Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Korzonek
stały bywalec
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wschód
|
Wysłany: Czw 22:13, 30 Lis 2017 Temat postu: Wyciek z silnika |
|
|
Witam Panie i Panów!!!
Przejdę do setna sprawy otóż po zakończeniu sezonu motocykl do ciepłego garażu a tu plamki na podłodze. Ciężko jest mi zdjęcie zrobić gdyż należałoby zdemontować stopkę centralną. Zlokalizowałem miejsce wycieku i znajduje się ono lekko powyżej filtra oleju pod stopką centralną, do silnika przykręcona jest jakaś część konstrukcyjna do której doprowadzony jest przewód ciśnieniowy olejowy nie mam pojęcia ale biegnie on od strony stopki bocznej. Proszę jeśli ktoś coś kojarzy to podpowiedzcie co to może być? Nie jest to olej silnikowy czy płyn chłodniczy po konsystencji i barwie przypomina płyn od sprzęgła lub hamulców. Czy przychodzi komuś jakiś pomysł i co może jej dolegać? Nadmienię że zrobiłem ciut ponad tysiąc km więc b.mało. Dzięki za podpowiedz.[/img]
https://www.youtube.com/watch?v=ZFzA39vlQ94
Nie idzie mi wstawić zdjęcia więc wysyłam film i element konstrukcyjny znajduje się przy filtrze oleju więc co to jest
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Korzonek dnia Czw 22:26, 30 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Sob 10:09, 02 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Płyn w zbiorniczku klamki sprzęgła jest? Jeśli mówimy o tym samym to wysprzeglik hydrauliczny sprzęgła. Może tez gdzieś z pod filtra się poci .. a i chyba tam są tez przewody np przelewowe ze zbiornika ... trzeba wymyć i obserwować
Zdjęcia by więcej pomogły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Sob 12:46, 02 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Na tej wysokości powyżej filtra oleju jest układ regulacji twardości zawieszenia Olej w tym układzie jest podobny do jak to piszesz sprzeglowego czy hamulcy Może tam pojawiła się sie nieszczelność i ścieka po elementach w okolice gdzie to zlokalizowales
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Korzonek
stały bywalec
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wschód
|
Wysłany: Sob 15:57, 02 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
peptek napisał: |
Na tej wysokości powyżej filtra oleju jest układ regulacji twardości zawieszenia Olej w tym układzie jest podobny do jak to piszesz sprzeglowego czy hamulcy Może tam pojawiła się sie nieszczelność i ścieka po elementach w okolice gdzie to zlokalizowales |
I tak by to pasowało ze to jest od regulacji twardości zawieszenia. A żeby się do b tego dobrać to chyba trzeba silnik wyciągać aby usunąć nieszczelność. Możecie coś poradzić może śrubą regulacji coś wskurać aby nie ciekło? Dzięki za odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
peptek
stary wymiatacz
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: Sob 21:06, 02 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
No co Ty Silnika nie ruszaj do tego zabiegu
Zweryfikuj najpierw czy to jest to Na początek to spróbuj tak Pokręć czarnym pokrętłem w lewo do konca Pokretlo jest pod siedzeniem po lewej Teraz zacznij kręcić w prawo czyli tak jak idą wskazowki zegarka Jesli od poczatku bedziesz mial opór tzn ze uklad jest sprawny i jest płyn w układzie czyli to co Ci leci to nie stąd Natomiast jeśli pokretlo kreci sie w prawo bez oporu to im wiecej obrotow bez oporu tym wiecej plynu tam brak czyli moze gdzies uciekać Zakres obrotow pokrętła to 18 obrZacznij od tego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Korzonek
stały bywalec
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wschód
|
Wysłany: Nie 9:03, 03 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
I tak chyba mi się udało wkleić zdjęcie mam nadzieje że jest ok. Element z którego sączy się płyn zaznaczony jest w kółku. Proszę o weryfikację zaznacze żę tam nie wiem czy uda mi się nawet rękę wsadzić aby coś dokręcić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Pon 14:30, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Korzonek napisał: |
http://pokazywarka.pl/hdep1h/#zdjecie21791373
I tak chyba mi się udało wkleić zdjęcie mam nadzieje że jest ok. Element z którego sączy się płyn zaznaczony jest w kółku. Proszę o weryfikację zaznacze żę tam nie wiem czy uda mi się nawet rękę wsadzić aby coś dokręcić. |
Słuchaj zaznaczyłeś wysprzęglik sprzęgła jest w nim normalny płyn dot 4 którego stan sprawdza się po lewej stronie przy klamce sprzęgła na kierownicy.
Obok wysrzęglika patrząc od tyłu silnika jest filtr oleju tam też może coś ciec.. mi kiedyś ciekło z prawej strony z napędu wałka zdawczego (olej silnikowy) ale to raczej się poci niż leje.
