FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wyciek z silnika
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Silnik ST1300 » Wyciek z silnika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Korzonek
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wschód

 Post Wysłany: Czw 22:13, 30 Lis 2017    Temat postu: Wyciek z silnika

Witam Panie i Panów!!!
Przejdę do setna sprawy otóż po zakończeniu sezonu motocykl do ciepłego garażu a tu plamki na podłodze. Ciężko jest mi zdjęcie zrobić gdyż należałoby zdemontować stopkę centralną. Zlokalizowałem miejsce wycieku i znajduje się ono lekko powyżej filtra oleju pod stopką centralną, do silnika przykręcona jest jakaś część konstrukcyjna do której doprowadzony jest przewód ciśnieniowy olejowy nie mam pojęcia ale biegnie on od strony stopki bocznej. Proszę jeśli ktoś coś kojarzy to podpowiedzcie co to może być? Nie jest to olej silnikowy czy płyn chłodniczy po konsystencji i barwie przypomina płyn od sprzęgła lub hamulców. Czy przychodzi komuś jakiś pomysł i co może jej dolegać? Nadmienię że zrobiłem ciut ponad tysiąc km więc b.mało. Dzięki za podpowiedz.[/img]
https://www.youtube.com/watch?v=ZFzA39vlQ94

Nie idzie mi wstawić zdjęcia więc wysyłam film i element konstrukcyjny znajduje się przy filtrze oleju więc co to jest


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Korzonek dnia Czw 22:26, 30 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Sob 10:09, 02 Gru 2017    Temat postu:

Płyn w zbiorniczku klamki sprzęgła jest? Jeśli mówimy o tym samym to wysprzeglik hydrauliczny sprzęgła. Może tez gdzieś z pod filtra się poci .. a i chyba tam są tez przewody np przelewowe ze zbiornika ... trzeba wymyć i obserwować
Zdjęcia by więcej pomogły


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
peptek
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WŁOCŁAWEK

 Post Wysłany: Sob 12:46, 02 Gru 2017    Temat postu:

Na tej wysokości powyżej filtra oleju jest układ regulacji twardości zawieszenia Olej w tym układzie jest podobny do jak to piszesz sprzeglowego czy hamulcy Może tam pojawiła się sie nieszczelność i ścieka po elementach w okolice gdzie to zlokalizowales

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Korzonek
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wschód

 Post Wysłany: Sob 15:57, 02 Gru 2017    Temat postu:

peptek napisał:
Na tej wysokości powyżej filtra oleju jest układ regulacji twardości zawieszenia Olej w tym układzie jest podobny do jak to piszesz sprzeglowego czy hamulcy Może tam pojawiła się sie nieszczelność i ścieka po elementach w okolice gdzie to zlokalizowales

I tak by to pasowało ze to jest od regulacji twardości zawieszenia. A żeby się do b tego dobrać to chyba trzeba silnik wyciągać aby usunąć nieszczelność. Możecie coś poradzić może śrubą regulacji coś wskurać aby nie ciekło? Dzięki za odpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
peptek
stary wymiatacz
stary wymiatacz


Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: WŁOCŁAWEK

 Post Wysłany: Sob 21:06, 02 Gru 2017    Temat postu:

No co Ty Silnika nie ruszaj do tego zabiegu Very Happy Very Happy
Zweryfikuj najpierw czy to jest to Na początek to spróbuj tak Pokręć czarnym pokrętłem w lewo do konca Pokretlo jest pod siedzeniem po lewej Teraz zacznij kręcić w prawo czyli tak jak idą wskazowki zegarka Jesli od poczatku bedziesz mial opór tzn ze uklad jest sprawny i jest płyn w układzie czyli to co Ci leci to nie stąd Natomiast jeśli pokretlo kreci sie w prawo bez oporu to im wiecej obrotow bez oporu tym wiecej plynu tam brak czyli moze gdzies uciekać Zakres obrotow pokrętła to 18 obrZacznij od tego


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Korzonek
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wschód

 Post Wysłany: Nie 9:03, 03 Gru 2017    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

I tak chyba mi się udało wkleić zdjęcie mam nadzieje że jest ok. Element z którego sączy się płyn zaznaczony jest w kółku. Proszę o weryfikację zaznacze żę tam nie wiem czy uda mi się nawet rękę wsadzić aby coś dokręcić.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Pon 14:30, 04 Gru 2017    Temat postu:

Korzonek napisał:
http://pokazywarka.pl/hdep1h/#zdjecie21791373

I tak chyba mi się udało wkleić zdjęcie mam nadzieje że jest ok. Element z którego sączy się płyn zaznaczony jest w kółku. Proszę o weryfikację zaznacze żę tam nie wiem czy uda mi się nawet rękę wsadzić aby coś dokręcić.


Słuchaj zaznaczyłeś wysprzęglik sprzęgła jest w nim normalny płyn dot 4 którego stan sprawdza się po lewej stronie przy klamce sprzęgła na kierownicy.
Obok wysrzęglika patrząc od tyłu silnika jest filtr oleju tam też może coś ciec.. mi kiedyś ciekło z prawej strony z napędu wałka zdawczego (olej silnikowy) ale to raczej się poci niż leje.

