Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kFiatek
maniak postów
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:56, 08 Lut 2017 Temat postu: Luz zaworowy a przebieg |
|
|
Mam pytanie do użytkowników którzy są pewni autentyczności przebiegu swoich maszyn.
Przy jakim przebiegu konieczna była korekta luzu zaworowego? Póki co w mojej przy przebiegu 100tys luzy są w normie. Ciekaw jestem przy jakim przebiegu pojawia się taka potrzeba. Mam świadomość że dużo zależy od eksploatacji ale chodzi mi o uśrednienie tego momentu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kFiatek dnia Śro 8:57, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Śro 9:19, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Darek sprawdzałem u siebie w granicach 60 tys przebiegu licznikowego i luzy w zasadzie wszystkich w środku zakresu.
Rozmawiałem kiedyś z mechanikiem z Profi w Łodzi który twierdzi że St ma szerokie krzywki wałków i ten moto nie wymaga częstych regulacji luzów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
samad
zasłuzony
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE
|
Wysłany: Śro 12:25, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Nie ma reguły - w niektórych przy 40tys skończyło się na sprawdzeniu luzów , w innych ledwie mieściło się w granicach , a w jeszcze innych już trzeba było regulować , zdarzyło się ,że przy przebiegu 60tys były egzemplarze w których luzy były zdecydowanie zbyt małe - osobiście uważam , że po przebiegu 40-50tys powinno się luzy sprawdzać co 25-30 tys i dopóki są w normie nie regulować ......................
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
kFiatek
maniak postów
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:57, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Rozumie że mówisz o przebiegach realnych a nie licznikowych. Wiesz jaki jest u nas rynek motocykli. Na liczniki 40 tys a w rzeczywistości 140 tys. Dziękuję za odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Śro 14:33, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Czy luzy zaworowe w st1300 wraz z przebiegiem maleją czy zwiększają się w różnych silnikach różnie to jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jacq
junior
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKL
|
Wysłany: Śro 21:08, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
ZTCW to luzy się kasują (maleją) a przyczyną nie jest zużycie krzywki wałka a wyklepywanie się gniazda zaworu i przylgni grzybka zaworowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Śro 21:32, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
jacq napisał: |
ZTCW to luzy się kasują (maleją) a przyczyną nie jest zużycie krzywki wałka a wyklepywanie się gniazda zaworu i przylgni grzybka zaworowego. |
Mam podobne doświadczenia dlatego nie usłyszy się stukania zaworów a będzie odwrotnie zawór bedzie sie podpierać i niedomykać przez co może w skrajnej sytuacji dojść do wypalania gniazd dlatego systematyczna inspekcja konieczna.
Nie byłem pewien czy w St tez tak jest a jest to ważne z punkt widzenia oceny luzu.
Ps co znaczy ZTCW?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzychu RRQ dnia Śro 21:32, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jacq
junior
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKL
|
Wysłany: Czw 9:34, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Krzychu RRQ napisał: |
jacq napisał: |
ZTCW to luzy się kasują (maleją) a przyczyną nie jest zużycie krzywki wałka a wyklepywanie się gniazda zaworu i przylgni grzybka zaworowego. |
Mam podobne doświadczenia dlatego nie usłyszy się stukania zaworów a będzie odwrotnie zawór bedzie sie podpierać i niedomykać przez co może w skrajnej sytuacji dojść do wypalania gniazd dlatego systematyczna inspekcja konieczna.
Nie byłem pewien czy w St tez tak jest a jest to ważne z punkt widzenia oceny luzu.
Ps co znaczy ZTCW? |
Z tego co wiem (dawno temu pracowałem jako mechanik w ASO i coś mi z tej wiedzy zostało)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Dziadzia
wyjadacz
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Wto 18:36, 13 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Koledzy możecie mi podpowiedzieć gdzie w Poznaniu zrobią mi fachowy przegląd luzu zaworowego?
Z góry pięknie dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|