FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
skrzynia biegów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Silnik ST1300 » skrzynia biegów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Nie 14:50, 08 Wrz 2019    Temat postu: skrzynia biegów

witam
problem dotyczy skrzyni biegów takie mam przeczucie chodzi o to że wbijam jedynke i powiedzmy że jade w korku zatrzymuje się i nie moge włączyć luzu oraz nie zawsze ale zdarza się też problem z wrzuceniem drugiego biegu reszta chodzi ok zmiana do niższych biegów nie ma problemu zatrzymuje się jedynka i znowu problem a jak się uda wbić jedynke i chcę na luz potrafi przeskoczyć na drugi bieg Motocykl z 2006r olej wymieniony 3000 tyś km temu na BELRAY 10W40 nie wiem jaki był wcześniej moto niedawno kupione może ktoś miał podobną usterke dodam że na zgaszonym silniku biegi wchodzą bezproblemowo
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Pon 13:57, 09 Wrz 2019    Temat postu:

Czy dźwignia zmiany biegów jak ją lekko ręką przyciśniesz albo podniesiesz to ładnie, lekko i sprężyście wraca na swoje miejsce czy zostaje tam gdzie ją skierowałeś?
 Powrót do góry »
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Pon 18:07, 09 Wrz 2019    Temat postu:

Witam

Dzwignia wraca na swoje miejsce bez problemu czy to ja podniose czy nacisne


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Pon 18:53, 09 Wrz 2019    Temat postu:

Skoro wodzik jest git to sprzęgło może Ci lekko ciągnąć i dlatego problemy z luzem itd. Musisz odpowietrzyć sprzęgło i sprawdzić czy przejdzie feler.

Pod owiewką nad dźwignią biegów masz zbiorniczek wyrównawczy, pod zbiorniczkiem masz odpowietrznik sprzęgła wkręcony w metalową rurkę-przedłużkę. Pamiętaj żeby żabą przytrzymać tą rurkę podczas odkręcania odpowietrznika.

Czasem podczas odpowietrzania ludki kręcą samym odpowietrznikiem, a w motocyklu starszym powinno się przytrzymać tą rurkę małą żabką i dopiero odkręcać odpowietrznik. W rezultacie zamiast odpowietrzenia - zapowietrzają.

Myślę że na 80-90% to powietrze w układzie sprzęgła. Lej DOT-4.
 Powrót do góry »
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Pon 19:07, 09 Wrz 2019    Temat postu:

Dwa dni temu zmieniłem płyn wymieniłem odpowietrzyłem myślałem że to pomoże niestety problem występuje

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Pon 19:13, 09 Wrz 2019    Temat postu:

A może to być wina sprzęgła nie rozłącza najczęściej dzieje się tak jak się trochę silnik rozgrzeje.


Kolego na tym forum piszemy poprawnie po Polsku.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Wto 9:38, 10 Wrz 2019    Temat postu:

marketto napisał:
A może to być wina sprzęgła nie rozłącza najczęściej dzieje się tak jak się trochę silnik rozgrzeje.


To sprawdź na centralce czy Ci klamka sprzęgła rozłącza napęd i tyle.

admin napisał:

Kolego na tym forum piszemy poprawnie po Polsku.


PS. "po Polsku" pisze się z małej litery panie korektorze. Po polsku.....


Admin:
Ja to wiem ale z szacunku do mojej Ojczyzny zawsze piszę to słowo z wielkiej litery. Tak mnie nauczył dawno temu polonista który nauczał na kompletach w czasie okupacji

Bob:
Podparcie błędu autorytetem zawsze w modzie Wink
Też miałem polonistę z kompletów i mówił mi żeby nie czepiać się formy tylko skupiać na treści bo jak mawiał, to że Banach pisał na serwetkach z małej litery, nie oznacza że pisał bzdury Cool
 Powrót do góry »
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Wto 18:56, 10 Wrz 2019    Temat postu:

Hej Bob
Sprawdzałem tak jak mi mówiłeś na centralnej pozwoliłem sobie zrobić to na odpalonym silniku a więc wbijam jedynkę i sprzęgło koło kręci próbuje je zatrzymać jest problem trzeba mocno blokować koło żeby stanęło i jeszcze co zauważyłem to obroty silnika zaczęły delikatnie spadać i tak na każdym biegu w górę w dół niema problemu ze zmianą biegów
Tak sobie myślę że sprzęgło nie rozłącza i czeka mnie wymiana


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Wto 19:34, 10 Wrz 2019    Temat postu:

Marketto, jak kupiłeś ten motocykl to Ty lałeś tego belraya? Przed wymianą też ciągnęło czy było git?

