|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
NOWY
Dołączył: 23 Lut 2022
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:04, 23 Lut 2022 Temat postu: różne poziomy oleju przed jazdą i po. |
|
|
Witajcie przed sezonem postanowiłem wymienić olej. Zalałem nowy Motul 7100 zgodnie z normą około 3,8l, oczywiście z wymianą filtra. jakie było moje zaskoczenie jak po przejechaniu zauważyłem że w okienku jest go znacznie więcej niż powinno. Wystraszyłem się i zlałem nadmiar do górnej kreski. Potem na drugi dzień odpaliłem i co??? teraz oleju nie ma. I tak znowu dolałem odczekałem 2 godziny do górnej kreski, a następnie odpaliłem i już mnie trafiło jak zobaczyłem że oleju jest za dużo. Może ktoś miał podobne przeżycia , co może być tego przyczyną. Dodam, że kontrolę oleju robiłem po 3 godz. lub na drugi dzień.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Tomasz
NOWY
Dołączył: 23 Lut 2022
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:26, 28 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie, czy ktoś mi pomoże w moim problemie?
jak wcześniej pisałem postanowiłem wymienić olej w silniku, nowy Motul 7100 wlałem w ilości 3,8l. tak jak w serwisowce. Olej wlewałem na zimno, kiedy na miarce był stan pomiędzy kreskami, odpaliłem silnik i pochodził do zagrzania potem zostawiłem go na noc. Moje zdziwienie było na drugi dzień jak po 10 km jazdy i ostygnięciu olej zakrył okienko. Postanowiłem zlać nadmiar oleju i wyszło że było za dużo około 150ml. Potem znowu zrobiłem około 12 km i znowu oleju było za dużo. Proszę o podpowiedź co może być przyczyną. Dodam że olej nie jest czarny (wlałem czerwony) i jest przezroczysty, nie śmierdzi za bardzo benzyną choć jest mniej gęsty niż oryginał z butelki. POMOCY.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Whiteroman
bywalec
Dołączył: 04 Wrz 2016
Posty: 48
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 16:32, 28 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
W jaki sposób mierzysz ten poziom oleju? Motocykl stoi na centralnej stopce stale w jednym poziomym miejscu? Niewielkie odchylenia od pionu dają duże różnice poziomu oleju w okienku. Gdy stoi na bocznej stopce to oleju w okienku nie widać w ogóle mimo że ilość oleju jest prawidłowa. Poza tym musisz wiedzieć, że cudów nie ma. Druga możliwość to awaria gaźników i podawanie nadmiaru paliwa - jak wygląda zużycie paliwa na 100 km? Spuść z litr tego oleju, zaznacz poziom na słoiku i zostaw na parę dni w ciepłym pomieszczeniu i zobacz ile odparowało. Chociaż wątpię aby przyczyną wzrostu poziomu oleju było niespalone paliwo.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Tomasz
NOWY
Dołączył: 23 Lut 2022
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:52, 13 Kwi 2022 Temat postu: |
|
|
Whiteroman napisał: |
W jaki sposób mierzysz ten poziom oleju? Motocykl stoi na centralnej stopce stale w jednym poziomym miejscu? Niewielkie odchylenia od pionu dają duże różnice poziomu oleju w okienku. Gdy stoi na bocznej stopce to oleju w okienku nie widać w ogóle mimo że ilość oleju jest prawidłowa. Poza tym musisz wiedzieć, że cudów nie ma. Druga możliwość to awaria gaźników i podawanie nadmiaru paliwa - jak wygląda zużycie paliwa na 100 km? Spuść z litr tego oleju, zaznacz poziom na słoiku i zostaw na parę dni w ciepłym pomieszczeniu i zobacz ile odparowało. Chociaż wątpię aby przyczyną wzrostu poziomu oleju było niespalone paliwo.
Pozdrawiam |
Motocykl stawiam zawsze w tym samym miejscu. Motocykl jest na wtrysku więc nie wiem co ma wspólnego z gaźnikami. Olej rośnie już po przejechaniu 500 metrów, nie czuć w nim paliwa, a co dziwne jak zlałem to było go około niecałe 4 litruy. Po wlaniu 3.8 jak w serwisówce znowu było OK, do czasu kiedy się nie przejechałem. Po około 500m okienko znowu zrobiło się pełne. Ktoś mówił że może to wina zaworu odmy. Może jakieś inne propozycje??????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Robson
maniak postów
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 133
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn/Nadarzyn
|
Wysłany: Śro 14:14, 13 Kwi 2022 Temat postu: |
|
|
Olej rozgrzany zwiększa swoją objętość, rozszerzalność temperaturowa oleju czy jakoś tak to się nazywa. Póki jest między kreskami max i min jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacek666
uzależniony
Dołączył: 05 Maj 2018
Posty: 280
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 16:28, 13 Kwi 2022 Temat postu: |
|
|
Tomasz napisał: |
Whiteroman napisał: |
W jaki sposób mierzysz ten poziom oleju? Motocykl stoi na centralnej stopce stale w jednym poziomym miejscu? Niewielkie odchylenia od pionu dają duże różnice poziomu oleju w okienku. Gdy stoi na bocznej stopce to oleju w okienku nie widać w ogóle mimo że ilość oleju jest prawidłowa. Poza tym musisz wiedzieć, że cudów nie ma. Druga możliwość to awaria gaźników i podawanie nadmiaru paliwa - jak wygląda zużycie paliwa na 100 km? Spuść z litr tego oleju, zaznacz poziom na słoiku i zostaw na parę dni w ciepłym pomieszczeniu i zobacz ile odparowało. Chociaż wątpię aby przyczyną wzrostu poziomu oleju było niespalone paliwo.
Pozdrawiam |
Motocykl stawiam zawsze w tym samym miejscu. Motocykl jest na wtrysku więc nie wiem co ma wspólnego z gaźnikami. Olej rośnie już po przejechaniu 500 metrów, nie czuć w nim paliwa, a co dziwne jak zlałem to było go około niecałe 4 litruy. Po wlaniu 3.8 jak w serwisówce znowu było OK, do czasu kiedy się nie przejechałem. Po około 500m okienko znowu zrobiło się pełne. Ktoś mówił że może to wina zaworu odmy. Może jakieś inne propozycje?????? |
To dział techniczny ST 1100, więc co tu o wytrysku ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|