Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czaban3
junior
Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:03, 20 Lis 2016 Temat postu: SPRZĘGŁO może ktoś podpowie |
|
|
Witam wszystkich kolegów i proszę o podpowiedz w sprawie sprzegła
kupiłem PANCIE przed sezonem i już odrazu podczas pierwszych przejażdzek zauważyłem że sprzęgło w moim motorze "bierze" na samym końcu. Powiedziałem o tym fakcie mojemu mechanikowi przejechał się i nic niepokojącego nie zauważył zaproponował i tak zrobiliśmy wymiane płynu
sprzęgło dalej "brało" na końcu i tak przejeździłem cały sezon z braku czasu tylko 8500 km ale troche po górach w czechach z pełnym załadunkiem trochę po autostradach i trochę w koło komina i nigdy nie ŚLIZGNĘŁO sprzegło nie miałem problemu z ruszemiem i zmianą biegów
i zwracam sie z pytaniem 1/ czy w waszych motorach też sprzęgło bierze na końcu 2/ czy to oznaka że sprzęgło się mimo wszystko kończy 3/ czy ktoś z kolegów miał podobne obiawy i co z tym zrobił 4/ jakie są koszty wymiany sprzęgła
dodam że moja pancia jest jeszcze nastolatką 2000r przebieg 112000km pozdrawiam i proszę o rzeczowe wypowiedzi i proszę o szacunek do siebie na tym forum pozdrawiam CZABAN [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
KrzysiekJw
maniak postów
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Nie 19:10, 20 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Mam podobnie u siebie, sprzęgło bierze wysoko, pytałem o to kolegów tutaj na forum, niestety pozostało mi to pytanie bez odpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 20:13, 20 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Jeżeli bierze od połowy w górę, to jest ok. Gorzej, jeżeli bierze od samego dołu, bo to objaw skończonego sprzęgła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
czaban3
junior
Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:09, 22 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Witam kolegów wiem i sam tak czasem mam że nie chce mi się pisać ale ponawiam prośbę w sprawie sprzęgła; chyba wśród nas motocyklistów są fachowcy ( prócz mnie) którzy doglądają swoje pancie i je naprawiają to może coś mądrego podpowiedzą w sprawie sprzęgła
Jeszcze raz z góry dziękuje za sensowne podpowiedzi i pozdrawiam czaban
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Śro 21:34, 23 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Jak Ci "wysoko" bierze tzn, że pompa dobrze daje
gorzej gdyby Ci nie chciało wysprzęglić przy mocnym nacisku
jeśli Ci tylko niekomfortowo (możliwe przy mniejszej dłoni) to wymień dźwignię na taką z regulacją (nie wiem jak w Twojej paneuropie ale w moich nie było regulacji na dźwigni sprzęgła)
pasuje z tego co pamiętam chyba np. od VFR-ki (lub innych Hond z taką pompą sprzęgła)
co do kosztów wymiany to zależy co chcesz wymieniać
najczęściej wymienia się tarcze zostawiając przekładki (oczywiście po ich weryfikacji - czy nie są przegrzane i czy są proste)
sprężyny radzę wymienić na fabryczne - akcesoryjne zazwyczaj są twardsze co czuć na dźwigni
tarcze jak widzę w larssonie to w detalu 315zł, przekładki 200zł i sprężyny ok. 50zł
roboty nie ma z tym dużo
jeśli Ci się nie śliznęło to w ogóle bym nie zaglądał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konrad1f dnia Śro 22:21, 23 Lis 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Śro 22:15, 23 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Jeżeli bierze od połowy w górę, to jest ok. Gorzej, jeżeli bierze od samego dołu, bo to objaw skończonego sprzęgła. |
Czy ja wiem? W takim wypadku (tym drugim przez Ciebie przedstawionym) stawiałbym na problemy ze sterowaniem sprzęgłem - tzn. zapowietrzony układ, stary płyn, stary gumowy, puchnący przewód sprzęgłowy, przepuszczająca pompa. Przecież analogicznie do sterowania heblami - jak zużywają się klocki to nie zmienia się punkt "łapania" - pompa sama dobiera sobie płynu a jego poziom obniża się w zbiorniczku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Czw 6:12, 24 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Coś w tym jest. Jeśli objawy są "dziwne" lub jakieś takie, niejednoznaczne to można a nawet trzeba by sprawdzić wszystkie części układu. Może się bowiem okazać, że przyczyn jest więcej niż jedna. Moto ma już swoje lata a sprzęgło, przynajmniej w moim przypadku, tyra okrutnie. Śmigam sporo na sprzęgle. Tak właściwie to moja druga manetka mocy i należy się spodziewać, że coś nie wytrzyma. A za wiele w tym układzie części składowych nie ma. Dźwignia z pompą, przewód, siłownik i tarcze. To na tyle ważny układ motocykla, ze może trzeba pokusić się o remont całości??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Czw 16:48, 24 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Tyle, że w przypadku Czabana nic dziwnego się nie dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
KrzysiekJw
maniak postów
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Sob 16:55, 26 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Wszystko działa tylko że przez biorące wysoko sprzęgło źle się rusza z miejsca. Efekt jest taki jak w aucie ze sterowaniem sprzęgła na linkę że pedał szedł w górę. Tylko że w przypadku sterowania hydraulicznie wszystko powinno być kompensowane przez płyn jak kolega wyżej napisał. A tak nie jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Nie 13:39, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
KrzysiekJw napisał: |
Wszystko działa tylko że przez biorące wysoko sprzęgło źle się rusza z miejsca. Efekt jest taki jak w aucie ze sterowaniem sprzęgła na linkę że pedał szedł w górę. Tylko że w przypadku sterowania hydraulicznie wszystko powinno być kompensowane przez płyn jak kolega wyżej napisał. A tak nie jest. |
Nie mogę się zgodzić - po prostu to niemożliwe. dźwignia nie może iść "w górę"/oddalać się od kierownicy ponieważ wraca do swojego położenia wynikającego z konstrukcji dźwigni i jej mocowania oraz maksymalnego "wyjścia" tłoczka z pompy. Może ewentualnie nie odbić do końca gdy tłoczek w pompie się przyciera i nie wyjedzie do końca.
