|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Pią 21:30, 18 Mar 2011 Temat postu: Wymiana sprzęgła |
|
|
Materiały:
Tarcze sprzęgłowe - 10szt z tego 2 powinny być inne od pozostałych (pierwsza i ostatnia)
Przekładki metalowe - 9szt
Sprężyny - 5szt
Może być potrzebna dodatkowo uszczelka pod pokrywę sprzęgła oraz uszczelniacz olejowy do tej pokrywy.
Na początek ściągamy osłonę dolną i boczne , następnie prawego gmola, osłobę wydechu oraz wydech z prawej strony (tu może być troche ciężko, bo pewnie nikt go od lat nie odkręcał)
[link widoczny dla zalogowanych]
Warto przykręcać wykręcane śrubki od razu na ich miejsce, łatwiej później będzie wszystko poskładać.
Następnie zlewamy olej z silnika i odkręcamy tłoczek wyciskający sprzęgło (nie trzeba zlewać płynu, sam nie wyleci o ile nie będziemy wciskać klamki)
Odkręcamy pokrywę sprzęgła ostrożnie podważając ją w kilku miejscach tak żeby nie uszkodzić uszczelki, jak sie uda to będzie mogła zostać. Ja od razu kupiłem nową i wymieniłem mimo że starej nie uszkodziłem.
I mamy taki widok:
[link widoczny dla zalogowanych]
Odkręcamy śrubki po kilka obrotów na krzyż, podobnie jak dokręca się koła w samochodzie.
Następnie odginamy zabezpieczenie na nakrętce zaznaczone na zdjęciu
[link widoczny dla zalogowanych]
I teraz będzie mały problem aby odkręcić tą nakrętkę. Honda proponuje wykonać sobie taką blokadę z 2 płaskowników skręconych po środku i zagiętych na końcach w kształcie litery "L", skręcone na zasadzie kombinerek wkłada się między trzpienie prowadzące sprężyny a kluczem nasadowym odkręca nakrętkę.
Ja wykorzystałem do tego dużą wkrętarkę udarową i poszło lekko bez żadnych blokad.
I mamy wszystko rozebrane
[link widoczny dla zalogowanych]
Te 2 podkładki występują podobno tylko w rocznikach 90 i 91, więc nie każdy je ma.
W razie potrzeby tak wygląda ich prawidłowe położenie
[link widoczny dla zalogowanych]
Gdyby wyleciała nam ta podkładka
[link widoczny dla zalogowanych]
to ma być zamontowana płaską stroną do środka a takim delikatnym stożkiem na zewnątrz.
Przed montażem tarcze sprzęgłowe należy namoczyć w oleju
Jedni mówią że tylko oprzesmarować, inni żeby pływały w nim przez 12 a nawet 24godz. Jak się nam nigdzie nie spieszy to zostawmy je dla spokoju ducha na dobę
Montaż:
Tarczki zakładamy na przemian z przekładkami tak aby tarcza była pierwsza i ostatnia. Składamy tak aby znaczki na talerzach się zgadzały:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nakrętkę z zabezpieczeniem teoretycznie należy dokręcić kluczem dynamometrycznym z siłą 110Nm. Ja dokręciłem wkrętarką tak aby stare zagięcie zgadzało się z zamkiem na wałku i oczywiście zaginamy je na nowo.
Sprężyny dokręcamy też po trochę na przemian ale z wyczuciem, żeby nie urwać szpilki. Ja urwałem jedną, na szczęście dało się ją łatwo wykręcić.
Wkładamy trzpień wyciskający i ewentualnie wymieniamy uszczelnienie w deklu.
Uszczelkę pokrywy czy to starą czy nową warto przemarować delikatnie smarem.
Przykręcamy pokrywę równiez z wyczuciem oraz tłoczek. i można już sprawdzić czy działa (oczywiście po zalaniu silnika olejem)
Przy dalszym montażu śrubki od kolektora wydechowego zaznaczone na pierwszym zdjęciu należy również przykręcać kluczem dynamometrycznym: najpierw przykręcamy po jednej z siłą 10Nm, później drugie z siłą 17Nm i dociągamy pierwsze również do 17Nm
Na koniec jeszcze wymiary:
Sprężyny:
- nowe - 43.0mm
- minimum serwisowe - 40,0mm
Tarcze złożone razem z przekładkami:
- nowe - 54,72 do 55,72mm
- minimum serwisowe - 54,20mm
Warto sprawdzić sobie te wymiary na nowych częsciach, żeby później niespodzianki nie było i ponownego rozbierania (jak w moim przypadku )
Życzę miłej pracy, nie jest to taka trudna robota, da się ją spokojnie w jeden - dwa dni zrobić samemu.
Post został pochwalony 5 razy
Ostatnio zmieniony przez ErneST dnia Pią 21:37, 18 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pią 22:30, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Super poglądowa lekcja
"Te 2 podkładki występują podobno tylko w rocznikach 90 i 91, więc nie każdy je ma.
W razie potrzeby tak wygląda ich prawidłowe położenie"
Rysunek nie do końca odzwierciedla realizm.
Ścięcie lewej podkładki (wg instr.) styka się z tyłu z płaską powierzchnią prawej podkładki;
Całość ukierunkowana w stronę jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez r.urbanski dnia Sob 0:03, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
voniu
wyjadacz
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 485
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Antonin k. Ostrowa Wlkp
|
Wysłany: Pią 23:59, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Cholewka - taką poradę to koniecznie trzeba powiesić, by nie zaginęła. BRAWO!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Sob 8:22, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
r.urbanski napisał: |
Super poglądowa lekcja
Rysunek nie do końca odzwierciedla realizm.
Ścięcie lewej podkładki (wg instr.) styka się z tyłu z płaską powierzchnią prawej podkładki;
Całość ukierunkowana w stronę jazdy. |
Mój rysunek jest przekrojem
Niebieskie to nazwany przeze mnie "talerz" sprzęgła (jest jakaś fachowa nazwa na to?)
Fioletowa to płaska podkładka
Zielona to skośna podkładka
Na to przychodzi tarczka sprzęgła która ma większą średnicę od podkładek i dopiero przekładka dotyka tych podkładek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Sob 12:18, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam 10 tarcz jednakowej srednicy i grubosci. Jedynie dwie maja wyciecia na co drugim wystepku tym zewnetrznym. Poza tym nie roznia sie niczym. Mysle, ze moze oryginaly tylko czyms sie roznily.
Edit:
Te dwie z wycieciami sa ciensze o ok 0,3 mm i sa to tarcze zewnetrzne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mirekm71 dnia Śro 5:00, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Sob 16:35, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
W poniedziałek powinienem mieć te 2 oryginalne to dam znać czym się różnią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Sob 17:47, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
A to ja jestem nietryb. Na podkladke przychodzi tarcza, ktora ma wieksza srednica od podkladki a ja przeczytalem, ze wieksza od innych tarcz. Rano bylo to siedze i mysle? Jak to wspolpracuja tarcze wieksze z mniejszymi???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Sob 18:06, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Tarczki mają większą śrdnicę wewnętrzną od przekładek i tych 2 podkładek, to widać na 4 zdjęciu, na przekładce jest ślad po tarczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzysztof Kędzior
stary wyjadacz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 1147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Wto 18:37, 23 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Za długo zwlekałem żeby do WAS dołączyć ! Gdybym poznał opinie i rady doświadczonych w "boju" kolegów forumowiczów-to wiele cennego czasu i nerwów bym zaoszczędził!!! Gratuluję wiedzy, wytrwałości i dzięki za dobre rady.które są wyczerpująco opisane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|