Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Nie 14:50, 08 Wrz 2019 Temat postu: skrzynia biegów |
|
|
witam
problem dotyczy skrzyni biegów takie mam przeczucie chodzi o to że wbijam jedynke i powiedzmy że jade w korku zatrzymuje się i nie moge włączyć luzu oraz nie zawsze ale zdarza się też problem z wrzuceniem drugiego biegu reszta chodzi ok zmiana do niższych biegów nie ma problemu zatrzymuje się jedynka i znowu problem a jak się uda wbić jedynke i chcę na luz potrafi przeskoczyć na drugi bieg Motocykl z 2006r olej wymieniony 3000 tyś km temu na BELRAY 10W40 nie wiem jaki był wcześniej moto niedawno kupione może ktoś miał podobną usterke dodam że na zgaszonym silniku biegi wchodzą bezproblemowo
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 13:57, 09 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Czy dźwignia zmiany biegów jak ją lekko ręką przyciśniesz albo podniesiesz to ładnie, lekko i sprężyście wraca na swoje miejsce czy zostaje tam gdzie ją skierowałeś?
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Pon 18:07, 09 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Witam
Dzwignia wraca na swoje miejsce bez problemu czy to ja podniose czy nacisne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 18:53, 09 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Skoro wodzik jest git to sprzęgło może Ci lekko ciągnąć i dlatego problemy z luzem itd. Musisz odpowietrzyć sprzęgło i sprawdzić czy przejdzie feler.
Pod owiewką nad dźwignią biegów masz zbiorniczek wyrównawczy, pod zbiorniczkiem masz odpowietrznik sprzęgła wkręcony w metalową rurkę-przedłużkę. Pamiętaj żeby żabą przytrzymać tą rurkę podczas odkręcania odpowietrznika.
Czasem podczas odpowietrzania ludki kręcą samym odpowietrznikiem, a w motocyklu starszym powinno się przytrzymać tą rurkę małą żabką i dopiero odkręcać odpowietrznik. W rezultacie zamiast odpowietrzenia - zapowietrzają.
Myślę że na 80-90% to powietrze w układzie sprzęgła. Lej DOT-4.
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Pon 19:07, 09 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Dwa dni temu zmieniłem płyn wymieniłem odpowietrzyłem myślałem że to pomoże niestety problem występuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Pon 19:13, 09 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
A może to być wina sprzęgła nie rozłącza najczęściej dzieje się tak jak się trochę silnik rozgrzeje.
Kolego na tym forum piszemy poprawnie po Polsku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 9:38, 10 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
marketto napisał: |
A może to być wina sprzęgła nie rozłącza najczęściej dzieje się tak jak się trochę silnik rozgrzeje.
|
To sprawdź na centralce czy Ci klamka sprzęgła rozłącza napęd i tyle.
admin napisał: |
Kolego na tym forum piszemy poprawnie po Polsku. |
PS. "po Polsku" pisze się z małej litery panie korektorze. Po polsku.....
Admin:
Ja to wiem ale z szacunku do mojej Ojczyzny zawsze piszę to słowo z wielkiej litery. Tak mnie nauczył dawno temu polonista który nauczał na kompletach w czasie okupacji
Bob:
Podparcie błędu autorytetem zawsze w modzie
Też miałem polonistę z kompletów i mówił mi żeby nie czepiać się formy tylko skupiać na treści bo jak mawiał, to że Banach pisał na serwetkach z małej litery, nie oznacza że pisał bzdury
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Wto 18:56, 10 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Hej Bob
Sprawdzałem tak jak mi mówiłeś na centralnej pozwoliłem sobie zrobić to na odpalonym silniku a więc wbijam jedynkę i sprzęgło koło kręci próbuje je zatrzymać jest problem trzeba mocno blokować koło żeby stanęło i jeszcze co zauważyłem to obroty silnika zaczęły delikatnie spadać i tak na każdym biegu w górę w dół niema problemu ze zmianą biegów
Tak sobie myślę że sprzęgło nie rozłącza i czeka mnie wymiana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 19:34, 10 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Marketto, jak kupiłeś ten motocykl to Ty lałeś tego belraya? Przed wymianą też ciągnęło czy było git?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 19:35, 10 Wrz 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Wto 20:08, 10 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniłem olej zaraz jak go kupiłem powiem szczerze że nie pamiętam jak było przed wymianą rok minął od zakupu przy kupnie robiłem jazdę próbną na krótkim odcinku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Wto 20:14, 10 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Ten olej polecił sprzedawca mówił ze jest bardzo dobry lepszy niż motul
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 21:30, 10 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Wiesz, pytam o ten olej bo czasem jest tak że olej może zwiększać ciągnięcie sprzęgła. Jeśli twierdzisz że układ wysprzęglika jest odpowietrzony dobrze, nic nie cieknie to musisz porozbierać.
Może zacznij od zdjęcia samego wysprzęglika. Zobacz jak działa na "pusto". Potem dopiero otwieraj silnik. Jak otworzysz to przy okazji zawory zerknij, wymień uszczelniacze pompy wody.....
Działaj. Dasz radę!