jeśli jest za daleko - proponuję jak wyżej napisałem - zastosować dźwignię z regulacją
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konrad1f dnia Nie 13:40, 27 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
KrzysiekJw
maniak postów
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Nie 20:27, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Może nie rozumiemy się, nie napisałem że dźwignia się oddala, tylko że jest efekt taki że sprzęgło bierze jak już dźwignia pokona połowę drogi od położenia max wcisnięte do położenia spoczynkowego. Wynikałoby z tego że po prostu sprzęgło jest już zużyte, ale właśnie ten efekt daje się odczuć przy sprzęgłach sterowanych mechanicznie, w przypadku hydrauliki powinno to być kompensowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Nie 21:24, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Nie 22:05, 27 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
KrzysiekJw napisał: |
Może nie rozumiemy się, nie napisałem że dźwignia się oddala, tylko że jest efekt taki że sprzęgło bierze jak już dźwignia pokona połowę drogi od położenia max wcisnięte do położenia spoczynkowego. Wynikałoby z tego że po prostu sprzęgło jest już zużyte, ale właśnie ten efekt daje się odczuć przy sprzęgłach sterowanych mechanicznie, w przypadku hydrauliki powinno to być kompensowane. |
Mylisz się i to bardzo. Wyżej napisałem, że jak bierze powyżej połowy, to nie ma się czym martwić. Problem by był, jak by brało od samego dołu.
Nie ma też znaczenia, czy jest sterowane linką czy hydraulicznie. Wbrew temu co piszesz, oba sterowania są mechaniczne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Pon 11:40, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
ale sterowanie linką trzeba kompensować ręcznie samemu na regulacji - natomiast sterowanie hydrauliczne kompensuje się samo dobierając płyny ze zbiorniczka i to miał na myśli Krzysiek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
czaban3
junior
Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:42, 30 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Witam jeszcze raz wszystkich i dziękuje za cenne uwagi i podpowiedzi w sprawie sprzęgła w moim moto i muszę się podzielić małym doświadczeniem .Pomysł wczoraj przyszedł do głowy i mając na uwadze wasze cenne podpowiedzi że jak sprzęgło bierze od połowy w górę to ok więc poszedłem do garażu zmierzyłem ile cm otwiera/zamyka sprzęgło i postawiłem moto na centralnych wrzuciłem bieg i dokładnie w połowie koło zaczeło się kręcić czyli jak już wcześniej koledzy opisywali jeśli od połowy w górę to wszystko ok i tego będę się trzymał jeszcze raz dziękuje za cenne uwagi pozdrawiam czaban
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
LWfilip
wyjadacz
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie nad Wisłą
|
Wysłany: Śro 21:15, 30 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Jak ja lubię takie szcześliwe zakończenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez LWfilip dnia Czw 10:38, 01 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 21:23, 30 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
czaban3 napisał: |
Witam jeszcze raz wszystkich i dziękuje za cenne uwagi i podpowiedzi w sprawie sprzęgła w moim moto i muszę się podzielić małym doświadczeniem .Pomysł wczoraj przyszedł do głowy i mając na uwadze wasze cenne podpowiedzi że jak sprzęgło bierze od połowy w górę to ok więc poszedłem do garażu zmierzyłem ile cm otwiera/zamyka sprzęgło i postawiłem moto na centralnych wrzuciłem bieg i dokładnie w połowie koło zaczeło się kręcić czyli jak już wcześniej koledzy opisywali jeśli od połowy w górę to wszystko ok i tego będę się trzymał jeszcze raz dziękuje za cenne uwagi pozdrawiam czaban |
Nie ma za co
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
KrzysiekJw
maniak postów
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Czw 6:37, 01 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
jerzyk napisał: |
Mylisz się i to bardzo. Wyżej napisałem, że jak bierze powyżej połowy, to nie ma się czym martwić. Problem by był, jak by brało od samego dołu.
Nie ma też znaczenia, czy jest sterowane linką czy hydraulicznie. Wbrew temu co piszesz, oba sterowania są mechaniczne |
Nie będę się spierał, jednak jak napisałem powyżej - użytkowanie motocykla w takim stanie jest utrudnione. Posadz kogoś kto jeździ na moto z działajacym normalnie sprzęgłem - odstawi Ci kangura albo będzie długo ruszał - bo popuszcza manetkę a nic się nie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|