Żeby się tam dostać najpewniej trzeba wyjechać z wahaczem i wtedy masz dostęp do tylnej ściany silnika
element który zaznaczyłeś na zdjęciu nie ma nic wspólnego z regulacją twardości zawieszenia
Postaw motocykl na kosie bocznej i połóż się pod niego z od prawej strony - jak zdejmiesz te czarne osłony, które są pod dużymi owiewkami i setami zobaczysz coś więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Pon 14:37, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Pon 14:38, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Wysprzeglik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Korzonek
stały bywalec
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wschód
|
Wysłany: Pon 17:26, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie dokładnie pokazał to Krzychu RRQ - dzięki to z wyprzęglika się sączy. Czy jest to poważna usterka czy tam jest jakiś oring zabezpieczający przed wyciekami??? Co mogę z tym zrobić aby nie dochodziło do wycieku jeśli dokręcenie śrub nic nie da?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Pon 18:03, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Kolego niestety samo się nie naprawi a będzie się pogarszać. Trzeba się do tego dobrać jest tam tłoczek z gumową wargą uszczelniająca i pewnie tam coś się dzieje. Możesz spróbować wymienić płyn (jak pisałem jest tak hamulcowy DOT 4) może jakimś cudem przy przepompowaniu będzie lepiej... ale nie sądzę.
Tak zostać nie może bo raz że zostaniesz bez sprzęgła a dwa że płyn hamulcowe dosłownie zeżre lakier wszędzie gdzie się rozpryśnie
Zima przed Tobą masz wiec zajęcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Korzonek
stały bywalec
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wschód
|
Wysłany: Pon 18:08, 04 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Krzychu RRQ napisał: |
Kolego niestety samo się nie naprawi a będzie się pogarszać. Trzeba się do tego dobrać jest tam tłoczek z gumową wargą uszczelniająca i pewnie tam coś się dzieje. Możesz spróbować wymienić płyn (jak pisałem jest tak hamulcowy DOT 4) może jakimś cudem przy przepompowaniu będzie lepiej... ale nie sądzę.
Tak zostać nie może bo raz że zostaniesz bez sprzęgła a dwa że płyn hamulcowe dosłownie zeżre lakier wszędzie gdzie się rozpryśnie
Zima przed Tobą masz wiec zajęcie |
Dzięki Kolego!!! No cóż trzeba będzie działać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Korzonek
stały bywalec
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wschód
|
Wysłany: Sob 22:02, 09 Gru 2017 Temat postu: Wracam z tematem |
|
|
Dobry wieczór!!!
Wracam z tematem wycieku z wysprzęglika. Panowie czy w wysprzęgliku wewnątrz znajduje się jakiś oring który zabezpiecza przed wyciekiem i czy mogło dojść do zawieszenia się co powoduje wyciek? Załączam zdjęcia i w przybliżeniu jest otwór konstrukcyjny i to przez niego kapie olej.
Link do zdjęć
[link widoczny dla zalogowanych]
Widzę ubytek w okienku kontrolnym w klamce sprzęgła i rozumiem że oring w wysprzęgliku należy wymienić. Czy się myle?
Dzięki za pomoc nadmienię iż znalazłem już nr katalogowy uszczelki pod wysprzęglik nie mam jeszcze oringu może ktoś manr katalogowy? A moze należy wymienić na nową część?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Korzonek
stały bywalec
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wschód
|
Wysłany: Śro 21:48, 13 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie. Chyba niestosowne pytania zadałem. OK jesli tak to przepraszam. Z odrobiną chęci odnalazłem cały opis części uszczelek oringów dla niektórych simeringów. Ale mam nurtujące pytanie do tych którzy to robili, a mianowicie: jak odkręcę obudowę wysprzęglika olej pewnie zcieknie czy trzeba uzupełniać przez klamkę sprzęgła i czy trzeba odpowietrzać jeśli tak to w jaki sposób ktoś możę się orientuje????????????????? Dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Krzychu RRQ
uzależniony
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska Centralna
|
Wysłany: Czw 14:51, 14 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Korzonek
1 wymieniaj wszystko co się tam da uszczelka siemering, uszczelka gumowa (tak z pamięci piszę) jak już się tam dobierzesz to wydaj te 200 czy 300 zł i zrób jak należy
2. płyn do wymiany - stosuje się tam DOT4 (tylko i wyłącznie żadne oleje i inne wynalazki nie wchodzą w grę)
3. płyn dolewasz przez pokrywkę, która jest na zbiorniczku płynu przy klamce sprzęgła a odpowietrzasz odpowietrznikiem, który jest przy zbiorniczku wyrównawczym po lewej stronie pod owiewką.
4. odpowietrzanie identycznie jak hamulce - pompujesz klamka jest twarda, popuszczasz śrubę zlatuje dokręcasz.. pompujesz i tak aż będzie leciał sam płyn bez bąbli powietrza.
5. Przed złożeniem moto przejedź się i zobacz czy sprzęgło działa
z grubsza tyle ..
PS
nie gniewaj się ale moim zdaniem lepiej daj motocykl komuś kto ten temat zna byś nie narobił sobie bałaganu bo mam wrażenie że nie koniecznie masz doświadczenie a w końcu dobierasz się do królowej dróg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
Korzonek
stały bywalec
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wschód
|
Wysłany: Czw 17:25, 14 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Już mi trochę jaśniej. Mechanika pojazdów czyli samochodów jeśli nie ingeruje w silnik nie jest dla mnie skomplikowana. Motocykl jednak tak gdyż jeszcze brak jest instrukcji napraw. O tym ze zbiorniczek i odpowietrznik płynu jest pod osłoną to nie wiedziałem. W samochodzie układ hamulcowy i odpowietrzanie sam robiłem i jest ok ale tamto to auto a to jest zamiłowanie do motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry » |
|
|
|