FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
wymiana płynu hydraulcznego w sprzęgle
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » wymiana płynu hydraulcznego w sprzęgle
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sławek
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Nie 19:50, 05 Kwi 2009    Temat postu: wymiana płynu hydraulcznego w sprzęgle

mam pytanie , gdzie szukać odpowietrznika w układzie hydraulicznym sterującym sprzęgło. chciałem wymienić płyn i nie wiem gdzie szukać, jakie owiewki odkręcić zeby sie dostać do odpowietrznika siłownika od sprzęgła, ktoś może mi podpowie. Pozdrawiam !

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Czarli
junior
junior


Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 16:02, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Zobacz pod chłodnicą w dolnej cześci silnika przez wloty tzw ''pługa''tam na korpusie będzie widać siłownik odpowietrznik powinien być tez widoczny,sprawdż mogę sie mylić Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
abrams
junior
junior


Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Kraśnik

 Post Wysłany: Pon 16:48, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Odpowietrznika szukaj na pokrywie sprzęgła pod chłodnicą. Wymiana jest prosta. Najpierw odessij strzukawką płyn z pojemnika przy klamce, następnie wszystko dokładnie wytrzyj o oczyść, po tym zalej nowy płyn, Na odpowietrznik na dole nałóż wężyk który będzie odprowadzał stary płyn po poluzowaniu odpowietrznika. Następnie pompujesz klamkę wciskasz i poluzowujesz odpowietrznik aż klampa wpadnie, póżniej dokręcasz i znowu, aż do czystego płynu, uważaj na stan płynu na górze żeby nie zassać powietrza. 10 min roboty - może opisałem to jak dla laika ale może komuś się to przyda. Najprościej znaleźć po przewodzie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sławek
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Pon 19:16, 06 Kwi 2009    Temat postu:

Dziekuję za pomoc, faktycznie teraz znalazłem. Technicznie wiem jak wymienić , nie mogłem tylko znaleść odpowietrznika, bo silnik w Pance jest bardzo osłoniety i jest problem coś znaleść, a jestem początkującym Panem Europy, wcześniej jeździłem VT 1100 tam wszystko było na wiżchu. Wymieniam wszystkie płyny w mojej ST-ce w sprzęgle też, widać zresztą przez wziernik że jest już ciemny.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sobas
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie /kuj-pom

 Post Wysłany: Pon 11:27, 19 Lip 2010    Temat postu:

A czy w ST1300 odpowietrznik jest w tym samym miejscu??

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pon 13:01, 19 Lip 2010    Temat postu:

Przy St1300 odpowietrznik jest poniżej lewego gmola w jego tylnej części. W zasadzie bez demontażu lewej strony nie bardzo jest dojście.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sławek
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zelów

 Post Wysłany: Wto 6:31, 20 Lip 2010    Temat postu:

Mnie się udało bez zdejmowania plastików , nie było dużego problemu - średnio inteligentny szympans da radę - ha ha

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez sławek dnia Wto 6:32, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Wto 7:47, 20 Lip 2010    Temat postu:

Ja mając plastiki zdjęte skorzystałem z okazji. Wydawało mi się, że plastiki przeszkadzają bardziej.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
sobas
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Świecie /kuj-pom

 Post Wysłany: Śro 8:34, 21 Lip 2010    Temat postu:

Dzięki bardzo za podpowiedź.
Wg. mnie bez odkręcenia czegokolwiek dojścia do odpowietrznika nie ma, bo go nawet nie widać. Zdjęcie osłony gmola też nic nie daje ,bo zasłania zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego.
Ja odkręciłem cztery śruby oraz kołek od lewego pługa, trochę go odgiąłem w dół i wtedy sprawa stała się łatwiejsza.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dzik
junior
junior


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Czw 20:11, 25 Sie 2011    Temat postu:

Mam problem z odpowieterzeniem sprzęgla..... zaczne od początku:

Cieklo z wysprzeglika oraz nie dzialal poprawnie wiec kupilem zestaw naprawczy.... wymienilem czesci wysprzeglika na nowe ( oring,uszczelka,sprezyna) oraz dalem nowa uszczelke pod wysprzeglik.No i teraz nie moge za nic odpowietrzyc tj.pompka zapowietrzyla sie w 100% nawet przy pompowaniu nie daje cisnienia przez weżyk doprowadzjacy do wysprzeglika, klamka miekka.
Ma moze ktos jakies rady , pompowalem dzis z 40min jednoczesnie odkrecajac i zakrecajac odpowietrznik i NIC


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
stilgar75
bywalec
bywalec


Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Gorzów Wlkp.

