FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Silnik co to za rurki?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » Silnik co to za rurki?
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Sob 12:30, 20 Paź 2007    Temat postu: Silnik co to za rurki?

Na naszym pierwszym eSTeciakowym spotkaniu zauważyłem,że niektóre ST 1100 mają w głowicy,tuż nad łączeniem z kolektorami wydechowymi ,jakieś chromowane rurki.Mój Aeroplan jest z 1991 roku.Mam oryginalną książkę serwisową , i nigdzie nic takiego nie ma.Jest tylko ślad na odlewie głowicy,że coś tam powinno byc Shocked .Jeżeli coś wiecie w tym temacie ,to proszę o odpowiedż na forum.Pzdr

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Sob 15:16, 20 Paź 2007    Temat postu: Co to za rurki?

Goguś, mam teraz maszynkę na dużym przeglądzie i pytałem w serwisie co to jest. Okazuje się, że tymi rurkami są doprowadzone spaliny do dopadenia czy jakoś tak. Chodzi o ekologię. Bez tego - czyli tak jak Ty masz - spaliny mają gorsze parametry, ale za to podobno kilka koni jest mocniejszy.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Sob 16:36, 20 Paź 2007    Temat postu:

Witaj GSG ! Dzięki za info.A już myślałem ,że mam jakąś wersję dla ubogich :D Ja też muszę podłubac przy furze,chociaż mam nadzieję że niedługo zmienię na nowszy.Oczywiście ST 1100.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
granadziarz
junior
junior


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 12:50, 12 Lis 2007    Temat postu:

tak w skrócie jest to układ recyrkulacji spalin

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lem
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzesko

 Post Wysłany: Czw 10:29, 15 Lis 2007    Temat postu:

Grandziarz, rozwiń proszę "recyrkulacji spalin", a dokładniej co to komu robi? Pozdrawiam LEM 8)

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Czw 15:12, 15 Lis 2007    Temat postu:

Lem na Googlach masz szereg artykułów, tu dwa z nich:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lem
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzesko

 Post Wysłany: Nie 11:47, 18 Lis 2007    Temat postu:

Dziękuję serdecznie Garret za podesłanie linków. Chciałem również żeby trochę uaktywnić na forum kolegów przyczajonych a ty tak od razu z grubej technicznej rury recyrkulacyjnej. Pozdrawiam. LEM Laughing

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Garret
Administrator
Administrator


Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Nie 14:09, 18 Lis 2007    Temat postu:

Holender nie pomyślałem, że taki miałeś w tym cel, ale mam nadzieję, że nie czujesz się dotknięty Embarassed
Faktycznie towarzystwo uśpione na dobre, a może wszystko zostało już tu powiedziane lub raczej (napisane) Question


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Nie 19:02, 18 Lis 2007    Temat postu:

"Faktycznie towarzystwo uśpione na dobre, a może wszystko zostało już tu powiedziane lub raczej (napisane)"
eeeeeee tam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Pon 8:53, 19 Lis 2007    Temat postu: ST

Jakie tam towarzystwo uśpione? :wink: Ja tu zaglądam prawie codziennie.Ale jak nic nie piszecie-to nie odpisuję,co najwyżej oglądam załączone linki.Moja fura już na kołkach.Trzymam ją w pracy,i jak nie mam co robic,to rozbieram,czyszczę ,smaruję i składam.Robię to od lat i dobrze na tym wychodze.Jak powymieniam wszystko co trzeba ,to sprawdzam luzy,klocki,płyny,ładuję baterię itp.Póżniej całe lato leję paliwko i ganiam ,gdzie oczy poniosą :D .Teraz czekam na wypłate,bo mam zamówiony amor tylny,bo mój ostatnio wyzionął resztki oleju Confused .Acha,muszę dokończyc oklejanie kuferków od środka ładną wykładzinką,bo ten plastik jest obleśny.Bliżej wiosny zostawiam regulację zaworów.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Pon 12:06, 19 Lis 2007    Temat postu:

