|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jacekronin
bywalec
Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice
|
Wysłany: Pon 11:42, 29 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Witaj,zaworami się nie przejmuj, najważniejsze aby znaki na wale i na kołach wałków rozrządu były zgrane i wszystko będzie jak należy. Na potwierdzenie tego zobacz tu:
https://www.youtube.com/watch?v=_uQYLeZ2Jhs
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
redtyper
NOWY
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:39, 29 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Jacekronin napisał: |
Witaj,zaworami się nie przejmuj, najważniejsze aby znaki na wale i na kołach wałków rozrządu były zgrane i wszystko będzie jak należy. Na potwierdzenie tego zobacz tu:
https://www.youtube.com/watch?v=_uQYLeZ2Jhs
Pozdrawiam. |
Dzięki za filmik.
Kurcze ustawiam wszystko na znakach i po obróceniu wałem i ustawieniu na znaku na kole pasowym wału mam o pół zęba przestawiony na znakach na kołach wałków rozrządu. Rolka oraz napinacz opryginał NSK. Pasek contitech 529
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
redtyper
NOWY
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:13, 29 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno pytanie mam, czy ustawiając lewe koło (lewe jak siedzisz na motocyklu) wałka rozrzadu na znaku i kresce na kole to czy znaki na wałku mają się wtedy pokrywać z obudową? Te poziome linie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacekronin
bywalec
Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice
|
Wysłany: Pon 23:28, 29 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Jeżeli masz przesunięcie o pół zęba na lewym i prawym kole pasowym wałków rozrządu to w sumie wychodzi jeden cały ząb,co znaczyło by że musisz skorygować pasek o jeden ząb.Zdejmij pasek jeszcze raz ustaw koła wałków zaworów lewej i prawej głowicy na znaki z obudową / nacięcie koła - wypust obudowy /, tak samo wał / kropka - wypust obudowy/.Napinacz oczywiście poluzowany,zdjęta sprężyna,pasek zaczynaj zakładać od koła pasowego na wale przyblokuj go obojętnie czym,żeby nie przeskoczył /chodzi mi o pasek/ lub niech ktoś ci pomoże,niestety tu brakuje trzeciej ręki żeby nie przeskoczył.Następnie ciasno prowadzisz przez koło pompy płynu chłodzącego na koło lewej głowicy dalej przez rolkę prowadzącą na koło prawej głowicy i dalej na napinacz, zakładasz sprężynę i dokręcasz napinacz.Na filmie jest to trochę inaczej przedstawione ale nic to nie zmienia.Jeżeli zrobisz to dokładnie wszystko musi być na 100% dobrze Ja dałem pasek Gates 5048 / 147 zębów , szer 24 mm / i wszystko było jak należy.Pytając o znaki poziome lewej głowicy i obudowę wnioskuję że masz zdjętą pokrywę zaworów i tego nie jestem w stanie powiedzieć jak powinno być bo nie pamiętam.Jednak przy wymianie rozrządu nie jest konieczne zdejmowanie pokryw i pod uwagę bierze się jedynie znaki na kołach wałków zaworowych i obudowie jak również kole pasowym wału i tyle wystarcza tak jak to jest pokazane na filmie do którego załączyłem link.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jacekronin dnia Pon 23:45, 29 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
barg
NOWY
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Czw 11:20, 22 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Poziome znaki na wałkach lewej głowicy, o których piszecie, będą się pokrywały z linią łączenia pokrywy i będą skierowane na zewnątrz, gdy na kole będzie się zgrywał znak kropki (tzw. punch mark) ze znakiem na obudowie. Jest on słabo widoczny i zaznaczony tylko wybitą na zębie kropką.
Kiedy montujemy pasek rozrządu, posługujemy się znakiem kreski (tzw index mark), na który dodatkowo wskazuje strzałka na ramieniu koła.
Zawory lewej głowicy są wtedy "wciśnięte" i znaki kresek na wałkach nie pokrywają się z linią łączenia.
