Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Czw 0:07, 30 Gru 2010 Temat postu: zerwany pasek rozrządu w st1100 |
|
|
czy ktoś z Was miał już taki motyw w st1100
czego mogę się spodziewać?
pogięte zawory? uszkodzone tłoki? uszkodzona gładź cylindra? może coś jeszcze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Goguś
stary wymiatacz
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock
|
Wysłany: Czw 15:25, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Trzeba rozebrać i zobaczyć. Może wcześniej ściął się klin na kole napędzającym pasek rozrządu i silnik ocalał? Oby... Ja tak miałem przy Renault Scenic 1.9 dci. Jeżeli to nie to,to pewnie zawory poszły.Jak sie któryś urwał to może tłok i korba rozwalone.Trudno tak na odległość...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
r.urbanski
.
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 2246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Czw 17:17, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Silnik jest "kolizyjny" i przy okazji sam się zastanawiam nad wymianą paska.
Co prawda moja Pancia ma przebieg tylko 25 tkm, ale pasek ma 10 lat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Czw 20:50, 30 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
to może jeszcze raz od początku
kto się spotkał OSOBIŚCIE z zerwanym paskiem rozrządu w motocyklu HONDA ST1100 (tylko i wyłącznie w takim motocyklu!!!!)
jakie konkretnie były szkody?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Smarek111
bywalec
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Wto 2:02, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Możesz sie spodziewać:
1.wygiętych zaworów
2.możliwe że uszkodziły sie prowadnicę zaworów
Zależy też kiedy sie urwał czy podczas jazdy czy też na postoju.
Ale myślę że to najbardziej prawdopodobne choć nie zerwałem paska ale źle ustawiłem rozrząd i te sprawy przerobiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Wto 18:37, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
wczoraj troszkę moto porozbierałem
dzisiaj dobrałem się do rozrządu
przyczyną pęknięcia paska była sprężyna od napinacza, która musiała się urwać i dostała się pomiędzy pasek rozrządu a koło pasowe prawej głowicy
najprawdopodobniej założę nowy pasek i spróbuję odpalić ścierwo
koło pasowe było zablokowane w punkcie gdy zawory ssące były zupełnie zamknięte a jedna para zaworów wydechowych była lekko uchylona więc duże prawdopodobieństwo że będą całe
jeśli chodzi o lewą głowicę to też zastałem ją w pozycji gdy wszystkie zawory były zamknięte
i tak się zastanawiam - czy jeśli luzy zaworowe są prawidłowe to zawory są proste?
bo tak na chłopski rozum - jeśli były by pogięte to raczej do końca by się nie zamknęły, więc jeśli krzywka by na zawory akurat nie naciskała to powinien powstać dużo większy luz pomiędzy krzywką a szklanką
czy dobrze rozumuję?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Wto 19:26, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Jesli zawor sie nie domknie to luz miedzy krzywka a trzpieniem powinien sie zwiekszyc. Pasek chyba pasuje od opla 1,6D. Jesli odpali i bedzie ladnie chodzila to znaczy, ze miales szczescie i tego Ci zycze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Wto 20:07, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
pasek już wczoraj zakupiony - całe 45zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Wto 20:34, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No to wypadałoby jeszcze zainwestować w rolki żebyś za pół roku znów nie rozbierał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Wto 20:41, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
na razie to trzeba sprawdzić czy to będzie chodziło czy nie
bo po co wydawać siano jak się okaże że i tak piec pójdzie na śmietnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
adamm
maniak postów
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kielce
|
Wysłany: Wto 21:59, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
mirekm71 napisał: |
Pasek chyba pasuje od opla 1,6D. |
To jak to w końcu jest ?????
Był na forum osobny wątek gdzie padło stwierdzenie, że pasek do Panci, mimo że jest wizualnie identyczny, jest dodatkowo wzmocniony.
Jakby na to nie patrzeć, obroty w Panci są trochę wyższe niż w dizlowskim oplu.
