FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Sprzęgło plus 1 i 2 bieg
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Sprzęgło » Sprzęgło plus 1 i 2 bieg
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Śro 18:37, 24 Sie 2016    Temat postu: Sprzęgło plus 1 i 2 bieg

Witam po niemałej przerwie Very Happy

Jako że mamy czas letni i dla mnie to czas motocykla, działki a nie siedzenia przy kompie, więc jeździłem i cieszyłem się ze swojego sprzętu i troszkę mnie tu nie było. Od niedawna natomiast coś mnie zaniepokoiło w moto i dziś postanowiłem podpytać się szanownych znajomych ...

Sprawa tyczy się sprzęgła i biegów. Opisze co jest a może ktoś ma/miał podobnie i mnie uspokoi.

Moto ma 83 tysiaki i dwa pierwsze biegi wchodzą jak trzeba ... raz ciszej, raz głośniej a raz bardzo głośno ale wchodzą i nie ma z tym problemu. Od jakiegoś czasu natomiast zauważyłem przy zmianie biegów "kliknięcie", puknięcie, jakby się "zakleszczywało" ...

Zazwyczaj na zimnym moto jest ok ... ale jak dobrze już pojeżdzę, to:

1. Wrzucam 1ke ... ruszam i jest ok. Po osiągnięciu momentu do zmiany biegu, wciskam sprzęgło i słyszę dźwięk jakby sprzęgło działało w systemie binarnym .. zero-jedynkowym i takie kliknięcie.

2. Wrzucam 2-ke ... i lekko puszczając sprzęgło słyszę to samo kliknięcie jakby sprzęgło załapało.

3. To samo pomiędzy 2 a 3 ... jak już moto wejdzie na obroty wciskam manetkę, jest "klik", wrzucam 3-ke i wolno puszczając sprzęgło w połowie manetki jest "klik" jakby załapało i dalej puszczam powoli i jadę i jest ok. Napisałem że wciskam wolno, bo czy to robię szybko czy powoli to słyszę to kliknięcie.

4. Wyżej już to nie występuje (bynajmniej już tego nie słyszę) i działa wszystko cichutko.

Nie jeżdzę jakoś super dynamicznie bo czuje respekt przed moto i wiem że brawura i głupota kosztują ... wcześniej tych dzwięków nie słyszałem i przy zmienie biegów słychać tylko było dzwięk skrzyni a teraz słyszę sprzęgło. Zastanawiałem się czy to może coś od kardana? Nie zmieniam biegów na wysokich obrotach tylko tak jak to powinno być ... i nawet starałem się tak przyspieszać żeby kardan nie miał możliwości hamować tylko cały czas był na przyspieszeniu ... i tak to kliknięcie występuje.

Zaznaczę, że sprzęgło działa ... normalnie wysprzęgla, nie slizga się itd .. ale jest ten charakterystyczny dzwięk - stad zapytanie, czy ktoś z Was może mi coś w tym temacie powiedzieć. W tym sezonie zrobiłem 5 tyś odkąd kupiłem i cały czas gęba mi się cieszy jak jade ST ... cudowna maszyna Very Happy Nie wiem czy to opisałem zrozumiale ... pytam bo boję się żeby mi gdzieś kawał od chałupy nie skończyło się coś w tym motocyklu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Śro 20:09, 24 Sie 2016    Temat postu:

Tak po opisie ciężko coś doradzić.............. napisz chociaż jaki olej jest zalany.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Śro 20:34, 24 Sie 2016    Temat postu:

Samad ...

... Jeśli chodzi o olej w silniku to standard Motul 10W40 5100 ... jeśli zaś chodzi o sprzęgło ... nie wiem ... nie ruszałem. Po kupnie wymieniałem olej, płyn chłodzący, filtry, ale DOTa nie ruszałem bo naczytałem się tutaj o jakimś odpowietrzaniu za pomocą pompki a tej nie mam. Zerknę jeszcze na poziom tego płynu od sprzęgła, a jak coś to może postaram się jakiś filmik nagrać o co mi chodzi i się odezwę.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Czw 8:55, 25 Sie 2016    Temat postu:

Do sprzęgła pompka nie jest potrzebna , a hamulce też zrobisz tylko się pomęczysz .................. zdecydowana poprawa zmiany biegów jest na motul 300V 10w40 lub 15w50....................... motul 5100 to jest minimum dla tych co w sezonie robią około 5- 6 tys km a i tu skłaniał bym się za motulem 7100

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Czw 8:55, 25 Sie 2016    Temat postu:

Do sprzęgła pompka nie jest potrzebna , a hamulce też zrobisz tylko się pomęczysz .................. zdecydowana poprawa zmiany biegów jest na motul 300V 10w40 lub 15w50....................... motul 5100 to jest minimum dla tych co w sezonie robią około 5- 6 tys km a i tu skłaniał bym się za motulem 7100

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Czw 15:37, 25 Sie 2016    Temat postu:

Nakręciłem tych filmików kilka ale nie wiem czy można z tego cokolwiek wywnioskować. Najlepiej może tutaj słychać:

https://www.youtube.com/watch?v=FNhRuMGmZj8

Moment kiedy już jest czas na zmianę biegu, wciskam sprzęgło i jest taki charakterystyczny "klik" ... później zmiana biegu.

Czy może to być akurat moment kiedy po redukcji gazu i wciśnięciu sprzęgła motor na chwile zwalnia i to przekładnia klika? Mimo wszystko skłaniałbym się do tego że sprzęgło na biegu nie chodzi cicho tylko jest ten charakterystyczny dźwięk. Kiedy jadę sam wydaje mi się że jest głośniejszy.