(lewa głowica - patrząc w kierunku jazdy, ta z talerzykiem.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 20:27, 11 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Jako że udało mi się zakupić w fajnej cenie oryginalny napinacz i rolkę, do kompletu brakuje mi paska. Oczywiście chcę kupić Gates 5048, ale ostatnio na Allegro pojawił się pasek Gates niby dedykowany do ST1100 o kodzie producenta T325-8595-00763, oczywiście 3 razy droższy od 5048. Czy to ściema marketingowa, czy Gates zrobił coś specjalnego dla Pańci?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacekronin
bywalec
Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice
|
Wysłany: Czw 20:12, 12 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Nie bądz taki tajemniczy, jaka to fajna cena oczywiście rozumie że chodzi o nowe elementy nie używke.
Co do paska Gates wątpię ,po prostu jest to 5048,ale to jest moje zdanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 0:31, 13 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Oczywiście nowe oryginalne części Hondy, z oficjalnej dystrybucji. Napinacz rolka i sprężyna za 600PLNów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 16:35, 13 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Dostałem odpowiedź od "Gates Industrial Europe SARL – Belgium branch" W sprawie różnicy między 5048 a T325-8595-00763:
- Paski te są wykonane są z zupełnie innych materiałów, stąd różnica w cenie.
- Paski wykonane są z zupełnie innych mieszanek gumy. Przykro mi, nie udzielamy bardziej szczegółowych informacji.
- Ich konstrukcja jest dostosowana do konkretnych zastosowań, a dobór pasków powinien być dokonywany wyłącznie na podstawie katalogu, a nie wymiarów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez efish dnia Pią 16:37, 13 Gru 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 21:15, 13 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Możesz wkleić oryginalną odpowiedź?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 21:32, 13 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Wiadomość napisana przez Perzyna, Marcin <Marcin> w dniu 13.12.2019, o godz. 16:20:
Witam,
Ich konstrukcja jest dostosowana do konkretnuch zastosowań, a dobór pasków powinien być dokonywany wyłącznie na podstawie katalogu, a nie wymiarów.
Pozdrawiam,
Marcin Perzyna
13 gru 2019 16:06 Wp <maciej> napisał(a):
CAUTION: This email originated from outside of Gates. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.
A czy są dodatkowo wzmocnione, czy tylko różnią się mieszanka?
Wysłane z iPhone'a
> Wiadomość napisana przez Perzyna, Marcin <Marcin> w dniu 13.12.2019, o godz. 15:42:
>
> Witam ponownie,
>
> Paski wykonane są z zupełnie innych mieszanek gumy. Przykro mi, nie udzielamy bardziej szczegółowych informacji.
>
> Pozdrawiam/ Best regards,
>
> MARCIN PERZYNA
> District Sales Manager Poland
> Automotive Replacement
>
>
> Gates Industrial Europe SARL – Belgium branch
> Korte Keppestraat 21/51
> 9320 Erembodegem, BELGIUM
> m: +48.694.457.622
> e: [link widoczny dla zalogowanych]
> Gates.com/europe
> This e-mail message is being sent solely for use by the intended recipient(s) and may contain confidential information. Any unauthorized review, use, disclosure or distribution is prohibited. If you are not the intended recipient, please contact the sender by phone or reply by e-mail, delete the original message and destroy all copies. Thank you.
>
>
> -----Original Message-----
> From: wp.pl [mailto:maciej.cylwik@wp.pl]
> Sent: Friday, December 13, 2019 12:21 PM
> To: Perzyna, Marcin
> Subject: Re: zapytanie na stronie internetowej Gates
>
> CAUTION: This email originated from outside of Gates. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe.
>
>
> Można coś więcej się dowiedzieć o tych różnicach?
> Pozdrawiam
> Maciek
>
>> Wiadomość napisana przez Perzyna, Marcin <Marcin> w dniu 13.12.2019, o godz. 09:51:
>>
>> Witam,
>>
>> Paski te są wykonane są z zupełnie innych materiałów, stąd różnica w cenie.