Żeby się tam dostać najpewniej trzeba wyjechać z wahaczem i wtedy masz dostęp do tylnej ściany silnika

element który zaznaczyłeś na zdjęciu nie ma nic wspólnego z regulacją twardości zawieszenia

Postaw motocykl na kosie bocznej i połóż się pod niego z od prawej strony - jak zdejmiesz te czarne osłony, które są pod dużymi owiewkami i setami zobaczysz coś więcej


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Pon 14:37, 04 Gru 2017    Temat postu:

Cool Cool

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Pon 14:38, 04 Gru 2017    Temat postu:

Wysprzeglik



Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Korzonek
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wschód

 Post Wysłany: Pon 17:26, 04 Gru 2017    Temat postu:

Dzięki Panowie dokładnie pokazał to Krzychu RRQ - dzięki to z wyprzęglika się sączy. Czy jest to poważna usterka czy tam jest jakiś oring zabezpieczający przed wyciekami??? Co mogę z tym zrobić aby nie dochodziło do wycieku jeśli dokręcenie śrub nic nie da?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Pon 18:03, 04 Gru 2017    Temat postu:

Kolego niestety samo się nie naprawi a będzie się pogarszać. Trzeba się do tego dobrać jest tam tłoczek z gumową wargą uszczelniająca i pewnie tam coś się dzieje. Możesz spróbować wymienić płyn (jak pisałem jest tak hamulcowy DOT 4) może jakimś cudem przy przepompowaniu będzie lepiej... ale nie sądzę.
Tak zostać nie może bo raz że zostaniesz bez sprzęgła a dwa że płyn hamulcowe dosłownie zeżre lakier wszędzie gdzie się rozpryśnie

Zima przed Tobą masz wiec zajęcie Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Korzonek
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wschód

 Post Wysłany: Pon 18:08, 04 Gru 2017    Temat postu:

Krzychu RRQ napisał:
Kolego niestety samo się nie naprawi a będzie się pogarszać. Trzeba się do tego dobrać jest tam tłoczek z gumową wargą uszczelniająca i pewnie tam coś się dzieje. Możesz spróbować wymienić płyn (jak pisałem jest tak hamulcowy DOT 4) może jakimś cudem przy przepompowaniu będzie lepiej... ale nie sądzę.
Tak zostać nie może bo raz że zostaniesz bez sprzęgła a dwa że płyn hamulcowe dosłownie zeżre lakier wszędzie gdzie się rozpryśnie

Zima przed Tobą masz wiec zajęcie Wink


Dzięki Kolego!!! No cóż trzeba będzie działać.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Korzonek
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wschód

 Post Wysłany: Sob 22:02, 09 Gru 2017    Temat postu: Wracam z tematem

Dobry wieczór!!!
Wracam z tematem wycieku z wysprzęglika. Panowie czy w wysprzęgliku wewnątrz znajduje się jakiś oring który zabezpiecza przed wyciekiem i czy mogło dojść do zawieszenia się co powoduje wyciek? Załączam zdjęcia i w przybliżeniu jest otwór konstrukcyjny i to przez niego kapie olej.
Link do zdjęć
[link widoczny dla zalogowanych]
Widzę ubytek w okienku kontrolnym w klamce sprzęgła i rozumiem że oring w wysprzęgliku należy wymienić. Czy się myle?
Dzięki za pomoc nadmienię iż znalazłem już nr katalogowy uszczelki pod wysprzęglik nie mam jeszcze oringu może ktoś manr katalogowy? A moze należy wymienić na nową część?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Korzonek
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wschód

 Post Wysłany: Śro 21:48, 13 Gru 2017    Temat postu:

Witam ponownie. Chyba niestosowne pytania zadałem. OK jesli tak to przepraszam. Z odrobiną chęci odnalazłem cały opis części uszczelek oringów dla niektórych simeringów. Ale mam nurtujące pytanie do tych którzy to robili, a mianowicie: jak odkręcę obudowę wysprzęglika olej pewnie zcieknie czy trzeba uzupełniać przez klamkę sprzęgła i czy trzeba odpowietrzać jeśli tak to w jaki sposób ktoś możę się orientuje????????????????? Dzieki

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Krzychu RRQ
uzależniony
uzależniony


Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Polska Centralna

 Post Wysłany: Czw 14:51, 14 Gru 2017    Temat postu:

Korzonek
1 wymieniaj wszystko co się tam da uszczelka siemering, uszczelka gumowa (tak z pamięci piszę) jak już się tam dobierzesz to wydaj te 200 czy 300 zł i zrób jak należy
2. płyn do wymiany - stosuje się tam DOT4 (tylko i wyłącznie żadne oleje i inne wynalazki nie wchodzą w grę)
3. płyn dolewasz przez pokrywkę, która jest na zbiorniczku płynu przy klamce sprzęgła a odpowietrzasz odpowietrznikiem, który jest przy zbiorniczku wyrównawczym po lewej stronie pod owiewką.
4. odpowietrzanie identycznie jak hamulce - pompujesz klamka jest twarda, popuszczasz śrubę zlatuje dokręcasz.. pompujesz i tak aż będzie leciał sam płyn bez bąbli powietrza.
5. Przed złożeniem moto przejedź się i zobacz czy sprzęgło działa

z grubsza tyle ..

PS
nie gniewaj się ale moim zdaniem lepiej daj motocykl komuś kto ten temat zna byś nie narobił sobie bałaganu bo mam wrażenie że nie koniecznie masz doświadczenie a w końcu dobierasz się do królowej dróg


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Korzonek
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Wschód

 Post Wysłany: Czw 17:25, 14 Gru 2017    Temat postu:

Już mi trochę jaśniej. Mechanika pojazdów czyli samochodów jeśli nie ingeruje w silnik nie jest dla mnie skomplikowana. Motocykl jednak tak gdyż jeszcze brak jest instrukcji napraw. O tym ze zbiorniczek i odpowietrznik płynu jest pod osłoną to nie wiedziałem. W samochodzie układ hamulcowy i odpowietrzanie sam robiłem i jest ok ale tamto to auto a to jest zamiłowanie do motocykla.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Silnik ST1300 » Wyciek z silnika
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group