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 19:35, 10 Wrz 2019, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Wto 20:08, 10 Wrz 2019    Temat postu:

Ja wymieniłem olej zaraz jak go kupiłem powiem szczerze że nie pamiętam jak było przed wymianą rok minął od zakupu przy kupnie robiłem jazdę próbną na krótkim odcinku

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Wto 20:14, 10 Wrz 2019    Temat postu:

Ten olej polecił sprzedawca mówił ze jest bardzo dobry lepszy niż motul

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Gość







 Post Wysłany: Wto 21:30, 10 Wrz 2019    Temat postu:

Wiesz, pytam o ten olej bo czasem jest tak że olej może zwiększać ciągnięcie sprzęgła. Jeśli twierdzisz że układ wysprzęglika jest odpowietrzony dobrze, nic nie cieknie to musisz porozbierać.

Może zacznij od zdjęcia samego wysprzęglika. Zobacz jak działa na "pusto". Potem dopiero otwieraj silnik. Jak otworzysz to przy okazji zawory zerknij, wymień uszczelniacze pompy wody.....

Działaj. Dasz radę!
 Powrót do góry »
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Śro 6:29, 11 Wrz 2019    Temat postu:

Cześć
sorki że dopiero dziś odpisuje doszedłem do wniosku że chyba i tak wymienię sprzęgło i olej sprawdzę jeszcze tak jak piszesz wysprzęglik
Jeszcze tylko jedno zakończenie sezonu zaliczę i biorę się do roboty

Bob chciałem ci bardzo podziękować że ty jako jedyny chciałeś się zainteresować moim przypadkiem jeszcze raz dziękuje szerokości LWG

ps. jak ogarnę temat moto odezwę się

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pon 17:22, 23 Wrz 2019    Temat postu:

Tak mi się wydaje, że jak sprzęgło ciągnie to nie jest do wymiany. Wymieniamy jak się ślizga.
Więc albo pompka albo wysprzęglik .
Raczej to drugie bo się nagrzewa od silnika.
Chyba ,że jednak jakieś powietrze w układzie....


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Wto 11:59, 24 Wrz 2019    Temat postu:

Jerry1
Też mi się tak wydaje że to wina wysprzęglika kupiłem części do niego i zacznę od tego co najtańsze narazie nic jeszcze nie robiłem nie mam czasu z wymianą tarcz sprzęgłowych poczekam najpierw uszczelniacze


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Nie 18:11, 13 Paź 2019    Temat postu:

Witam po dłuższym czasie
Wymiana zestawu naprawczego wysprzęglika nie pomogła dalej jest to samo dzisiaj po dłuższej jeździe nadal są te same objawy
Może jeszcze macie inne sugestie na temat mojego przypadku
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pon 7:03, 14 Paź 2019    Temat postu:

Jeżeli pompa i wyprzęgnik sprawdzone, prawidłowo odpowietrzone, to trzeba zajrzeć do sprzęgła. Zrobić pomiar tarcz i sprężyn. Jaki przebieg, rocznik?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Pon 7:22, 14 Paź 2019    Temat postu:

Witam
Rocznik 2006 przebieg 90 tyś


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Nie 9:55, 20 Paź 2019    Temat postu:

Nie wiem jak to tam jest skonstruowane, musiałbym zajrzeć u siebie ale jeśli przewód elastyczny dochodzi do samego wysprzęglika to może pod wpływem temperatury puchnie i tam traci się ciśnienie.
Pompka jest mała i dużo nie trzeba.
Jeśli chodzi o tarcze to gdyby były za cienkie to by się ślizgały.
No chyba, że coś się z nimi stało i to one puchną pod wpływem temperatury, co jest mało prawdopodobne.
Prędzej stawiałbym na sprężyny, są nierówne pod względem sprężystości
co może skutkować krzywą pracą i ciągnięciem...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Nie 18:08, 20 Paź 2019    Temat postu:

Też myślałem o przewodzie gumowym przy wysprzęgliku że może puchnąć nie wiem czy można tą część gumową zastąpić metalowym albo w oplocie

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Pon 17:18, 21 Paź 2019    Temat postu:

Na pewno można, ale nie wiem jak to wygląda, muszę zdjąć u siebie owiewki bo też mam coś do zrobienia to zobaczę.
O ile przewód jest dzielony to można by tą dolną część wymienić, jeśli nie to trzeba by pokombinować.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Pon 19:55, 21 Paź 2019    Temat postu:

Z tego co pamiętam jest w całości trzeba będzie się pobawić

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Nie 9:10, 12 Lip 2020    Temat postu:

I jak problem rozwiązany?
Bo ostatnio w upał w korku miałem podobnie


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Pon 5:46, 13 Lip 2020    Temat postu:

Witam
skrzynia wymieniona na inną jak na razie jest ok ta obecna chodzi ładnie ciasno , biegi wchodzą idealnie w tamtej miałem wrażenie że jest taka luzna przy hamowaniu silnikiem czuć było takie szarpania po wyjęciu skrzyni wydawała się być cała wodziki na swoim miejscu zęby ok wybierak też . przy okazji tarcze i przekładki wiadomo olej i filtr mam zrobione na nowej skrzyni 1000 km mało jezdzę brak czasu no i jeb...virus
Jest troszke zabawy z wymianą bo trzeba silnik z ramy wyjąć mi cała naprawa zajeła około 2 mies robiłem to w okresie zimowym nie spieszyłem się pomału a dokładnie przy okazji zmieniłem jej kolor z stalowego na piękną czerwoną perłe


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Śro 20:29, 02 Lut 2022    Temat postu:

I jak skrzynia po czasie? Problem ustąpił?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Śro 22:10, 02 Lut 2022    Temat postu:

Cześć
Śmiga aż miło już nie mogę się doczekać kolejnego sezonu
A tak na marginesie dziękuję za zainteresowanie
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Jerry1
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zabrze

 Post Wysłany: Czw 9:37, 03 Lut 2022    Temat postu:

A czy po wyglądzie starej skrzyni można wywnioskować w czym leżał problem?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
marketto
junior
junior


Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: kwidzyn

 Post Wysłany: Czw 9:46, 03 Lut 2022    Temat postu:

Tą którą kupiłem była ciaśniejsza to znaczy mniejszy luz miedzy trybami na starej przesuwały się zbyt daleko a po rozgrzaniu było gorzej i mogło dochodzić do blokady

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
papcioch
junior
junior


Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wrocław

 Post Wysłany: Czw 23:24, 31 Sie 2023    Temat postu:

Miałem tak samo z jedynką i dwójką i męczyłem się strasznie. Przy serwisie pozakupowym w Hondzie wlali mi jakiś olej 10W30. Po roku sam zalałem Motul 7100 4T 10W-40. Po kolejnym roku jeszcze raz to samo wlałem. Ale na ten sezon w silniku wylądował Shell Advance Ultra 4T 10W-40 (po lekturze któregoś fora).
I to był strzał w 10-kę. No chyba, że dopracowałem technikę zmiany biegów. Biegi dają się teraz zmieniać. Może nie jakoś idealnie ale już nie muszę stać na czerwonym ściskając sprzęgło bo nie zdążyłem wyłapać neutrala przed zatrzymaniem.
Polecam spróbować przed wymianą skrzyni biegów.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Pią 7:50, 01 Wrz 2023    Temat postu:

Jeżeli jest problem na postoju z luzem z jedynki i dwójki, to przyczyna leży po stronie sprzęgła.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Silnik ST1300 » skrzynia biegów
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group