>>
>> Pozdrawiam/ Best regards,
>>
>> MARCIN PERZYNA
>> District Sales Manager Poland
>> Automotive Replacement
>>
>>
>> Gates Industrial Europe SARL – Belgium branch
>> Korte Keppestraat 21/51
>> 9320 Erembodegem, BELGIUM
>> m: +48.694.457.622
>> e: [link widoczny dla zalogowanych]
>> Gates.com/europe
>> This e-mail message is being sent solely for use by the intended recipient(s) and may contain confidential information. Any unauthorized review, use, disclosure or distribution is prohibited. If you are not the intended recipient, please contact the sender by phone or reply by e-mail, delete the original message and destroy all copies. Thank you.
>>
>>
>>
>> -----Original Message-----
>> From: [link widoczny dla zalogowanych] [mailto:inforequest@gates.com]
>> Sent: woensdag 11 december 2019 21:00
>> Cc: Gates EMEA Info Request
>> Subject: Info Request from Gates Europe Site
>>
>> Fax:
>> Email: [link widoczny dla zalogowanych]
>>
>> Company:
>> Company Size:
>> Job Function:
>> Job Title:
>>
>>
>> Language: Polish
>>
>> Requesting Information About: automotive replacement products
>>
>>
>> Specifically: Dzień dobry, mam pytanie. Czym różnią się paski paski rozrządu Gates 5048 a T325-8595-00763 ? Bo parametry mają identyczne, a różnica w cenie jest trzykrotna.
>> Pozdrawiam
>> Maciej Cylwik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 21:48, 13 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Marcina Perzynę wyjebał bym z roboty za brak szacunku dla klienta. Tacy menadżerowie u mnie trawę koszą
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 23:43, 13 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Wyczytałem na forum ST w stanach, że jeden kolega miał obydwa paski w ręku. Różnica była w wyprofilowaniu zęba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 14:25, 14 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
To akurat bzdet. Jeden i drugi pasek ze specyfikacji ma chodzić na tych samych kołach. Może być tak że ktoś porównał pasek używany do nowego.
Kupuj ten pasek i tyle. Pasek jaki by nie był będzie chodził aby był świeży i chodził po sprawnych rolkach. Nie ma co z tego robić techniki rakietowej.
PS. mógłbym się założyć że 99% użytkowników st1100 nie dotykając rozrządu prędzej motocykl sprzeda albo odstawi na emeryturę niż doświadczy jakiejkolwiek awarii rozrządu
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 16:50, 14 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Zamówię obydwa i sprawdzę organoleptycznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 19:34, 14 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
Dziś dojechał mi pasek 5048 wiec już mam obydwa, wiec mogę coś już napisać czym różni się od T325-8595-00763. Piersza zasadnicza różnica to mieszanka gum z których pasek jest wykonany, są zupełnie inne. Druga różnica to waga, 5048 waży 187 gram zaś T325-8595-00763 160 gram. Inna też z wyglądu jest plecionka czyli ten drut który zatopiony jest w gumie. T325-8595-00763 jest bardziej elastyczny. Grubość paska, jak i grubość i rozstaw zębów są identyczne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 23:04, 14 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
Ten sam producent?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Sob 0:48, 15 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
A może inaczej - czy możecie się pochwalić ile km nakręciliście już na paskach "dedykowanych" do ascony/kadeta za ok. 50zł?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 10:51, 15 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Ten sam producent? |
Tak, obydwa Gates. Ja zakładam T325-8595-00763, ale z ciekawości zamówiłem sobie 5048 dla porównania, bo nigdzie nie znalazłem konkretnego porównania. Widać że paski wychodzą z tej samej formy, ale tak jak mi pisał pan Marcin, jest użyta zupełnie inna mieszanka gum. Sam pasek 5048 założony do naszych ST będzie działać, ale na jak długo, trudno stwierdzić. Honda przewiduje wyminę paska po 150 tyś km, w Oplach wymiana następuje po 60 tyś. Czy ten pasek tyle wytrzyma w silniku motocyklowym, nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez efish dnia Sob 18:11, 15 Lut 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Stan
stały bywalec
Dołączył: 05 Lut 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:56, 22 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