Samad ... dziękuję za poradę. Na pewno przy wymianie oleju zastosuje się do tego co napisałeś i będzie 7100. Jeśli ten krótki filmik coś Ci powie, będzie super, jeśli nie .... może ktoś z kolegów mieszka niedaleko Łęczycy, to chętnie pojade i porównam ... Być może jestem przewrażliwiony, ale za bardzo kocham moją maszynkę a pracując w Utrzymaniu Ruchu człowiek ma pewne zboczenia zawodowe i wie czym pachnie jak się problem oleje Wink

Po prostu zawsze przy poprzednich moto sprzęgło chodziło cichutko (koszyk słychać jak wszędzie) ale tu no jest inaczej.

PS. Sorki za nagranie w pionie ... dzieciak siedział i robił co mógł.[/list]


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Elwood
stały bywalec
stały bywalec


Dołączył: 05 Kwi 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Ksawerów

 Post Wysłany: Czw 18:26, 25 Sie 2016    Temat postu:

Jak dla mnie za długo trwa zmiana biegów, chyba że tak specjalnie robiłeś żeby nagrać o co chodzi.
U mnie im szybciej zmieniam biegi, tym lepiej to wychodzi. Nie mam na myśli kopania w dźwignię zmiany biegów, ale podkładam but pod dźwignię lekko naciskam i jak mam zmienić bieg, energicznie na moment odejmuję gaz i jednocześnie szybko wciskam i puszczam sprzęgło + zdecydowany ruch stopą w górę.
Biegi w górę powinny iść jak w masło, wystarczy zgrać stopę z odjęciem gazu i schodzi bez sprzęgła.

https://www.youtube.com/watch?v=jS-YOwmt17Y


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
jerzyk
V


Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 2544
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 1/3

Skąd: KT

 Post Wysłany: Czw 20:55, 25 Sie 2016    Temat postu:

Dokładnie tak, jak Ci Elwood napisał. Zmień taktykę zmiany biegów a wszystko będzie ok. Naciskasz na dźwignię zmiany biegów, tak z lekkim oporem, po czym naciskasz sprzęgło ale nie do końca. Tak tylko od niechcenia je dotykasz. 1/4 nacisku.
Na centralce nie da się tego sprawdzić, bo koło nie jest obciążone i zachowuje się skrzynia całkiem inaczej niż w czasie jazdy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Pią 7:31, 26 Sie 2016    Temat postu:

Panowie.... Te biegi zmienialem specjalnie tak wolno, zeby bylo slychac ten klik charakterystyczny.
Co do sprzegla...hmmm.... Zawsze w kazdym moto wciskalem manetke do konca i nigdy nie mialem zadnego problemu ani z biegami ani ze sprzeglem. Oprocz tego zmieniam biegi dokladnie jak opisal Elwood. Trwa to ulamek sekundy.
Sprobuje techniki "smyrania" manetki ... Kurde...cztery lata zle jezdzilem? Surprised


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Pią 7:40, 26 Sie 2016    Temat postu:

Obejrzalem ten film i zgadza sie... Przenioslem troche technike zmiany biegow z auta.... Czas na nauke Wink mam tylko nadzieje ze nic nie ucierpialo przez brak praktyki ... Chociaż dwa poprzednie moto bylo jezdzone podobnie i nic sie nie dzialo. Roznica taka ze sprzeglo wciskam do konca i moze nie dzialam na dzwignie biegow tuz przed zmiana. Reszta to samo... No coz... Pocwicze i zobacze, co nie zmienia ze klik jest a nie bylo i we wczesniejszych maszynach mimo.ze jezdze tak samo, tez nie bylo Laughing
Dziekuje za wszystkie podpowiedzi i uwagi Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez straszak dnia Pią 8:10, 26 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Pią 10:17, 26 Sie 2016    Temat postu:

Samad ... Wymieniles 4 oleje w swoich postach. Ktory lac dokladnie? Motul 300V 15W50? Cena nie gra roli bo olej nie kosztuje majatku, ma byc dobry Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Skorpionwr
Administrator
Administrator


Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 2498
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Przasnysz

 Post Wysłany: Pią 11:13, 26 Sie 2016    Temat postu:

Jak kupisz 300V to reszta już nie jest jakoś specjalnie ważna czy to 10w40 czy 15w50. Jeździmy turystycznie nie sportowo.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
samad
zasłuzony
zasłuzony


Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Jasień/Żary/LUBUSKIE

 Post Wysłany: Pią 13:14, 26 Sie 2016    Temat postu:

Na nasz region 300V 10w40 (taką klasę lepkości zaleca Honda) - jak latasz na południe eu motul 15W50 ( po powrocie w naszych warunkach po odpaleniu trzeba chwilę dłużej podgrzać silnik zwłaszcza w chłodniejsze dni ) . Osobiście trzeci rok latam na 300V 15W50 ( rok nie sezon bo ostatnie dwa lata sezon się nie kończy Very Happy , a południowy kierunek eu mile widziany Very Happy )

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
straszak
amator postów
amator postów


Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Łęczyca

 Post Wysłany: Pią 19:09, 26 Sie 2016    Temat postu:

Zostane zatem przy 10W40....jak bede mial taka stajnie jak Ty Samad to tez nie zamkne sezonu Laughing dzieki jeszcze raz wszystkim za cala pomoc Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Użytkowników Motocykla Honda Pan-European ST1100/ST1300 Strona Główna » DZIAŁ TECHNICZNY - ST1300 / Sprzęgło » Sprzęgło plus 1 i 2 bieg
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group