Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sławek
uzależniony
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zelów
|
Wysłany: Nie 19:50, 05 Kwi 2009 Temat postu: wymiana płynu hydraulcznego w sprzęgle |
|
|
mam pytanie , gdzie szukać odpowietrznika w układzie hydraulicznym sterującym sprzęgło. chciałem wymienić płyn i nie wiem gdzie szukać, jakie owiewki odkręcić zeby sie dostać do odpowietrznika siłownika od sprzęgła, ktoś może mi podpowie. Pozdrawiam !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Czarli
junior
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:02, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Zobacz pod chłodnicą w dolnej cześci silnika przez wloty tzw ''pługa''tam na korpusie będzie widać siłownik odpowietrznik powinien być tez widoczny,sprawdż mogę sie mylić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
abrams
junior
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: Pon 16:48, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Odpowietrznika szukaj na pokrywie sprzęgła pod chłodnicą. Wymiana jest prosta. Najpierw odessij strzukawką płyn z pojemnika przy klamce, następnie wszystko dokładnie wytrzyj o oczyść, po tym zalej nowy płyn, Na odpowietrznik na dole nałóż wężyk który będzie odprowadzał stary płyn po poluzowaniu odpowietrznika. Następnie pompujesz klamkę wciskasz i poluzowujesz odpowietrznik aż klampa wpadnie, póżniej dokręcasz i znowu, aż do czystego płynu, uważaj na stan płynu na górze żeby nie zassać powietrza. 10 min roboty - może opisałem to jak dla laika ale może komuś się to przyda. Najprościej znaleźć po przewodzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sławek
uzależniony
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zelów
|
Wysłany: Pon 19:16, 06 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Dziekuję za pomoc, faktycznie teraz znalazłem. Technicznie wiem jak wymienić , nie mogłem tylko znaleść odpowietrznika, bo silnik w Pance jest bardzo osłoniety i jest problem coś znaleść, a jestem początkującym Panem Europy, wcześniej jeździłem VT 1100 tam wszystko było na wiżchu. Wymieniam wszystkie płyny w mojej ST-ce w sprzęgle też, widać zresztą przez wziernik że jest już ciemny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sobas
stały bywalec
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie /kuj-pom
|
Wysłany: Pon 11:27, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
A czy w ST1300 odpowietrznik jest w tym samym miejscu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Pon 13:01, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Przy St1300 odpowietrznik jest poniżej lewego gmola w jego tylnej części. W zasadzie bez demontażu lewej strony nie bardzo jest dojście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sławek
uzależniony
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zelów
|
Wysłany: Wto 6:31, 20 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Mnie się udało bez zdejmowania plastików , nie było dużego problemu - średnio inteligentny szympans da radę - ha ha
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez sławek dnia Wto 6:32, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Wto 7:47, 20 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mając plastiki zdjęte skorzystałem z okazji. Wydawało mi się, że plastiki przeszkadzają bardziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
sobas
stały bywalec
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świecie /kuj-pom
|
Wysłany: Śro 8:34, 21 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki bardzo za podpowiedź.
Wg. mnie bez odkręcenia czegokolwiek dojścia do odpowietrznika nie ma, bo go nawet nie widać. Zdjęcie osłony gmola też nic nie daje ,bo zasłania zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego.
Ja odkręciłem cztery śruby oraz kołek od lewego pługa, trochę go odgiąłem w dół i wtedy sprawa stała się łatwiejsza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dzik
junior
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Czw 20:11, 25 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Mam problem z odpowieterzeniem sprzęgla..... zaczne od początku:
Cieklo z wysprzeglika oraz nie dzialal poprawnie wiec kupilem zestaw naprawczy.... wymienilem czesci wysprzeglika na nowe ( oring,uszczelka,sprezyna) oraz dalem nowa uszczelke pod wysprzeglik.No i teraz nie moge za nic odpowietrzyc tj.pompka zapowietrzyla sie w 100% nawet przy pompowaniu nie daje cisnienia przez weżyk doprowadzjacy do wysprzeglika, klamka miekka.