No właśnie. Odpowiedziałem na pytanie Grandziarza i sam jemu zadałem pytanie, a tu zero kontaktu. Goguś, ja przed sniegami (bo u mnie 15 cm śniegu) dałem do dużego przeglądu moto, bo tak mi zaleca zawsze serwis Hondy - aby nie stał przez zimę ze starym olejem, który zawiera dużo niekorzystnych związków szkodzących wewnętrznym elementom silnika. Teraz to tylko sobie patrzę na niego, upiększam i skręca mnie, że nie mieszkam np w Hiszpanii albo Italii. Tak poza wszystkim, to zachecam wszystkich do pisania na innych forach i wyszukiwania oraz zapraszania ludzi z ST do nas. Chociaż oczywiście nie tylko z ST, byleby nie byli to maruderzy :D

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Norbi
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Pon 19:47, 19 Lis 2007    Temat postu: Re: ST

Goguś napisał:
.Bliżej wiosny zostawiam regulację zaworów.


Jaki przebieg ma Twoje moto ?
Bo zwykle przy przebiegu 120 tys zawory sie sprawdza i w wiekszosci nie wymagana jest jakakolwiek ingerencja - dlatego moze wcale nie musisz tego robic - szkoda ze nie mieszkasz blizej - chetnie bym odstawil moje moto do kogos kto lubi tak sobie czasem dlubnac w wolnej chwili


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Pon 22:12, 19 Lis 2007    Temat postu: st

Norbi napisał :Jaki przebieg ma Twoje moto ?
Hmmmm,licznikowo 102 000 ale sam wiesz,jak to jest z licznikami... Confused Przynajmniej niech gośc sprawdzi,bo coś chyba cyka.A co do dłubania,to przy Twojej furce też bym podłubał , jak by była bliżej :D Prawdę mówiąc to bardzo lubię (zboczenie zawodowe-w pracy naprawiam autobusy)


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Pon 23:10, 19 Lis 2007    Temat postu:

Goguś a jakie autobusy naprawiasz? Mój kolega jest elektronikiem i naprawia MAN-y. Dobry jest, jeździ po całej Polsce.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Goguś
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Płock

 Post Wysłany: Wto 15:07, 20 Lis 2007    Temat postu: gsg

GSG napisał:Goguś a jakie autobusy naprawiasz? Mamy Autosany,Jelcze,DABy,MANy,Volvo,Setry,Scanie ,Sanosy i Otoyole.Więcej info na stronie Galeria Płockich Autobusów -PKS Płock.Wyślę Ci fotkę z pracy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
GSG
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Katowice

 Post Wysłany: Wto 15:33, 20 Lis 2007    Temat postu:

aaaa PKS! No to macie tam różne maszyny, myślałem że w serwisie autobusów jednej marki pracujesz. On robi same MAN-y w autoryzowanym serwisie w tym często niestety autobusy, bo mają tam chyba jakieś stale pojawiajace się usterki.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Norbi
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Staszów

 Post Wysłany: Wto 21:26, 20 Lis 2007    Temat postu: Re: st

Goguś napisał:
Norbi napisał :Jaki przebieg ma Twoje moto ?
Hmmmm,licznikowo 102 000 ale sam wiesz,jak to jest z licznikami... Confused Przynajmniej niech gośc sprawdzi,bo coś chyba cyka.A co do dłubania,to przy Twojej furce też bym podłubał , jak by była bliżej :D


Hmmm - u mnie 98 tys i cykania nie stwierdzono - to samo z amorkiem - dziala calkiem dobrze - chyba faktycznie Twoj troche wiecej moze miec nakrecone - chociaz niekoniecznie. Duzo zalezy jednak od warunkow w jakich ktos jezdzil, jak dbal itp...