Poprzedni właściciel twierdzi że wymieniał pasek i mam na jakiś czas spokój, jednak w lato wybieram się na daleką trasę, kilka tys km. i wolałbym nie mieć niespodzianki ze strony paska.
Wydać 300 czy 45 ?? Oto jest pytanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Wto 22:49, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Był na forum osobny wątek gdzie padło stwierdzenie, że pasek do Panci, mimo że jest wizualnie identyczny, jest dodatkowo wzmocniony. |
czym wzmacniany?
myślisz że w takim dieslu na pasek działają mniejsze siły niż w europie? wątpię!
ktoś w temacie powiedział mi, że dziwne jest to, że pękł pasek bo one same od siebie nie pękają
no i w moim przypadku to się potwierdziło - był czynnik zewnętrzny w postaci sprężyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Smarek111
bywalec
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Wto 22:51, 04 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No cóż adamm ma rację co do obrotów są o wiele wyższe niż disel.ale w końcu są to też maszyny mechaniczne:)
Co do tych zaworów możesz po założeniu paska zobaczyć czy sie otwierają i zamykają do końca przekręć kluczem wał i oceń czy masz jak któs zauważył szczęscie.
Bo jeśli nie no to masz wydatek gdzieś około 300 zł na głowicę oczywiście bez części.
Mam jeszczę głowicę prawą niekompletną ale na części możesz jeszcze wykorzystać.
Napisz jak z tymi zaworami
Mam pytanie odnośnie tej sprężyny czy ona musi być przecież ona i tak niczego nie reguluje?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Smarek111 dnia Wto 22:55, 04 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Śro 4:56, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Smarek111 napisał: |
Mam pytanie odnośnie tej sprężyny czy ona musi być przecież ona i tak niczego nie reguluje? |
Sprężyna służy jedynie do ustawienia wstępnego napięcia paska. Ja montując rozrząd na "zastępczych" częściach, sprężynę wyrzuciłem.
Jerzyk przyłóż się do cytowania, bo potem wychodzą jaja w tekście i źle się to czyta !!! moderator
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Śro 23:42, 05 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Panie i Panowie
tarammm
nie chciało mi się przeprowadzać badań diagnostycznych biggrin.gif
założyłem pasek
ustawiłem jak przykazała serwisówka
odpaliłem ścierwo
chyba jest git
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
ErneST
zasłuzony
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: Czw 9:43, 06 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Smarek111 napisał: |
No cóż adamm ma rację co do obrotów są o wiele wyższe niż disel.ale w końcu są to też maszyny mechaniczne:)
|
Więklsze obroty silnika w ST wcale nie muszą oznaczać że pasek będzie się szybciej kręcił jak w jakimś Oplowskim dieslu. Wszystko zależy od tego jaką średnicę mają koła zębate, a te podejżewam że w ST będą mniejsze jak w Oplu więc i pasek będzie się wolniej kręcił.
Zresztą ja kupiłem pasek Boscha, a ta firma raczej dba o jakość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
mirekm71
wymiatacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Czw 13:48, 06 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Gratuluje konrad1f.
Predkosc paskowi ma zaszkodzic? A jak w dieslu szarpie tym paskiem? Chyba te drgania i obciazenia ktore przenosi sa gorsze od tego jak szybko sie kreci?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mirekm71 dnia Czw 20:05, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Smarek111
bywalec
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Sob 0:34, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
No to gościu jesteś szczęściarzem
Idż do kościoła daj na tacę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Sob 12:08, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Idż do kościoła daj na tacę Twisted Evil Rolling Eyes |
a gdzie bym złodziejom miał dać zarobić
wolałem to opić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Skorpionwr
Administrator
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: Sob 12:43, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
A kto Ci zaraz każe dawać na mszę czy tacę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
konrad1f
wymiatacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan/Poznań
|
Wysłany: Sob 16:21, 08 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|