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Śro 6:29, 11 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Cześć
sorki że dopiero dziś odpisuje doszedłem do wniosku że chyba i tak wymienię sprzęgło i olej sprawdzę jeszcze tak jak piszesz wysprzęglik
Jeszcze tylko jedno zakończenie sezonu zaliczę i biorę się do roboty
Bob chciałem ci bardzo podziękować że ty jako jedyny chciałeś się zainteresować moim przypadkiem jeszcze raz dziękuje szerokości LWG
ps. jak ogarnę temat moto odezwę się
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 17:22, 23 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Tak mi się wydaje, że jak sprzęgło ciągnie to nie jest do wymiany. Wymieniamy jak się ślizga.
Więc albo pompka albo wysprzęglik .
Raczej to drugie bo się nagrzewa od silnika.
Chyba ,że jednak jakieś powietrze w układzie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Wto 11:59, 24 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Jerry1
Też mi się tak wydaje że to wina wysprzęglika kupiłem części do niego i zacznę od tego co najtańsze narazie nic jeszcze nie robiłem nie mam czasu z wymianą tarcz sprzęgłowych poczekam najpierw uszczelniacze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Nie 18:11, 13 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Witam po dłuższym czasie
Wymiana zestawu naprawczego wysprzęglika nie pomogła dalej jest to samo dzisiaj po dłuższej jeździe nadal są te same objawy
Może jeszcze macie inne sugestie na temat mojego przypadku
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pon 7:03, 14 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Jeżeli pompa i wyprzęgnik sprawdzone, prawidłowo odpowietrzone, to trzeba zajrzeć do sprzęgła. Zrobić pomiar tarcz i sprężyn. Jaki przebieg, rocznik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Pon 7:22, 14 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Witam
Rocznik 2006 przebieg 90 tyś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Nie 9:55, 20 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak to tam jest skonstruowane, musiałbym zajrzeć u siebie ale jeśli przewód elastyczny dochodzi do samego wysprzęglika to może pod wpływem temperatury puchnie i tam traci się ciśnienie.
Pompka jest mała i dużo nie trzeba.
Jeśli chodzi o tarcze to gdyby były za cienkie to by się ślizgały.
No chyba, że coś się z nimi stało i to one puchną pod wpływem temperatury, co jest mało prawdopodobne.
Prędzej stawiałbym na sprężyny, są nierówne pod względem sprężystości
co może skutkować krzywą pracą i ciągnięciem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Nie 18:08, 20 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Też myślałem o przewodzie gumowym przy wysprzęgliku że może puchnąć nie wiem czy można tą część gumową zastąpić metalowym albo w oplocie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pon 17:18, 21 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Na pewno można, ale nie wiem jak to wygląda, muszę zdjąć u siebie owiewki bo też mam coś do zrobienia to zobaczę.
O ile przewód jest dzielony to można by tą dolną część wymienić, jeśli nie to trzeba by pokombinować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Pon 19:55, 21 Paź 2019 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam jest w całości trzeba będzie się pobawić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Nie 9:10, 12 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
I jak problem rozwiązany?
Bo ostatnio w upał w korku miałem podobnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Pon 5:46, 13 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Witam
skrzynia wymieniona na inną jak na razie jest ok ta obecna chodzi ładnie ciasno , biegi wchodzą idealnie w tamtej miałem wrażenie że jest taka luzna przy hamowaniu silnikiem czuć było takie szarpania po wyjęciu skrzyni wydawała się być cała wodziki na swoim miejscu zęby ok wybierak też . przy okazji tarcze i przekładki wiadomo olej i filtr mam zrobione na nowej skrzyni 1000 km mało jezdzę brak czasu no i jeb...virus
Jest troszke zabawy z wymianą bo trzeba silnik z ramy wyjąć mi cała naprawa zajeła około 2 mies robiłem to w okresie zimowym nie spieszyłem się pomału a dokładnie przy okazji zmieniłem jej kolor z stalowego na piękną czerwoną perłe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Śro 20:29, 02 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
I jak skrzynia po czasie? Problem ustąpił?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Śro 22:10, 02 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Cześć
Śmiga aż miło już nie mogę się doczekać kolejnego sezonu
A tak na marginesie dziękuję za zainteresowanie
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Jerry1
uzależniony
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 9:37, 03 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
A czy po wyglądzie starej skrzyni można wywnioskować w czym leżał problem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
marketto
junior
Dołączył: 26 Sie 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kwidzyn
|
Wysłany: Czw 9:46, 03 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Tą którą kupiłem była ciaśniejsza to znaczy mniejszy luz miedzy trybami na starej przesuwały się zbyt daleko a po rozgrzaniu było gorzej i mogło dochodzić do blokady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
papcioch
junior
Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 23:24, 31 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
Miałem tak samo z jedynką i dwójką i męczyłem się strasznie. Przy serwisie pozakupowym w Hondzie wlali mi jakiś olej 10W30. Po roku sam zalałem Motul 7100 4T 10W-40. Po kolejnym roku jeszcze raz to samo wlałem. Ale na ten sezon w silniku wylądował Shell Advance Ultra 4T 10W-40 (po lekturze któregoś fora).
I to był strzał w 10-kę. No chyba, że dopracowałem technikę zmiany biegów. Biegi dają się teraz zmieniać. Może nie jakoś idealnie ale już nie muszę stać na czerwonym ściskając sprzęgło bo nie zdążyłem wyłapać neutrala przed zatrzymaniem.
Polecam spróbować przed wymianą skrzyni biegów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
jerzyk
V
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: KT
|
Wysłany: Pią 7:50, 01 Wrz 2023 Temat postu: |
|
|
Jeżeli jest problem na postoju z luzem z jedynki i dwójki, to przyczyna leży po stronie sprzęgła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|