Moze to kwestia oleju - ja aktualnie mam wlanego Motula 10W40 i jest ok


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
stanley.mie
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Mielec

 Post Wysłany: Nie 17:08, 16 Lis 2008    Temat postu:

Temat stary-myślę o dopalaniu spalin(rurki przy głowicy),ale zbiorę to wszystko do kupy. Mam wersję szwajcarską i to ona jako jedyna posiada układ dopalania spalin. STek 1100 do końca nie doczekał się katalizatora więc przy pomocy owych "rurek" dostarczane jest świeże powietrze do kolektora wyd. i tym sposobem już poza cylindrem dochodzi do "dopalenia" resztek paliwa pozostałego w spalinach. Kosztuje to kilka KM i można to zdemontowac, ale kanały należy zaślepic. W praktyce większy wpływ na osiągi ma masa kierowcy i nie polecam poprawiania po hondzie. Drugim sposobem na emisję było obniżone czerwone pole na obrotomierzu. Bardzo popularne w motocyklach na rynek szwajcarski. O ile w ST1100 był to zabieg czysto psychologiczny(właściwe czerwone nadal ok.8000obr)o tyle w np.BMW K100 montowano komputer z innymi mapami(wtrysk,zapłon)co powodowało wcześniejsze odcięcie zapłonu czyli mniejszą moc ale i spalanie. Ale sie rozpisałem! To tyle w temacie. A ja swojej panci nie kręcę wysoko poza sytuacjami awaryjnymi. Równa jazda bez hamowania przed byle czym. To lubię!

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
karlosrr
NOWY
NOWY


Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: wlkp

 Post Wysłany: Sob 18:48, 23 Lip 2011    Temat postu:

witam ,mam do kolegi pytanie bo robie troche przy st-kach mam 4 swoje i trafil mi sie szwajcar i jest wykastrowany tj ma o 24 kw mniej jak orginal,masz moze info jak odzyskac pelna moc,dziekuje pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Sob 21:01, 23 Lip 2011    Temat postu:

stanley.mie napisał:
Temat stary-myślę o dopalaniu spalin(rurki przy głowicy),ale zbiorę to wszystko do kupy. Mam wersję szwajcarską i to ona jako jedyna posiada układ dopalania spalin. STek 1100 do końca nie doczekał się katalizatora więc przy pomocy owych "rurek" dostarczane jest świeże powietrze do kolektora wyd. i tym sposobem już poza cylindrem dochodzi do "dopalenia" resztek paliwa pozostałego w spalinach. Kosztuje to kilka KM i można to zdemontowac, ale kanały należy zaślepic. W praktyce większy wpływ na osiągi ma masa kierowcy i nie polecam poprawiania po hondzie. Drugim sposobem na emisję było obniżone czerwone pole na obrotomierzu. Bardzo popularne w motocyklach na rynek szwajcarski. O ile w ST1100 był to zabieg czysto psychologiczny(właściwe czerwone nadal ok.8000obr)o tyle w np.BMW K100 montowano komputer z innymi mapami(wtrysk,zapłon)co powodowało wcześniejsze odcięcie zapłonu czyli mniejszą moc ale i spalanie. Ale sie rozpisałem! To tyle w temacie. A ja swojej panci nie kręcę wysoko poza sytuacjami awaryjnymi. Równa jazda bez hamowania przed byle czym. To lubię!


Koledzy dawno na forum się nie pokazywali.
Może się pojawią.
Na pewno trzeba zaślepić układ recyrkulacji spalin.
Nie jestem tylko pewien, czy trzeba wymieniać dysze Question
Ten temat jest chyba bardziej rozwiniety w innym miejscu na forum tylko trzeba poszukać.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pią 21:03, 02 Wrz 2011    Temat postu:

karlosrr napisał:
witam ,mam do kolegi pytanie bo robie troche przy st-kach mam 4 swoje i trafil mi sie szwajcar i jest wykastrowany tj ma o 24 kw mniej jak orginal,masz moze info jak odzyskac pelna moc,dziekuje pozdrawiam

mój szwajcar w dowodzie też ma za mało KW (53KW) ale czy to prawda?
Rozpędza się do ponad 200km/h więc może coś się komuś pomyliło...?
Były słabsze wersję ST???


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » Silnik co to za rurki?
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group