Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BombaNs
junior
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Śro 19:40, 18 Lut 2015 Temat postu: Uszczelniacze zaworowe |
|
|
Siemanko,
mam zamiary wymienić uszczelniacze zaworowe w Panci i nie wiem jakie kupić. Wszystkie wystawione na allegro nie podają żadnych wymiarów, ani tego czy są inne na zawory ssące i wydechowe. Macie może wymiary uszczelniaczy? Lub konkretny komplet który zastosowaliście w swoim moto?
Za wszelkie info będę wdzięczny.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 21:22, 18 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Uszczelniacze są takie same, bez znaczenia czy to zawór wydechowy czy ssący.
Dlaczego chcesz wymieniać uszczelniacze? Je, wymienia się przy okazji wymiany zaworów. W każdym razie wtedy, keidy mamy zdjęte głowice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
BombaNs
junior
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Czw 0:02, 19 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Chce je wymienić, bo Pancia lubi walnąć na niebiesko przy odpalaniu. Głowic nie zrzucam. Przydałyby się tylko wymiary uszczelniaczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 0:13, 19 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
BombaNs napisał: |
..... Przydałyby się tylko wymiary uszczelniaczy. |
Na Allegro są dedykowana do st1100 więc nie ma problemu, chyba, że chcesz kupić zamienniki
PS. Te na allegro są pewnie zamiennikami, więc taniej się nie kupi
Z serwisu będzie drożej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Czw 0:19, 19 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 0:16, 19 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Bez sensu. Roboty dużo, efekt mizerny a nagar na trzonkach zaworów i tak szybko je uszkodzi. Wymiar jest jeden. poszukaj w serwisuwce. Urbaś chyba w innym temacie, podesłał link.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
BombaNs
junior
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Czw 0:36, 19 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Dedykowane znalazłem nawet za 7 zł/szt. Tylko, że firma "Athena" nic mi nie mówi. Wolałbym dobrać po wymiarach z czegoś znanego.
Szukałem w serwisówce ale, nie udało mi się znaleźć. Roboty za dużo nie ma, poza tym fajnie jest podłubać w długie, nudne, zimowe wieczory
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 9:49, 19 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Kup oryginalne w hondzie. potem nam opisz cały proces wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Czw 21:17, 19 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Też radzę kupić oryginalne. Cena nie różniąca się znacznie od zmiennika,a jak nie będzie poprawy po wymianie-to masz pewność,że dymienie nie było spowodowane przez uszczelniacze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
BombaNs
junior
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Czw 22:10, 19 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
No i tu się zaczynają schody... Wszędzie tylko zamienniki i mało znanych firm. A wymiarów dalej nie znam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
-waldi-
stały bywalec
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Pią 0:21, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
BombaNs
junior
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Pią 1:12, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za link teraz to cena mnie zabiła :D 48 zł razy 16 zaworów :D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 8:04, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Zapytaj tu; [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Pią 10:58, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
BombaNs napisał: |
Dzięki za link teraz to cena mnie zabiła :D 48 zł razy 16 zaworów :D |
Sprawdziłem w servisie Hondy. Faktycznie oryginał po 48 zł za szt!!
Firma Athena produkuje uszczelki do silników od stu lat! są sprawdzone i ogólnie stosowane. Jest to marka sprawdzona na rynku motoryzacyjnym. Ich cena jest realna!!!
Wygłupiłem się z porównaniem ceny org.i zamiennika. Sorki BombaNs. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof Kędzior dnia Pią 11:01, 20 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Felek
zasłuzony
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gubin
|
Wysłany: Pią 20:24, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Mam założone na lagach uszczelniacze firmy Athena, już drugi rok i nie mam zastrzeżeń. Uszczelniacze zaworów można wymieniać bez zdejmowania głowicy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Felek dnia Pią 20:28, 20 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
BombaNs
junior
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Czw 18:13, 12 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Biorąc się do wymiany uszczelniaczy należy zrobić/kupić narzędzie do wciskania sprężyn zaworowych. Pierwsze co zrobiłem to odkręciłem pokrywę zaworów, oznaczyłem rozrząd - zgodnie ze zdjęciem każdy z wałków miał osobny znak (najbezpieczniej z ustawieniem paska na znaki aby było się do czego odnieść). Przy okazji warto sprawdzić luzy zaworowe.