 Post Wysłany: Czw 20:20, 25 Sie 2011    Temat postu:

miałem podobny problem, spróbuj najpierw delikatnie naciskać klamkę sprzęgła , dosłownie po kilka milimetrów, spod tłoczka powinny iść bąbelki powietrza. Dopiero kiedy znikną przeprowadź właściwe odpowietrzanie .

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 20:26, 25 Sie 2011    Temat postu:

Możesz też, przez odpowietrznik, wstrzykiwać, strzykawką płyn, aż wyjdzie w zbiorniczku . Zanim to jednak zrobisz, sprawdź poprawność montażu zestawu naprawczego. Wszystkie uszczelki i oringi, należy montować, po uprzednim zanurzeniu w płynie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szkielek1
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Czw 20:57, 25 Sie 2011    Temat postu:

a jest gdzieś schemat jak mają być zamontowane te gumki w wysprzęgliku? no i czy podczas wstrzykiwania od dołu płynu nie uszkodzi się pompy sprzęgła ? ja już w innych motorach kiedyś miałem taki sam problem z pompą hamulcową, taki sam objaw. a byłem u dzika dzisiaj i faktycznie nie reaguje wcale i nawet jak minimalnie i delikatnie się wciska to nie widać żeby bąbelki uchodziły do góry.
mam nadzieje Dziku że następne 40 minut będzie skuteczne!!!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
r.urbanski
.
.


Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Sieradz

 Post Wysłany: Czw 22:46, 25 Sie 2011    Temat postu:

szkielek1 napisał:
a jest gdzieś schemat jak mają być zamontowane te gumki w wysprzęgliku?

Jak nie macie serwisówki w wersji książkowej to przeanalizujcie wercję elektroniczną:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ikar
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: SD

 Post Wysłany: Pią 5:26, 26 Sie 2011    Temat postu:

r.urbanski napisał:
szkielek1 napisał:
a jest gdzieś schemat jak mają być zamontowane te gumki w wysprzęgliku?

Jak nie macie serwisówki w wersji książkowej to przeanalizujcie wercję elektroniczną:
[link widoczny dla zalogowanych]

A ma ktoś wersje do 1300 ? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dzik
junior
junior


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Brzeg

 Post Wysłany: Pią 21:48, 26 Sie 2011    Temat postu:

Dobrrra zrobione... nie życze nikomu gdy zapowietrzy sie uklad w 100% ale znam forumowicza mirekm71 ktory jest mechanikiem od urodzenia Wink i dal rade.
Odpowietrzenie udało sie poprzez odkrecenie sruby lączącej wysprzeglik z pompka i pompowanie az do momemtu oposzczenia powietrza wraz z płynem.
Zestaw naprawczy skladajacy sie ze sprezynki,duzej uszczelki i malego oringu wymienia sie instynktownie w tym ze duza uszczelka ma miec rowek skierowany do srodka tłoczka.
To na tyle... dzieki za pomoc mirekm71 i szkielek1


Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
lev
maniak postów
maniak postów


Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Warmia

 Post Wysłany: Sob 18:04, 22 Lut 2014    Temat postu:

sławek napisał:
Mnie się udało bez zdejmowania plastików , nie było dużego problemu - średnio inteligentny szympans da radę - ha ha


Masz racje trzeba tylko odkrecic lewy pług i dojście do odpowietrznika jest idealne.
Wlasnie dziś po sezonie stwierdziłem ze zapowietrzył mi się układ i musialem odpowietrzać bo nie dalo się znaleźć luzu.

Jeszcze raz dzięki za podpowiedz
Oczywiście mowa o ST1300


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lev dnia Sob 18:06, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
szakal
bywalec
bywalec


Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: JASIEŃ / STRZELCE KRAJ.

 Post Wysłany: Nie 17:17, 22 Cze 2014    Temat postu:

A powiedzcie mi koledzy czy stary płyn w zbiorniczku tj. czarny , przepalony może by przyczyną tego że przy zmianie biegów ( nie ważne jakie obroty ) słychać zgrzytniecie

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Nie 20:35, 22 Cze 2014    Temat postu:

Widocznie masz ,, dobry,, olej w silniku,,....................

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1100 / Silnik » wymiana płynu hydraulcznego w sprzęgle
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group