Ma moze ktos jakies rady , pompowalem dzis z 40min jednoczesnie odkrecajac i zakrecajac odpowietrznik i NIC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
stilgar75
bywalec
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Czw 20:20, 25 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
miałem podobny problem, spróbuj najpierw delikatnie naciskać klamkę sprzęgła , dosłownie po kilka milimetrów, spod tłoczka powinny iść bąbelki powietrza. Dopiero kiedy znikną przeprowadź właściwe odpowietrzanie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Czw 20:26, 25 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Możesz też, przez odpowietrznik, wstrzykiwać, strzykawką płyn, aż wyjdzie w zbiorniczku . Zanim to jednak zrobisz, sprawdź poprawność montażu zestawu naprawczego. Wszystkie uszczelki i oringi, należy montować, po uprzednim zanurzeniu w płynie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
szkielek1
maniak postów
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Czw 20:57, 25 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
a jest gdzieś schemat jak mają być zamontowane te gumki w wysprzęgliku? no i czy podczas wstrzykiwania od dołu płynu nie uszkodzi się pompy sprzęgła ? ja już w innych motorach kiedyś miałem taki sam problem z pompą hamulcową, taki sam objaw. a byłem u dzika dzisiaj i faktycznie nie reaguje wcale i nawet jak minimalnie i delikatnie się wciska to nie widać żeby bąbelki uchodziły do góry.
mam nadzieje Dziku że następne 40 minut będzie skuteczne!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 22:46, 25 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
szkielek1 napisał: |
a jest gdzieś schemat jak mają być zamontowane te gumki w wysprzęgliku? |
Jak nie macie serwisówki w wersji książkowej to przeanalizujcie wercję elektroniczną:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Ikar
uzależniony
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SD
|
Wysłany: Pią 5:26, 26 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
r.urbanski napisał: |
szkielek1 napisał: |
a jest gdzieś schemat jak mają być zamontowane te gumki w wysprzęgliku? |
Jak nie macie serwisówki w wersji książkowej to przeanalizujcie wercję elektroniczną:
[link widoczny dla zalogowanych] |
A ma ktoś wersje do 1300 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dzik
junior
Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Pią 21:48, 26 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Dobrrra zrobione... nie życze nikomu gdy zapowietrzy sie uklad w 100% ale znam forumowicza mirekm71 ktory jest mechanikiem od urodzenia i dal rade.
Odpowietrzenie udało sie poprzez odkrecenie sruby lączącej wysprzeglik z pompka i pompowanie az do momemtu oposzczenia powietrza wraz z płynem.
Zestaw naprawczy skladajacy sie ze sprezynki,duzej uszczelki i malego oringu wymienia sie instynktownie w tym ze duza uszczelka ma miec rowek skierowany do srodka tłoczka.
To na tyle... dzieki za pomoc mirekm71 i szkielek1
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
lev
maniak postów
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 18:04, 22 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
sławek napisał: |
Mnie się udało bez zdejmowania plastików , nie było dużego problemu - średnio inteligentny szympans da radę - ha ha |
Masz racje trzeba tylko odkrecic lewy pług i dojście do odpowietrznika jest idealne.
Wlasnie dziś po sezonie stwierdziłem ze zapowietrzył mi się układ i musialem odpowietrzać bo nie dalo się znaleźć luzu.
Jeszcze raz dzięki za podpowiedz
Oczywiście mowa o ST1300
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lev dnia Sob 18:06, 22 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
szakal
bywalec
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: JASIEŃ / STRZELCE KRAJ.
|
Wysłany: Nie 17:17, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
A powiedzcie mi koledzy czy stary płyn w zbiorniczku tj. czarny , przepalony może by przyczyną tego że przy zmianie biegów ( nie ważne jakie obroty ) słychać zgrzytniecie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Nie 20:35, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Widocznie masz ,, dobry,, olej w silniku,,....................
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|