|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 9:39, 12 Gru 2009 Temat postu: Świece " Iridium" ... |
|
|
Można takowe znaleśc na Allegro.Mam pytanie-czy ktoś z Was stosuje Z reklamy firmy NGK(nie cierpię reklam), i załączonego filmiku na You tubie,wynika że są lepsze.A ponieważ nigdy nie sugeruję się reklamą, dlatego to pytanie... Są droższe o około 20 zł sztuka od standardów NGK...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Goguś dnia Sob 9:41, 12 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Sob 20:45, 12 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Cześć. Na forum NTV na podstawie instrukcji użytkownika stwierdza się, ze świece irydowe mogą chodzić dwa nawet trzy sezony. W przypadku NTV cena jest trzy razy wyższa ale wymiana czterech ( po dwie na cylinder) świec to droga przez mękę. Bardzo czasochłonna ( trzeba zdemontować wszystkie osłony) i ciężko wkręcić świece dlatego niektórzy użytkownicy decydują się na irydowe.
Nie wiem tylko czy w ST jest tak samo mam na myśli żywotność świec.
Może nie zastąpiony Marlboro coś wie więcej.
Pozdrawiam.
Waldek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Michał
wymiatacz
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Otwock
|
Wysłany: Nie 8:53, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Moja Pancia śmiga na świecach irydowych od czerwca 2008. Nic się nie dzieje i myślę, że następny sezon też obejdzie się bez wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
zibi69
bywalec
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: Śro 13:04, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Skorpionwr napisał: |
Cześć. Na forum NTV na podstawie instrukcji użytkownika stwierdza się, ze świece irydowe mogą chodzić dwa nawet trzy sezony. ...Pozdrawiam.Waldek |
Jestem zainteresowany świecami NGK CR8EHIX-9 (IRIDIUM).
Pytania mam dwa:
1. czy rzeczywiście są tak trwałe? 2-3 sezony to nie jest zbyt precyzyjne określenie - ja w poprzedni sezon zajeździłem komplet nowych opon=27 tys. km. Czy wytrzymają 50 tys. km?
2. czy cena 50 zł/szt. + przesyłka (59-63zł) to dużo czy mało? może ktoś ma tańsze "źródełko"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 15:52, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dużo zależy od stanu silnika.Jak bierze olej to mogą zdechnąć wcześniej... Ja staram się wymieniać co roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 21:15, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Hm, czy jest sens? Podobnie jak dyskusja o wyższości świat wielkanocnych, nad innymi. Ponoć dają lepszą iskrę, są trwalsze, (tak naprawdę nie wiem co autor miał na myśli, bo niedogrzane padają szybciej i nie są już do regeneracji) . Moim zdaniem, nie warto. Ja na zwykłych, NGK zrobiłem ok 50kkm i mam nadzieję, jeszcze zrobić drugie tyle. Tak naprawdę, żywot świec, zależy od stanu silnika. Żadna cudowna świeca, nie jest w stanie poprawić jego żywotności. No, chyba, że to jest świeca radziecka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Śro 22:25, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, temat rzeka.
Ja swoją STefcię kupiłem w 2007 i od razu zamierzałem zmienić świece - wiadomo.
Kupiłem zwykłe. Okazało się, że w motorze mam irydy Wymieniłem na nowe zakupione i po 5 kkm wymieniłem na stare-irydowe. Zwykłe wożę na zapas.
Można powiedzieć, że zrobiły (irydowe) ok. 40 kkm i myślę, że jeszcze pojeżdżą co nie oznacza, że w ST "zwykłe" polatają mniej. STefcia, to naprawdę oszczędny motocykl.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Czw 13:00, 09 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Robson
maniak postów
Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 133
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn/Nadarzyn
|
Wysłany: Czw 7:41, 09 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
W przypadku Steka 1,3 różnicę zwykłe-irydy czuć tylko jednorazowo w portfelu. Za to w gaźnikowej Devilce obroty po odpaleniu na zimnym wyraźnie szybciej się stabilizowały i nie dławiła się po ruszeniu.
Do Steka mam też założony filtr powietrza K&N - kolejny temat rzeka. Po zmianie zauważyłem tylko nieznaczną różnicę w reakcji silnika na dodanie gazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Czw 21:53, 09 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Iryda temat rzeka - jak każdy temat którego nie można sprawdzić organoleptycznie w warunkach domowych ................ Fakty- świeca irydowa została stworzona z myślą ,,o nowoczesnych silnikach samochodowych ,,( przystosowanych do spalania ubogich mieszanek ) , głównie chodzi o to , że gdy mieszanka jest bardzo uboga energia potrzebna do wytworzenia iskry potrzebna bardzo duża i z tego też powodu wysiadały cewki , a zastosowanie świec tradycyjnych - gdzie iskra ,,szła po obwodzie i w różnych kierunkach,, powodowało zwiększoną toksyczność spalin , i spadek mocy ........................i gdy już taką świecę irydową zrobiono okazało się ,że iskra jest ściślej precyzyjna i przewidywalna co w konsekwencji pozwoliło na jeszcze nowsze (precyzyjniejsze konstrukcje i dawkowanie paliwa- w konsekwencji pozwoliło z tej samej pojemności uzyskać ,,większą moc i czystsze spaliny,,)
Mit- świeca irydowa podnosi moc - nie jest to prawdą----------- jak wyżej opisałem świeca irydowa pozwala lepiej spalić mieszankę i wykorzystać to co daje konkretny silnik a tym samym powinno to być widoczne w zużyciu paliwa i żywotności świecy..............i tu kolejny mit - z tą żywotnością - otóż żywotność jest większa , ale przy zachowaniu określonych tzn , właściwy stan tech . silnika i w miarę ,, ubogie mieszanki ,, - dlatego tak łatwo ,,utopić świecę irydową ( zwłaszcza nową nie wygrzaną ) w silnikach gaźnikowych , gdzie przy rozruchu zaciągamy ssanie .........................
Można by jeszcze wiele pisać -tylko czy jest sens ----------
Fakt jest taki ,że przy odpowiednim zachowaniu świeca irydowa zaowocuje dłuższą żywotnością , niezawodnością kulturą pracy jednostki i oszczędnością w paliwie i serwisie -------------- najlepiej widać to w najnowszych samochodach zasilanych LPG ----------- albo gdy ma się hamownie pod nosem.
Osobiście na wszystkich pojazdach benz , mam świece irydowe i nie zawsze zgodne z tym co katalog podaje ( zdarza się,że świece irydowe ,,żyją dłużej ,, niż kolejne nowe edycje katalogów , gdzie nanoszone są jakieś nowe poprawki - często ,,samo życie ,, weryfikuje się szybciej...........)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez samad dnia Pią 20:35, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|