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie ściągnąłem półpanewki i wałki
[link widoczny dla zalogowanych]
Zrobiłem "precyzyjne pomiary" rozstawu szpilek na których miałem oprzeć podstawę narzedzia wraz z prowadnicami dla przystawki do wciskania, oraz średnicę talerzyka sprężyny decyzja o stworzeniu narzędzia wynikała z tego że wszystkie dostępne dla mnie narzędzia nie były stworzone do tak małych średnic talerzyków i sprężyn, dodatkowo ważna była stabilność. Potrzebny był też wężyk doprowadzający ciśnienie do cylindra co by zawór nie wpadł do środka. elastyczny wężyk hamulcowy, kawałek świecy żarowej i szybkozłączka do sprężarki dały radę
Podłączenie ciśnienia najlepiej zrobić z reduktorem na stałe (wrazie jak delikatnie schodzi aby od razu ze zbiornika sprężarki było dopompowywane - ja ustawiałem ciśnienie około 0,3 bara tyle wystarczyło)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Przystawka tuleja ( ja użyłem tulei z gwintem m10), gwintowana śruba m10 (z podtoczeniem na długości 10 mm na fi 6), płaskownik z dwoma otworami (otwory fi 8) na prowadnice/podpory, no i „dzwoneczek” – pierścień z podtoczeniem który wciska spręzynę, dwa kawałki prętów i specjalnie wykonana podkładka z otworem
[link widoczny dla zalogowanych]
Po złożeniu wszystkiego do kupy sciągnałem pojedyńcze szklanki wraz z płytkami zaworowymi i wciskałem zawory (aby zabezpieczenie puściło zawór delikatnie należało punknąć w śrubę). Wyciągałem zabezpieczenia za pomocą śrubokręta z magnesikiem lub pęsety, puszczałem i wyciągałem sprężynę wraz z talerzykiem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uszczelniacze ściągane przy pomocy szczypiec chirurgicznych, a zakładane przy pomocy klucza nasadowego 7. Uszczelniacz przy zakładaniu powinien wskoczyć (czasami słychać było "klik").
Założenie sprężyny, talerzyka, wciśnięcie całości założenie zabezpieczeń i puszczenie ścisku, tu trzeba robić to uważnie aby zabezpieczenie wskoczyło na swoje miejsce. Założyć Szklankę i przejść dalej
Polecam włożyć kawałek czystej szmaty w ujście oleju z klawiatury, bo jak zabezpieczenie wpadnie... to można przy okazji zrobić wszystko czego się nie chciało
Polecam zabezpieczyć się też w kilka browarów :D
Składanie rozrządu w dokładnie odwrotnej kolejności, ze zwróceniem szczególnej uwagi na ustawienie rozrządu. Jeżeli nie potrafisz złożyć rozrządu na znaki, to się za to lepiej nie brać!
Pozdro
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez BombaNs dnia Czw 18:15, 12 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 18:31, 12 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
A ile browarów wypiłeś jak to pisałeś
Taki długi wywód musiał Cię kosztować energii
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Czw 21:58, 12 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
BombaNs
junior
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Pią 0:58, 13 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Wiem, wiem :D nie brzmi to zbyt literacko i spójnie ale (o dziwo) podczas pisania nie wypiłem ani jednego browara ;P
Mimo wszystko mam nadzieję, że komuś się przyda i zrozumie moją myśl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 7:37, 13 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Super opis. Może się komuś przydać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Pią 9:10, 13 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
BombaNs - spoko - opis ,,językiem,, zrozumiałym nawet dla osób , które nic z mechaniką wspólnego nie mają ---- super przyrząd pozwalający na bezstresową pracę przy zaworach - jak by tak były pisane książki typu ,,zrób to sam,, to by mechanicy poszli z torbami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
BombaNs
junior
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: Pią 12:48, 13 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Starałem się to prosto opisać Przyrząd stabilny! Chociaż, jakbym miał go robić jeszcze raz byłby troszeczkę inny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|