoi na bocznej stopce to oleju w okienku nie widać w ogóle mimo że ilość oleju jest prawidłowa. Poza tym musisz wiedzieć, że cudów nie ma. Druga możliwość to awaria gaźników i podawanie nadmiaru paliwa - jak wygląda zużycie paliwa na 100 km? Spuść z litr tego oleju, zaznacz poziom na słoiku i zostaw na parę dni w ciepłym pomieszczeniu i zobacz ile odparowało. Chociaż wątpię aby przyczyną wzrostu poziomu oleju było niespalone paliwo.
Pozdrawiam



Motocykl stawiam zawsze w tym samym miejscu. Motocykl jest na wtrysku więc nie wiem co ma wspólnego z gaźnikami. Olej rośnie już po przejechaniu 500 metrów, nie czuć w nim paliwa, a co dziwne jak zlałem to było go około niecałe 4 litruy. Po wlaniu 3.8 jak w serwisówce znowu było OK, do czasu kiedy się nie przejechałem. Po około 500m okienko znowu zrobiło się pełne. Ktoś mówił że może to wina zaworu odmy. Może jakieś inne propozycje??????


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Robson
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 133
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Olsztyn/Nadarzyn

 Post Wysłany: Śro 14:14, 13 Kwi 2022    Temat postu:

Olej rozgrzany zwiększa swoją objętość, rozszerzalność temperaturowa oleju czy jakoś tak to się nazywa. Póki jest między kreskami max i min jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jacek666
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: Opole

 Post Wysłany: Śro 16:28, 13 Kwi 2022    Temat postu:

Tomasz napisał:
Whiteroman napisał:
W jaki sposób mierzysz ten poziom oleju? Motocykl stoi na centralnej stopce stale w jednym poziomym miejscu? Niewielkie odchylenia od pionu dają duże różnice poziomu oleju w okienku. Gdy stoi na bocznej stopce to oleju w okienku nie widać w ogóle mimo że ilość oleju jest prawidłowa. Poza tym musisz wiedzieć, że cudów nie ma. Druga możliwość to awaria gaźników i podawanie nadmiaru paliwa - jak wygląda zużycie paliwa na 100 km? Spuść z litr tego oleju, zaznacz poziom na słoiku i zostaw na parę dni w ciepłym pomieszczeniu i zobacz ile odparowało. Chociaż wątpię aby przyczyną wzrostu poziomu oleju było niespalone paliwo.
Pozdrawiam



Motocykl stawiam zawsze w tym samym miejscu. Motocykl jest na wtrysku więc nie wiem co ma wspólnego z gaźnikami. Olej rośnie już po przejechaniu 500 metrów, nie czuć w nim paliwa, a co dziwne jak zlałem to było go około niecałe 4 litruy. Po wlaniu 3.8 jak w serwisówce znowu było OK, do czasu kiedy się nie przejechałem. Po około 500m okienko znowu zrobiło się pełne. Ktoś mówił że może to wina zaworu odmy. Może jakieś inne propozycje??????

To dział techniczny ST 1100, więc co tu o wytrysku ...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » różne poziomy oleju przed jazdą i po.
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group