efish napisał: |
Oczywiście nowe oryginalne części Hondy, z oficjalnej dystrybucji. Napinacz rolka i sprężyna za 600PLNów. |
Gdzie taka cena ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 10:21, 02 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Stan napisał: |
efish napisał: |
Oczywiście nowe oryginalne części Hondy, z oficjalnej dystrybucji. Napinacz rolka i sprężyna za 600PLNów. |
Gdzie taka cena ? |
Sklep Enduro7, w przyszłym tygodniu zabieram się za wymianę rozrządu. Mam napinacz, sprężynę, rolkę i pasek. Czy będę potrzebował jeszcze czegoś, np. uszczelek ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Stan
stały bywalec
Dołączył: 05 Lut 2020
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:43, 02 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Pompa wody / zestaw naprzwczy pompy wody - najprawdopodobniej, poza tym warto jak już jest na wierzchu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ronin78
junior
Dołączył: 02 Paź 2019
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:35, 04 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Stan, niekoniecznie, moim zdaniem nie ma tu uniwersalnej "porady" bo dla przykładu u mnie ST jest na wymianie rozrządu (81kkm, 93') i pompa wody jest w stanie wzorowym, pasek też... do wymiany mam dwie rolki (łącznie 850 pln HONDA) do tego włoże nowy pasek Gates 5048 i np. u mnie chłodnica - bo wyszło, że nie za bogata i lepiej wymienić jak jest ku temu okazja. Także każdy przypadek jest indywidualny i dopiero po rozebraniu można stwierdzić co kupić i co wymienić. Ja podejrzewam że być może niedawno ktoś zmienił pasek i pompę wody, a zostawił roki bo były wtedy "zjadliwe" i dlatego tak to u mnie wyszło, mój motocykl zjechał z Holandii więc nie znam historii poza tym, że był jeden właściciel. Co do dyskusji nt. paska Ascony 1.6D oczywiście każdy zrobi jak zechce, moim zdaniem, jeśli wytrzymuje on moment obrotowy diesla w samochodzie to z benzynowym motocyklem sobie spokojnie poradzi, kolega efish je zważył i akurat "dieslowski" wazy więcej co jak dla mnie jest na plus.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ronin78 dnia Pią 14:41, 06 Mar 2020, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
efish
stały bywalec
Dołączył: 15 Sie 2018
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 22:15, 13 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
Pacjent po zabiegu, rozrząd wymieniony. Pompa wody w stanie dobrym, nie kwalifikuje się do regeneracji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
prawdziwy pies
maniak postów
Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: Śro 12:36, 18 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
U mnie zaczęła lecieć 2k od wymiany rozrządu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 14:37, 18 Mar 2020 Temat postu: |
|
|
efish napisał: |
Pacjent po zabiegu, rozrząd wymieniony. Pompa wody w stanie dobrym, nie kwalifikuje się do regeneracji. |
Wymiana pompy przy rozrządzie, to podstawa. Bez względu na jej optyczny wygląd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jacekronin
bywalec
Dołączył: 09 Lis 2018
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie,Żywiec,Pietzykowice
|
Wysłany: Pon 16:35, 13 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Witam,trochę mnie nie było na forum i w między czasie zmieniłem dwuślada, udało mi się go odkupić od salonu OPLA oczywiście używany,ale do sedna sprawy.Jako że w ksiąrzce serwisowej był wpis " wymiana kompletnego rozrządu " oczywiście na pasku nie powstrzymałem się od zadania pytania w serwisie,ile można przjechac na takim rozrządzie,odpowiedz padła jednoznacznie i zdecydowanie 120 000 km lub wymiana co 5 lat ze względu właśnie na pasek.Bardzo chętnie zapoznam się z waszymi opiniami.Piszę to ze wzgledu na zastosowanie u mnie przy wymianie rozrządu paska Gates 5048 od OPLA.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Patrykk
NOWY
Dołączył: 04 Lut 2021
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 11:42, 05 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
Witam serdecznie. Jestem nowy na forum jednak na "przywitalnie" przyjdzie jeszcze czas bo zakup hondy planuje dopiero na wiosne.
Chcialbym zapytac Kolegow ktorzy juz zmienili pasek na Gatesa - jak tam Wasze maszyny? Zadnych problemow po wymianie?
Dodatkowo wymienilem korespondencje z 2 serwisami Hondy czym chcialbym sie z Wami podzielic:
Witam serdecznie. Chciałbym dowiedzieć się jaką żywotność paska rozrządu w latach przewiduje Honda w przypadku modelu st1100? Mam możliwość zakupu motocykla z 2001 roku z przebiegiem 98 tys km. Znalazłem w instrukcji obsługi informacje o konieczności inspekcji przy 100 tys km i wymiany przy przebiegu około 150 tys km jednak nie było informacji o wieku takiego paska. Dodatkowo, czy przy przebiegu 100 tys km konieczna jest również wymiana napinacza, rolki i pompy cieczy chłodzącej? W instrukcji obsługi nie znalazłem takich informacji a jedynie "inspekcja paska przy 100 tys km wymiana przy 150 tys km" bez informacji o wieku paska ani o napinaczu rolce czy pompie. Jeśli to możliwe, prosiłbym o taką informację oraz czy jest dostępny i ile kosztuje zestaw rozrządu do tego motocykla. Dziękuję i pozdrawiam
Patryk Kulesza
Odp1
Szanowny Panie,
Honda w przypadku paska rozrządu w tym modelu przewiduje jego inspekcję co 100 tys. km i wymianę co 150 tys. km. Producent nie podaje interwału czasowego, jedynie kilometrażowy. Jeżeli podczas inspekcji stwierdzone zostaną pęknięcia, uszkodzenia, zalanie olejem lub płynem chłodniczym to należy go wymienić.
Również w przypadku podzespołów układu chłodzenia oraz napinaczy producent nie przewiduje ich wymiany podczas tej operacji. Jednakowoż, warto to zrobić w przypadku tak wiekowego motocykla chyba, że te podzespoły wykazują oznaki zużycia, wtedy wymiana jest konieczna.
Z poważaniem
Odp 2
Dzień dobry. Najprawdopodobniej korzystamy z tej samej instrukcji i to co możemy z niej wyczytać jest bardzo zbliżone. Inspekcja po 100 tys. zawiera spr.wszelakich pęknięć i uszkodzeń oraz zanieczyszczeń paska, jeśli wszystko jest OK. to przy przebiegu 150 tys. należy go wymienić. Ja osobiście wymieniłbym razem z rolką napinającą i pośrednią. Ceny tych części
- pasek 356 zł
- rolka napinająca 627 zł
- koło pośrednie 418 zł
części dostępne, czas oczekiwania ok 2-3 dni. Wszystkie ceny brutto. Pozdr. MCS serwis
Czyli rozumiem z tego ze wymiana rolek i napinacza jest "sugerowana" a o pompie wody nie mowi sie w ogole. Z drugiej strony na zagranicznym forum wyczytalem ze uzytkownicy czy to w PE czy w goldwingu wymieniaja tylko i wylacznie pasek i jezdza i jezdza i jezdza...
Moze moje myslenie jest bledne ale rzeczywiscie czy przy przebiegu 100-150k km jest sens zmieniac rolki jesli nie daja objawow? Rozumiem ze silnik motocyklowy kreci sie wyzej i zachodza inne przeciazenia ale uzyte czesci zwlaszcza w starej hondzie zapewne sa tez odpowiednio bardziej wytrzymale. Pisze to w kontekscie planowanego zakupu PE 2001 abs cbs tc z przebiegiem 97k km (pewniak). Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 13:52, 05 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
Inspekcja wszystko Ci powie. Pasek z racji na wiek, bym tak czy owak wymienił. Były już przypadki, że przy zbliżonym przebiegu strzelały paski. Z drugiej strony, znałem przypadek, że pasek miał ponad 180 tys km i kolega jeździł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Patrykk
NOWY
Dołączył: 04 Lut 2021
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 23:12, 05 Lut 2021 Temat postu: |
|
|
Czy ktos po wymianie paska na Gates po przejechaniu jakichs wiekszych przebiegow moglby sie pochwalic czy wszystko ok z maszyna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|